Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 42 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 826
    Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Ja, jeg har kalibrert. Fine bilder ved nærbilder, men ellers er det ikke så mye å skryte av ved avstandsbilder. ( Digital parabol). Ved HDMI og dvd er det langt bedre bilder. Heldigvis!

Har også prøvd alle mulige innstiller, men det blir "slørete." Selv ved studiosendinger fra Dagsrevyen merker jeg en viss "slørhet".

Igjen, er det bare PV60 som har denne svakhet, eller vil jeg finne igjen problemet på de fleste flatskjermer?

I testen i tyske Video brukte dem følgende innstillinger på 37" modellen:

Kontrast 55,1 %.
    Lysstyrke 53 %.
    Farver 54,1 %
    Cinema modus.

En annen svakhet er jo all refleksen man får. Sorte blendingsgardiner og alle lys av, er det eneste som duger. Er PV60 årets mest oppskrytte tv tro..?
    har hatt denne plasma'n siden tirsdag og er kjempefornøyd. på dagtid ser jeg en del tennis fra Wimbledon uten å blende vinduene i stua, og bildene er glimrende. også bildene fra Vålerenga - Sandefjord i går kveld var nydelige. kilde er canal digital på parabol.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok en PV60 i bruk i dag.
    Har Canal Digital.

Ikke fornøyd med Wimbledon. Mye støy rundt spillerne, og generelt ikke optimalt bilde.
    Ikke gale, men langt i fra topp.

OVERHODET ikke fornøyd med Tour De France. Ser ut som jeg har vg-tv på fullskjerm via modemlinje. Makan til møkkete grafikk skal en lete lenge etter. Til og med "TV2"-logen er elendig i de sendingene.

NRK1 Sommeråpent. GLITRENDE bilde. Her viser PV60 at SD-tv fint kan se meget pent ut. Helt utrolig bra bilde på Sommeråpent.

Tour De France kan ikke sees på denne tv.

Dvd Denon 3910. Men in Black 2 superbit! Tja, SD-oppløst 480/576 = ikke fornøyd med bildet. Oppskalert til 720p eller 1080i og bildet kommer seg betraktelig.
    Likevel et stykke bak min BenQ PE7700 når den viser MIIB superbit oppskalert til 720p fra D3910. Det er et utrolig skarpt bilde.

Nedlastet tv-serie fra nettet. Typsik 350mb for 40 minutter sendetid. = Overhodet ikke fornøyd. Ser klart og tydelig komprimeringen. Det er overhodet ikke så dårlig på min 37" CRT 100Hz Thomson. Den tegner disse seriene skarpt og fint.
    På PV60 er disse nedlastingene crap!

PV60 og Xbox360 gaming i 1024x768. Grunn nok alene til å beholde skjermen og la crappy tv være crappy tv.
    Plutselig så jeg dekkmønsteret i motosykkelens bakdekk. Generelt bedre bilde på gaming enn hva jeg synes BenQ PE7700 gir meg i oppløsningen 1280x720.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg tok en PV60 i bruk i dag.
    Har Canal Digital.

Ikke fornøyd med Wimbledon. Mye støy rundt spillerne, og generelt ikke optimalt bilde.
    Ikke gale, men langt i fra topp.

OVERHODET ikke fornøyd med Tour De France. Ser ut som jeg har vg-tv på fullskjerm via modemlinje. Makan til møkkete grafikk skal en lete lenge etter. Til og med "TV2"-logen er elendig i de sendingene.

NRK1 Sommeråpent. GLITRENDE bilde. Her viser PV60 at SD-tv fint kan se meget pent ut. Helt utrolig bra bilde på Sommeråpent.

Tour De France kan ikke sees på denne tv.
    Tour De France var helt elendig både i butikk og hjemme hos meg i dag. Virker som det har vært ett kraftig arbeidsuhell ett eller annet sted

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte en Canal Digital dekoder her om kvelden for å se om tv-bildene fra Tyskland ble bedre. (Kabel-TV).
    Eneste forskjellen var at det ble mye tydeligere og skarpere "blurr" rundt spillerne på oversiktsbilder. Andre kanaler ble vesentlig bedre bl.a Tv 2 Zebra som er normalt er "værstingen" blant kanalene hos meg.
    Sjekka så mottakskvalitet som lå på fattige 37 %. Det er vel her kimen til problemene ligger?. På tross av det er bl.a Animal Planet tindrende klar. Andre kanaler varierer i kvalitet.
    Hva slags mottakskvalitet er normalt fra CD ?
    Er totalt sett meget fornøyd med PV62 så langt!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på NRK2 Svitsj. Kvaliteten på bildet varierer. Øvre del av skjermen er tekstmeldingene litt "slørete". Virker som om bokstavene blir en smule "dobbel". Mens i bunnen av skjermbildet er bokstavene helt rene og fine.

Dette som gjør at også personer i avstandsbilder fra f.eks et studio blir slørete. Ser man et bilde av 4 personer hvor ansiktet jo er i øvre halvdel av bildet, blir ikke anskiktene helt klare. Nærbilder blir dog fine!

Akkurat som på NRK Svitsj. Teksten litt uklar i toppen, fin i nedre del av skjermen.

Bruker Canal Digital parabol. Digiality 304 tuner. Titte avstand 2,8 meter.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 42PV600 i går. Fikk med et B-Tech veggfeste. Dette bygget for lite ut slik at klumpen nederst kom borti veggen. Byttet feste til et Func veggfeste som var blitt brukt til PV500. Dette passet heller ikke! Utrolig irriterende. Målet passet rett og slett ikke i skruehullene til skjermen.
    Ringte til butikken som ringte meg tilbake etter litt sjekking. De fant ut det samme som meg og hadde kontaktet Panasonic. Panasonic hadde visst fått masse tilbakemeldinger på universale veggfester som ikke passet til PV600. Butikken har nå bestilt orginalt veggfeste. Skjermen min står plassert på isopor så lenge.
    Er det noen som har kjøpt universalt veggfeste og fått det til å passe?
    Den orginale vil selvfølgelig passe, men det har desverrre bare skruehull på sidene. Da må man bruke de skruehullene og det begrenses seg i forhold til å skru i stenderverk. Kjedelig, men jeg tror jeg festet min rett i sponplatene.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV! Står øvre og nedre skruhull på linje (loddrett)? Hvis ja, hva er avstanden (senter til senter) mellom øvre og nedre skruehull? Hvis du sjekker dette og poster det her, så kan jeg måle på mitt veggfeste for å se om du kan bruke samme.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Gratulerer med ny TV! Står øvre og nedre skruhull på linje (loddrett)? Hvis ja, hva er avstanden (senter til senter) mellom øvre og nedre skruehull? Hvis du sjekker dette og poster det her, så kan jeg måle på mitt veggfeste for å se om du kan bruke samme.
    Takk for det. Skjermen er kanon bra. Hullene er på linje og avstanden er på 32cm. Andre veien er det 66cm mellom skruehullene. Problemet er at skjermen har en klump nederst. Veggfeste må derfor bygge ut slik at det blir minst 7cm fra vegg til skjerm.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen er meget bra ja. Jeg har PV60, men det er jo samme skjermen.
    Jeg målte og fant ut at hullbildet/hullavstander er nøyaktig de samme som på min PV60. Da er det altså "klumpen" som er problemet, siden den ikke finnes på PV60.

Veggfestet jeg bruker er Vogel's VFW 165 TILT (du kan også få FIXED utgave som sikkert bygger omtrent det samme) og tåler inntil 70 kg. Dette festet bygger nøyaktig 6 cm ut fra vegg. Men slik jeg ser det vil det ikke være noe problem å bruke dette festet på PV600 også. Du legger bare noe imellom veggefestet og TV'en som bygger den ekstra cm'en du trenger (f.eks. plastbiter, underlagsskiver e.l.). Husk å også kjøpe skruer som er lange nok til å rekke nesten til bunns i skruehullene. ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vogels VFW 165 kan være aktuelt hvis jeg legger noe i mellom som du sier. Ser at den har flere skruehull som gjør den fleskibel i forhold til å feste i stendere. Virker ut som denne kombinasjonen er faktisk vanskelig å finne (bra med skruehull og bygger tilstrekkelig ut).
    http://www.vogels.com/detail.asp?ISS...D=80&PlineId=0

Alternativet må bli noe sånt som dette, men det koster nok en del:

Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å finne et enkelt veggfeste :-?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke huske hva tråden het, men hvis du søker litt her på forumet finner du forhåpentligvis en tråd om en veldig billig og enkel løsning på å få TV'en opp på veggen. Tar jeg ikke feil var det noen skinner man fikk kjøpt på Clas Ohlson som man bare kuttet til i ønsket lengde.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det på svenske minhembio.com:
    http://www.minhembio.com/TWB/51874
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Fant det på svenske minhembio.com:
    http://www.minhembio.com/TWB/51874
    Takker for forslag, men jeg vet ikke om det vil fungere. PV600 bygger nemlig veldig mye ut nederst under de nederste skruehullene. Jeg må da i så fall bruke en haug med mutre for å få tilstrekkelig distanse.
    Mulig jeg bare holder meg til det orginale veggfeste og får heller leve med at det bare har hull i hjørnene. Tror veggfeste ser ut som på vedlagt bilde.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tenkte man bare kunne kutte skinnene rett under nederste hull. Uansett, originalfester er vel det greieste, tenker jeg.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ok, tenkte man bare kunne kutte skinnene rett under nederste hull. Uansett, originalfester er vel det greieste, tenker jeg.
    Edit:

Aha! Skjønner hva du mener nå! Glem mitt tips, fungerer nok ikke!
    Edit II
    Pokker, der trykket jeg quote i stedet for endre...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Alternativet må bli noe sånt som dette, men det koster nok en del:
    Et litt rimeligere alternativ til det du nevner er vel EFW 6325: http://www.vogels.com/detail.asp?IS...ID=80&PlineId=0
    Men det er kanskje et problem å treffe stenderne med dette festet?

Er du sikker på at du treffer stenderne med Panasonic's orginalfeste da? Det ser jo ikke ut til å være så veldig fleksibelt (ut ifra bildet).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Er du sikker på at du treffer stenderne med Panasonic's orginalfeste da? Det ser jo ikke ut til å være så veldig fleksibelt (ut ifra bildet).
    Nei, er ikke det. Mulig at bildet er feil. Finner det faktisk ikke på Panasonic sin hjemmeside, men det heter TY-WK42X60. Der jeg bor nå har jeg sponplater og da skal det gå bra å feste i de. Men jeg flytter innen et 1 år, og jeg vet ikke hva jeg får da. Men den tid, den sorg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg har heller ingen problemer med billedkvaliteten ved antennesignal, med unntak av at hvis det zoomes inn på et ansikt, og personen begynner å nikke ivrig, så skjer det noen ganger at huden ikke følger med. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror dette fenomenet henger sammen med color managment, for jeg så det samme med DVD inntil jeg slukket for det der. Skal prøve det samme med antennesignalet
    Blur har jeg også, men jeg har ennå ikke sett en flatskjerm som ikke har det?
    Seriøst? Er det ingen andre som reagerer på dette med fargefelt som henger igjen? Det er ikke bare hud i ansikt som ikke følger med, men alle felter med små fargenyanser.
    Jeg kjøpte en PV60 for litt siden og ble veldig skuffet. På stillbilder er den RÅ, men den har problemer ved små bevegelser.
    Jeg skrev tidligere at jeg også så dette på Pioneer, men jeg fikk se de to ved siden av hverandre og PV'n slet virkelig med dette i forhold til pio'n.
    Fant ut at dette ikke var noe jeg ville leve med de neste 5 til 10 årene og leverte den tilbake.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PV600. Ser også noe etterslep ved raske bevegelser. Spesielt VM kampene, men det skyldes nok også sendinger, pluss at jeg analoge signaler.
    Desverre så jeg også litt etterslep i dag da jeg så en DVD film (The Man). Bruker RGB og scart. Var overrasket over at jeg så denne svakheten her, men heldigvis var det lite og ikke plagsomt.
    Mulig at Panasonic har spart på noe i elektronikken og kanskje priotert HD.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å gå inn i bildemenyen og slå av alt som ender på "NR" (dvs. PNR, DNR osv..husker ikke helt betegnelsene i farten). Jeg har PV60 tilkoblet analogt kabel-TV her. Før jeg slo av disse tingene i menyen hadde jeg merkbart etterslep i bildet ved bevegelser, mens stillbildene var meget skarpe. Etter jeg slo av er etterslepet ikke merkbart for min del, mens bildet nå er generelt litt mer kornete. Totalt sett så er jeg er meget fornøyd med bildet nå.

Side 8 av 42 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •