Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 42 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 826
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Fikk PV60 på fredag, og jeg kjenner meg ikke helt igjen.

Viftestøy opplever jeg ikke som ikke eksisterende. Har analogt tv signal igjennom et lokalt antenne lag. De kanalene som utmerket seg som dårlige på min gammle CRT, er fortsatt dårlige (som antatt) De kanalen som var gode har blitt marginalt dårligere. Ved bruk av Canal Digital QAM dekoderen er signalene knall. Fotball går også greit, men ikke mer.

Når det gjelder designet, må jeg si meg overrasket over at den ser mye bedre ut på veggen her hjemme enn i butikken. Designet var noe både jeg og samboeren var kritiske til. Vi ble derimot, som nevnt, positive nå som den henger på veggen her hjemme. Ser faktisk vedlig bra ut!

Dette er jo selvsagt mine subjektive meninger, og det er jo opp til andre hva dem mener. Men at den skulle takle analoge signaler dårlig, er for meg i dag ukjent. Vi er strålende fornøyd :razz:
    Så bra :grin: Jeg får ikke min PV 60 før om litt over en uke :? lenge å vente.
    Har gruet meg litt til det med evt viftestøy. Ble litt skuffet over hardiskrecorder (HX 710) som faktisk bråker litt. Er ganske allergisk overfor viftestøy. Spesielt i stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min pv60 siden påske nå, skrev noen rosende ord med det samme jeg fikk den i denne tråden. Etter drøyt 2 mnd. er jeg fremdeles kjempefornøyd. Eneste jeg kan nevne som litt negativt er at bildet blir litt "slørete" ved oversiktsbilder i fotballkamper. Har digital parabol, og her er bildekvaliteten litt variabel, men generelt er det god kvalitet på de norske sendingene. Viftestøy merker jeg bare hvis jeg hører etter når jeg starter opp, ellers er det helt fraverende. Når det gjelder film(som er det viktigste), så kjører jeg hdmi fra SONY dvp-ns92, og bildet her er fantastisk. prøv charlie og sjokoladefabrikken og se hvor fantantisk klare fargene blir. - 16:9 er en samlebetegnelse på widescreen, og man vil sjelden oppleve at bildet fyller hele skjermen. Se bak på filmcoveret så ser du det hvirkelige forholdstallet. Må få tilføye at jeg har kjøpt nye høytalere som jeg synes står veldig bra til tv'en.(skal rydde opp i kabelsalaten)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med at bildet blir litt "slørete" ved oversiktsbilder i fotballkamper som nevnt, virker å være et problem med alle plasmaer. Noen som ikke opplever dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Det med at bildet blir litt "slørete" ved oversiktsbilder i fotballkamper som nevnt, virker å være et problem med alle plasmaer. Noen som ikke opplever dette?
    Dette har mest med at produksjonen fra Tyskland er svært dårlig. Flere tv stasjoner i Norge og utlandet har klaget over dette. Fordi kvaliteten på plasmaen er så mye bedre enn signalene vil svakhetene forsterkes. Derfor er de som kjøpte plasma til vm gjerne blitt skuffet over kvaliteten. Bare vent til kampene vises i hdtv, da blir det andre baller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Boy
    Dette har mest med at produksjonen fra Tyskland er svært dårlig. Flere tv stasjoner i Norge og utlandet har klaget over dette. Fordi kvaliteten på plasmaen er så mye bedre enn signalene vil svakhetene forsterkes. Derfor er de som kjøpte plasma til vm gjerne blitt skuffet over kvaliteten. Bare vent til kampene vises i hdtv, da blir det andre baller.
    var en tur i Kiel i helga og stakk innom ei elektro-sjappe der. Så HD-fotball på diverse skjermer. Konge. Var ikke akkurat mye forskjell på f.eks Pio 436 (husker ikke modellen), pv60, pc1r og r71 da gitt - ihverfall ikke så mye forskjell som ville forsvare en prisdiff på over 1000 euro...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Boy
    Man ser det jo ikke med en crt, så hovedproblemet ligger vel da i skjermen? HD blir selvfølgelig konge, men viktig at skjermen takler SD bra siden det er det vi vil ha mest av de første årene.

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok som det skrives så som så med produksjonen fra Tyskland. Jeg for min del skal også prøve å fjerne alle mulige svakheter jeg kan når det gjelder kabling inne i huset, bl.a kutte ut en T-kobling og se om det hjelper. Jeg synes likevel det er litt rart at det er stor forskjell på kanalene, kanaler som Voice og Animal Planet er mye klarere og bedre enn NRK og TV2 bl.a.
    På NRK som jeg har sett på nå, er det vertikale striper , og EN rullende stripe som er litt bredere. Irriterende!

Har ellers prøvekjørt "To Tårn" fra en gammel og dårlig DVD spiller, etter å ha justert skjermen med testbildene på "Pirates of the carribean". (Etter et tips i en annen tråd her. Takk til Torkil!)
    Jeg synes det er utrolig bra bilder, og aller mest er jeg imponert over dybdefølelsen som skjermen gir. Fantastisk!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janå
    Hvordan begrunner du det? Har hatt Pana før, både CRT og plasma - uten problemer. Kjenner ingen andre som har hatt problemer med tv-er fra den kanten heller, men selvsagt finnes det feil der som på andre merker.
    Har ikke noe dokumentasjon for dette, har sett en del som har problemer med Panasonic på div. forum. Bl.a. grønne streker over skjermen (både de nye og den forrige modellen).
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter 3 dager med PV60 i hus kan jeg si meg veldig godt fornøyd med kjøpet. ser mye sport på tv og både tennis fra Wimbledon og fotball-VM gjør seg meget bra på denne plasma'n. strålende bilder fra digital parabol. heller ikke så verst bilder fra kabel-tv.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av janå
    Hvordan begrunner du det? Har hatt Pana før, både CRT og plasma - uten problemer. Kjenner ingen andre som har hatt problemer med tv-er fra den kanten heller, men selvsagt finnes det feil der som på andre merker.
    Enda en som har problemer med denne modellen.
    http://avforum.no/forum/tv-apparater/37967-problemer-med-pv60-42-a.html
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt PV60 42" i stua noen dager. Tjaaa.... Både og må jeg si. Det er bilder fra digital parabol jeg er skuffet over. Som flere her nevner, bildet blir "slørete" ved fotballsendinger. Det må være nærbilder før bildet blir bra. Men det er ikke bare ved fotball at Panasonic'en svikter. F.eks ved studiosendinger som viser oversiktsbilder blir bildet utydelig. Selv på ARD og ZDF som kjører med høy bitrate blir avstandsbilder "slørete" på personer. Til tross for det, har VM sendingene bedre bilde enn TV2.

Dette med "slørete" bilder ødelegger hele tv opplevelsen. Er Panasonic PV60 særs plaget av dette, eller er det det samme på alle flatskjermer, plasma som LCD?

Vurderer å ta en titt på LCD'ene LG 37LC2R og Sony 40V2000 i stedet. I et håp om dem er bedre på avstandsbilder (?). Begge har fått samme karakter på bilde kvalitet i tyske Video.

Ser også at PV60 ikke takler spillkonsoll via HDMI, vil det bety trøbbel med PS3...?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Har nå hatt PV60 42" i stua noen dager. Tjaaa.... Både og må jeg si. Det er bilder fra digital parabol jeg er skuffet over. Som flere her nevner, bildet blir "slørete" ved fotballsendinger. Det må være nærbilder før bildet blir bra. Men det er ikke bare ved fotball at Panasonic'en svikter. F.eks ved studiosendinger som viser oversiktsbilder blir bildet utydelig. Selv på ARD og ZDF som kjører med høy bitrate blir avstandsbilder "slørete" på personer. Til tross for det, har VM sendingene bedre bilde enn TV2.

Dette med "slørete" bilder ødelegger hele tv opplevelsen. Er Panasonic PV60 særs plaget av dette, eller er det det samme på alle flatskjermer, plasma som LCD?

Vurderer å ta en titt på LCD'ene LG 37LC2R og Sony 40V2000 i stedet. I et håp om dem er bedre på avstandsbilder (?). Begge har fått samme karakter på bilde kvalitet i tyske Video.

Ser også at PV60 ikke takler spillkonsoll via HDMI, vil det bety trøbbel med PS3...?
    Er TV'en kalibrert?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet min PV60 opp igår og har bare såvidt sett litt fra Master & Commander, ikke det bedste bildet på den filmen kanskje.
    Uansett, dette mitt første møte med plasma, kjøpte den uten å ha sett bildet på den. Litt av en nedtur fra en Sony D50 crt synes jeg, og også min gamle 32" Sony crt tv, men slik skal det sikkert være. Men, vil ikke være negativ ellers, tv´en er ikke "kalibrert", justerte bare kontrast ned til halvparten da denne stod på full guffe i tv´en........uansett, menybildet, screensaveren fra 963SA har jeg ellers aldrig sett så fin, meget fine farger.
    Irriterer mig litt at man får refleksjoner av f.eks. ansikter når man beveger sig litt ut til siden....

Har et spørgsmål, nå er Philips dvd 963SA ikke lenger konkurrensedyktig på bilde, og lurer litt på en lettvint løsning med cd´er lagret på harddisk også.
    Tenker på en Mac Mini der skulle håndtere alt, musikk til forsterkeren via en ekstern dac, og bilde til Panasonic´en, men vil kvaliteten på bildet blive bra med en Mac Mini ? Haster litt med svar her.....

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har kalibrert. Fine bilder ved nærbilder, men ellers er det ikke så mye å skryte av ved avstandsbilder. ( Digital parabol). Ved HDMI og dvd er det langt bedre bilder. Heldigvis!

Har også prøvd alle mulige innstiller, men det blir "slørete." Selv ved studiosendinger fra Dagsrevyen merker jeg en viss "slørhet".

Igjen, er det bare PV60 som har denne svakhet, eller vil jeg finne igjen problemet på de fleste flatskjermer?

I testen i tyske Video brukte dem følgende innstillinger på 37" modellen:

Kontrast 55,1 %.
    Lysstyrke 53 %.
    Farver 54,1 %
    Cinema modus.

En annen svakhet er jo all refleksen man får. Sorte blendingsgardiner og alle lys av, er det eneste som duger. Er PV60 årets mest oppskrytte tv tro..?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også prøvd alle mulige innstiller, men det blir "slørete." Selv ved studiosendinger fra Dagsrevyen merker jeg en viss "slørhet".
    Vil si dette mer eller mindre gjelder alle høyoppløste (HD klare) skjermer over 32". ikke mulig å lage gull av gråstein.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har kalibrert. Fine bilder ved nærbilder, men ellers er det ikke så mye å skryte av ved avstandsbilder. ( Digital parabol). Ved HDMI og dvd er det langt bedre bilder. Heldigvis!

Igjen, er det bare PV60 som har denne svakhet, eller vil jeg finne igjen problemet på de fleste flatskjermer?

Kontrast 55,1 %.
    Lysstyrke 53 %.
    Farver 54,1 %
    Cinema modus.

En annen svakhet er jo all refleksen man får. Sorte blendingsgardiner og alle lys av, er det eneste som duger. Er PV60 årets mest oppskrytte tv tro..?
    Syntes dette høres rart ut. Har f.eks aldri opplevd at Dagsrevyen er slørete på Panasonic PA50. Har sett noen svakheter med fotball, men det skyldes delvis også sendingene (VM i Tyskland). Enten er du veldig var for svakheter ellers må det være en feil med TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne og et par samsung lcd skjermer. Lurer på en ting: Har strengt tatt pv60 fult ut hd-oppløsning med sin 1024 x 768 oppløsning? 720p er jo 1280 X 720 oppløsning, og dette har jo denne ikke nok pixler til. Samsung'ene har 1366 x 768 oppløsning, og vil sånn sett "ha nok" pixler til å vise 720p. Er dette en fordel med samsungene, at de har en enda høyere oppløsning?

Beklager om jeg er litt grønn på dette feltet.

Mvh Frode.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fro3fro3
    Vurderer denne og et par samsung lcd skjermer. Lurer på en ting: Har strengt tatt pv60 fult ut hd-oppløsning med sin 1024 x 768 oppløsning? 720p er jo 1280 X 720 oppløsning, og dette har jo denne ikke nok pixler til. Samsung'ene har 1366 x 768 oppløsning, og vil sånn sett "ha nok" pixler til å vise 720p. Er dette en fordel med samsungene, at de har en enda høyere oppløsning?

Beklager om jeg er litt grønn på dette feltet.

Mvh Frode.
    Ingen av de nevnte skjermene har full HD oppløsning. Du kan lese mer om dette på disse sidene
    http://www.hjemmekino.no/guide/tvsystemer_hdtv.asp
    http://www.hjemmekino.no/guide/tv_tips.asp

LCD er bedre egnet til PC og spillkonsoll bl.a. høyere oppløsning. Men husk at oppløsning er ikke alt. Plasma har bedre kontrast, fargegjengivelse og mindre etterslep. Plasma er klart å foretrekke til film.
    Høy oppløsning kan også være negativt med vanlige TV bilder (SD) fordi da må skjermen oppskalere mye og legge til mye kunstige bildepunkter.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontrast 55,1 %.
    Lysstyrke 53 %.
    Farver 54,1 %
    Cinema modus.

Dette overrasker meg litt. Jeg har pa30 og er utrolig fornøyd, samme med en kamerat som har pa50. På en annen side er jo begge disse Tv'ene relativt lavoppløst, noe som fungerer bedre på vanlige TV-sendinger. PV-60 er vel relativt høyoppløst, er den ikke? Kan det være dette som utgjør problemet?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg har heller ingen problemer med billedkvaliteten ved antennesignal, med unntak av at hvis det zoomes inn på et ansikt, og personen begynner å nikke ivrig, så skjer det noen ganger at huden ikke følger med. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror dette fenomenet henger sammen med color managment, for jeg så det samme med DVD inntil jeg slukket for det der. Skal prøve det samme med antennesignalet
    Blur har jeg også, men jeg har ennå ikke sett en flatskjerm som ikke har det?
    Dette har ikke noe med color managment å gjøre.

Hva er greia med at huden henger igjen? Er det noen som kan forklare dette fenomenet? Jeg har sett dette på Pioneer også.

Side 7 av 42 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •