Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 42 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 826
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Vifter i 37", javel...

Jeg er ganske mye i tvil altså.
    Har set mig ut JVC 37M60 og Panasonic PV60, men klarer ikke velge.
    Vi var på Expert igår og så en 37" LG og under var der en Panasonic 42PV60, og LG havde et helt vanvittigt bilde, utrolig skarpt og lyssterkt, kanskje litt for mye av det gode, men som en annen sagde her ; Herregud for et bilde.
    Panasonic´en gad vi ikke se på engang, mørkt og totalt uten liv overhodet, så jeg vet ikke....
    Skal man tro testen her, http://www.areadvd.de/hardware/2006/...plasma_3.shtml og bildene de må man jo tro på, da har Panasonic ikke mye å komme med, men prisen er jo også lavere. Skulle ønske Pioneer lagde 37" som er det eneste jeg har plass til....
    Hvilken modell LG var dette? Plasma? LCD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står nå klar til å skaffe meg ny TV til VM, Dagsrevyen, Norge Rundt, deilige 16:9 konserter på NRK2 og hjemmekino /DVD Lord of the Rings, Stor Håret Ape og Stjernekrig.
    Trenger eventuelt bare enkel lyd på TV, har jo brukbar hjemmkino anlegg omring den.

Det blir enten PV 60 eller Pio 436 fde og ikke f.eks. 600.
    Unnskyld - men det skiller ca femtusen mellom de to nå ca. 10. juni.

Har nå lest igjennom alle 6 sidene her, Pio tråder etc, mengder av tester (tysk går men ugreit) og masse snikk snakk andre steder.

Å få sett disse to side by side har jeg ikke greit, alene i butikkens irrende lysrør ser de jo heftige ut, men hvordan skal jeg få skåret igjennom og bestemt meg tro ?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjellfinn
    Jeg står nå klar til å skaffe meg ny TV til VM, Dagsrevyen, Norge Rundt, deilige 16:9 konserter på NRK2 og hjemmekino /DVD Lord of the Rings, Stor Håret Ape og Stjernekrig.

Det blir enten PV 60 eller Pio 436 fde.
    Unnskyld - men det skiller ca femtusen mellom de to nå ca. 10. juni.

Har nå lest igjennom alle 6 sidene her, mengder av tester (tysk går men ugreit) og masse snikk snakk andre steder.

Å få sett disse to side by side har jeg ikke greit, alene i butikkens irrende lysrør ser de jo heftige ut, men hvordan skal jeg få skåret igjennom og bestemt meg tro ?
    Hva med Panasonic PV600 som nettopp er kommet? Du burde kun få den til samme pris som Pioneer 436FDE. Bare å prute litt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Hvilken modell LG var dette? Plasma? LCD?
    LC2R lcd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hva med Panasonic PV600 som nettopp er kommet? Du burde kun få den til samme pris som Pioneer 436FDE. Bare å prute litt.
    Niks :wink:

Samme panel som 60´n -- nesten, men jeg må bare ikke blande borti en TV til -- tanken er å få "valgt vekk" Pioneern, og få ro i sjela med PV60.

Begge er "lett" tilgjengelige herfra jeg bor, jeg ønsker bare ikke å våkne til flere års bondeanger fordi jeg sparte 5000 på ny TV i sommer ....

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da bestilt mig 37PV60E, og en H-fot.
    Da får vi se hvor lang leveringstiden er .......

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg har da bestilt mig 37PV60E, og en H-fot.
    Da får vi se hvor lang leveringstiden er .......
    Går rykter om at 37" har mer viftestøy.....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en PV 6o fra Elkjøp til 16900 i dag. Den må sjekkes i egen stue for bildekvalitet, viftestøy og hvordan design passer. Skal også ta den med til en kompis som har Pioneer 436 for sammenligning.
    Faller den gjenom går den tilbake til Elkjøp.

Men lurer på hvor tett på veggen den kan henges ? Hvilket stativ bygger minst ut og hvor får en det til grei pris ?

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig å kople pc til denne skjermen via dvi - hdmi ?
    Tenker på 42" utgaven.

Har testet dette med en Pioneer modell tidligere og det funket ikke.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _frost_
    Noen som vet om det er mulig å kople pc til denne skjermen via dvi - hdmi ?
    Tenker på 42" utgaven.

Har testet dette med en Pioneer modell tidligere og det funket ikke.
    Den har VGA inngang. Tror det er best å bruke den.

Newcomer janå sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Kjøpte en 42" PV60 på Elkjøp igår, og med MacMini'en tilkoblet via DVI-HDMI var det en fryd å streame filmtrailere i Frontrow!

5 min. senere:

Skjermen DØDE mens jeg satt å skrev de rosende ordene over! Skjermen stod på og viste en vanlig parabolsending, så ble det MØRKT.

Har slått av alle kilder, tatt ut støpselet men får den ikke opp igjen. Den røde statuslampa på skjermen blinker i intervaller på sju blink. Ingen lyd - ikke bilde.

Happiness comes in small doses.. F**k!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde visst en defekt serie de skulle selge ut til redusert pris...

Newcomer janå sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst, det forundrer meg ikke. Lurer på hvor lenge det tar å få reparert, hvis jeg ikke hever kjøpet da..

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

En av grunnene til at jeg har styrt unna Panasonic, driftsikkerheten.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ALDRI hørt at panasonic har problemer med driftsikkerheten. min tv går på tiende året
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til å styre unna PV 60 er vel først og fremst design, evt viftestøy og muligens kvalitet på analogt tv signal !
    Men jeg står ved min bestilling, Panasonic har godt rykte kvalitetsmessig i mine øyne. I likhet med de fleste store japanske produsentene.

Newcomer janå sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    En av grunnene til at jeg har styrt unna Panasonic, driftsikkerheten.
    Hvordan begrunner du det? Har hatt Pana før, både CRT og plasma - uten problemer. Kjenner ingen andre som har hatt problemer med tv-er fra den kanten heller, men selvsagt finnes det feil der som på andre merker.

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger

Hei.

Fikk på plass en PV60 i går kveld. :grin:
    Har ikke fått testet så mye enda: en fotballkamp, en halvtime med Ringenes herre, + litt annet. Inntrykket er variabelt.
    Nå gjelder det å få stilt inn TV'n skikkelig, og håper å få litt hjelp her fra dere som har hatt denne modellen en stund, og har fått justert inn skjermen til høyeste kvalitet.
    Hva slags innstillinger har dere på de forskjellige parametrene ? Skjønner at dette er delvis individuelt, men greit å ha et utgangspunkt. Takker for svar, bruk gjerne teskje ;-)

Er ikke imponert over bildekvaliteten på fotballsendingene fra Tyskland. Nærbilder er meget bra , men i de store oversiktsbildene, som det er mange av i dette VM'et, er detaljene veldig utydelige synes jeg.Tenker da spesielt på spillerne,ikke lett å skille den ene fra den andre, spesielt ikke når de er i bevegelse.
    Mulig dette har mest med sendingene å gjøre, SVT var vesentlig bedre enn TV2 i går kveld, men heller ikke her var det så bra som forventet.

DVD avspilling vil nok kunne bli en stor opplevelse på denne TV'en når finjusteringen er gjort, må nok se en del filmer om igjen for det blir antagelig en annen film enn den jeg så på 29" 'eren ;-)
    Det jeg imidlertid synes er rart var at det ble svart felt oppe og nede som det ikke var mulig å få justert bort, uten å sette aspect til zoom 3 ! Er dette normalt? Jeg trodde en film i 16:9 format ville fylle hele skjermen :???:

Vil en digital dekoder fra f.eks Canal Digital gjøre kvaliteten på tv-sendingene bedre (har kabel-tv) ?

Forøvrig synes jeg bruksanvisningen er en heller slett sak, kun det aller nødvendigste er omtalt i korte trekk.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janå
    Hvordan begrunner du det? Har hatt Pana før, både CRT og plasma - uten problemer. Kjenner ingen andre som har hatt problemer med tv-er fra den kanten heller, men selvsagt finnes det feil der som på andre merker.
    Kjøpte min Panasonic PV30 for over 2 år siden og har aldri hatt et eneste problem med den. Den har tilogmed vært med på flytting fra Norge til Sverige. Jeg synes fremdeles at bildekvaliteten er utrolig bra.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjenner meg ikke helt igjen...

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Grunnen til å styre unna PV 60 er vel først og fremst design, evt viftestøy og muligens kvalitet på analogt tv signal !
    Men jeg står ved min bestilling, Panasonic har godt rykte kvalitetsmessig i mine øyne. I likhet med de fleste store japanske produsentene.
    Fikk PV60 på fredag, og jeg kjenner meg ikke helt igjen.

Viftestøy opplever jeg ikke som ikke eksisterende. Har analogt tv signal igjennom et lokalt antenne lag. De kanalene som utmerket seg som dårlige på min gammle CRT, er fortsatt dårlige (som antatt) De kanalen som var gode har blitt marginalt dårligere. Ved bruk av Canal Digital QAM dekoderen er signalene knall. Fotball går også greit, men ikke mer.

Når det gjelder designet, må jeg si meg overrasket over at den ser mye bedre ut på veggen her hjemme enn i butikken. Designet var noe både jeg og samboeren var kritiske til. Vi ble derimot, som nevnt, positive nå som den henger på veggen her hjemme. Ser faktisk vedlig bra ut!

Dette er jo selvsagt mine subjektive meninger, og det er jo opp til andre hva dem mener. Men at den skulle takle analoge signaler dårlig, er for meg i dag ukjent. Vi er strålende fornøyd :razz:

Side 6 av 42 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •