Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 42 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 826
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tror 900 cd/m2 skal stemme godt ettersom 8. generasjon var oppgitt til 750 og 9. skulle ha 10% høyere lysutbytte...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ganske lite sammenlignet med de tallene som LG og Samsung oppgir på sine nyeste plasmamodeller, men jeg vet heller ikke hvor edruelige specsene er?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mange kreative måter å måle spec på, noe alle produsentene gjør. Derfor er det ikke noe poeng å legge noe vekt på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skaffet meg en PV60 for noen dager siden. Dette er min første plasma og jeg har ikke fulgt utviklingen på disse, så jeg vet liksom ikke hva man kan forvente seg av en.

1) Jeg var av den oppfatning at LCD har etterslep, mens plasma er fri for dette. På PV'n kan jeg skimte en gul kant etter lyse ting som beveger seg. Det ser ut som det gule henger igjen ca 1 bilde. Det ser også ut til at bevegelse er litt mer blurry enn vanlig. Er dette normalt? Vil det gå over etter en innkjøringsperiode? Hva skal man passe på under innkjøringsperioden?

2) Ved bruk av 14:9 og 4:3 står det i bruksannvisningen at det er annbefalt å kjøre Side panel på high (lys) for å unngå fastbrent "etterbilde". Hæ? Vil ikke da disse sidepanelene brenne seg fast?

Btw. Er det så utrolig vanskelig å legge inn en funksjon hvor man kan flytte bildet opp og ned selv (14:9 og zoom)? Jeg vet det er mulig ettersom jeg hadde det på min 32" Philips MatchLine CRT.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Jeg skaffet meg en PV60 for noen dager siden. Dette er min første plasma og jeg har ikke fulgt utviklingen på disse, så jeg vet liksom ikke hva man kan forvente seg av en.

1) Jeg var av den oppfatning at LCD har etterslep, mens plasma er fri for dette. På PV'n kan jeg skimte en gul kant etter lyse ting som beveger seg. Det ser ut som det gule henger igjen ca 1 bilde. Det ser også ut til at bevegelse er litt mer blurry enn vanlig. Er dette normalt? Vil det gå over etter en innkjøringsperiode? Hva skal man passe på under innkjøringsperioden?

2) Ved bruk av 14:9 og 4:3 står det i bruksannvisningen at det er annbefalt å kjøre Side panel på high (lys) for å unngå fastbrent "etterbilde". Hæ? Vil ikke da disse sidepanelene brenne seg fast?

Btw. Er det så utrolig vanskelig å legge inn en funksjon hvor man kan flytte bildet opp og ned selv (14:9 og zoom)? Jeg vet det er mulig ettersom jeg hadde det på min 32" Philips MatchLine CRT.
    Har ikke noe gul kant etter lyse ting etc..Kjører inn min PV60 har justert ned alt av kontrast etc..under 50% og synes det er knall gode bilder men har noen gang prøvd dynamisk fyttikatta til farge den har..Men som sagt kjører inn min noen 100 timer og så blir det kalibrering med DVE platen.
    Har heller ikke digital dekoder.Du skal være klar over at kabel tv og lignende signaler gir litt ymse kvaliteter,trenger ikke å være tven som er feilen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeterB
    Må bare innstemme m. majoriteten her..har hatt denne TV´en noen uker nå og er mere og mere fornøyd..sortnivå,farver,funksjonalitet etc,etc.
    Dette må være en superTV til superpris..!
    Jeg har vært eier av en Samsung LE-40M61 noen måneders tid men ble igrunn mere og mere betenkt(Sorry kjøper hvis du leser dette..) spesielt p.gr. av sortnivået (eller grånivået..)og en del andre ting.
    Ganske ille å gå gjennom Elkjøp/Lefdal forretninger nå og se dem prøve å selge ut de siste PV500´ene for bare 32000...en TV som på mange måter er dårligere enn PV60...
    Godt det finnes forretninger på nettet.

What? Så du skiftet ut en Samsung LE-40M61???
    Hmmm... jeg driver å vuderer den tv'en mot PV60... har ikke bestemt meg enda.... men hvorfor byttet du? Sort nivå og????

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    opplever dere som har testet da at pioneer'en er en mye lysere skjerm enn pana'en, er liksom i tvil. står mellom 42pv600 eller 436rxe.

mvh

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med tv valg.
    Er veldig gearet på JVC LT37S60BU, ca. 22K, men Panasonic 37PV60E er veldig interessant.
    Har dog litt problemer med å finde de rette data.
    Der står under Panasonic at den er 64,5 cm høy, dette inkluderer da bordstanden ?
    Litt viktigt siden jeg må ha den inne i et TV skab ......hvordan er det med varme fra plasma ?
    Ellers finder jeg Samsung 32" lcd, M-modellen fin også...
    Ellers, noen synspunkter på mitt valg ? Jeg skal flytte i leilighet hvor der er kabel tv, ellers skal jeg bare bruke dvd tror jeg, ingen spil...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1.: Dette er en effekt som enkelte er mer plaget av enn andre. Noen ser ikke dette i det hele tatt, mens andre ser det stadig vekk. Jeg så dette på min plasma (nå solgt) spesiellt når teksting kom og gikk. Idet teksten forsvant, kunne jeg se en gul kant til høyre for bokstavene. Tror nok det desverre bare er noe man må leve med, da som sagt ikke alle ser dette fenomenet. Det er noe av det samme som 'regnbue' fenomenet på projektorer; noen ser det hele tiden, andre ser det ikke i det hele tatt.

2.: Grunnen til innbrenning ved bruk av kildemateriale som er mindre enn 16:9, er at det området som er i bruk (i midten av skjermen) blir mer 'slitt' enn områdene på sidene, dersom områdene på sidene er svarte. Når man da går over til 16:9 kildematriale igjen, vil sideområdene lyse sterkere enn midtpartiet, siden de har vært mindre brukt enn midtpartiet. En "annen type" innbrenning er f.eks. kanallogoer og andre statiske objekter, da disse fører til at pixlene der objektet befinner seg blir mer 'slitt' enn de omkringliggende. Det kan dermed bli en gjenværende "skygge" av objektet i ettertid. Man kan altså f.eks. se et 'spøkelse' av TVNorge logoen, selv om man da ser på TV2.
    Når det er sagt er ikke innbrenning et stort problem mer, annet enn at det kan lønne seg å kjøre med nedsatte kontrast og brightness innstillinger de første timene TVen blir brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    1.: Dette er en effekt som enkelte er mer plaget av enn andre. Noen ser ikke dette i det hele tatt, mens andre ser det stadig vekk. Jeg så dette på min plasma (nå solgt) spesiellt når teksting kom og gikk. Idet teksten forsvant, kunne jeg se en gul kant til høyre for bokstavene. Tror nok det desverre bare er noe man må leve med, da som sagt ikke alle ser dette fenomenet. Det er noe av det samme som 'regnbue' fenomenet på projektorer; noen ser det hele tiden, andre ser det ikke i det hele tatt.
    Gjelder dette alle plasma? Kunne det vært en idé å kikke på Pioneer?
    Jeg ser du har en Samsung. Er det den du har solgt?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder dette alle plasma? Kunne det vært en idé å kikke på Pioneer?
    Jeg ser du har en Samsung. Er det den du har solgt?
    Du skal være klar over at pioneer har vært plaget med innbrenning.Har en kompis som har XDE plasma han har fått innbrenning(kanal logoer) på den.Ellers så er Pioneer marginalt bedre enn panasonic på bildekvalitet.Så har du prisforskjellen også men for all del pioneer er en meget god tv...
    Se f.eks siste hjemmekino der PV60 vant deriblant Pioneer RXE er med i test.

PS! RXE har ikke VGA inng.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øivindo
    Se f.eks siste hjemmekino der PV60 vant deriblant Pioneer RXE er med i test.
    Vant er kun med hensyn på pris ift kvalitet. Ser du på resultatene, gir de Pioneer bedre på bildekvalitet (som for meg er det viktigste parameteret), samme med Sony LCD skjermen...................

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Vant er kun med hensyn på pris ift kvalitet. Ser du på resultatene, gir de Pioneer bedre på bildekvalitet (som for meg er det viktigste parameteret), samme med Sony LCD skjermen...................
    Ja d stemmer men når du leser hele stykket er det marginalt og pioneer er en tanke bedre på SD signaler mens HD sendinger er panasonic bedre enn Pioneer.Det beste er å dra å se på disse tvene å gjøre opp sine egne meninger hvilken man skal velge.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Sliter litt med tv valg.
    Er veldig gearet på JVC LT37S60BU, ca. 22K, men Panasonic 37PV60E er veldig interessant.
    Har dog litt problemer med å finde de rette data.
    Der står under Panasonic at den er 64,5 cm høy, dette inkluderer da bordstanden ?
    Litt viktigt siden jeg må ha den inne i et TV skab ......hvordan er det med varme fra plasma ?
    Ellers finder jeg Samsung 32" lcd, M-modellen fin også...
    Ellers, noen synspunkter på mitt valg ? Jeg skal flytte i leilighet hvor der er kabel tv, ellers skal jeg bare bruke dvd tror jeg, ingen spil...
    Har du kabel ville jeg ikke ha valgt LCD som er mer kresen på signalene. En lavoppløst plasma vil være det aller beste, men PV60 er også et godt alternativ.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øivindo
    Ja d stemmer men når du leser hele stykket er det marginalt og pioneer er en tanke bedre på SD signaler mens HD sendinger er panasonic bedre enn Pioneer.Det beste er å dra å se på disse tvene å gjøre opp sine egne meninger hvilken man skal velge.
    Enig :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående innbrenninger så kan jeg berolige alle med at PV60 ser ut til å være immun. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sovnet av på sofaen med TVen på på TV3, den har da fått seg en ca 10 timer med sammenhengende TV3 logo uten å ta skade. Jeg spiller også en hel del på XBOX, men heller ikke det har satt sine spor. Jeg bruker også XBMC, og når jeg spiller musikk står det med statisk bilde. Hvis det da er mørk i rommet kan jeg se litt retention når jeg slukker for XBOXen, men etter 1 minutt er det vekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Sjekk også at paraboltuneren er satt til å vise 16:9. Dersom du har byttet ut en gammel 4:3 TV med din nye PV60, står gjerne innstillingen i tuneren på 4:3. Dermed vil 16:9 sendinger bli kuttet i sidene. Fungerer ihvertfall slik på UPC digital dekoder.
    Takk for tipset, jeg fant etter hvert ut at den sto på 4:3...

Da slenger jeg ut noen synspunkter etter en fin helg med PS2, DVD og parabolen på den nye tven (merk at jeg har lett med lys og lykt etter feil). Dette er 37-tommeren.

Negative ting:
    - Graderinger (ved plutselige lysskifter er det tydelige graderinger)
    - Viftestøy (de bråker ganske mye, hadde jeg turt å koble dem ut skulle jeg gjort det, det er uansett ikke rare varmen som kommer ut)
    - "Blur" ved bevegelser, detaljene blir uklare
    - Elendig på signaler fra vanlig antenne

Positive ting:
    - Jeg har sett denne og de fleste andre tver under 40.000 det siste året, og denne er bedre enn dem alle (kanskje, men bare kanskje unntatt 436 XDE), den er mye bedre enn 435 i hvert fall.
    - Den er slett ikke så stygg som jeg trodde
    - Suveren på DVD-materiale
    - Rimelig god på fotball

Konklusjon: Jeg er storfornøyd, sitter man normalt langt unna (2 meter+), så er det bare viftestøyen som er problematisk. CRT er imidlertid veldig bra hvis man er fornøyd med 32 tommer og har plass nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    37" har noen bråkende vifter, du kan vistnok få de byttet ut på garantien om du vil.

Graderinger kan jeg ikke nikke gjenkjennende til, sikker på at det ikke er false contouring? Det vil du typisk se ved kombinasjonen av hurtige bevegelser og sort som grenser opp i mot hvit.

Jeg har heller ingen problemer med billedkvaliteten ved antennesignal, med unntak av at hvis det zoomes inn på et ansikt, og personen begynner å nikke ivrig, så skjer det noen ganger at huden ikke følger med. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror dette fenomenet henger sammen med color managment, for jeg så det samme med DVD inntil jeg slukket for det der. Skal prøve det samme med antennesignalet
    Blur har jeg også, men jeg har ennå ikke sett en flatskjerm som ikke har det?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vifter i 37", javel...

Jeg er ganske mye i tvil altså.
    Har set mig ut JVC 37M60 og Panasonic PV60, men klarer ikke velge.
    Vi var på Expert igår og så en 37" LG og under var der en Panasonic 42PV60, og LG havde et helt vanvittigt bilde, utrolig skarpt og lyssterkt, kanskje litt for mye av det gode, men som en annen sagde her ; Herregud for et bilde.
    Panasonic´en gad vi ikke se på engang, mørkt og totalt uten liv overhodet, så jeg vet ikke....
    Skal man tro testen her, http://www.areadvd.de/hardware/2006/...plasma_3.shtml og bildene de må man jo tro på, da har Panasonic ikke mye å komme med, men prisen er jo også lavere. Skulle ønske Pioneer lagde 37" som er det eneste jeg har plass til....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du prioriterer et lyst bilde så bør du gå for LCD, ingen tvil. Men jeg vil ikke anbefale noen om å kjøpe et TV på grunnlag av hva man ser i lysrør skjæret i en butikk. Plasma har generelt en bedre reproduksjon av farver, og også et bedre sortnivå. De to fører til at bildet blir dypere, og mere livaktig. Men det er ikke det man ser ved første øyekast, da er det lysstyrke man legger merke til.

Side 5 av 42 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •