Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 42 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 826
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ett lite problem:

Har koblet pc`en til pv60`en med vga kabel, veldi fornøyd med bildet men så var det lyden da..kordan i all verden får ej lyden fra pc`en til å fungere på tv`en??

Har koblet lyd-kabelen fra pc`en på fronten på tv`en, problemet er bare at lyden ligger da på Av4 og bilde ligger på pc..Kordan får ej lyden og bildet til å fungere ilag i pc-modus??

* Jensen *

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Har ett lite problem:

Har koblet pc`en til pv60`en med vga kabel, veldi fornøyd med bildet men så var det lyden da..kordan i all verden får ej lyden fra pc`en til å fungere på tv`en??

Har koblet lyd-kabelen fra pc`en på fronten på tv`en, problemet er bare at lyden ligger da på Av4 og bilde ligger på pc..Kordan får ej lyden og bildet til å fungere ilag i pc-modus??

* Jensen *
    Du bruker lydingangen bak på tv'en helt til høyre for alle scart inngangene (rett ved siden av component inngangen)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elnor ved Colosseum i Oslo selger Panasonic PV 60 til 9.495,-

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også ut som de selger 50pv600 for 19.995. Det er skikkelig billig. Kan være en trykkleif, slik at de egentlig mener 50pv60. Sjekk på Elnor - Norges største spesialforretning i lyd og bilde. Last ned annonsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elnor selger også 42PV600 for 11999. Det er mye TV for pengene

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på en ting angående PV60.
    Har hatt den 42"ern siden november, og er vel igrunn veldig fornøyd.
    Har kaibrert den etter denne DVD:Monster

Og alle skryter så voldsomt av svartnivået på dette apparatet. Men etter denne kalibreringen syns jeg de mørke fargene blir altfor grå. Stemmer dette?
    Har invitert en gjeng på fritt vilt i kveld, og vil gjerne at de mørke senene skal sitte:-D . Så jeg er veldig motakelig for tips her..

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stoly
    Elnor ved Colosseum i Oslo selger Panasonic PV 60 til 9.495,-
    Det var jo nesten latterlig billig!! Betalte mellom 16 og 17 høvdinger for min :-?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Murky
    Elnor selger også 42PV600 for 11999. Det er mye TV for pengene
    Den prisen kan vel umulig stemme? Er det uten MVA kanskje? Skjermen har stort sett ligget på rundt 23k, har sett noen selge den til 20k. At den faller i pris nå som PV700 kommer er ikke rart, men tviler på at dette kan stemme.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de fleste nettsjapper selger den til rundt 13k fortsatt. Er det noen som har vært på elnor og kjøpt en pv60 til 9500? Dette er jo en helt sinnsyk pris.

Regnet med disse tv'ene kom til å falle litt mer når jeg kjøpte min, men ikke SÅ mye... Jaja, ser ut til å bli vanskelig å få igjen noe særlig hvis en har lyst til å bytte i noe annet etterhvert da..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket med Elnor nå, pv600 er riktig prisa, 11,995 uten stativ,så regn med 1000-1500 ekstra. uansett en forbanna pen pris. de var utsolgt nå, men regnet med å få flere neste uke.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Jeg lurer på en ting angående PV60.
    Har hatt den 42"ern siden november, og er vel igrunn veldig fornøyd.
    Har kaibrert den etter denne DVD:Monster

Og alle skryter så voldsomt av svartnivået på dette apparatet. Men etter denne kalibreringen syns jeg de mørke fargene blir altfor grå. Stemmer dette?
    Har invitert en gjeng på fritt vilt i kveld, og vil gjerne at de mørke senene skal sitte:-D . Så jeg er veldig motakelig for tips her..
    Jeg brukte DVE (Digital Video Essentials). Sortnivået ble helt perfekt etter en god kalibreringstime med denne dvd'en iallefall.

Pv60 er jo også kjent for å være en mester i sortnivå. Er få plasmaer som slår denne.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darker
    snakket med Elnor nå, pv600 er riktig prisa, 11,995 uten stativ,så regn med 1000-1500 ekstra. uansett en forbanna pen pris. de var utsolgt nå, men regnet med å få flere neste uke.
    Argh! Nå fikk jeg lyst til å bytte tv!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    usikker her jeg og.. ta pv600 eller vente et par uker, legge et par tusen ekstra å bordet og få pv70... morsomt med ny modell da

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darker
    Det er et helt enormt prisfall. Jeg betalte 23k for min og da fikk jeg den prutet ned noen tusen. Og nå selges den til nesten halve prisen! Selv hadde jeg heller valgt PV70 framfor PV600. Skal ikke PV70 også få minnekortinngang?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Det er et helt enormt prisfall. Jeg betalte 23k for min og da fikk jeg den prutet ned noen tusen. Og nå selges den til nesten halve prisen! Selv hadde jeg heller valgt PV70 framfor PV600. Skal ikke PV70 også få minnekortinngang?

Etter det jeg kan se så er det bare pz700 serien som får minnekortleser. Mulig jeg tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Min PV600 er helt stille. Hører bare viftene så vidt, dersom all lyd er slått av. Jeg hadde ikke funnet meg i den brummingen. Klag!

Mener PV600 støtter minnekort opp til 1 GB.
    Har nå testet pv600'n en ukes tid og er storfornøyd :-)
    Som dag og natt i forhold til den LCD'n jeg kjøpte først.

Jeg bruker nå et minnekort på 2GB og det fungerer helt fint :-) (179,- på komplett).

Ellers vil jeg takke alle som tar seg tid til å poster erfaringer, svare på spr. osv. slik at amatører som f.eks meg kan få tips osv. man trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte en kjempefin 42pv62e på elkjøp før jul.

nå var det dags og koble opp den nye playstation3 endelig, så jeg tasset ned til clas ohlson og kjøpte de billigste HDMI kablene jeg klarte finne (5m 249 kr).

Til å begynne med, såg det veldig lovende ut. Playstation maskinen oppdaget HDMI tilkoblingen og spurte om jeg ville optimalisere oppløsningen, som jeg gjerne takket ja til. Mindre glad ble jeg, når jeg oppdaget at den insisterte på at denne oppløsningen kun er 576p.

Har testet masse saker jeg funnet på internet, men uansett hva jeg prøver, så mister tvn signalet hver gang jeg prøver å sette opp oppløsningen på playstation3 maskinen. 576p er det beste den tilknyttede tvn klarer mener den bestemt.

Er veldig usikker på om dette er et problem med Playstation3 maskinen eller panasonic tvn. Skal teste med dyrere hdmi kabler, eller bytte til component hvis ikke det funker. Desverre er alle komponentkabler til ps2/3 slutsolgt i oslo for øyblikket ser det ut til.

Noen som har lignende erfaringer fra playstation3 maskiner eller andre HDMI enheter til panasonic viera 42pv62e?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kaliberering av pv600

Hei,
    Jeg har en ColoVision spyder for kaliberer av monitorer i forbindelse med redigering/printing av bilder. Kan jeg bruke denne til å kalibrere pv600 min? Kan jeg i det hele tatt mate pv600en med en icm/icc profil ?? En ting er å gjøre det via en pc og la pcen styre fargestyringen, men hva med tven alene ??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Geometrisk feil PV60E

Denne tråden er jo rimelig dau, men jeg må prøve allikevel.

Jeg har i det siste lagt merke til at min snart 1 år gamle PV60 har en del geometriske ujevnheter på vertikale linjer. De er bøyd ut mot sidene. Denne feilen viser seg ikke med det jeg har forsøkt av geometritester på DVE-discen, men er svært synlig fra både TV-signal (via parabol, digital-tuner,scart) og DVD (Denon 2930, HDMI). Spesielt på filmen De Andres Liv, som består av velkomponerte kameravinkler og mange innendørsscener, så der det ut som hele greia er filmet i en boks. Det er helt bøyde vertikale linjer (husvegger etc) igjennom hele filmen.

Noen som peiling på hva dette kan skyldes????

Det kan da umulig være magnetisk påvirkning fra mine Dali Mentors 6?????

Trenger svar så fort som mulig før jeg tar kontakt med kundeservice!!:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver meg litt i denne tråden, da kanskje andre har hatt samme problem som meg. Ok, probemet er som følger. Jeg skal koble laptopen min (xps1330) til pv'60 via hdmi. Men får ett fryktelig problem med overscan (altså bildet blir for stort for plasmaen) Noen som har vært i samme situasjon, eller har noen lure tips? Begynner å bli litt frustert nå:/

stinger

Side 41 av 42 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •