Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 42 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 826
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes min PV60 ikke er spesielt bra på fotball, men neppe noe værre enn alle andre produsenter i denne prisklassen. Jeg slår av alt av funksjoner som skal fjerne støy ol, så blir det litt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har en 50pv60 som ikke har elektronisk støy. Hvis jeg hr på "snø" skjerm bråker det som pokker.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den avgir litt høyfrekvent støy i blandt særlig ved lyse bilder men ikke noe som jeg vil kalle bråker som pokker. Det burde ikke være slik men jeg kan leve med det...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Nicky:
    Plasma er generelt bedre til fotball da den har mindre responstid. Plasma takler også dårlige signaler bedre. Det kan selvfølgelig variere noe fra modell til modell, men Panasonic er god på området. I forhold til en 32" CRT må du nok regne med uansett å gå noe ned bildekvalitet. Det har med størrelsen på skjermen der svakheter vises tydeligere, men også teknologien som ikke er like moden som CRT.
    Tror alikevel du vil bli veldig fornøyd med 37PV600. Har selv 42PV600 og synes den fungerer veldig bra til fotball. Pioneer sine plasmaer har litt bedre bildeprosesser enn Panasonic og vil kanskje fungere enda litt bedre, men da må du opp i 42".
    Ellers kan det være fristende å peke på de nye Panasonic modellene som nærmer seg. Du finner en egen tråd om de. De vil ha helt sort ramme og bruke en nye bildebrikke som kan gi utslag i noe bedre bilder med f.eks fotball. Tror de kommer om 1-2 måneder. 42PV70 som erstatter 42PV60 vil koste ca. 15k. Regner med de kommer i 37" også.
    Råder deg uansett til å kjøpe plasma og ikke LCD. LCD er først og fremst bedre til PC bruk.
    Takk for råd og tips Mister, jeg syntes pv600 ser ut til å gi oss mer en px70, så da koker det ned til en slik.
    Full-adhd (pv70/700) trenger jeg ikke pr.dd så det får vi ta senere.
    Viktigste for oss nå er å ha noe som funker på de signalene vi har nå.

Ha en fin helg.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicky
    Takk for råd og tips Mister, jeg syntes pv600 ser ut til å gi oss mer en px70, så da koker det ned til en slik.
    Full-adhd (pv70/700) trenger jeg ikke pr.dd så det får vi ta senere.
    Viktigste for oss nå er å ha noe som funker på de signalene vi har nå.

Ha en fin helg.
    Er det fordi PV600 har bedre høyttalere og minnekort inngang? PX70 vil være et hakk bedre på bildekvalitet enn PV600. PV600 og PV60 er helt lik når det kommer til bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fordi PV600 har bedre høyttalere og minnekort inngang? PX70 vil være et hakk bedre på bildekvalitet enn PV600. PV600 og PV60 er helt lik når det kommer til bildekvalitet.
    Hei, grunnen til at det ble PV600 er bla. minnekort og at både meg og fruen syntes pv600 ser bedre ut enn px70. Om biledkvaliteten blir så mye bedre på px70 gjenstår å se. Tviler egentlig på om det er merkbart ;-)

Man får jo 4gb mini SD minnebrikker til 350 spenn i dag, det er jo helt vanvittig. Husker tilbake da jeg kjøpte 0,5mb til Amigaen for 1000 spenn LOL.

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har th42pv60

Får nevne en irriterende ulempe, om det ikke kan fikses ?
    Når det er reklame på tv`n, og det begynner et program så justerer skjermen seg automatisk på "bredde" når programmet starter, greit nok, men så kommer det opp i venstre hjørnet oppe på skjermen hvilken kanal tv`n står på, f.eks av1/rgb som det står på min skjerm, og det vises alt for lenge på skjermen før det forsvinner, j... irriterende, serlig når man skal se film etc, det samme gjelder når man har justert volumet på skjermen, så kommer det opp, og er på alt for leeenge.. Noen andre som har lagt merke til det? evt. forslag ?

Avsluttet
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, så du er ikke alene. Har ingen peiling på om det kan endres.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært en relativt lykkelig eier av TH50PV60 i litt over en uke. Bildemessig må jeg si meg godt fornøyd så langt,men jeg får gjøre opp status etter innkjøring og påfølgende kalibrering. Jeg regner med å bli fornøyd :-)

Det som er mindre bra, det er brummingen som først og fremst opptrer ved visning av lyse bilder. Ulyden er uavhengig av hvilken kilde man viser, og er mer markert jo lysere bildet er. Slår man f.eks på text-tv uten at kilden leverer text-tv signaler, da blir jo skjermen helt sort, og ulyden borte.
    Justeringer i kontrast eller bildemodus endrer også styrken på ulyden. Om det endrer frekvensen er jeg usikker på.

Problemet er ikke så veldig stort, men man blir lett sittende å irritere seg dersom man ser filmer med mange lyse bilder, lite bakgrunnsmusikk og mye "samtale".

joffe11 ser ut til å ha tilsvarende problemer.

Er det noen som vet hva årsaken til denne brummingen er? Er det kanskje noe å gjøre for å redusere problemet?

Takknemmelig for innspill.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min TH50PV60 brummer på samme vis. Litt irriterende men tror vi bare må venne oss til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicky
    Hei, grunnen til at det ble PV600 er bla. minnekort og at både meg og fruen syntes pv600 ser bedre ut enn px70. Om biledkvaliteten blir så mye bedre på px70 gjenstår å se. Tviler egentlig på om det er merkbart ;-)

Man får jo 4gb mini SD minnebrikker til 350 spenn i dag, det er jo helt vanvittig. Husker tilbake da jeg kjøpte 0,5mb til Amigaen for 1000 spenn LOL.

Har du prøvd med 4GB SD minnebrikke på PV600. Jeg har ikke prøvd selv på min PV600, men en kamerat som har PV600 sier det kun fungerer med 1GB brikker.
    Stemmer dette?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Min TH50PV60 brummer på samme vis. Litt irriterende men tror vi bare må venne oss til det.
    Min PV600 er helt stille. Hører bare viftene så vidt, dersom all lyd er slått av. Jeg hadde ikke funnet meg i den brummingen. Klag!

Mener PV600 støtter minnekort opp til 1 GB.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PV600 er helt stille. Hører bare viftene så vidt, dersom all lyd er slått av. Jeg hadde ikke funnet meg i den brummingen. Klag!
    Skal klage i løpet av tirsdagen - greit å høre litt om andres opplevelser før man hopper i det.
    Skal poste resulatet her.

Er det forresten noen som har erfaring med reklamasjoner på slike store uhåndterlige apparater? Det koster jo både skjorta og mer til å sende slikt til reparasjon.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt underligt med brumming da.
    Min PV60 37" kommer med litegrann "hvit støy" ved lyse bilder, men det var først da det kom opp i denne tråden at jeg blev oppmerksom på det !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brum-brum

Min 50pv60 brummer for mye. Lyden kommer fra ca 10-15cm til venstre (sett forfra) frontinngangene. Setter jeg på "snøkanal" er dette meget tydelig. Der sitter det tydeligvis en elekronisk duppedings de burde slengt på dynga, eller videresolgt til billigmerkene :-)
    Det som er irriterende er når det blir lyse partier så hører jeg det tydelig ved vanlig bruk. Det er uakseptabelt. Det at man ikke hører det på en PV600 høres rart ut.

For min del så tror jeg kommer til å benytte meg av 30 dagers åpent kjøp.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en trafo eller noe som støyer mer når plasmaen trekker mer effekt. Jeg hev emballasjen i tillegg til at jeg kjøpte den hos PCUtstyr.no. Noen som tror det er en slik ting som kan fikses ved at en servicemann kan komme å bytte ut noe? Ser jo ut til at alle 50"PV60 brummer i vei. Samboeren min legger selvfølgelig ikke merke til noe, som vanlig, før jeg påpeker det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg i rekken av innlegg som beskriver brumming fra deres 50pv60.

Joffe11 beskriver det akkurat som jeg opplever det. Veldig irriterende - jeg ved faktisk ikke om jeg vil kunne leve med dette i lengden! Kjøpte tv’en for 1 uke siden.

Gauken: Fikk du noen respons på din klage?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk beskjed om å henvende meg til Panasonic direkte. Ingen kommentarer forøvrig fra selger.

Hadde selvsagt ikke med med meg serienummeret på jobb i dag, så jeg må vente til i morgen med å ringe.

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Brum-brum

Min 50pv60 brummer for mye. Lyden kommer fra ca 10-15cm til venstre (sett forfra) frontinngangene. Setter jeg på "snøkanal" er dette meget tydelig. Der sitter det tydeligvis en elekronisk duppedings de burde slengt på dynga, eller videresolgt til billigmerkene :-)
    Det som er irriterende er når det blir lyse partier så hører jeg det tydelig ved vanlig bruk. Det er uakseptabelt. Det at man ikke hører det på en PV600 høres rart ut.

For min del så tror jeg kommer til å benytte meg av 30 dagers åpent kjøp.
    Akkurat samme her, kontaktet BMH som jeg kjøpte den hos, men de hadde ikke noe godt svar på brummingen.
    Eneste løsningen jeg har funnet så langt er å sett opp volumet, men dette er rett og slett ikke bra nok på en tv til veil. 25000.-

Dette må vi som har denne skjermen finne ut av.....vi må vel bare ringe Panasonic!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Panasonic i dag.

De var i grunnen imøtekommende og bekreftet at dette er eller har vært et problem på en del skjermer - brumming ved visning av lyse bilder. Jeg forsto det slik at dette var uavhengig av størrelsen på skjermen. PV60 eller PV600 betyr visstnok heller ikke noe (samme panel).

Jeg ble anbefalt å gå til butikken for å høre på en tilsvarende skjerm. Da ville det selvsagt bli lettere å beskrive "nivået" på brummingen i min skjerm. Når man skal beskrive slikt over telefon sliter man jo litt når man skal sette ord på hvor sjenerende denne støyen er. "Noe støy" er visstnok normalt...

Jeg kjøpte skjermen på web, så jeg får jo ikke besøkt butikken. Skal prøve å finne en (eller flere) i Trondheim i morgen, så får vi se.
    Skal uansett teste litt i helga, så får jeg ta kontakt enten med selger eller Panasonic på mandag.

Side 40 av 42 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •