Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 42 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 826
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke på noen måte at det analoge tv bildet er dårligere enn PA50/PV500. men jeg har ikke sett de side om side.

Hva de-interlacing angår så er det som jeg skrev fenomenet med at hurtige panoreringer blir uklare

PV60 er ikke perfekt, langt derifra. Men det er heller ingen andre flatskjermer, så det gjelder om å finne den skjermen hvis feil plager deg minst.

Det er soleklart at de første testene av PV60 har vært for dårlige, og like gjerne kunne vært erstattet av en tosiders annonse. AreaDVD testen holder et helt annet nivå, men de er til gjengjeld kanskje litt for harde i kritikken.

Skal man ha et apparat som er vesentligt bedre enn PV60 så skal man nok vente ennå en generasjon.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper Lyd & Bilde kommer med en test snart. Synes de er flinke med tester av plasma skjermer. Testen i DVD & Hjemmekino kan vel knapt kalles en test.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Håper Lyd & Bilde kommer med en test snart. Synes de er flinke med tester av plasma skjermer. Testen i DVD & Hjemmekino kan vel knapt kalles en test.
    Kommer ny test av flatskjermer til fotball VM. PV60 skal nok være med i den testen(DVD & Hjemmekino)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sammenfattet test av PV60 fra svensk side

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TH42PV600E er nå til salgs på Elkjøp.

Prisjakttråd her.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    TH42PV600E er nå til salgs på Elkjøp.

Prisjakttråd her.
    Noen som har sett den. Vet at Elkjøp har annonsert den, men tror ikke den kommer før juli.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at 42pv600 nå er lagt ut på panasonics norske hjemmeside, med tilgjengelighet 29 mai........ noeb som vet om den kommer nå.....

og noen som har fått det neste dvd&hjemmekino, med tester av plasmaer, eller noen som har noen insides info.

mvh

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Fin test. Synes det er rart Panasonic bruker de dårlige fabrikkinstillingene, dette må de vel tape på. Kontrasten står på 100% og det gjør at det er mer støy i bildet. Mange velger derfor LCD istedet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    fin test

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    ser at 42pv600 nå er lagt ut på panasonics norske hjemmeside, med tilgjengelighet 29 mai........ noeb som vet om den kommer nå.....

og noen som har fått det neste dvd&hjemmekino, med tester av plasmaer, eller noen som har noen insides info.

mvh
    Fikk sett litt på pv600 i dag. Fjernkontrollen er samme som pv500, utseendet er penere enn på pv60, men ikke så pent som på pv500, Hengerumpa er tilbake, litt støy på analoge signaler, omtrent som på 42pc3. Godt sortnivå men trenger muligens litt innstilinger på farger etc

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Fikk sett litt på pv600 i dag. Fjernkontrollen er samme som pv500, utseendet er penere enn på pv60, men ikke så pent som på pv500, Hengerumpa er tilbake, litt støy på analoge signaler, omtrent som på 42pc3. Godt sortnivå men trenger muligens litt innstilinger på farger etc
    Fikk du inntrykk av den hadde mer støy enn PV500?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor fikk du se denne, samme fjernkontroll som pv500, betyr det at den hadde en annen enn pv60. og har du fått sammenlignet bildet med pv60, fikk du event intrykk om det var akkurat det samme bildet.

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkøp har fått denne inn. Når det gjelder støy så måtte jeg ta det fra egen hukommelse og hvordan jeg mente pv500 klarte seg mot noen andre modeller som sto i nærheten og hvordan de var i sammenligning(PDP436,PD7A10,++). så ett stort forbehold der. Bilde messig synes jeg det blir noe helt annet for jeg klarer aldri å ta øynene vekk fra ramma på pv60. Derfor kan jeg ikke si noe på bildet pga det forstyrrelses elementet. Dessuten blir det aldri optimalt å sammenligne i en butikk pga belysning. Fjernkontrollen var lik som pv500 med den irriterende reset knappen som barn sikkert blir glad i etter pappa har stilt inn tv'en

Klarte likevel ikke å dy meg,men irriterer meg over dobbelt bilde du kan få med den ytterste glassplata. Det synes jeg er ett stort ankepunkt mot de fleste modeller unntatt pio.

Tror dette er en tv som vil falle mye mer i smak hos folk flest i forhold til pv60....bare den faller litt i pris

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PV60 i hus - IQ-problemer

For en time siden fikk jeg min PV60 i hus, og jeg skal til med å kalibrere nå. Et problem: Satte på Nrk2 som viser Svisj (eller noe slikt). Jeg mister store deler av skjermen (viser bare midten). Hvordan fikser jeg det? Signalene kommer via Scart fra parabol. Har prøvd med Aspect-knappen, men det funker ikke - samme bilde bare trykt sammen.

For oss litt enklere sjeler er ikke bruksanvisningen særlig å skryte av, men bildet er veldig bra og designet er ikke så rævva som mange vil ha det til. Har sett mye styggere.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk at zoom er avslått. Men det virker som denne tv`en overscanner en del på analoge signaler. Så litt av bildet vil man ofte miste om aspect står på auto - og det virker som den mest komfortable instillingen når man switcher mellom forskjellige kanaler med forskjellige høyde/breddeforhold.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk også at paraboltuneren er satt til å vise 16:9. Dersom du har byttet ut en gammel 4:3 TV med din nye PV60, står gjerne innstillingen i tuneren på 4:3. Dermed vil 16:9 sendinger bli kuttet i sidene. Fungerer ihvertfall slik på UPC digital dekoder.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de fleste opplyser om lysstyrken pr cm2, men ikke panasonic, har ikke funnet det noen plass. noen som vet, til sammenligning så har pioneer 1100cd/cm2.

mvh

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    de fleste opplyser om lysstyrken pr cm2, men ikke panasonic, har ikke funnet det noen plass. noen som vet, til sammenligning så har pioneer 1100cd/cm2.

mvh
    mener å ha lest det en plass er på 900cd/cm2

Side 4 av 42 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •