Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 42 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer på om det er lurt å kjøpe 50pv60 nå, eller vente til neste modell. Den koster nå 19.495,- på Siba

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om pc kontakten bak på tv gir bedre bilde enn s-video? Har dvi ut på pc`n, så trenger jo en konverter i tillegg.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten kan du bruke DVI => HDMI eller DVI => VGA

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser jeg Lefdal og Elkjøp annonserer TH-42PV45 for 9995,- dette er et vanvittig bra kjøp! PV45 har 20% dårligere kontrast enn PV60, men er ellers lik?

Har i hvertfall store problemer med å skille tvene mht bildekvalitet, dog skal det sies at PV45 har et enda værre design enn PV60!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Nå ser jeg Lefdal og Elkjøp annonserer TH-42PV45 for 9995,- dette er et vanvittig bra kjøp! PV45 har 20% dårligere kontrast enn PV60, men er ellers lik?

Har i hvertfall store problemer med å skille tvene mht bildekvalitet, dog skal det sies at PV45 har et enda værre design enn PV60!
    I følge Helge Rose i Panasonic så er disse tvene identiske!? Det er vist nok bare forskjellig produktnavn fordi tven skulle kunne selges billigere. Om dette stemmer vet jeg ikke og jeg vet ikke om jeg skal stole på Panasonic når de sier dette. Det kan jo være at de vil tømme lagrene sine?!? Jeg har tenkte til å skaffe meg en Pv60 men når jeg hører at PV45 er samme tv (bortsett fra sølvkanten) så det bør være greit å kjøpe pv45'en!? Er det noen som kan bekrefte dette? Er det noen som har lest noen tester om pv45?

~b

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bluejudas
    I følge Helge Rose i Panasonic så er disse tvene identiske!? Det er vist nok bare forskjellig produktnavn fordi tven skulle kunne selges billigere. Om dette stemmer vet jeg ikke og jeg vet ikke om jeg skal stole på Panasonic når de sier dette. Det kan jo være at de vil tømme lagrene sine?!? Jeg har tenkte til å skaffe meg en Pv60 men når jeg hører at PV45 er samme tv (bortsett fra sølvkanten) så det bør være greit å kjøpe pv45'en!? Er det noen som kan bekrefte dette? Er det noen som har lest noen tester om pv45?

~b
    Jeg har også hørt at denne har 20% lavere kontrast enn pv60. noen mente at disse panelene ikke hadde sluppet gjennom kvalitetskontrollen som pv60 og dermed fikk sin egen serie .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darker
    Jeg har også hørt at denne har 20% lavere kontrast enn pv60. noen mente at disse panelene ikke hadde sluppet gjennom kvalitetskontrollen som pv60 og dermed fikk sin egen serie .
    Ja det er jo en måte å gjøre det på... og Panasonic vil jo selvsagt ikke innrømme dette... Helge Rose fra P. var ganske klar på at disse er identiske, men selvsagt så er det jo "greit" å utelate at de ikke klarte å bestå en test... hemm.... Kanskje jeg skal ringe han en gang til å spørre han om det. Når ting er billigere så er det jo som regel en årsak til det!! Det er få leverandører som selger ting billigere enn nødvendig.

~b

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at PV45 har en annen og billigere bildeprosessor/bildebehandling og at det er det som gjør at den har lavere kontrast. Ellers så har den vel også tekst TV med mindre minne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 42pv60 og en kamerat av meg har 42pv45 og jeg syntes jeg ser stor forskjell på samme canal digital sending.PV60 har ett bedre sortnivå og bedre farger syntes jeg.men pv45 er så mye billigere at det slettes ikke er dumt og tenke på denne.Men hadde jeg fått valget om igjen nå hadde jeg nok alikevel valgt pv60.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er TYDELIG at man ikke kan STOLE på leverandør representanter... litt dumt!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe forskjell på pv60 37" og pv60 42" ??

~b

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel ingen supporttråd for PV60, men jeg prøver meg allikevel:

Tidligere hvis jeg byttet til f.eks HDMI2 så stod "HDMI2" i hvit tekst øverst i venstre hjørnet i noen sekunder. Her om dagen begynte den plutselig å henge i et halvt minutt eller lengre. Jeg har ikke gjort noen endringer på TV'n, så jeg kan ikke skjønne hva det kommer av eller hvordan jeg får det vekk igjen. Noen tips?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bluejudas
    Er det noe forskjell på pv60 37" og pv60 42" ??

~b
    Oppløsningen på 37" er 1024x720
    Oppløsningen på 42" er 1024x768

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Dette er vel ingen supporttråd for PV60, men jeg prøver meg allikevel:

Tidligere hvis jeg byttet til f.eks HDMI2 så stod "HDMI2" i hvit tekst øverst i venstre hjørnet i noen sekunder. Her om dagen begynte den plutselig å henge i et halvt minutt eller lengre. Jeg har ikke gjort noen endringer på TV'n, så jeg kan ikke skjønne hva det kommer av eller hvordan jeg får det vekk igjen. Noen tips?
    Vet ikke helt, da jeg fik min lagde jeg merke til at "Component" f.eks. stod ganske lenge, andre ganger ikke, vet ikke helt hvad det skyldes dog, tenker ikke på det mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt en 37" pv60... håper jeg blir fornøyd... jeg har sendt tilbake en 37" LCD tv fordi alt som var hvitt ble utbrent og alt i skygge partiene grodde igjen. Mao var jeg ikke fornøyd... la oss håpe en pv60 vil tilfredsstille mine behov

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, fin tråd dette med mye bra informasjon.

Jeg brukte hele vinteren til å overbevise fruen om at vi måtte ha oss en LCD TV snart og fikk gjennomslag i forrige uke.
    Det ble en Sony 40” Bravia, men den ble returnert. Sjefen syntes den ble for stor og bildene var ikke så god som vi er vant med.

Vi bruker TV kun til å se på sendingene som går via canal digital sin digitale dekoder.
    Jeg trodde jeg fikk en OK TV når jeg betalte 17k, TV er helt sikkert OK, men det var jo håpløst å se f.eks fotball på den.

Har lest litt nå i dette forumet og jeg burde kanskje vurdert plasma teknologi istedet?

Ser at det finnes en 37” på ”tilbud” nå hos elprice, det er en pv600
    Panasonic 37" hd ready plasma TV

Ser de fleste nevner pv60 i denne tråden, men jeg syntes pv600 er litt penere å se til (faktisk veldig fin), er den like bra som pv60?

Er jeg på riktig spor her plasma/lcd eller er de 37” som finnes på lcd like god på kabel-tv signaler?
    Vurderer den berømte Toshibaen...

Jeg har overbevist fruen om at LCD teknologien er det vi må satse på, men nå har jeg lest litt om dette og nå må jeg kanskje overbevise henne om at det er plasma vi må satse på? Uff, det blir ikke lett (hehe)

Hva gjør jeg???

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV60 og PV600 har vel samme panelet mener jeg å huske. Personlig er plasma min favoritt ved fotball. Får du sendingene i HD bør du være i himmelen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi. Kjøpte 50pv60 på Siba i dag. Kjempe bra bildet, kjører med digital tv.
    Men synes den brummer litt ved lyse partier.....lurer på om det er noe jeg kommer til å irritere meg over

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På noen tv kanaler og dvd filmer blir det sort felt oppe og nede på skjermen siden bildet ikke fyller hele skjermen. Er det fare for innbrenning dersom man ser på dette i noen timer?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nicky:
    Plasma er generelt bedre til fotball da den har mindre responstid. Plasma takler også dårlige signaler bedre. Det kan selvfølgelig variere noe fra modell til modell, men Panasonic er god på området. I forhold til en 32" CRT må du nok regne med uansett å gå noe ned bildekvalitet. Det har med størrelsen på skjermen der svakheter vises tydeligere, men også teknologien som ikke er like moden som CRT.
    Tror alikevel du vil bli veldig fornøyd med 37PV600. Har selv 42PV600 og synes den fungerer veldig bra til fotball. Pioneer sine plasmaer har litt bedre bildeprosesser enn Panasonic og vil kanskje fungere enda litt bedre, men da må du opp i 42".
    Ellers kan det være fristende å peke på de nye Panasonic modellene som nærmer seg. Du finner en egen tråd om de. De vil ha helt sort ramme og bruke en nye bildebrikke som kan gi utslag i noe bedre bilder med f.eks fotball. Tror de kommer om 1-2 måneder. 42PV70 som erstatter 42PV60 vil koste ca. 15k. Regner med de kommer i 37" også.
    Råder deg uansett til å kjøpe plasma og ikke LCD. LCD er først og fremst bedre til PC bruk.

Side 39 av 42 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •