Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 42 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe har sett flere 42" 720p/1080p tver avspilt med 720p og 1080p materiale og på en 42" tv ser du ikke store forskjellen.Og påstår du at en pv60 tv avspilt med blueray eller hddvd ikke avgir et rått bilde?
    Du misforsto. Filmer på HDDVD/Bluray er som oftest lagret i 1080p. Stiller du spilleren til å gi ut 720p vil spilleren skalere ned, mens TVen også må gjøre dette iom. at den kun har en oppløsning på 1024x768. Dette gir kvalitetstap. Mye bedre om det kun er TVen som må skalere, hvilket er tilfelle med TVer som støtter 1080/24p.

Kaptenen: Vær så snill da. Du bekrefter bare ditt eget, subjektive utsagn.

Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det SGN sier om at PV60'en har "sotet" frontglass...
    Det har jeg selv sett. Men jeg har mine sterke tvil til at hele dens fantastiske sortnivå ene og alene stammer fra dette!
    Og OM det så gjør, unnskyld utrykket, men hva **** spiller vel det for rolle?
    Så lenge sortnivået er fantastisk for øyet, så spiller det keine kasseroll hvordan man har oppnådd det...
    "Desperat forsøk" (som du selv hevder) eller ikke, Pana lykktes, Det er hva forbrukerne bryr seg om!
    Men jeg antar at du ikke studerer samfunnsøkonomi?

Men for å spore litt inn igjen;
    Joda, Pio'n er hakket hvassere i fargene enn PV60'n, har selv sett dem side om side i flere butikker. Uansett hvilke innstillinger du gjør er Pio'n en liten smule bedre.
    Men som du selv sier SGN, så står begge med standard innstillinger hos deg. Skulle det en dag falle deg inn å ta deg bryet i å faktisk forandre litt på innstillingene, vil du nok få deg en aldri så liten aha opplevelse.
    Da er det nemlig ikke så stor forskjell som du så evinderlig hevder lenger

Dette har vi andre funnet ut for lengst, og gleder oss vilt til du òg finner ut av det

Og bare som en fotnote, jeg synest da så tydelig å huske at tittelen på denne tråden er:
    "Synspunkter Panasonic PV60-PV600"?
    Du har jo selvfølgelig din fulle rett til å berette om dine negative synspunkter og andre mindre gode opplevelser med PV60!
    Det skulle jo bare mangle
    Men å "reklamere" for noen som helst annen TV, what so ever, i denne tråden trenger man ikke så imponerende mye intelligens for å skjønne at tittelen ikke tiltaler
    uansett hvor "lei deg inni deg" du måtte bli av at vi stakkars andre ikke deler ditt syn

Jeg vil også benytte anledningen til å påpeke min personlige bekymring over at man som "fagmann"/ "bransjemann" er så totalt blottet for objektive gener... :|
    men la oss bare holde Pioneer hellig, ok?
    ^^ Dette belyser vel noe av hva jeg snakker om?

Og BTW, hellig? Som i at Pioneer er det merket som sliter mest med midlertidig innbrenning da mener du?
    Og det gjør dem til "one of a kind" ?

Du hevder også at:
    TVen er bare "bra" fordi Panasonic har briba Lyd og Bilde"&Co

Samt at Pio'n går PV60'n en høy gang estetisk sett.
    men mot 7-serien til Pio kan den drite og dra, både funksjonelt og estetisk sett.
    Hvorvidt man kan sammenligne noe som bedre/dårligere estetisk sett er såvidt meg bekjent en personlig smaks sak?

På toppen av kransekaka anklager du Bomholt for å gå "tom for argument"
    Mens du selv presterer du å henvise til undernevnte link for å "oppsummere diskusjonen" ?
    http://content.ytmnd.com/content/7/1...15364e5c7c.jpg
    Hva skjer liksom? :lol:

Men det gjennspeiler vel din ytterst saklige og objektive og ikke minst svært gjennomtenkte diskusjons stil?

Til sist vil jeg bare presisere at dette ikke på noen måte er ment som et personangrep, men snarare en realitetsorientering for enkelte individ som utifra egen oppførsel og utsagn tydlig kan trenge litt veiledning

Ha en strålende kveld alle sammen
    Sengen kaller, skole imorgen

Mvh Marius

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare summere opp hva som er forskjellene på 42PV60/42PV600 og Pioneer 427. De fleste på forumet vet dette, men det kan være greit for nykommere.
    La det med en gang vær sagt at forskjellene mellom disse skjermene er små for de flestes øyne. Dette blir ikke bare bekreftet gjennom mange tester, men er også folks generelle oppfatning som har sett begge.

Argumenter for PV60/PV600:
    -Best sortnivå
    -Billigst
    -PV600 (ikke PV60) har best lyd
    -Best kontrast
    -Mindre bildestøy
    -PV600 (ikkePV60) har minnekortinngang og mulighet til opptak i MPEG4
    -Noen synes Panasonic har et mer naturlig bilde og at Pioneer overdriver med fargene. Dette er inviduelt.

Argumenter for 427 serien:
    -Bedre bildeprosessering
    -Bedre fargegjengivelse
    -Lettere å kalibrere til "perfekt" bilde (fabrikkinnstillingene er bedre enn hos Panasonic) og ISF kalibrering
    -Best design
    -Mykere bilde som noen synes er mer behagelig, men resultatet er også noe mer bildestøy
    -Støtte for 1080p24fps

Verdt å merke seg at Panasonic har mest å gå på med profesjonell kalibrering. Pioneer er bedre kalibrert med fabrikkinnstillingene. Dette bekreftes i testen til forbruker.no

Her er noen tester:
    Plasmakonger i duell
    Panasonic HDTV Plasma Review: Panasonic TH-42PX600U 42 inch Plasma Screen Television
    Pioneer HDTV Plasma Review: Pioneer PDP-4270HD 42" Plasma Television
    Panasonic HDTV Plasma Review: Panasonic TH-42PX60U 42 inch Plasma Television

Annen link angående temaet:
    http://avforum.no/forum/tester-video...eler+Panasonic

Foreslår at denne debatten nå forsettes i en annen tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mathia: Planer om å bli journalist for Se og Hør? Du har iallefall satt alle sitatene ut av kontekst/sammenheng. Får ikke god karakter i norsk på den måten.

Dessuten:
    Men for å spore litt inn igjen;
    Joda, Pio'n er hakket hvassere i fargene enn PV60'n, har selv sett dem side om side i FLERE butikker. Uansett hvilke innstillinger du gjør er Pio'n en LITEN smule bedre.
    MEN som du selv sier SGN, så står begge med standard innstillinger hos deg. Skulle det en dag falle deg inn å ta deg bryet i å faktisk forandre litt på innstillingene, vil du nok få deg en aldri så liten aha opplevelse.
    Da er det nemlig ikke så stor forskjell som du så evinderlig hevder lenger
    Helt klart at Pana'en ikke imponerer noe spess på standardinstillinger, ihvertfall ikke opp mot Pioneeren, men stiller man litt jevnes dette ut en del, påsto aldri noe annet. Kan fortsette en del, men må igjen henvise til nevnte link.

I alle tilfeller skal jeg slutte å sammenligne PV60en med andre merker, det er ikke trådens emne, ei heller "realitetsorienteringar for enkelte individ som utifra egen oppførsel og utsagn tydlig kan trenge litt veiledning" selv om noen tydeligvis kunne trengt det, men tatt i betraktning at:
    Panasonic 42" PV60 (Soon to arrive )
    Har noen allerede fått sitt velfortjente straff . Neida, skal ikke synke like lavt som deg .

For å bli litt seriøs igjen kan jeg bare si at dere som konsulterer dette forumet i forkant av kjøpsprosessen: joda, PV60 gir høyst sannsynlig et bedre bilde enn noe annet plasmaapparat i sin prisklasse (faktisk litt nord for dette også). Men vit at TVen begynner å bli gammel, nye kommer snart (og til ikke helt avskrekkende priser), av rundt 150 solgte apparater i kjedebutikken hvor min kamerat jobber har det vært en god del retur/service, menyene er så som så (dog like funksjonelle som på andre apprater) og TVen gir verre refleksjoner (det være seg både interne og eksterne) en andre TVer i sin klasse (LG PC*, Hitachi PD8* etc.).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sgn, du minner meg om en fyr jeg har vært borti på andre forum. Som finner masse info om et tema på nettsider og gir seg ut for å være ekspert, for så å gå til personangrep når han blir motsagt. Med andre ord, jeg tror det er deg.

Det er greit å komme med meninger, men når du påstår noe forventer jeg at du kan forklare hvorfor. Feks har jeg tilgode å høre forklaringen om galvanisk skille på scart, som ble forklart med at man kan få støt "pga no dobbel jording og noe greier..."

Dette holder ikke når du hardnakket påstår noe, og andre til og med mener på at det ikke finnes noe galvanisk skille til scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Sgn, du minner meg om en fyr jeg har vært borti på andre forum. Som finner masse info om et tema på nettsider og gir seg ut for å være ekspert, for så å gå til personangrep når han blir motsagt. Med andre ord, jeg tror det er deg.

Det er greit å komme med meninger, men når du påstår noe forventer jeg at du kan forklare hvorfor. Feks har jeg tilgode å høre forklaringen om galvanisk skille på scart, som ble forklart med at man kan få støt "pga no dobbel jording og noe greier..."

Dette holder ikke når du hardnakket påstår noe, og andre til og med mener på at det ikke finnes noe galvanisk skille til scart.
    Tviler på at jeg er den personen, pleier ikke henge i forumer. Ble bare medlem her ifm. et spørsmål jeg hadde ang. en 507.

Det sagt må jeg si at inlegget ditt er helt offtopic, er du uenig med meg får du lage egen tråd om det, bomholt oppsummerte diskusjonen jeg har ført med dette bra og objektive innlegget: http://avforum.no/forum/579565-post723.html

Når det gjelder dette med galvanisk skille på SCART, bør du lese den tråden en gang til. Jeg sa aldri det fantes (bare at det ville vært "kjekt å ha") og dementerte faktisk hele konseptet, noe du tydeligvis ikke klarte å få med deg. Cluet var bare å anbefale deg et slikt til RF-inngangen, skulle omstendighetene kreve det.

Som finner masse info om et tema på nettsider
    . Leser lite og ingenting om dette på nettet, gjør personlige erfaringer. Og jeg skal vedde på at jeg hadde målbundet deg på femten til tjue sekunders face-to-face teknisk diskusjon uten hjelpemidler.

Det var mitt absolutt siste innlegg i denne tråden, med mindre andre føler for å demonstrere sin uenighet med meg i en tråd med et helt annet emne.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vennligst forhold denne tråden teknisk, her teller alle argumenter likt, og kommentarer rundt personlige aspekter skal ikke forekomme. Takker på forhånd!

Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å imøtekomme Admin's ønske om å utelukkende prøve å holde denne tråden til PV60, og helst teknisk
    Jeg setter derfor strek for videre "debatt" etter dette innlegget.

Nei sgn; jeg har så absolutt ikke tenkt å satse på noen journalist karriere, da jeg har helder liten interresse for skriving
    Min norsk karakter burde vel forøvrig være din minste bekymring?

Flott du vedkjenner at forskjellene på PV60 og Pio'n ikke er nevneverdig store etter at man har gjort de nødvendige innstillingene
    Det var det alle her prøvde å få deg til å gi utrykk for at du skjønner.
    Enten du liker det eller ei fremsto dine tidligere innlegg som om PV60 overhodet ikke var samenlignbar med Pio'n.
    Dette er vel hovedgrunnen til at folk "går imot deg", og som meg, føler for å avvike fra trådens topic å "irettesette" deg

Beklager ovenfor alle at jeg overskred (-skrider) det tråden faktisk omhandler.
    Men til mitt forsvar følte jeg noen måtte ta affære når enkelte "bombanderer" tråden med ting som ikke hører der hjemme.

Det at jeg riktig nok ikke har fått min PV60 i hus ennå, skulle vel ikke ha noe å si for hvorvidt jeg faktisk har gjort innstillinger på en PV60, og dermed har dekning for hva jeg argumenterer for?

Har ellers ingen problemer med å vedkjenne at jeg hentet sitatene dine fra forskjellige poster, men dette har da vel overhodet ingen innvirkning på relevansen?
    Du har forøvrig ikke besvart de indirekte spørsmålene jeg kom med i forrige post...

Jeg setter dessuten min lit til at de som besøker denne tråden (og har lest den) er fullstendig klar over at dette er en utgående modell, da tråden er snart et år gammel.
    Det kommer også tydlig frem at dette alikavel er en fantastisk god TV!
    Uansett hva du nå måtte mene.
    Å subjektivt "slakte den" , er på ingen måte med på å danne et riktig bilde, som skulle kunne være en nyttig del av en kjøpsprosess.
    Hvilket nettopp er denne trådens overordnede hensikt.

Jeg vil alikavel takke for at du er med på å belyse også de negative sidene ved PV60!
    Alle aspekter skal være med i en god evaluering/vurdering
    Hadde du holdt deg til dette hele veien (og med en saklig fremlegging) ville ingen av disse reaksjonene oppstått.

Du er helt sikkert en grei kar, selv om du her opptrer subjektivt og barnslig.

Med det setter iallefall jeg strek...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen grunn til å kommentere sgn`s uttalelser siden fyren helt klart er bak mål.

Over til det saklige, har fått PV60 inn i hus og kommer aldri til å angre det kjøpet :-)

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Argumenter for PV60/PV600:
    -Best sortnivå
    -Mindre bildestøy
    Jeg synes at 427/507 har minst like godt sortnivå + mindre bildestøy.
    I det store og hele syns jeg PV60 er litt oppskrytt. Men til den prisen den selges for nå er det helt klart et godt kjøp. :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Jeg synes at 427/507 har minst like godt sortnivå + mindre bildestøy.
    I det store og hele syns jeg PV60 er litt oppskrytt. Men til den prisen den selges for nå er det helt klart et godt kjøp. :-)
    Sammenligningen jeg har satt opp gjelder ikke 507, men kun 427. 507 har bedre spesifikasjoner (blandt annet høyere kontrast).
    At 42PV60/42PV600 har bedre sortnivå enn 427 er det ingen tvil om. Målinger viser det, så det er ingen ting å diskutere.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å følge diskusjonene om hva som er best - og om hvor bra tilbudet må være før det er billig...
    ...om det stemmer at Panasonics 70/700-serie ankommer markedet allerede i mars vil det trolig ikke vare lenge før "PV60-debattene" stilner ;-)

Aftenpostens Forbruker.no melder nemlig såpass tidlig ankomst - og om prisantydningene stemmer kommer PX70 til å ligge rundt 15' og PV700 rundt 19' ved ankomst - hyggelig for oss som ikke har handlet ennå!!
    Først med full-HD

Veldig spent på design og specs...

Jeg vet at det er en egen tråd for disse ny modellene, men valgte å legge dette her til opplysning ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vurdere å kjøpe 42PV60EH, veldig usikker mellom den eller LCD. En spml ang nå man laste ned filmer bærbar pc f.eks. og bruker VGA kabel til plasma f.eks. panasonic, så hvordan kvaliteter på plasma når vi se film via bærbar pc (laste ned fra nettet)?

Jeg selv har hatt LCD (men ødelagt nå og får ny ersatning lcd el plasma), veldig bra å se film via bærbar pc, men plasma?

Takk forhånd!

Avsluttet
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål angående oppheng av 50": Jeg har kjøpt et Vogel's veggfeste (fixed). Jeg leser i manualen til TV-en at det skal være minst 7 cm mellom vekk og bakside av TV. Veggfestet gir maks 3,5 cm. Går det greit, eller blir jeg nødt til å fore ut? Hva er erfaringene?

(Det er ellers masse med luft rundt på alle kanter.)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der snakkes her om fabrikinnstillinger for PV 60, der er vel forhåbentlig ingen der bruker de !! De er da helt horrible med farger som en full graffitimaler ville bruke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Parelius
    Spørsmål angående oppheng av 50": Jeg har kjøpt et Vogel's veggfeste (fixed). Jeg leser i manualen til TV-en at det skal være minst 7 cm mellom vekk og bakside av TV. Veggfestet gir maks 3,5 cm. Går det greit, eller blir jeg nødt til å fore ut? Hva er erfaringene?

(Det er ellers masse med luft rundt på alle kanter.)
    Jeg hadde ikke bekymret meg over det. Regner med at 50" ikke avgir så veldig mye mer varme enn 42". Og er ikke 50" også litt skrå der viftene er plassert?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser etter tv bord til den nye PV60`n min ettersom det gamle bordet mitt er for lite og H-foten er mindre pen.

Er det noen som har designerbenken? (se link)

Panasonic Designbord til TH-42PV60E - MPX

Jeg skulle likt å vite målene mellom glassplatene. Og er dette bordet stødig?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde jeg vente på px70 eller hoppe på pv60 nå?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darker
    burde jeg vente på px70 eller hoppe på pv60 nå?
    Man burde alltid vente Det kommer alltid noe som er bedre. Men i ditt tilfelle så er det ikke så lenge til pv70 kommer. De sier mars, men jeg ville tenkt på mai, juni. Kan du vente til da?

Du kommer til å spare mye ved å kjøpe en pv60 nå. Koster jo rundt 12 tusen. pv70 kommer til å bli endel dyrere, noen sier 16-17 tusen her, men ville lagt på litt. Tenkt på 20 tusen (som pv60 kosta når den kom).

Så har du penger nok og tålmodighet så ville jeg valgt pv70. Masse nyheter som er kjekt å ha. Nytt panel med bedre kontrast osv sikkert

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV70 kommer ikke til å koste mer enn ca. 15k og det er vel umulig at den blir enda billigere hos noen nettbutikker. Jeg hadde ventet.

Først med full-HD

Side 37 av 42 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •