Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 42 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 826
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Edit:
    Slettet. Gitt litt over streken og beklager det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niks, liker den egentlig best på "Standard", men har fått den ISF-kalibrert. Cafe Latte-vegger og ingen lys i taket, dessverre. Skulle man HA lys i taket, blir PV60 er dårlig valg pga refleksjoner. Kan vi bare oppsummere diskusjonen med dette:
    http://content.ytmnd.com/content/7/1...15364e5c7c.jpg
    ?

Enkelt og greit: Jeg har begge 42-tommerne stående side om side på jobb med samme signal og forutsetninger. MIN mening er at Pioneer har den beste, farmora mi og andre folk som har dannet seg en mening uten å faktisk ha dems stående side om side må gjerne være uenige, men så har de dårligere forutsetninger enn meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    sgn:
    Ser ikke ut som om du er helt fornøyd med "konge skjermen" din:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...nbrenning.html
    Helt korrekt, som perfeksjonisten jeg er syns jeg dette er ubehagelig og lurte på om andre hadde opplevd det samme, da teknisk sjef hos Pioneer, som jeg kjenner, ikke hadde vært borti det.

Og nå begynner du å bli veldig usaklig. Begynner du kanskje å gå tom for argumenter fra L&B's tester?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgn
    Helt korrekt, som perfeksjonisten jeg er syns jeg dette er ubehagelig og lurte på om andre hadde opplevd det samme, da Finn (teknisk sjef hos Pioneer, som jeg kjenner) ikke hadde vært borti det.
    Bytt til Panasonic

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt og greit: Jeg har begge 42-tommerne stående side om side på jobb med samme signal og forutsetninger. MIN mening er at Pioneer har den beste, farmora mi og andre folk som har dannet seg en mening uten å faktisk ha dems stående side om side må gjerne være uenige, men så har de dårligere forutsetninger enn meg.
    Du må gjerne mene at Pioneeren er best av 42"ne, men problemet er når når du kommer med useriøse og overdrevne uttalelser som ikke stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner nesten å bli offtopic, men du forsto tydeligvis ikke den siste posten min. La oss nå høre hvilke forutsetninger du har for din mening? At du har lest det et sted?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner nesten å bli offtopic, men du forsto tydeligvis ikke den siste posten min. La oss nå høre hvilke forutsetninger du har for din mening? At du har lest det et sted?
    Jeg har sett skjermene flere ganger ved siden av hverandre, lest mange tester, hørt på mange brukererfaringer og snakker med selgere som selger begge skjermene. Men nå setter jeg strek over dette. Dette har lite for seg. Sov godt og ha en god dag i morgen.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er du så gira Sgn? Kan du ikke coole den ned litt. Er så kjipt at du må gjøre dette til en Pioneer vs Panasonic tråd med aggressiv argumentasjon. En del av oss som poster her har en del erfaring med bilde både på TV og projektor og er ikke interessert i at du kun fyrer av med kanon og snakker i store bokstaver.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke gira. Fyrer heller ikke med kanon, over- eller underdriver ikke heller. Kjenner bare igjen noe av "typen" til bomholt, og emnet er noe interessant for meg.. Prøvde også å desarmere konflikten for noen poster siden, men det var visst ikke godt nok. Legg merke til at jeg hele tiden gir begrunnelser som mine syn, mens andre snakker som om at "PV60 er best" like selvfølgelig som at 2+2=4, samt går til personangrep. Jeg vil si du får en bedre pakke av en PV60, spesielt med tanke på prisen, men om det var bildet, ikke prisen, som var utslagsgivende for valg av TV, ville valget mitt være klart: Pioneer. I tillegg har man 1080/24p støtten som vil være grei å ha om du kjøpte skjermen for å ha den en del år, greit om ikke både HDDVD/Bluray spilleren, receiveren OG TVen må skalere bildet, liksom, da har såpass med kvalitetstap at man like greit kunne kjøpt en jalla-TV hos Hellprice (Scansonic/Denzel/whatever).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lol

Sgn: Du er tydeligvis en perfeksjonist. Greit nok. Det er en ærlig sak. Og Pioneeren din er kanskje en bedre tv enn PV60. Men i mine øyne og mange andres øyne her inne på forumet så er PV60 en KONGE TV! Prisen er genial, sortnivået er meget bra, den er i mine øyne veldig fin å se på. Det jeg vil si til deg SGN, hvorfor komme inn her og rakke ned på pv60en? Virker som du bare har kjedet deg og fikk lyst til å slenge litt dritt om den tven. Mye av det du skriver er bare helt usaklig også. F.eks skriver du, "la oss holde Pioneer hellig" Hvorfor i all verden? Og hva med denne: MIN mening er at Pioneer har den beste, farmora mi og andre folk som har dannet seg en mening uten å faktisk ha dems stående side om side må gjerne være uenige, men så har de dårligere forutsetninger enn meg. Godt mulig er Pioneeren mye bedre side ved side av en PV60. Men hvor mange ser de to tvene ved siden av hverandre? Og pv60en er en god del tusenlapper billigere. Til dere som ble usikker pga det sgn skriver, ikke bli det! PV60 er en FANTASTISK bra tv. Løp og kjøp den :-D Og denne tråden er for de som har synspunkter angående pv60/600. Ikke om Pioneer er bedre eller ikke. Uttaler meg ikke om Pioneer, for den har jeg ikke sett. Men start heller en tråd der folk kan diskutere hva DE syns er best av Pioneer og Panasonic. Hold det unna denne tråden er du snill.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg har sett skjermene flere ganger ved siden av hverandre, lest mange tester, hørt på mange brukererfaringer og snakker med selgere som selger begge skjermene. Men nå setter jeg strek over dette. Dette har lite for seg. Sov godt og ha en god dag i morgen.
    I like måte .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lanzze: Det blir noe feil å anbefale folk å "løpe og kjøpe" en TV som er gått ut av produksjon (ihvertfall nesten) på bakgrunn av en sammenligning du ikke har foretatt personlig. Er ikke i tvil om at Panasonic kommer sterkt tilbake med sine nye modeller i løpet av kun få måneder, og Pioneer det samme i medio-ultimo 2007, så har vi samme ståheisen en gang til.

Som jeg har sagt mange ganger: PV60 er kjempe i sitt segment. Men er lei av at folk skal tro (og langt verre; synes) at den er best fordi det sto i Lyd og Bilde. En kompis av meg jobber i en av landets store elektrokjeder og får daglig inn horder av kjøpekåte nordmenn som er blitt overbevist om at PV60 er TVenes Messias, noe den ikke er. Noen snur i døra og går hjem for å spare litt til, men kranglefantene gir seg liksom ikke så lett. Han får liksom høre "Ja, men sto det i..."/"Ja, men ekspertene..." etc. som innvendinger fra hver enkelt person som skuffes og blir beskyldt for ufordelaktige instillinger og bla, bla, bla mens begge TVene står på samme signal og standardinstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nja...

Jeg syns ikke det er feil, for det er min mening. Og jeg baserer ikke mitt syn på lyd og bilde sin test. Jeg baserer det på de 3 månedene jeg har hatt tven i stua mi :-D Og du må gjerne ha dine meninger, poenget mitt er følgende: Dette er ikke en tråd der vi diskuterer Pioneer VS Panasonic. Det er du i ferd med å starte... :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er skyldig, men som sagt: det var ikke meninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt korrekt, som perfeksjonisten jeg er syns jeg dette er ubehagelig og lurte på om andre hadde opplevd det samme, da teknisk sjef hos Pioneer, som jeg kjenner, ikke hadde vært borti det.

Og nå begynner du å bli veldig usaklig. Begynner du kanskje å gå tom for argumenter fra L&B's tester?
    Der er når jeg leser tråden det blir linket til at jeg skjønner jeg (ola nordmann) kommer til å bli storfornøyd med PV60.

SNG, du er i en annen liga enn meg når det gjelder kriterier. Jeg ser like mye på dama som på tv`n min ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broseen, du kommer til og bli mer enn fornøyd med denne tvn.Jeg kjøpte den for 2 uker siden,er egentlig ganske pirkete på kvalitet og det har jeg ingenting og utsette på denne tvn,blir bare mer og mer fornlyd med den ettersom jeg bruker den.Har såvidt fått testa den med hd materiale og fa.. for ett bilde det ble!blir hd spiller neste!
    og til deg sgn,start en ny tråd med Pioneer vs Panasonic hvis du absolutt skal diskutere dette.Denne tråden er for de som har synspunkter om pv60 og ikke sammenligningsmeninger

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke gira. Fyrer heller ikke med kanon, over- eller underdriver ikke heller. Kjenner bare igjen noe av "typen" til bomholt, og emnet er noe interessant for meg.. Prøvde også å desarmere konflikten for noen poster siden, men det var visst ikke godt nok. Legg merke til at jeg hele tiden gir begrunnelser som mine syn, mens andre snakker som om at "PV60 er best" like selvfølgelig som at 2+2=4, samt går til personangrep. Jeg vil si du får en bedre pakke av en PV60, spesielt med tanke på prisen, men om det var bildet, ikke prisen, som var utslagsgivende for valg av TV, ville valget mitt være klart: Pioneer. I tillegg har man 1080/24p støtten som vil være grei å ha om du kjøpte skjermen for å ha den en del år, greit om ikke både HDDVD/Bluray spilleren, receiveren OG TVen må skalere bildet, liksom, da har såpass med kvalitetstap at man like greit kunne kjøpt en jalla-TV hos Hellprice (Scansonic/Denzel/whatever).
    hehe har sett flere 42" 720p/1080p tver avspilt med 720p og 1080p materiale og på en 42" tv ser du ikke store forskjellen.Og påstår du at en pv60 tv avspilt med blueray eller hddvd ikke avgir et rått bilde?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lanzze: Det blir noe feil å anbefale folk å "løpe og kjøpe" en TV som er gått ut av produksjon (ihvertfall nesten) på bakgrunn av en sammenligning du ikke har foretatt personlig. Er ikke i tvil om at Panasonic kommer sterkt tilbake med sine nye modeller i løpet av kun få måneder, og Pioneer det samme i medio-ultimo 2007, så har vi samme ståheisen en gang til.

Som jeg har sagt mange ganger: PV60 er kjempe i sitt segment. Men er lei av at folk skal tro (og langt verre; synes) at den er best fordi det sto i Lyd og Bilde. En kompis av meg jobber i en av landets store elektrokjeder og får daglig inn horder av kjøpekåte nordmenn som er blitt overbevist om at PV60 er TVenes Messias, noe den ikke er. Noen snur i døra og går hjem for å spare litt til, men kranglefantene gir seg liksom ikke så lett. Han får liksom høre "Ja, men sto det i..."/"Ja, men ekspertene..." etc. som innvendinger fra hver enkelt person som skuffes og blir beskyldt for ufordelaktige instillinger og bla, bla, bla mens begge TVene står på samme signal og standardinstillinger.
    Lyd og Bilde som går for og være seriøse innen testing av hjemmekinoprodukter kåret vel pv60 til årets tv i oktober uansett pris,da kostet den 23000.-
    HeHE akkurat testet den på min nye canal+ hd dekoder og fy **** for et rått bilde,minst like bra som min benq 8720 high end projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en utvikling mot det absolutte lavmål denne tråden har hatt. Denne Pio/Pana debatten er noe av det mest idiotiske jeg har sett på dette forumet.

Broseen, det er ikke folk i andre ligaer når det gjelder kriterier det er snakk om her, bare tullete, kranglete og usaklige små-gutter.

Tipset må være å stole på dine egne øyne, de fungerer sikkert like bra som hvem som helst sine

Folk burde ta seg litt sammen her hvis de ønsker å bli tatt på alvor.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se i morra og utover uka når den er innkjørt. Jeg tror jeg blir storfornøyd.

Side 36 av 42 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •