Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 42 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg gir vanligvis LANG F... i tester. Hvorfor? Fordi ingen er interesserte i å høre hvor mye bedre Pioneer er en Pana', da få hadde råd til Pio før i tiden (og nå om dagen, da prisforskjellen på det verste er 7000 kroner mellom PV60 og 4270). Om Ola "tettihodetogsomstolerblindtpåaltsomkommeribladfor mogabsoluttikkestolerpåselgeresomjobbermeddettepåd agligbasis" Nordmann ser det som overskrift er det ham revnede likegyldig, men om Pana klarer manipulere pressen til å skrive det motsatte løper idioten og kjøper Pana'en og sitter hjemme, hjernevasket om at det er en bra TV. Til 14 laken er det en bra TV, men mot 7-serien til Pio kan den drite og dra, både funksjonelt og estetisk sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgn
    Vil gå ut ifra at du har den. De fleste tester i aviser blir gjort av en journalist som har fått en dag på å sette seg inn i emnet og bruker mesteparten av dagen på å plage selgerene på Elkjøp samt lese Lyd og Bilde. Ihvertfall hva jeg har inntrykket av. Butikkene har ikke lyst å selge deg apparatet, da det kun er Thorn som har inntjening på det (til 16999), men til deres forsvar kan det ikke sammenlignes med Pio's 7-serie. Refleksjoner, blinking og vifter er klare grunner til ikke å like det, men om du ser dem side ved side skal du ha drukket maling for ikke å innse at Pana'en er gått ut på dato.
    Jeg er nokså lei av kommentarer fra folk på tester som blir utført. Jeg driver selv "stort" innefor testing (ikke lyd og bilde men noe helt annet). Opplever stadig at tullinger poster kommentarer til testene mine der det klart fremgår at de ikke har den minste peiling på hva de snakker om. Det er veldig få aviser som gjør tester selv, de kjøper dem fra fagblad. Problemet er ofte at de kutter artiklene såpass mye at sammenhengen forsvinner.
    Jeg vet ikke hvilken kompetanse du har, min kommentar er generell

TV-er har jeg lite greie på, vet kun at jeg er kjempefornøyd med mitt pv60 og at Lyd & Bilde mener det samme som meg :-D Etter hva jeg har erfart er dette er velrenommert blad.
    Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir vanligvis LANG F... i tester. Hvorfor? Fordi ingen er interesserte i å høre hvor mye bedre Pioneer er en Pana', da få hadde råd til Pio før i tiden (og nå om dagen, da prisforskjellen på det verste er 7000 kroner mellom PV60 og 4270). Om Ola "tettihodetogsomstolerblindtpåaltsomkommeribladfor mogabsoluttikkestolerpåselgeresomjobbermeddettepåd agligbasis" Nordmann ser det som overskrift er det ham revnede likegyldig, men om Pana klarer manipulere pressen til å skrive det motsatte løper idioten og kjøper Pana'en og sitter hjemme, hjernevasket om at det er en bra TV. Til 14 laken er det en bra TV, men mot 7-serien til Pio kan den drite og dra, både funksjonelt og estetisk sett.
    Virker ut som du har en dårlig dag og behov for å få ut frustasjon.
    Uttalelsene dine er overdrevne. Forholdet mellom PV60/PV600 og Pioneer 436 er ikke så stort som du gjør inntrykk av. Blir helt feil å si at Pioneeren er mye bedre, for det er den enkelt og greit ikke. Og uttalsen om at Panasonic blinker og har vifter som bråker stemmer ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, god, folkelig, image, men alle innen bransjen tenker "Kjøpt og betalt" når de hører "navnet på bladet man ikke nevner".

Er helt enig med deg i at sammenhengen forsvinner i aviser, bare tenk på at hver avis/blad har hver sin favoritt (TV2:JVC, L&B:Toshiba/Pana, DB:LG).

Igjen, PV60 er kjempe innenfor sitt segment (Hitachi PD8600/8A10, LG PC1/3 (skjønt disse er uten refleksjoner), men dette er desverre ikke det samme som Pio PDP**7* tilhører.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Virker ut som du har en dårlig dag og behov for å få ut frustasjon.
    Uttalelsene dine er overdrevne. Forholdet mellom PV60/PV600 og Pioneer 436 er ikke så stort som du gjør inntrykk av. Blir helt feil å si at Pioneeren er mye bedre, for det er den enkelt og greit ikke. Og uttalsen om at Panasonic blinker og har vifter som bråker stemmer ikke.
    Jeg snakker ikke om 6-serien til Pio, men 7-serien. Bildet er kun marginalt bedre i sistnevnte, men andre ting er drastisk forbedret. 7-serien er dog bare en "mellommodell", la oss se hvor 8-serien vil sette lista.

Har hatt en veldig bra dag, blir bare lei inni meg når jeg ser og hører om folk som ikke har PV60/Pio 7-serie stående side om side hver dag og har rare meninger om dem.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker ikke om 6-serien til Pio, men 7-serien.
    Skrev feil, jeg mente 437. En haug med tester viser at forskjellene mellom dem er små, og folk opplever det samme når de sammenligner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev feil, jeg mente 437. En haug med tester viser at forskjellene mellom dem er små, og folk opplever det samme når de sammenligner.
    Håper du mener 427, ellers har du ikke fulgt godt med i timen .

Kjapt spørsmål: Har du begge TVene, med samme kilde (720p MPEG2 over HDMI) i samme rom (og dermed med samme lysforhold) side om side hver dag du er på jobb?
    Det har jeg. Jobber ikke som selger, ta det med ro, feltet mitt er mer innenfor "teknisk innredning". Og her har kundene som oftest penger nok til å innse det åpenbare.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra mitt ståsted dreit du nettopp litt på draget. Ikke meninga å ødelegge øyeblikket for deg, men du forstår meg med ett du ser et tekstet TV-program på den, refleksjonene er grusomme. TVen er bare "bra" fordi Panasonic har briba Lyd og Bilde"&Co". Greit bilde, bra sortnivå (grunnet sotet frontglass, vel og merke), men fæle interne refleksjoner.
    Nå har jeg sannsynligvis muligheten til å levere den tilbake hvis jeg ikke er fornøyd. Men jeg vil ha en grei tv til 14K, og det er vel det den er.

Men hva er galt med tekstede programmer? Har ikke fulgt med i hele tråden..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du mener 427, ellers har du ikke fulgt godt med i timen .
    Hehe, ja det går litt i surr her i kveld. Du vet nok hva jeg mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Nå har jeg sannsynligvis muligheten til å levere den tilbake hvis jeg ikke er fornøyd. Men jeg vil ha en grei tv til 14K, og det er vel det den er.

Men hva er galt med tekstede programmer? Har ikke fulgt med i hele tråden..
    Teksten får fem-seks kontur-refleksjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teksten får fem-seks kontur-refleksjoner.

Åj, hvorfor? Vi får se når jeg får den.

Men jeg er nok mer "ola nordmann" enn de fleste her på forumet, så blir nok fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi at Panasonic i et desperat forsøk på å gi TVen bedre sortnivå ga den "sotet" frontglass, som i kombinasjon med andre elementer igjen gir refleksjoner. Joda, kjempe TV til 14 laken, men la oss bare holde Pioneer hellig, ok? . I tillegg TVILER jeg på at Expert vil la deg returnere TVen, de vil ikke ha den tilbake og måtte selge den som B-vare, og dermed tape enda mer penger. La oss bare si det slik, om du ikke setter den side om side med en Pio, vil du være fornøyd nok.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner jeg blir litt anpusten når Fanboysa drar i gang på forumer...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi at Panasonic i et desperat forsøk på å gi TVen bedre sortnivå ga den "sotet" frontglass, som i kombinasjon med andre elementer igjen gir refleksjoner. Joda, kjempe TV til 14 laken, men la oss bare holde Pioneer hellig, ok?
    Kan jo bare skyte inn at PV60/PV600 har den høyeste kontrasten som er målt på en flatskjerm. Så jeg tror ikke det gode sort nivået skyldes et sotete frontglass. Er du kun ute etter å provisere eller? "La oss beholde Pioneer hellig". Hvilke tåpelig kommentar!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe . Har 507 selv, liker da selvfølgelig Pio bedre enn Pana, men i jobben er jeg objektiv som få og kan selge løsninger med en PV60 til nesten samme pris som en 427, men dette har jeg bare ikke hjerte til, da jeg vil at kundene skal få det lille ekstra, ettersom de faktisk betaler for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo bare skyte inn at PV60/PV600 har den høyeste kontrasten som er målt på en flatskjerm. Så jeg tror ikke det gode sort nivået skyldes et sotete frontglass. Er du kun ute etter å provisere eller? "La oss beholde Pioneer hellig". Hvilke tåpelig kommentar!
    Denne må jeg skrive ut og henge på tavla. TVen har like mye statisk 10000:1 som Samsung R7 har 5000:1, for å si det slik. Jeg er heller ikke ute etter å "provisere", hva enn det betyr, da jeg har sett både en 427 og en PV60 i demontert tilstand. Sotet frontglass, og det kan du se selv om du setter på et sort bilde med hvit tekst og ser på panelet med en meters avstand og 70-80 graders vinkel. Så gjør du det samme med en 427.

Jeg skal tilgi deg om du sitter med en PV60 hjemme, men slutt å påstå at den er like bra som Pio 7-serie.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi at Panasonic i et desperat forsøk på å gi TVen bedre sortnivå ga den "sotet" frontglass, som i kombinasjon med andre elementer igjen gir refleksjoner. Joda, kjempe TV til 14 laken, men la oss bare holde Pioneer hellig, ok? . I tillegg TVILER jeg på at Expert vil la deg returnere TVen, de vil ikke ha den tilbake og måtte selge den som B-vare, og dermed tape enda mer penger. La oss bare si det slik, om du ikke setter den side om side med en Pio, vil du være fornøyd nok.
    Har en kamerat som er selger der, så tror ikke det blir noe problem.

Dessuten kommer det aldri noe annet tv rett ved siden av min PV60 likevel.

Får håpe det finnes noen som mener jeg gjorde et godt kjøp også :-)

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde bare råd til en PV60 og må vel si at den gjør jobben. Det er en vedtatt sannhet at Pioneer har de beste plasmaene og det er vel ikke så mye å mase om.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne må jeg skrive ut og henge på tavla. TVen har like mye statisk 10000:1 som Samsung R7 har 5000:1, for å si det slik. Jeg er heller ikke ute etter å "provisere", hva enn det betyr, da jeg har sett både en 427 og en PV60 i demontert tilstand. Sotet frontglass, og det kan du se selv om du setter på et sort bilde med hvit tekst og ser på panelet med en meters avstand og 70-80 graders vinkel.
    Jeg har ikke sagt at den har den kontrasten som den oppgir. Det er det jo ingen skjermer som har og det er dårlige med standarder for dette. Men PV600 ble målt på kontrasten da den kom på markedet, og hadde høyeste kontrast som noen gang var målt på en flatskjerm. Kontrast har lenge vært en styrke til Panasonic. PA50 hadde også markedets klart best kontrast. Pioneer kommer derimot sterkt tilbake på dette området til høsten da de kommer med en kontrast på over 20000:1.
    Men dette du sier om sort nivået til Panasonic p.g.a. sotete glass har jeg ikke tro på. Panasonic og Pioneer er begge gode skjermer og det er feil og si at Pioneer er mye bedre. 507 er et hakk bedre enn 50" til Panasonic, men
    42"ne er relativt jevnbyrdige.

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe . Har 507 selv
    La meg gjette . . . Du synes du får best bilde på "dynamisk" bildeinstilling og har hvitmalt stue med 18 lysarmaturer i taket??

Side 35 av 42 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •