Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 42 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    snakket med selger på expert forleden, han ville selge med deres siste 42 pv60 for 14000, men anbefalte med pv600 da dette var den som tok over for pv60. men, er ikke disse såpass identiske at det er pv70 som blir arvtager, ikke pv600?

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Kanskje litt snodig spørsmål, men jeg lurer på hvor langt det er fra bordflaten til nedre kant av selve skjermen på 42"-varianten når man har h-foten? (eventuelt med den andre foten).

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på om jeg kan ha senteren liggende foran tven uten at det dekker noe av bildet.
    Halla på deg :-)

Var vel mere snodig at du faktisk stilte det spørsmålet JEG lurte på!
    Jeg lurer på dette jeg og... Centeren min er i underkant av 20 cm høy, så jeg regner med at jeg må "fore opp" under stativet til tv`en ihvertfall?

Trond

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darker
    snakket med selger på expert forleden, han ville selge med deres siste 42 pv60 for 14000, men anbefalte med pv600 da dette var den som tok over for pv60. men, er ikke disse såpass identiske at det er pv70 som blir arvtager, ikke pv600?
    Såvidt jeg har skjønt er PV60/PV600 samme panel. Er hvertfall samme generasjon. Forskjellen, annet enn penere design på 600, har jeg aldri sett (etter). PV70 kommmer jo nå til våren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Kanskje litt snodig spørsmål, men jeg lurer på hvor langt det er fra bordflaten til nedre kant av selve skjermen på 42"-varianten når man har h-foten? (eventuelt med den andre foten).

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på om jeg kan ha senteren liggende foran tven uten at det dekker noe av bildet.
    Høyden er 20.5 cm. Det er samme om det er H eller rombefoten.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darker
    Det må ha vært en utrolig smart selger (expert er vel ikke kjent for å ha smarte selgere?) som mener at pv600 tar over for pv60. Det er akkurat samme panel med litt ekstra utstyr på pv600. De kom likt og kommer til å bli tatt over av pv70/700.

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Det må ha vært en utrolig smart selger (expert er vel ikke kjent for å ha smarte selgere?) som mener at pv600 tar over for pv60. Det er akkurat samme panel med litt ekstra utstyr på pv600. De kom likt og kommer til å bli tatt over av pv70/700.

Expert her jeg bor må jo være helt på viddene, de skulle ha 31900.- for PV60 50" og 36900.- for PV600 50".....da spurte jeg va en 50" Pioneer ville bli i pris hos de....nja, cirka 50000.- svarte luringen, jeg trakk meg stille og rolig ut derfra og bestilte 50PV60 på nettet til 19995.- levert på døren med veggfeste.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic+Samsung HT-P1200=problem(?)

Hei sann folkens.
    Dette spm. stilte jeg for et halvt år siden også, men jeg følte ikke at jeg fikk noe fullgodt svar på det som plager meg, derfor prøver jeg igjenops:
    Jeg kjøpte 42pv60 og Samsungs HT-P1200 cirka samtidig når disse kom ut...
    Jeg bruker HDMI mellom TV og anlegget og problemet mitt er:
    Når jeg skal se på film stiller tv'en seg automatisk på 720p (HDMI-1), men da er det er 1.5-2 cm sort "kant" på bildet ned langs hele høyre side av skjermen.
    Altså bildet er ikke sentrert. Det er litt "off" til venstre.
    Jeg må derfor stille oppløsningen til 1080i, og da er bildet sentrert.
    Dette må jeg gjøre hver gang anlegget blir slått av og på, jævlig irriterende, spesielt når det står i intstruksjonsboka til både anlegget og tv'en at.."ved bruk av HDMI trenger du ikke stille på oppløsningen, fordi tv'en vil automatisk justere seg til den beste oppløsningen bla bla..." (cirka noe sånt)
    Men dette stemmer altså ikke, fordi ved 720p er bildet helt feil, mens det er helt riktig på 1080i...
    Noen som har noe peiling på hvorfor bildet ikke blir riktig i 720p??

Det beste hadde vært om noen har samme tv og anlegget selvfølgelig:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Noen som vet om en butikk i Oslo eller omegn som har 50pv60 utstilt?? Ønsker å se denne live, siden den har blitt så billig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12995 for PV60 42" nå =) feita boogie.. vetsje helt om det blir det eller 37" ZZ tv en fra toshiba :s

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    test

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Har akkurat kjøpt meg en 50" PV60 og stygg er den ikke
    Kjøpte samme skjermen fikk den opp på fredag og syns den er lekker på veggen....er meeget fornøyd nå, sinnsykt rene og pene bilder på komponentutgangen, gleder meg til å se HDMI en gang i fremtiden, det må jo bli rått.

AVforum.no - frorem's hjemmekino

Avsluttet
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket veggfeste anbefales til 50" PV60?

Ser det er noen B-Tech med og uten "tilt", samt at det er noe som kalles VESA som jeg ikke aner hva er. Litt forvirret her..

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VESA (eller FDMI) er standarden for skrufestene bak på skjermen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elprice i Fredrikstad nå. De kunne ikke skaffe flere av 42-tommeren som de annonserer for 12995,- og hadde sluttet å ta i mot bestillinger på de.
    Ble istedet anbefalt en Samsung PS42C7HD til 13995,-.

Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Var innom Elprice i Fredrikstad nå. De kunne ikke skaffe flere av 42-tommeren som de annonserer for 12995,- og hadde sluttet å ta i mot bestillinger på de.
    Ble istedet anbefalt en Samsung PS42C7HD til 13995,-.
    Fjoff da var jeg vist heldig:P
    Jeg bestillte hos Elprice forrige uke:P
    Men de var dessverre utsolgt, så jeg får den ikke før neste uke da

1400,- for Rombe-foten inkludert frakt var vel helder ikke så ille

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte min PV60 i dag, og får den til onsdag. Fikk den for vennepris på Expert, 13699 kr. Og de hadde flere på lager (hvis noen mener de snart er borte)

Gleder meg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Betalte min PV60 i dag, og får den til onsdag. Fikk den for vennepris på Expert, 13699 kr. Og de hadde flere på lager (hvis noen mener de snart er borte)

Gleder meg :-)
    Fra mitt ståsted dreit du nettopp litt på draget. Ikke meninga å ødelegge øyeblikket for deg, men du forstår meg med ett du ser et tekstet TV-program på den, refleksjonene er grusomme. TVen er bare "bra" fordi Panasonic har briba Lyd og Bilde"&Co". Greit bilde, bra sortnivå (grunnet sotet frontglass, vel og merke), men fæle interne refleksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgn
    Fra mitt ståsted dreit du nettopp litt på draget. Ikke meninga å ødelegge øyeblikket for deg, men du forstår meg med ett du ser et tekstet TV-program på den, refleksjonene er grusomme. TVen er bare "bra" fordi Panasonic har briba Lyd og Bilde"&Co". Greit bilde, bra sortnivå (grunnet sotet frontglass, vel og merke), men fæle interne refleksjoner.
    Er nå ikke enig med deg her, synes TV-en er topp og flere tester mener det samme :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gå ut ifra at du har den. De fleste tester i aviser blir gjort av en journalist som har fått en dag på å sette seg inn i emnet og bruker mesteparten av dagen på å plage selgerene på Elkjøp samt lese Lyd og Bilde. Ihvertfall hva jeg har inntrykket av. Butikkene har ikke lyst å selge deg apparatet, da det kun er Thorn som har inntjening på det (til 16999), men til deres forsvar kan det ikke sammenlignes med Pio's 7-serie. Refleksjoner, blinking og vifter er klare grunner til ikke å like det, men om du ser dem side ved side skal du ha drukket maling for ikke å innse at Pana'en er gått ut på dato.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgn
    Vil gå ut ifra at du har den. De fleste tester i aviser blir gjort av en journalist som har fått en dag på å sette seg inn i emnet og bruker mesteparten av dagen på å plage selgerene på Elkjøp samt lese Lyd og Bilde. Ihvertfall hva jeg har inntrykket av. Butikkene har ikke lyst å selge deg apparatet, da det kun er Thorn som har inntjening på det (til 16999), men til deres forsvar kan det ikke sammenlignes med Pio's 7-serie. Refleksjoner, blinking og vifter er klare grunner til ikke å like det, men om du ser dem side ved side skal du ha drukket maling for ikke å innse at Pana'en er gått ut på dato.
    Synes du overdriver kraftig. Jeg sliter ikke med refleksjoner på min PV600, men det er riktig at Pioneer er en tanke bedre på dette område. Men så sant man ikke har sol eller lys direkte mot skjermen, er ikke refleksjoner noe problem.
    At Pioneer 437 er så mye bedre, er jeg heller ikke enig. Den er bedre på noe områder, men Panasonic er bedre på noen andre. Testen som er gjort hos forbruker virker å være grundig og her kom de likt ut:
    Plasmakonger i duell

Når det gjelder 50"ne er jeg derimot enig at Pioneer er et hakk bedre enn Panasonic.

Side 34 av 42 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •