Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 42 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 826
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har akkurat kjøpt meg en 50" PV60 og stygg er den ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar av dere begge.høres jo bra ut.

nei for hvis bilde er indentisk da er det jo bare tull å betale ti tusen mer

så alt av innstillinger er helt likt? liksom bare design å bedre lyd og at det
    mer eksklusift materiale. da kan jeg ikke skjønne at folk ber ti k mer.hehe..

spoonfeedme- har noen spm til deg jeg hvis det er greit.
    har du hatt den lenge?
    fornøyd med den?
    vet ikke om du ser på fotballkamer jeg,men hvis du har det.hvordan er den på sport?spes fotball.har lest at slike oversiktsbilder kan bli veldig uklare på disse tvene.

hatt noen problem av noe slag,eller har noe å utsette på den?

du har tilfeldigvis ikke bilder av den som du har tatt etter at du hadde den opp?

takker så meget for all hjelp..

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt snodig spørsmål, men jeg lurer på hvor langt det er fra bordflaten til nedre kant av selve skjermen på 42"-varianten når man har h-foten? (eventuelt med den andre foten).

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på om jeg kan ha senteren liggende foran tven uten at det dekker noe av bildet.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun testet den i ca. 3 dager cosworth23. Jeg er ganske fornøyd med den ja. Den har litt viftestøy og en litt høyfrekvent trafolyd eller noe slikt som er bittelitt irriterende. Jeg har et litt dårlig Get analogt tvsignal og har ikke sett noe særlig sport eller fotball på den ennå. Dårlige tvsignaler ser ikke veldig bra ut for å si det slik. Ihvertfall ikke på nær avstand. DVD derimot ser veldig bra ut. Kjører en Denon 1930 på den foreløpig som jeg låner. Regner med et godt løft når jeg får 2930 i hus!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker..

jeg har canaldigital så da vil nok det bli mye bedere..hehe

vet ikke jeg om du er slik veldig entusiast med enorme krav.men det er ikke jeg.så da får vi håpe det blir bra..

du har ikke testet spill på den?

flere inne her som har samme tv som kan hjelpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes den var fin jeg.hehe

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg har kun testet den i ca. 3 dager cosworth23. Jeg er ganske fornøyd med den ja. Den har litt viftestøy og en litt høyfrekvent trafolyd eller noe slikt som er bittelitt irriterende. Jeg har et litt dårlig Get analogt tvsignal og har ikke sett noe særlig sport eller fotball på den ennå. Dårlige tvsignaler ser ikke veldig bra ut for å si det slik. Ihvertfall ikke på nær avstand. DVD derimot ser veldig bra ut. Kjører en Denon 1930 på den foreløpig som jeg låner. Regner med et godt løft når jeg får 2930 i hus!
    Venter selv på en slik skjerm, ble litt forundret over det du sier mht. viftestøy og trafolyd....skal vel ikke være slik???
    Noen andre Pana-eiere her på forumet som har vært borti dette?

Forøvrig synes jeg skjermen ser meget bra ut (minus foten da) men det fulgte med veggheng i prisen fra BMH - Bergens Musikk Handel så da bi det berre lekkert

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke slikt at det er veldig høyt. Men høyt nok til at jeg greit merke til lyden (trafolyden?) som er høyest med størst lysintensitet i bildet. Tror dessverre at det er slik den er. Det skal ikke rare lydvolumet på for at man ikke klarer å høre disse lydene. Men for all del. Jeg er fornøyd med den jeg.

Denne H-foten som følger med er verken stygg eller pen, men den gjør jobben.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det går og få TV'en til å starte på en AV kanal når man slår den på?
    Jeg bruker tuneren i HTPC til å se TV, å synes det er litt irriterende å må switche over til AV etter jeg har slått den på.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DarkWader
    Er det noen som vet om det går og få TV'en til å starte på en AV kanal når man slår den på?
    Jeg bruker tuneren i HTPC til å se TV, å synes det er litt irriterende å må switche over til AV etter jeg har slått den på.
    Samme her. Bruker ikke tv moduler lengre i det hele tatt jeg.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da var 37" PV60 i hus. Var spent på størrelsen, men både kona og jeg er enige om at 42" ville blitt for stort for stua vår. Til film har vi dessuten 102" på veggen...

Meget fornøyd med bilde så langt, har digital CD men har ikke koblet til Dreambox'en min ennå, så jeg har kun testet med analog kabel og dvd over scart. Begge gir godt over akseptabel billedkvalitet, men jeg gleder meg til å få testet bildet over hdmi samt fra Dreambox.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det er noen som har en DVD spiller som kan oppskalere koblet til PV606/PV60 med HDMI. Jeg opplever med min Oppo 981 koblet til PV600 med HDMI, noe grønnskjær i bildet. Det er ikke snakk om mye, og dersom man ikke sammenligner med en annen DVD spiller samtidig kan det være vanskelig å se. Men jeg merker det når jeg sammneligner med en Pioneer spiller koblet med scart, og kjører identisk film med switching frem og tilbake. Begge spillerne er kalbibrert med DVE og har samme fargetemperatur. Man ser det best med varm som fargetemperatur.

Andre som opplever noe grønnskjær? Ser det best på hvitt, men det påvirker i grunnen alle farger. Jeg er usikker om problemet skyldes DVD spilleren eller om gråskalaen i skjermen ikke er korrekt med HDMI.

Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En smule offtopic dette...
    Men hva er egentlig optimal sitteavstand for en 42" plasma?
    I dette tilfellet da PV60..

Er det som med prosjektor? (Bildebredde ganger 1,5)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mathia: tommelfingerregelen jeg har hørt er "10 centimeter per tomme", noe som skulle tilsi 4.2 meter på en 42". Det er vel omtrent den avstanden jeg har til min 42PV60, og jeg synes det er en helt OK avstand ihvertfall. Den står forøvrig på H-fot oppe på en benk som er 72 cm. høy, som også virker som en passe høyde (5 til 10 centi lavere hadde ikke gjort noe, though)

Newcomer codex sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var jeg på elprice og fikk dem til og legge av en skjerm til meg, Panasonic PV60 42" til 12995,- :-D

De konne ikje selga ann te meg te den prisen i dag fordi tilbudet starta ikje før i mårå(07/02) hehe:-? Men men

så dette ser jeg frem til, lest mye om skjermen her. De fleste er jo rimlig fornøyde slik jeg forstår det

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter ganske nøyaktig 3 meter ifra min egen 42" PV60 ... jeg føler at jeg godt kunne hatt større TV jeg..

Bra pris, codex

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter ca. 2m fra min 50"PV60 og det går helt greit for meg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Mathia: tommelfingerregelen jeg har hørt er "10 centimeter per tomme", noe som skulle tilsi 4.2 meter på en 42". Det er vel omtrent den avstanden jeg har til min 42PV60, og jeg synes det er en helt OK avstand ihvertfall. Den står forøvrig på H-fot oppe på en benk som er 72 cm. høy, som også virker som en passe høyde (5 til 10 centi lavere hadde ikke gjort noe, though)
    Det tror jeg er feil. Det finnes en tabell over dette, men mener å huske at ideel avstand til 42" er 2,6 m. Da snakker vi nok om hjemmekino bruk og film opplevelse. Kunne ikke tenke meg å sitte mer enn maks 3 m fra en 42", men det er en smaksak.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen som kan si hva ideel avstand til en tv er vel? Kommer jo helt ann på den som skal se på tv'en det. Noen liker å ha den nærme, mens andre vil ha den lengre bort. Finn ut selv hva du liker...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra et annet forum:
    En god regel er at man sitte slik at man har en sitteavstand som er 5 x høyden av bildet på dagens TV-sendinger. Dette gir en passe avstand for dagens oppløsning på TV-sendinger. Ved HDTV sendinger kan man sitte en god del nærmere da man har en mye større oppløsning og mindre støy. En vanlig tabbe er at man kjøper for liten TV, og husk om selv forskjellen på en 32" og en 40" bare er 8" er faktisk selve bildet hele 56% større og det merkes godt på filmopplevelsen. Nedenfor vises en tabell over anbefalte skjermstørrelser.

Størrelse Høyde/bredde Bildeareal Sitteavstand
    26" 57,6/32,4 cm 1864 cm2 161 cm
    32" 70,4/39,8 cm 2822 cm2 199 cm
    37" 81,9/46,1 cm 3744 cm2 230 cm
    40" 88,6/49,8 cm 4410 cm2 249 cm
    42" 93,0/52,3 cm 4863 cm2 262 cm
    46" 101,8/57,3 cm 5833 cm2 286 cm
    50" 110,7/62,2 cm 6891 cm2 311 cm
    61" 135,7/76,0 cm 10257 cm2 380 cm
    70" 155,0/87,2 cm 13508 cm2 436 cm

Side 33 av 42 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •