Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 42 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 826
    Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Hei

Som det ser ut som man kan kjøpe TH-50PV60E til 20.000. Er dette et bra kjøp ift LG 50pc1r. TV'en vil stå i et rom med store vinduer, vil det da bli probelemer med refleksjoner?? Kanskje man skal vente til de nye modellene kommer.....huff vanskelig dette her...
    IKKE kjøp 50pc1r hvis du er litt opptatt av sortnivå da. Sort = grått på den.

Jo større en skjerm med glassfront er jo mere refleksjoner. Jeg har et vindu-hus og har en 42", men blir ikke plaget mye av dette. Men man setter jo tv'en slik at man ikke ha sola rett i tv'en hele dagen liksom.

Nye modeller i 50" kommer til å koste skjorta hvertfall til neste år igjen, så hadde nok fått for en 50" nå som du får de til latterlige 20 tusen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt 42pv60 i hus i noen timer og fått sett ett par filmer på den.Må si jeg er imponert over bildekvaliteten på den!
    Ble litt skuffa først da det var masse små "prikker" over hele bildet men bare jeg fikk fikla litt med noen innstillinger så ble det mye bedre!kjører komponent fra dvd spiller og scart fra canal digital tuner.tv bildene ble veldig bra unntatt tvnorge som er litt kornete men de fleste andre kanaler er kjempebra!det største minuset med denne tvn er at den er så blank med tanke på refleksjoner og slikt.jeg måtte ha igjen alle gardinene for og se film,men det kommer ett par persienner snart.alt i alt må jeg si at jeg er kjempefornøyd med kjøpet.
    gleder meg til innkjøringsperioden er over så jeg kan justere den ordentlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...."masse små prikker"? Kan dette være det berømmelige "gardinet/støvlaget" jeg har beskrevet her et par ggr? har forøvrig ikke sett mer til det siden, og er så langt godt fornøyd. Men hvilke justeringer gjorde du for å få bort de prikkene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste innlegget ditt om "teppet" men det virket ikke sånn syntes jeg.på god avstand var det nesten ikke merkbart men på ca 1,5-2 meter syntes det godt.litt kornete i kantene og sånn.jeg fikk det bort ved å justere litt farger,kontrast og satte ned skarpheten litt.tror bare det var det jeg gjorde.
    det ble ihvertfall mye bedre etter det.og i forrige post nevnte jeg at jeg syntes tvnorge var dårligere enn resten,det var det helt til det bynte en annen serie.sikekrt bare den serien jeg så som var dårlig for nå er det like bra som alt annet.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig å måtte nøye seg med en 37" når man kan få 42" til omtrent samme prisen, men nå er jeg ihvertfall i havn med tv-kjøpet for denne gang. Skal bli ålreit å få byttet ut min trofaste 21" med noe større og nyere. Dessverre tillater ikke stua større enn 37", så da ble det 37".

Johoo, ny tv på vei...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVsmurfen
    Kjedelig å måtte nøye seg med en 37" når man kan få 42" til omtrent samme prisen, men nå er jeg ihvertfall i havn med tv-kjøpet for denne gang. Skal bli ålreit å få byttet ut min trofaste 21" med noe større og nyere. Dessverre tillater ikke stua større enn 37", så da ble det 37".

Johoo, ny tv på vei...
    Du kommer garantert til å bli kjempefornøyd, jeg er det!
    Husk at mesteparten av skrytet i denne tråden er om 42" tommeren.
    En 37" er mindre, med samme teknologien, å blir derfor enda bedre å se på

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DarkWader
    Du kommer garantert til å bli kjempefornøyd, jeg er det!
    Husk at mesteparten av skrytet i denne tråden er om 42" tommeren.
    En 37" er mindre, med samme teknologien, å blir derfor enda bedre å se på
    Joda, men den har også lavere oppløsning. 1024*720 i stedet for 768.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Joda, men den har også lavere oppløsning. 1024*720 i stedet for 768.
    Nei, den har 768. Også 1280x1024.

EDIT: Måtte sjekke manualen. Det er rett, 37" har bare x720.
    Det var på PC inngangen jeg hadde lest tidligere, og faktisk kjører disse oppløsningene.
    den klarer opp til 1280x1024 på PC.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

kjøpte min 42pv60 idag hos elkjøp for 13750.- fant den til den prisen hos avhifi i oslo.elkjøp skulle ha over 18000.- men har jo prisgaranti så det gikk greit.men de prøvde seg først med at deres pv62 var en nyere modell men jeg kontaktet panasonic.no også kundeservice på elkjøp og til slutt ordnet det seg.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DarkWader
    Nei, den har 768. Også 1280x1024.

EDIT: Måtte sjekke manualen. Det er rett, 37" har bare x720.
    Det var på PC inngangen jeg hadde lest tidligere, og faktisk kjører disse oppløsningene.
    den klarer opp til 1280x1024 på PC.
    Panelet er 1024*720 og den klarer ikke mer enn det desverre. Det med at den støtter større oppløsninger har med at den scalerer og fikser dette via hardware/software.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg bare måtte ha PV60 37" da den kom i fjor, er fornøyd selvom jeg ikke kan utnytte den endda. På grunn av min stue sitter vi med hodet ca. 1,70 meter fra skjermen, og det er ganske tett på, man får liksom ikke plasmapunkterne til å flyte sammen slik øynene lures på denne avstann.
    Bare 1/2 meter lengere fra er det veldig bra bilde.
    Jeg har ikke sett noe HD på min skjerm endda, og tror ikke jeg får det til heller, har ikke peiling på hvordan jeg gjør det fra pc´en f.eks.
    Til opplysning, jeg har satt Skarphet helt av, synes ikke det hjelper noe som helst, bare tull...

Fik ikke svar på det med de ferritt dingser, skal den egentlig rundt antenne ledningen ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja den ferrit kjernen som fulgte med tvn skal du ha rundt anntenne ledningen din,så nært kontakta inn i tvn som mulig for og fjerne evt forstyrrelser og slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ved dvd-avspilling med bilde som fyller hele skjermen (auto bilde format) forsvinner jo nedre del av teksten, kan dette gjøres noe med i innstillingene?
    vil ikke se i 16:9 format med sort linje over og under bildet

Newcomer crackerjack sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    premium: Tror ikke du kan gjøre noe mer enn å stille inn at dvd-spilleren skal sende 16:9 signaler til tv`en. Plagdes med at teksten forsvant under skjermen, og det viste seg at dvd-spilleren stod på 4:3.

Vet ikke om det er mulig å flytte teksten opp og ned på skjermen på noen annen måte.

Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Q7 Bedre?

Jeg har gjort mitt valg, og valget falt på 42" PV60...
    Jeg kommer ikke til å angre, for det er en fantastisk TV.

MEN, jeg var hos expert idag å kikket litt.
    Der sto PV60 og Samsung Q7 side om side...begge spilte av det samme HD materialet.

Men Q7'en fremsto som endel mer lyssterk og hadde "varmere" farger enn PV60'en...
    Jeg har blitt fortalt dette før, men idag så jeg det med egne øyne.

Jeg kom på alt jeg har lest bl.a. her på forumet om innstillinger på PV60'en.
    Slå av alle bildeforberdingsprogrammene osv.
    Jeg spurte betjeningen om jeg fikk lov, og det var greit.
    Jeg holdt på å kikke å stille i en 40 minutters tid (ventet på båten hjem:P)
    men uansett hvilke innstillinger jeg gjorde, så virket som sagt Q7'en bedre.

Bildet på PV60'en var rett og slett mørkere. Joda svart var svartere enn på Q7'en, men det virket som litt av detaljene forsvant i mørket om dere forstår.

Noen som vet noe om dette?

Er Q7'en faktisk bedre en den prisbelønte og kritiker/forbruker roste PV60?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvor rost et produkt blir er der alltid rom for forbedringer.
    Eh, hvorfor valgte du ikke den du syntes havde bedst bilde da ?

Jeg så Sharp lcd 37" før jeg kjøpte Panasonic, og den havde knivskarpe, fargesprakende bilder, men jeg valgte plasma fordi folk rådet mig til det.....

Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    kjøpte min 42pv60 idag hos elkjøp for 13750.- fant den til den prisen hos avhifi i oslo.elkjøp skulle ha over 18000.- men har jo prisgaranti så det gikk greit.men de prøvde seg først med at deres pv62 var en nyere modell men jeg kontaktet panasonic.no også kundeservice på elkjøp og til slutt ordnet det seg.
    Fikk du med fot?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mathia
    Fikk du med fot?
    ja med fot.den står hos avhifi til 13750.- så da har du krav på og få den til samme pris så lenge avhifi er en (fysisk) butikk.helt sinnsykt bilde.på min benq 8720 så har jeg en dvd spiller til 10 lapper og en billig spiller på tv`en.men bildet er like bra som på pj

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ja med fot.den står hos avhifi til 13750.- så da har du krav på og få den til samme pris så lenge avhifi er en (fysisk) butikk.helt sinnsykt bilde.på min benq 8720 så har jeg en dvd spiller til 10 lapper og en billig spiller på tv`en.men bildet er like bra som på pj
    Hvilken fot fikk du med

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Hvilken fot fikk du med
    H foten,det er vel den originale tror jeg

Side 31 av 42 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •