Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 42 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    dobbelpost, sorry.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et sannsynligvis veldig dumt spørsmål her.
    Sitter og leser om kalibrering av PV60/600 på avsforums.com.
    Det jeg ikke forstår er at ser ut som disse folka har flere innstillingsmuligheter for bilde enn jeg har på min pv60? se utdrag fra siden under her..
    Hva er det jeg ikke har fått med meg?

Pictures were taken with the following settings:
    Picture: +12
    Brightness: -12
    Color: -3
    Tint: -5
    Sharpness: +2
    Color Temp: Normal
    Color Mng: Off
    Video NR: Off
    MPEG NR: Off
    Black Level: Light

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alle instillinger er tilgjengelige på alle kanaler.
    (TV tuner - HDMI - VGA - Component) osv..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    black level og tint er vel de jeg ikke har sett noe tilsvarende. men nå har jeg heller ikke fått koblet opp med HDMI enda, er det der disse gjemmer seg? jeg har nå DVD via component og "digital" tv via RGB scart..
    Eneste innstillingene tilgjengelig er bildemodus, kontrast, lys, farge, skarphet, fargetemp, color management, p-nr, mpeg-nr.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan du velge + og - på innstillingene da? Her er det ivertfall bare en farget "linje", er jo umulig å vite hva som er +3 eller +5 feks..

Så noen spm til, har hengt min PV60 på veggen og har derfor ikkje mulighet å koble noe bak den pga det er litt "makk" å ta den ned, gjør bare dette visst det er mulig å gjør det jeg spør om.

Har koblet opp min Xbox360 til plasmaen med lyden inn på den også, tenkte no at ej skulle koble pc`en opp med vga men så er problemstillingen, er ikkje det bare en audio-inngang på tv`en??

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt når man kjører rgb på en projektor f.eks. kan du ikke regulere hue, tint og alskens saker, det kan du når du kjører hdtv, komponent eller S-video.
    Jeg ville ikke legge for mye i dette da de i USA kjører ntsc likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her å klør meg i hode, fordi jeg ikke vet hva som trengs av kabler for å få best mulig bilde på min tv.

Jeg har digitalt bredbåndtv. Samme dekoder som Lyse bruker.
    DVD spilleren er av type Sony DAV-DZ810W hjemmekino system, med di fleste utganger ink. HDMI.
    Så til slutt har jeg jo selvfølglig PV60.

Så hva må til for å få best bilde?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan svare på spørsmåla jeg stillte?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Ingen som kan svare på spørsmåla jeg stillte?
    Skjønte ikke det du skrev "så noen spm til...osv"
    Men ja, der er bare en audio inngang på den , medmindre du vil bruke en scart og få lyd inn den veien også...., da har du 3 scart.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rivrusk
    Sitter her å klør meg i hode, fordi jeg ikke vet hva som trengs av kabler for å få best mulig bilde på min tv.

Jeg har digitalt bredbåndtv. Samme dekoder som Lyse bruker.
    DVD spilleren er av type Sony DAV-DZ810W hjemmekino system, med di fleste utganger ink. HDMI.
    Så til slutt har jeg jo selvfølglig PV60.

Så hva må til for å få best bilde?
    HDMI selvfølgelig. Etter det komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte PV60 42" til jul og er sykt fornøyd med bilde. Har canal digital og med scart direkte fra tuner til TV er bilde meget bra.
    Men, når jeg kobler via DVD-opptaker blir bilde dårligere, ting flyter liksom litt ut :-? Har en pioner DVR433H
    Har kobla slik tuner --> DVD --> TV alt med scart. Det er ikke spesiellt dyre scart-kabler.

Har også komponent fra DVD til TV, gir meget fra bilde fra DVD men ikke fra tunern.

Noen forslag?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grousehunter
    Kjøpte PV60 42" til jul og er sykt fornøyd med bilde. Har canal digital og med scart direkte fra tuner til TV er bilde meget bra.
    Men, når jeg kobler via DVD-opptaker blir bilde dårligere, ting flyter liksom litt ut :-? Har en pioner DVR433H
    Har kobla slik tuner --> DVD --> TV alt med scart. Det er ikke spesiellt dyre scart-kabler.

Har også komponent fra DVD til TV, gir meget fra bilde fra DVD men ikke fra tunern.

Noen forslag?
    Jeg har TV-tuner ->scart->DVD-recorder->Component->TV.
    Jeg bruker bare komponent-inngangen på TV'en når jeg ser på TV. Jeg får utmerket kvalitet slik.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Har koblet opp min Xbox360 til plasmaen med lyden inn på den også, tenkte no at ej skulle koble pc`en opp med vga men så er problemstillingen, er ikkje det bare en audio-inngang på tv`en??
    Bruk HDMI til Xbox, sender ikke xbox360 lyd via HDMI kabelen?
    Isåfall kan du jo da bruke RCA-lyd_inn til PC

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Støvlag"

Etter en god ukes tid med min PV60 har jeg flere ggr nå opplevd den effekten jeg har beskrevet en gang tidligere i denne tråden: det ser ut som det ligger en tynn finmasket gardin elns over skjermen, og at bildet vises gjennom denne. Blir en slags fin struktur foran hele bildet liksom, som et støvlag. "Gardinen" ligger i ro, mens bildet bevege seg bak den. En gang har jeg også sett dette i kombinasjon med en slags etterslep, spesielt på ansikter, det var på et HDD-opptak av forrige episode av den der sykehus-serien på TV2 (Grey's anatomy?), hvor frøken Grey virkelig faktisk var grå, i hele ansiktsfjøla. I tillegg lå det nevnte "støvlaget" over hele bildet, og ansiktene til folk hang igjen slik at det av og til så ut som ansiktene ble "morphet". Det hele så tidvis ut som en sykehus-versjon av Excoristen, hvor alle var besatt.

Har slått av alt fiksfakseri (3D, color managment og hva det heter) på AV-inngangen jeg har koblet HDDen på. Har også opplevde dette på AV4-inngangen (den foran på TVn) når jeg spilte av opptak fra dv-kamera. Har også sett det et par ggr på vanlig TV via antennekabelen (Canal Digital analog kabel TV)

Dette ser ikke ut til å opptre så veldig ofte, men er desto mer irriterende, og man blir sittende litt "på vakt". Skulle gjerne visst hva dette kan skyldes, og hva fenomenet heter.

Jeg har stilt inn HDD-opptakeren til å ta opp sendinger i SP-kvalitet, det holdt bra på den gamle CRTen, men jeg skal nå stille den opp til neste steg, HSP. Mulig dette vil gjøre ting noe bedre. Driver også å vurderer digital dekoder, men er i tvil om dette gjør *så* mye for bildet (?)

Er ellers godt fornøyd med TVn, forøvrig.

Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor bred er foten?

Er det noen som vet, eller kan finne ut, nøyaktig hvor bred "H-foten" og "Rombe-foten" er?

Har et TV- bord på 80 cm.
    I mine øyne fremstår rombe-foten som kortere men "dypere".
    (For å veie opp for stabilitet)

Jeg gidder ikke bruke 1500,- på Rombe-foten, viss H-foten går greit...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mathia
    Er det noen som vet, eller kan finne ut, nøyaktig hvor bred "H-foten" og "Rombe-foten" er?

Har et TV- bord på 80 cm.
    I mine øyne fremstår rombe-foten som kortere men "dypere".
    (For å veie opp for stabilitet)

Jeg gidder ikke bruke 1500,- på Rombe-foten, viss H-foten går greit...
    Ut i fra bruksanvisningen bruker 37" og 42" samme fot. Og siden det er monteringshull i min H-fot for både 42 og 37 tommer, regner jeg med at dette stemmer.
    Min H-fot er 81cm bred..

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Etter en god ukes tid med min PV60 har jeg flere ggr nå opplevd den effekten jeg har beskrevet en gang tidligere i denne tråden: det ser ut som det ligger en tynn finmasket gardin elns over skjermen, og at bildet vises gjennom denne. Blir en slags fin struktur foran hele bildet liksom, som et støvlag. "Gardinen" ligger i ro, mens bildet bevege seg bak den. En gang har jeg også sett dette i kombinasjon med en slags etterslep, spesielt på ansikter, det var på et HDD-opptak av forrige episode av den der sykehus-serien på TV2 (Grey's anatomy?), hvor frøken Grey virkelig faktisk var grå, i hele ansiktsfjøla. I tillegg lå det nevnte "støvlaget" over hele bildet, og ansiktene til folk hang igjen slik at det av og til så ut som ansiktene ble "morphet". Det hele så tidvis ut som en sykehus-versjon av Excoristen, hvor alle var besatt.

Har slått av alt fiksfakseri (3D, color managment og hva det heter) på AV-inngangen jeg har koblet HDDen på. Har også opplevde dette på AV4-inngangen (den foran på TVn) når jeg spilte av opptak fra dv-kamera. Har også sett det et par ggr på vanlig TV via antennekabelen (Canal Digital analog kabel TV)

Dette ser ikke ut til å opptre så veldig ofte, men er desto mer irriterende, og man blir sittende litt "på vakt". Skulle gjerne visst hva dette kan skyldes, og hva fenomenet heter.

Jeg har stilt inn HDD-opptakeren til å ta opp sendinger i SP-kvalitet, det holdt bra på den gamle CRTen, men jeg skal nå stille den opp til neste steg, HSP. Mulig dette vil gjøre ting noe bedre. Driver også å vurderer digital dekoder, men er i tvil om dette gjør *så* mye for bildet (?)

Er ellers godt fornøyd med TVn, forøvrig.
    Ja, vet ikke med "gardinet" men jeg vet at med en crt er "alt bra". Gammel video, satelitt, analog, alt har god kvalitet. Med en plasma som denne opplever du plutselig økt bildekvalitet, større krav til kilde og bilder der ikke er bra blir nådesløst avslørt. Havde selv meget bra bilde på alt med min gamle Sony 32" crt.
    Just nu har jeg Get kabel TV via en antennekontakt i veggen, jeg vet ikke hvor bra det er, men det er som jeg beskriver med kanalene.
    Du vil se tydelig forskjell på tv kanaler f.eks., det kunne jeg heller ikke før, og ja, er dette et irritasjonsmoment eller vitner det om kvalitet i tv´en ?
    Det er opp til dig å bestemme.
    Ting vil sikkert få et gevaldigt løft hvis du får digital dekoder.
    Du har selvfølgelig ikke lagt antennekablen tett opp av strømledningen vel ?

Jeg har et spørsmål, denne ferrittkjernen der var med tv´en, skal den på antenneledningen eller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg har TV-tuner ->scart->DVD-recorder->Component->TV.
    Jeg bruker bare komponent-inngangen på TV'en når jeg ser på TV. Jeg får utmerket kvalitet slik.
    Jo det blir bedre bilde med TV-tuner ->scart->DVD-recorder->Component->TV - men ikke like bra som TV-tuner ->scart->TV
    Lurer på om det er noen innstillinger jeg har satt feil :???:

Et annet problem; Tekst-tv funker ikke når signalene går gjennom DVD-recorder. Når jeg slår av DVD-recorder forsvinner signalene, blir svart skjerm på component. Må velge AV1 med scart, da får jeg tekst-tv. Tekst-tv funker ikke via AV1 heller når DVD-recorder er på

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grousehunter
    Jo det blir bedre bilde med TV-tuner ->scart->DVD-recorder->Component->TV - men ikke like bra som TV-tuner ->scart->TV
    Lurer på om det er noen innstillinger jeg har satt feil :???:

Et annet problem; Tekst-tv funker ikke når signalene går gjennom DVD-recorder. Når jeg slår av DVD-recorder forsvinner signalene, blir svart skjerm på component. Må velge AV1 med scart, da får jeg tekst-tv. Tekst-tv funker ikke via AV1 heller når DVD-recorder er på
    Dette er drøftet i tråden om hdd recordere, du må slå av din hdd for å få text-tv opp på skjermen. Grunden vil være at fikk du det opp, og du tar opp da kommer det med på opptagelsen, eller ?
    Du må sikkert ha satt noe feil, såvidt jeg vet skal tv´en da funke som normalt med avslått hdd.

Side 29 av 42 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •