Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 42 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 826
    Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ytterligere prisfall på 42PV60 ??

Hei!
    Hvordan tror dere muligheten er for at PV60 vil falle ytterligere i pris?
    Er den fullstendig på vei ut av markedet mon tro?

play.com har nå tilbud på 42PX60 til £899.99 !!

Se her: http://www.play.com/Electronics/Elec...t.html?cur=257

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Hei!
    Hvordan tror dere muligheten er for at PV60 vil falle ytterligere i pris?
    Er den fullstendig på vei ut av markedet mon tro?
    Nå skal man ikke tillegge selgere for mye sannhetsgehalt, men en av de jeg snakket med i går påsto at Panasonic hadde stanset produsksjonen av PV60/600 til fordel for de nye modellene(PV70?)

Hvis du er heldig kan du kanskje finne et resteksemplar/demo tv når de nye modellene kommer utpå våren!

PS Havregrøt er ikke SÅ vondt :-)

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir68
    Nå skal man ikke tillegge selgere for mye sannhetsgehalt, men en av de jeg snakket med i går påsto at Panasonic hadde stanset produsksjonen av PV60/600 til fordel for de nye modellene(PV70?)

Hvis du er heldig kan du kanskje finne et resteksemplar/demo tv når de nye modellene kommer utpå våren!

Nydelig kommentar ;-)
    Drømmen min er jo en PLASMA uten innbrenningsproblematikk, med Panasonics sortnivå, Pioneers design og "dynamikk", og LGs "refleksfrie" skjerm; alt til en pris av 10.000. Det er vel derfor jeg fortsatt er på leit...

Om det stemmer at PV70 kommer allerede i mars, er det godt mulig jeg venter. Om bildene jeg har sett stemmer, ser den umåtelig mye lekrere ut enn PV60; det eneste jeg ikke likte var sidehøyttalerne!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir68

Var innom Lefdal nylig. Spurte for morskyld etter PV60. De hadde den utstilt men har problemer med å skaffe flere. Selger sa de ikke får tilbakemelding på hvor lang leveringstid det er. Huff, han kalte det en gammel skjerm. Gikk raskt ut igjen, lett fornærmet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ettersom jeg skjønner så lønnerdet seg nesten og kjøpe pv60 med en gang?hvis den skal gå ut av produksjon såkoster sikkert de nyere modellene mye mere!og jeg skal ha 42pv60!hva tror dere?is i magen og kansje spare ett par lapper på den, eller fleske til så fort som mulig for og skaffe seg den?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en PV600 nå. Hvis jeg bruker den til PC og setter på screensaveren i windows... (den hvor WindowsXP logoen flytter som rundt på skjermen) kan jeg etterhvert skimte utallige "WindowsXP" logoer som henger igjen over hele skjermen dersom jeg slår av alt lys i rommet.de synes meget svakt, men de er der alikevell..de forsvinner jo etter en liten stund, men det er jo drøyt...noen andre som har testa dette...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kingkong: Jeg fant et sted hvor de hadde denne skjermen inne, og kjøpte ihvertfall sporenstreks. SIBA har i tillegg 30 dagers returrett, så man kan jo alltids levere den tilbake hvis den skulle dukke opp knallbillig et sted. Forløperen til PV60 er vel PA50. Denne var også meget populær i sin tid, og såvidt jeg kunne få med meg ble prisen på denne aldri dumpet, den lå vel på rundt 12k (?) helt til den bare var borte fra markedet (eller tar jeg feil nå?). Når PV60 er så populær at det er leveringsvansker tror jeg neppe de tar inn altfor mange skjermer og blir sittende med et overskuddslager som de må dumpe prisene på. Men for all del: jeg kan se like lite inn i framtiden som noen andre her, sikkert

(Hilsen han som bandt studielånet på 7.6% i 3 år for 4-5 år siden.....)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en 37" PV60EH hos Ideel/Coop i går. I butikk.
    Den var priset til 15995,- Men selgeren ga meg et tilbud på 13995,-
    Jeg tenkte jo som så at dette var et godt kjøp og gjorde handelen.

Jeg er utrolig førnøyd med TV'en sålangt.
    Fungerer bra med Analog TV fra Antenne på veggen, klare og fine bilder.
    Ikke antydning til etterslep på hverken TV, DVD(scart) Og HTPC(vga).
    Pene farger som ikke skriker i noen kontrast. Mykt og pent å se på.

TV'en tåler 1024x768@85Hz og 1280x1024@60Hz fra PC

Det som imidlertid irriterer meg litt, er faktisk prisen.
    Lekte litt rundt på nett og ser jo at en 42" samme modell koster bare rundt 13k på nett. Ringte butikken og nevnte dette i håp om å få tilbake noen lapper. Men neida. pga at jeg slipper Porto mener de at prisen er rimelig.
    Og service er enklere hvis det skulle skje noe. Det er jo klart noe sant i dette, men føler meg uansett litt snurt..

Uansett, go TV. Mye bedre bilde enn Philips 42PF5331 til 13k hos Elkjøp for tiden.

PS! Skjermen lager en svak summelyd hvis det er mye lys/hvit bakgrunn.
    Ikke så mye at det er irriterende da, men høres hvis lyden er lavt stilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 42PV60E bestilt hos mpx.no!Kommer på lager hos dem 1.feb så da er den kansje i hus om ca 2 uker får jeg håpe.
    Håper jeg ikke kommer til og angre ,men med alt skrytet denne tvn får tviler jeg på det.eneste som er dumt med og kjøpe over nett er at hvis det skjer noe så må den sendes dit igjen...men vi håper at den holder seg i orden!
    2 uker,lang tid,byner og vente alt nå....

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Da er 42PV60E bestilt hos mpx.no!Kommer på lager hos dem 1.feb så da er den kansje i hus om ca 2 uker får jeg håpe.
    Håper jeg ikke kommer til og angre ,men med alt skrytet denne tvn får tviler jeg på det.eneste som er dumt med og kjøpe over nett er at hvis det skjer noe så må den sendes dit igjen...men vi håper at den holder seg i orden!
    2 uker,lang tid,byner og vente alt nå....
    Som du selv sier... Hvis det skulle skje noe med den, så må du styre på noe volsomt da. Du får vel denne tv'en på expert eller elkjøp/lefdal eller noe til 14k gjør du ikke? En annen ting hvis du kjøper på elkjøp er at du har mulighet for å angre hvis du ikke er fornøyd. Jeg kjøpte 3 forskjellige tv'er jeg før jeg havna på pv60 liksom. hehe.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DarkWader
    Oppdaget dette her om dagen, men vet ikke helt årsaken. Når man skifter kanal summer den et øyeblikk og dapper da av. Summingen er forskjellig fra kanal til kanal, der er f.eks. overhodet ingen summing på NRK2 bla.
    Derfor tror jeg det har noe med stasjonen å gjøre, ikke så mye tv´en.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min PV60 en ukes tid snart nå, men har dessverre hatt begrenset med tid til å kikke på TV. Er stort sett fornøyd så langt, men en ting jeg har lagt merke til er at bildet av og til får et slags slør over seg. Nesten som om det ligger en gjennomsiktig gardin over skjermen, evt. et ganske tykt støvlag. Dette ser ganske snodig ut, og ikke særlig bra. Har opplevd det et par ggr. mens jeg har sett på TV (en gang på TV3, husker ikke den andre gangen), og senest nå når jeg koblet videokameraet mitt inn på AV4-inngangen (foran). Noen som vet hva som forårsaker denne effekten, og om det er noe man kan gjøre noe med? Antar det er bildebehandlingen som har satt spor av noe slag.

Finnes det forresten noen sider på nettet som beskriver de forskjellige anomalier man kan oppleve med en LCD/plasma, gjerne med bilder som demonstrerer effekten? Det snakkes jo om blåstikk og grønnstikk, rosa ormer og artifakter, men hvordan gjenkjenner man disse, hvordan ser de ut?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Har hatt min PV60 en ukes tid snart nå, men har dessverre hatt begrenset med tid til å kikke på TV. Er stort sett fornøyd så langt, men en ting jeg har lagt merke til er at bildet av og til får et slags slør over seg. Nesten som om det ligger en gjennomsiktig gardin over skjermen, evt. et ganske tykt støvlag. Dette ser ganske snodig ut, og ikke særlig bra. Har opplevd det et par ggr. mens jeg har sett på TV (en gang på TV3, husker ikke den andre gangen), og senest nå når jeg koblet videokameraet mitt inn på AV4-inngangen (foran). Noen som vet hva som forårsaker denne effekten, og om det er noe man kan gjøre noe med? Antar det er bildebehandlingen som har satt spor av noe slag.

Finnes det forresten noen sider på nettet som beskriver de forskjellige anomalier man kan oppleve med en LCD/plasma, gjerne med bilder som demonstrerer effekten? Det snakkes jo om blåstikk og grønnstikk, rosa ormer og artifakter, men hvordan gjenkjenner man disse, hvordan ser de ut?
    Du har prøvd å slått av alt som heter bildeforbedringskretser??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehmm....nei, ikke med vilje ihvertfall. Hvor/hvordan?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Ehmm....nei, ikke med vilje ihvertfall. Hvor/hvordan?
    Bare slå av alt i bilde menyen. 3D comb, Mpeg nr osv. Se om det hjelper. Selv har jeg slått av absolutt alt... Kjører canal digital da.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Var innom Lefdal nylig. Spurte for morskyld etter PV60. De hadde den utstilt men har problemer med å skaffe flere. Selger sa de ikke får tilbakemelding på hvor lang leveringstid det er. Huff, han kalte det en gammel skjerm. Gikk raskt ut igjen, lett fornærmet.
    Skjønner, jamen herregud, denne serien er jo en dinosaur ! Nå har den jo holdt det gående i, ja det er vel 7 måneder eller noe sånt, det er jo en evighet.
    Først har de problemer med å skaffe den, jeg bestilte i midten av mai i fjor og der gik en måned før jeg fik den, og nå har de sandelig problemer igjen. Ikke tro det, de må ha plass til alle de nye modeller jo, derfor tar de ikke inn mer enn de selger.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DarkWader
    Hørte nylig en annen som opplevde dette, han hadde også en 37". Det er noe som ikke skal forekomme. Det er vanskelig å få 37" billigere enn 42" fordi det selges mye mer av 42".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hørte nylig en annen som opplevde dette, han hadde også en 37". Det er noe som ikke skal forekomme.
    Men jeg hadde det samme på min gamle 32" CRT Philips, bare mye værre summelyd. På Philipsen bøyde også bildet seg litt når det var hvit bakgrunn..
    Fader'n har en 30" Videoseven LCD, som også summer under hvit/lys bakgrunn.
    Jo hvitere det blir, jo høyere blir summingen.

Kan det ha noe med strøminntaket, eller at man bruker antenneforsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom elkjip i dag for og se på 42pv60(har bestilt men ikke sett enda) og der solgte de den for 19995,-!jeg spurte selger om han var klar over at den ble solgt for ca 14k andre plasser og dette sa han at var nesten forkastelig.hehe.han kunne gi meg en pris på 17000 og da skulle jeg få med ett veggfeste i tillegg.(det fulgte faktisk ikke med bordfot en gang til den prisen...)ble forresten kjemepimponert over bildet og selger sa at det ble litt dårligere der fordi signalet var spkittet opp til mange tver.klarer inesten ikke vente til den er i hus!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Deal.no av alle plasser

DEAL: Plasma
    Fin pris det :-D Og i hvertfall til Deal og være. Jeg har inntrykk av at de er nokså dyre i alt de foretar seg.

Side 28 av 42 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •