Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 42 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 826
    Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg syntes faktisk pv60 er finest med rombefoten jeg. Finere enn å henge på veggen. Jeg kommer aldri til å henge den på veggen. Skal kjøpe et skikkelig fint møbel som den kan stå på inntil veggen. Så mye styr med å ha tv på veggen uansett... Hvis man skal baki tv'en så må man jo styre seg halvt ihjel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Jeg syntes faktisk pv60 er finest med rombefoten jeg. Finere enn å henge på veggen. Jeg kommer aldri til å henge den på veggen. Skal kjøpe et skikkelig fint møbel som den kan stå på inntil veggen. Så mye styr med å ha tv på veggen uansett... Hvis man skal baki tv'en så må man jo styre seg halvt ihjel.
    det er jo smaksak, så her kan vi diskutere i det uendelige...

jeg er enig i at rombefoten er ganske pen

er ikke så mye styr da... du kobler jo tross alt til det du skal ha, så hekter du den på veggen. skal du gjøre endringer er det bare å vippe den ut, er i hvert fall slik det orginale vegg-kit'et funker. det er litt trangt bak der når den er på veggen, men fullt mulig å komme til

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er besvart før men har noen av scart inngangene på PV60 støtte for komponent? Utifra det jeg har funnet ut har de ikke det, og det virker jo en smule rart?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komponent + SCART er en kobling som ikke er mulig

men den støtter RGB på 2 av SCART-inngangene

det er 1 tilkobling for komponent på PV60

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt noe rykter om at panasonic kommer med nye modeller i mars omtrent.
    Vil dere ikke da gå ut ifra at prisen på f.eks 42pv60 vil bli lavere?eller tror dere at det kan være like greit og kjøpe nå?klarer og vente til mars hvis jeg kan spare en høvding eller to...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til som jeg glemte og spørre om i forrige svar:blir 42pv60 noe lavere med rombefoten enn med H foten?trang tder den skal ståskjønner dere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer f.eks World of Warcraft på 42PV600 skjermen?

Jeg vet Plasma ikke er maks til PC spill, men det ville jo være dumt å kjøpe en TV som man overhodet ikke kan gjøre slikt med.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en PV60 37" på meg - har vurdert denne eller Pioneer, men fant ut at 37# holdt for meg (sitter nært skjermen) og når prisen på expert var hyggelige 12999 så var det bare å dra kortet. Nå er den koblet opp til analog kabel - synes bildet hittil er godt på de kanalene som har ok signal, har koblet HDD og hjemmekinoreciver (en enklel Philips sak) opp via scart. Den gamle skjermen er nå bært ned i kjellestuen å skal få gjøre sin tjeneste der. Nå skal jeg på jakt etter et stilig tv-bord. Har sett på følgende http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=58797 og denne
    Kjøp Vogels EFF 1140 25" - 42" TV monteringgulvstativ med kabel skjulesystem hos yaTack.no noen som har erfaringer med disse ?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Murky
    Hvordan fungerer f.eks World of Warcraft på 42PV600 skjermen?

Jeg vet Plasma ikke er maks til PC spill, men det ville jo være dumt å kjøpe en TV som man overhodet ikke kan gjøre slikt med.
    Det vil fungere helt topp :) Har prøvd å spille litt min min pv60, men syntes ikke det helt funker med keyboard og mus og tv langt unna liksom. Bedre med skjerm nærme. Dessuten har den et panel oppløsning på 1024*768, så du vil ikke få den høyeste oppløsningen som du kanskje er vandt med.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibie
    komponent + SCART er en kobling som ikke er mulig
    Neivell? Dreamboxen min har da vitterlig komponent over scart og hvordan forklarer du den siste koblingen på denne siden Hjemmekino.no - Guide - SCART kontakt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Neivell? Dreamboxen min har da vitterlig komponent over scart og hvordan forklarer du den siste koblingen på denne siden Hjemmekino.no - Guide - SCART kontakt
    Dette kan jo forklare saken: "Dette er en ikke standardisert kobling, men brukes blant annet på Dreambox tuner."

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg løste forøvrig sammenkoblingen med min PV60 med komponentkabel fra receiver til PV60, vanlig audio-kabel fra PV60 til receiver, og en fullkoblet SCARTfra HDD til PV60. Fungerer greit nok i første omgang ihvertfall, så får man se om man gjør noe mer med saken etterhvert. Med et kinoanlegg til 6000 kroner er det vel bla. begrenset hvor mye forskjell man hører på en optisk kabel i forhold til en vanlig audiokabel, vil jeg tro.

Så "Pingvinenes Marsj" på DVD her forrige kvelden, en fin film for å teste svartnivå og kontraster (75% av alt som er med i den filmen er jo enten svart eller hvitt ), og det var ihvertfall godkjent så det holder. Synes imidlertid at jeg kunne se noen skygger når jeg så nøye på de to voksne pingvinene som vagger rundt i start-screenen på DVDen, men har ikke lagt merke til det ellers på filmen. På TV-sendinger er det en del skygger på enkelte kanaler, men det vises stort sett bare hvis man står nær skjermen. Er vel uansett mer TV-signalet sin skyld, ikke TVn. Vurderer å anskaffe digital dekoder, men jeg ser at folk ikke er så happy med den CX120-dekoderen til Canal Digital, så jeg vet ikke helt. De har vel en Force også, men jeg vet ikke særlig mye om den heller. (og koblingsskjemaet for dekoderen som ligger ut på CD sine hjemmesider viser tilkobling til ISDN-linje??? Det kan vel neppe være nødvendig? Gidder ikke legge telefonkabel inn til stua)

Ser at folk sier at en av de store forskjellene på LCD og plasma er svartnivå og evnen til å vise svarte detaljer i svarte områder. På ovennevnte film er det ihvertfall en del bilder av denne typen, feks. pingvinenes svarte hoder med svarte øyne etc. Vet ikke hvordan dette tar seg ut på en LCD, men kan ihvertfall bekrefte at slike detaljer framkommer i all sin glans på PV60.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bonus jeg fikk ved å bruke SCART til HDD-opptakeren var forøvrig at jeg kunne bruke "Record"-knappen på fjernkontrollen til PV60. Viste seg at HDDen fra Sony støttet Qlink, slik at den da automatisk starter opptak av det som for øyeblikket vises på skjermen på TVn. Hvis jeg skifter kanal på TVn avsluttes opptaket. En ganske kjekk funksjon, faktisk.

Newcomer FoneBone sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig fornøyd

Vurderte litt å gå for full HD via et Sony bakprojeksjonsapparat, men havnet på denne 42" plasmaen. Jeg er veldig fornøyd og positivt overrasket over hvor flotte TV bildene fra Dreamboxen blir - rett og slett en nytelse å se på!

720 materiale fra Helios boksen ser også veldig bra ut, men dette foretrekker jeg å se via prosjektor

Til dagens "gatepris" rundt 13 lapper mener jeg denne plasmaen (PV60) er et veldig bra kjøp.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens! Jeg orker ikke lese hele denne tråden for evt. å finne svar på det jeg lurer på, men noen her kan sikkert hjelpe meg uansett.

Jeg er i gang med å sondere terrenget i og med at jeg snart planlegger å kjøpe meg ny tv. Pv60 er en av modellene jeg ønsker å ta en titt på men i den forbindelse lurte jeg på et par ting:

TV'en kommer til brukes sammen med min LG188H dvd opptaker men i bruksanvisningen til denne står det tv'en må være kompatibel med 720x576i, 720x576p, 1280x720p eller 1920x1080i for å kunne vise signaler via HDMI. I tillegg må HDMI inngangen på tv'en støtte HDCP for å vise bildet korrekt.

Mitt spørsmål blir altså: siden pv60 ikke har noen av oppløsningene nevnt ovenfor hvordan vil da bildet bli på denne tv'en? Har den også HDCP på HDMI inngangen?

Alle svar mottas med takk!

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV60 støtter alle "oppløsningene" du nevner...

Den har HDMI med HDCP støtte...

Det "eneste" den ikke støtter er 1080p, men ditt bruk tyder ikke på behov for dette.

Løp og kjøp!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Dette kan jo forklare saken: "Dette er en ikke standardisert kobling, men brukes blant annet på Dreambox tuner."
    Det er stor forskjell på "ikke mulig" og ikke standard Og saken er jo at jeg har en Dreambox som jeg ønsket å kjøre komponent ut fra, men har nå forstått at PV60 ikke har støtte for dette over scart og må nok isåfall lage meg en kabel selv dersom jeg skal få dette til.

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk til alle som har bidratt i denne tråden

Jeg kviet meg litt for å kjøpe 37PV60 fordi den var utstilt på Expert i Kristiansand på et crappy analogt signal og så litt "tam" ut i forhold til de skrikende LCD skjermene ved siden av. Elkjøp har sluttet å selge denne, og vil heller pushe 37PV45 med lavere kontrast og pris!!

Jeg stolte på dere her på forumet som har anbefalt tv'en og dro Visa kortet!

Jeg fikk presset den enorme kassa inn i bilens bagasjerom og durte hjem og koplet til Canal Digital boksen. Wow! Dække mulig! Makan til sortnivå og flotte farger! I vår mørke stue ga Cinema Mode og Warm helt klart det beste bilde for rolige tvkvelder uten å gi sveiseblink som min fars LCD skjerm(grøss).
    Det som imponerer meg mest er hvor glatt og rolig bilde panasonicen leverer. Mange av de flattv'ene jeg har sett ser ut som en maurtue i bakgrunnen mens panasonicen leverer glatte rolige bilder som er en nytelse for øyet.

Etter 2 år med LCD-projektor i kinoen, har jeg kviet meg for å bytte ut CRT'en i stua. Sortnivået i kinoen er ofret til fordel for størrelse på bilde, men jeg var ikke villig til å gjøre dette offeret i oppholdsrommet.

Jeg ble sittende til klokken 02 i natt med et dumt glis og bare nyte synet!

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Hei folkens! Jeg orker ikke lese hele denne tråden for evt. å finne svar på det jeg lurer på, men noen her kan sikkert hjelpe meg uansett.

Jeg er i gang med å sondere terrenget i og med at jeg snart planlegger å kjøpe meg ny tv. Pv60 er en av modellene jeg ønsker å ta en titt på men i den forbindelse lurte jeg på et par ting:

TV'en kommer til brukes sammen med min LG188H dvd opptaker men i bruksanvisningen til denne står det tv'en må være kompatibel med 720x576i, 720x576p, 1280x720p eller 1920x1080i for å kunne vise signaler via HDMI. I tillegg må HDMI inngangen på tv'en støtte HDCP for å vise bildet korrekt.

Mitt spørsmål blir altså: siden pv60 ikke har noen av oppløsningene nevnt ovenfor hvordan vil da bildet bli på denne tv'en? Har den også HDCP på HDMI inngangen?

Alle svar mottas med takk!
    Har selv samme hd opptaker og PV60. Denne kombinasjonen fungerer greit, og som tidligere nevnt støtter skjermen alle nevnte oppløsninger med unntak av 1080p. Oppskalering via HDMI fungerer fint. Bruker for det meste 720p.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir68
    Jeg kviet meg litt for å kjøpe 37PV60 fordi den var utstilt på Expert i Kristiansand på et crappy analogt signal og så litt "tam" ut i forhold til de skrikende LCD skjermene ved siden av. Elkjøp har sluttet å selge denne, og vil heller pushe 37PV45 med lavere kontrast og pris!!

Jeg stolte på dere her på forumet som har anbefalt tv'en og dro Visa kortet!

Jeg fikk presset den enorme kassa inn i bilens bagasjerom og durte hjem og koplet til Canal Digital boksen. Wow! Dække mulig! Makan til sortnivå og flotte farger! I vår mørke stue ga Cinema Mode og Warm helt klart det beste bilde for rolige tvkvelder uten å gi sveiseblink som min fars LCD skjerm(grøss).
    Det som imponerer meg mest er hvor glatt og rolig bilde panasonicen leverer. Mange av de flattv'ene jeg har sett ser ut som en maurtue i bakgrunnen mens panasonicen leverer glatte rolige bilder som er en nytelse for øyet.

Etter 2 år med LCD-projektor i kinoen, har jeg kviet meg for å bytte ut CRT'en i stua. Sortnivået i kinoen er ofret til fordel for størrelse på bilde, men jeg var ikke villig til å gjøre dette offeret i oppholdsrommet.

Jeg ble sittende til klokken 02 i natt med et dumt glis og bare nyte synet!

Geir
    Grattis med ny tv og velkommen i gjengen til de som har finni ut at plasma har best bilde og at LCD gir et uekte og horribelt bilde.

Side 27 av 42 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •