Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 42 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var PV60en kommet i hus. Har bare fått satt den opp provisorisk, og den gamle 29" CRTen fra SONY ble seende latterlig liten ut ved siden av, gitt :-D

Etter bare et par timer titting så langt så ser det jo riktig så bra og lovende ut. Har analogt kabel-tv-signal, og det fungerte overraskende bra, ikke noe problem. Skal ellers koble til hjemmekinoanlegg og HDD-spiller senere i dag (og galvanisk skille...innkjøpt på Obs! Elektro for kroner 69,-). Litt usikker på hvordan ting skal kobles her i grunnen. Slik jeg tror det skal være så skal jeg vel bruke en SCART fra HDDen til TVn, og en SCART fra hjemmekino-recieveren (med DVD-spiller) til TVn. I tillegg antennekabel fra veggen og inn i HDD-spilleren, deretter fra HDD-spilleren og videre inn i TVn. Høres dette fornuftig ut? Er vel ellers litt av hvert av utganger på den Denon-receiveren tror jeg, noe komponent-greier og slikt. Kan det lønne seg å bruke denne istedet? Dessuten må jeg vel ha en audio-kabel fra TVn til receiveren for å få surroundlyd når jeg kikker på TV, eller fikser den det gjennom SCARTen? Blir litt prøving og feiling her tror jeg.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Da var PV60en kommet i hus. Har bare fått satt den opp provisorisk, og den gamle 29" CRTen fra SONY ble seende latterlig liten ut ved siden av, gitt :-D

Etter bare et par timer titting så langt så ser det jo riktig så bra og lovende ut. Har analogt kabel-tv-signal, og det fungerte overraskende bra, ikke noe problem. Skal ellers koble til hjemmekinoanlegg og HDD-spiller senere i dag (og galvanisk skille...innkjøpt på Obs! Elektro for kroner 69,-). Litt usikker på hvordan ting skal kobles her i grunnen. Slik jeg tror det skal være så skal jeg vel bruke en SCART fra HDDen til TVn, og en SCART fra hjemmekino-recieveren (med DVD-spiller) til TVn. I tillegg antennekabel fra veggen og inn i HDD-spilleren, deretter fra HDD-spilleren og videre inn i TVn. Høres dette fornuftig ut? Er vel ellers litt av hvert av utganger på den Denon-receiveren tror jeg, noe komponent-greier og slikt. Kan det lønne seg å bruke denne istedet? Dessuten må jeg vel ha en audio-kabel fra TVn til receiveren for å få surroundlyd når jeg kikker på TV, eller fikser den det gjennom SCARTen? Blir litt prøving og feiling her tror jeg.
    Aller best er HDMI, etter det kommer komponent. Skal du kjøre SCART, så pass på at det er RGB. Men fra HDD spilleren din blir det best med komponent. Det ser du faktisk stor forskjell på.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ellers litt av hvert av utganger på den Denon-receiveren tror jeg, noe komponent-greier og slikt. Kan det lønne seg å bruke denne istedet?
    Gratulerer med ny TV!
    Har du mulighet til å bruke komponent, er det absolutt å anbefale. Mye bedre bilde. Husk at da må du ha en optisk/coax-kabel til å overföre 5.1-lyd fra DVD-spiller til receiver, siden komponent bare overförer bilde.
    Jeg kjörer TV-signalet via RGB-scart inn i HDD-recorderen, så komponent opp til TV. Lyd:Optisk fra HDD og TV-tuner til receiver.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Urk, nok et lite forskningsprosjekt ja :-) Blir halvveis OT på denne tråden da, men siden det tross alt er en PV60 som skal kobles opp så prøver jeg:

Jeg har følgende utstyr

1 stk. PV60
    1 stk Denon DHT-500SD (alt-i-ett hjemmekino-pakke)
    1 stk Sony RDR-HX910 HDD-opptager
    Analog kabel-TV

Ifølge det jeg finner så har Denon'en følgende inn-/ut-ganger:
    ( DENON UK | Information and technical specs | DHT-500SD )

�� Digital Section
    Digital inputs/output
    2 digital inputs ..............................OPTICAL x 1, COAXIAL x 1
    1 Optical digital output .................OPTICAL x 1
    �� Video Section
    Video inputs/outputs
    2 Composite inputs.......................VIDEO1, VIDEO2
    2 Composite outputs ....................VIDEO1, MONITOR
    TV (MONITOR): ..........................Composite output, S-Video output (DVD only),
    .................................................. ...RGB output (DVD only) or

HDDen har følgende inn-/ut-ganger (ifølge sony.no):

S-Video inn/ut / analog AV inn/ut / komponentvideoutgang
    S-Video-/videoinngang x3 / x3 (Front1/Bak2)
    Lydinngang x3 (Front1/Bak2)
    Komponentvideoutgang x1
    S-Video-/videoutgang x1/x1
    Lydutgang x1
    Optisk/koaksial digital lydutgang x1/x1

PV60 :

PC Input: yes, mini D-sub 15-pin
    Audio Input (for PC): yes
    Component Video Input: yes
    Number of scart sockets: 3 + 2 HDMI
    AV1 config: AV+RGB in, TV out
    AV2 config: AV + s-video in, AV out. Q-Link
    AV3 config: AV + RGB + s-video in, AV out. Q-Link.
    AV4 config: AV + s-video in
    Audio Output: yes

Jeg er sikker på at jeg burde forstått hvordan jeg best kobler sammen dette ut fra det bla AndreWerdenskrieg skriver, men jeg kan dessverre for lite om dette. Ville vært kjempefint om noen har tid og tålmodighet til å forklare hvordan jeg koblet for å få mest mulig ut av denne TVn (uten å kjøpe kabler for TVns verdi, riktignok )

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å komme med en annbefaling. analog kabel tv gjør seg ikke bra på flatskjerm. Bytt heller til canal digital eller viasat. Koster jo de samme og du får sinnsykt mye bedre bilde som det gnistrer av! HD kommer jo til canal digital i februar i tilleg

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Urk, nok et lite forskningsprosjekt ja :-) Blir halvveis OT på denne tråden da, men siden det tross alt er en PV60 som skal kobles opp så prøver jeg:

Jeg har følgende utstyr

1 stk. PV60
    1 stk Denon DHT-500SD (alt-i-ett hjemmekino-pakke)
    1 stk Sony RDR-HX910 HDD-opptager
    Analog kabel-TV

Ifølge det jeg finner så har Denon'en følgende inn-/ut-ganger:
    ( DENON UK | Information and technical specs | DHT-500SD )

�� Digital Section
    Digital inputs/output
    2 digital inputs ..............................OPTICAL x 1, COAXIAL x 1
    1 Optical digital output .................OPTICAL x 1
    �� Video Section
    Video inputs/outputs
    2 Composite inputs.......................VIDEO1, VIDEO2
    2 Composite outputs ....................VIDEO1, MONITOR
    TV (MONITOR): ..........................Composite output, S-Video output (DVD only),
    .................................................. ...RGB output (DVD only) or

HDDen har følgende inn-/ut-ganger (ifølge sony.no):

S-Video inn/ut / analog AV inn/ut / komponentvideoutgang
    S-Video-/videoinngang x3 / x3 (Front1/Bak2)
    Lydinngang x3 (Front1/Bak2)
    Komponentvideoutgang x1
    S-Video-/videoutgang x1/x1
    Lydutgang x1
    Optisk/koaksial digital lydutgang x1/x1

PV60 :

PC Input: yes, mini D-sub 15-pin
    Audio Input (for PC): yes
    Component Video Input: yes
    Number of scart sockets: 3 + 2 HDMI
    AV1 config: AV+RGB in, TV out
    AV2 config: AV + s-video in, AV out. Q-Link
    AV3 config: AV + RGB + s-video in, AV out. Q-Link.
    AV4 config: AV + s-video in
    Audio Output: yes

Jeg er sikker på at jeg burde forstått hvordan jeg best kobler sammen dette ut fra det bla AndreWerdenskrieg skriver, men jeg kan dessverre for lite om dette. Ville vært kjempefint om noen har tid og tålmodighet til å forklare hvordan jeg koblet for å få mest mulig ut av denne TVn (uten å kjøpe kabler for TVns verdi, riktignok )
    1. Koble HDD opptageren til pv60 med komponent.
    2. Koble kabel-tv til HDD opptager
    3. Koble optisk lyd fra HDD opptager til anlegg.

EDIT: Der blei det riktig

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også å sett TV'en til å ta i mot komponent. Og sett DVD-recorderen til å sende komponent. Du må også sette receiveren til å ta i mot optisk lyd.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk skal dere ha. Skal vel ut og handle litt kabler i dag da skjønner jeg :shock: Slik jeg forstår det da så bør jeg ha to SCART med komponent (xdim: jeg må vel ha en kabel fra hjemmekinoen til PV60 også?), og en optisk kabel for å overføre lyd fra HDD til receiver, og muligens en stubb antennekabel som ikke er kjøpt på nille.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=9ppel]OK, takk skal dere ha. Skal vel ut og handle litt kabler i dag da skjønner jeg :shock: Slik jeg forstår det da så bør jeg ha to SCART med komponent QUOTE]

Obs!
    Scart er ikke komponent. Det er 3 rca kabler, 3 farger, se bak på PV60.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk skal dere ha. Skal vel ut og handle litt kabler i dag da skjønner jeg :shock: Slik jeg forstår det da så bør jeg ha to SCART med komponent (xdim: jeg må vel ha en kabel fra hjemmekinoen til PV60 også?), og en optisk kabel for å overføre lyd fra HDD til receiver, og muligens en stubb antennekabel som ikke er kjøpt på nille.....
    Hvis du skal bruke lyden i TV'en må du ha en audio-kabel til TV'en også. Hvis du skal bruke lyden i anlegget trenger du bare komponent til TV'en.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå på elkjøp og kjøp en billig komponent kabel. Trenger ikke noe kabel til 1000 kroner liksom.

SCART og komponent er to forskjellige kabler. Bare spør etter komponent kabel du. All lyd fra kabel tv får du fra HDD opptageren via optisk kabel. Så trenger ikke noe kabel fra pv60 til reciever. Du trenger kun en komponent.

Antenne kabel er greit å bruke litt penger på. Gjerne en 3-4 lags beskyttelse på. Bruk også ferrit kjernen som fulgte med pv60. Husk å monter den nærmest HDD opptageren da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Husk også å sett TV'en til å ta i mot komponent. Og sett DVD-recorderen til å sende komponent. Du må også sette receiveren til å ta i mot optisk lyd.
    Hvor setter man tv'en til å ta imot komponent?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    Hvor setter man tv'en til å ta imot komponent?
    Samme sted som man velger hvilken input man skal ha på tv'en. AV1, AV2, HDMI osv. På pv60 heter den vel C/PC og er gul.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om siba også leverer denne skjermen med "H-foten"?
    Synes denne foten ødelegger mye av utseende til tv'en.

Ut ifra bilder jeg har sett ser denne skjermen best ut når den henger
    på veggen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lglinstad
    Noen som vet om siba også leverer denne skjermen med "H-foten"?
    Synes denne foten ødelegger mye av utseende til tv'en.

Ut ifra bilder jeg har sett ser denne skjermen best ut når den henger
    på veggen.
    Hvis det er H-fot så heter den pv60EH. Er enig med at H foten er grusom, men selv har jeg rombe foten og den er knall. Bare litt kjipt at den er sinnsykt dyr! Nesten 2000 betalte jeg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at H-foten er grusom. Da jeg kjøpte PV60 var det rett til lefdal og hente rombefoten til 995kr. fremdeles dyrt, men totalt med tv'en ble det 15k, det må man jo være fornøyd med

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    Enig i at H-foten er grusom. Da jeg kjøpte PV60 var det rett til lefdal og hente rombefoten til 995kr. fremdeles dyrt, men totalt med tv'en ble det 15k, det må man jo være fornøyd med

Idag så jeg Panasonic TH-PV60 i butikken for første gang og fikk studert den på nært hold. Den hang på veggen og mitt første inntrykk var du verden så stygg den er !! Da tenkte jeg på hvor mye styggere den blir med H-foten i tillegg. Designmessig er dette en skivebom men alle virker så fornøyde med denne og med prisen tatt i betraktning så vurderer jeg den likevel. Eneste positive med designet er at en unngår den fæle og fingeravtrykkfientlige pianolakk finishen som enkelte modeller har.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne dere mener er så stygg : DEAL: TV-stativ
    Har denne og synes den er fin den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er det denne dere mener er så stygg : DEAL: TV-stativ
    Har denne og synes den er fin den.

Hvis den er så fin hvorfor bruke Panasonic aldri denne foten på reklamebildene? Faktum er at dette er en simpel billig-fot som legges ved slik at de som nekter å kjøpe TV uten at fot følger med , også kan kjøpe TV apparater.

Ta en titt på denne "Rombe" foten så ser det at selv en mindre pen TV som TH-PV60 kan se noenlunde ut.....

PANASONIC Nordic - TH-42PV60

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til diskusjonen om bordstative har jeg egentlig bare en kommentar:

PV60 ser utrolig mye penere ut da den henges på veggen!!!

Side 26 av 42 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •