Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 42 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 826
    Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Hvor mange % av befolkningen må kunne se dette før det kan kalles en svakhet? Vil du si at regnbueeffekten ikke er en svakhet ved projektorer?
    Merker du forresten noe til at plasma har dårligere responstid enn crt?
    Vi kan ikke begynne å snakke om alt annet som kan ha en svakhet eller folk er sensitive mot. Da kan vi diskutere i uendelighet.

Har aldri merket noe at plasma har noe dårligere responstid enn crt nei? Det er vel umulig å se uansett fordi plasma har 0,3ms.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig er det irrelevant for meg om svakehten ligger i plasma teknologien eller øynene mine... Det må må kunne si at er at måten plasma viser bildet på harmoniserer dårlig med hvordan øynene mine virker. Heldigvis er det store flertall ikke plaget av dette, men for meg er det dessverre skikkelig ille. Fikk hodepine og ble steinkvalm av det utover kvelden/natta i går.

Det er ikke kritikk av Panasonic eller plasma som sådan; jeg bare sier at for meg funker det ikke på samme måte som DLP ikke funker for andre (sikkert meg inkludert iom at jeg er såpass følsom for den liknende effekten på plasma).

Det rare er at jeg ikke hadde hørt om dette før jeg begynte å bli plaget av det så det kan ikke være noen placebo-effekt. Ser imidlertid nå at det er nevnt hos wikipedia:

Sufferers of the DLP Rainbow Effect may encounter a similar problem with PDPs in high contrast situations.

LCD har jeg på ingen måte blitt imponert av ennå så da må jeg vente litt til de blir enda bedre tror jeg. Men de skal være fri for dette problemet altså? Da gjelder vel det samme for LCD-bakprojeksjon?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Egentlig er det irrelevant for meg om svakehten ligger i plasma teknologien eller øynene mine... Det må må kunne si at er at måten plasma viser bildet på harmoniserer dårlig med hvordan øynene mine virker. Heldigvis er det store flertall ikke plaget av dette, men for meg er det dessverre skikkelig ille. Fikk hodepine og ble steinkvalm av det utover kvelden/natta i går.

Det er ikke kritikk av Panasonic eller plasma som sådan; jeg bare sier at for meg funker det ikke på samme måte som DLP ikke funker for andre (sikkert meg inkludert iom at jeg er såpass følsom for den liknende effekten på plasma).

Det rare er at jeg ikke hadde hørt om dette før jeg begynte å bli plaget av det så det kan ikke være noen placebo-effekt. Ser imidlertid nå at det er nevnt hos wikipedia:

Sufferers of the DLP Rainbow Effect may encounter a similar problem with PDPs in high contrast situations.

LCD har jeg på ingen måte blitt imponert av ennå så da må jeg vente litt til de blir enda bedre tror jeg. Men de skal være fri for dette problemet altså? Da gjelder vel det samme for LCD-bakprojeksjon?
    Skal være det samme for bakprojektor da ja. Ellers finnes det gode LED LCD tv'er da med godt sortnivå. Litt dyrere for samme antall " kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zondar
    Hei.

Har hatt th-42px60en i hus en uke nå, og er fornøyd med tv'en til filmer via component fra dvd, og til xbox spilling. Veldig bra farger og behagelig bilde. Litt gjennskinn i skjermen sjenerer litt inn i mellom, men til å leve med. Venter med hdmi til jeg får kjøpt en hd-dvd spiller når disse kommer ned i pris.

Jeg bor i danmark for øyeblikket, og har analogt kabeltv signal fra tdc. Når jeg ser på tv ser jeg tynne diagonale striper/bånd som går nede fra venstre og opp til høyre, og disse beveger seg sakte oppover på skjermen. Dette problemet har jeg ikke med andre signalkilder. Hva kommer dette artefaktet av? Pga tv-signalet, eller er det tv-tuneren som er dårlig/ødelagt? Dette kunne jeg tenke meg vite dersom noen har forklaring, og eventuelt en løsning. Vurderer parabol og canal digital. :-D

Mvh, Zondar
    Hei igjen.
    Ingen andre som har liknende problem med tv-bildene?
    Mvh, Zondar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Den fixen skal jeg ha gitt Selv om jeg ikke har sett mere til de lilla ormene. Ringte jo panasonic i august i fjord og sa ifra liksom og de skulle ringe tilbake! Har enda ikke hørt en dritt. Litt skuffa... Får ringe opp igjen. Skal jo ha denne tv'en i 10 år liksom, så vil jo ha fixen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan oppgraderer man firmware på en sånn TV-dings da? Må man bære den ned de 5 etasjene i blokka (mens man holder den i vertikalen hele tiden), pakke den baki combi-cupeèn og kjøre den til et verksted hvor de forlyster seg med den et par ukers tid, før man gjentar nevnte prosedyre i revers (med små justeringer), eller finnes det en annen metode (via HDMI elns?). Og er det en microskopisk sjanse for at min PV60 (som fortsatt er på vei til lageret, i sneglefart må man si) har denne nye versjonen av FW? (tolker den postingen som at den *ikke* vil ha det, men)

Sukk, noen folk på jobben her som driver og snakker om at "nei, ville ikke kjøpt noe annet enn LCD i dag nei, plasma er ikke noe å satse på" i 40 varianter. Må holde meg sterk nå, ikke gi etter.....:-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Men hvordan oppgraderer man firmware på en sånn TV-dings da? Må man bære den ned de 5 etasjene i blokka (mens man holder den i vertikalen hele tiden), pakke den baki combi-cupeèn og kjøre den til et verksted hvor de forlyster seg med den et par ukers tid, før man gjentar nevnte prosedyre i revers (med små justeringer), eller finnes det en annen metode (via HDMI elns?). Og er det en microskopisk sjanse for at min PV60 (som fortsatt er på vei til lageret, i sneglefart må man si) har denne nye versjonen av FW? (tolker den postingen som at den *ikke* vil ha det, men)

Sukk, noen folk på jobben her som driver og snakker om at "nei, ville ikke kjøpt noe annet enn LCD i dag nei, plasma er ikke noe å satse på" i 40 varianter. Må holde meg sterk nå, ikke gi etter.....:-D
    Håper at det kommer en kar fra panasonic ellernoe og gjør det kjapt! Er ikke snakk om at jeg sleper den blytunge haugen noe sted for en liten FW oppdatering gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Jeg skjønte ikke hele greia, men jeg har et problem med min tv, så jeg lurte på om denne fiksen fikser denne feilen.

Feilen er at det virker som om ting blir dobbelt. F.eks. når jeg ser på snooker, blir kulene doble. Man ser liksom en slags skygge av kula ved siden av kula igjen. Veldig irriterende!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av majcrofi
    Jeg skjønte ikke hele greia, men jeg har et problem med min tv, så jeg lurte på om denne fiksen fikser denne feilen.

Feilen er at det virker som om ting blir dobbelt. F.eks. når jeg ser på snooker, blir kulene doble. Man ser liksom en slags skygge av kula ved siden av kula igjen. Veldig irriterende!
    Hva har du tilkoblet? Er dette antenne eller parabol eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at denne TVen har oppløsning på 1024x768 (XGA) kontra Toshiba 37wl66z som har 1366x768 (WXGA).

Vil dette ha mye å si for en som har tenkt å spille en del tv-spill?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballerusk
    Ser at denne TVen har oppløsning på 1024x768 (XGA) kontra Toshiba 37wl66z som har 1366x768 (WXGA).

Vil dette ha mye å si for en som har tenkt å spille en del tv-spill?
    Det vil du garantert ikke se noe forskjell på. Ikke se deg blind på oppløsning, men tenk på bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Hva har du tilkoblet? Er dette antenne eller parabol eller?
    Hmm, det er sånn kabel-tv. Ikke parabol eller digital-tv av noe slag.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av majcrofi
    Hmm, det er sånn kabel-tv. Ikke parabol eller digital-tv av noe slag.
    Da vil jeg si det er på grunn av dårlig signal at ting blir dobbelt. Er et slags skyggebilde du ser. Husker jeg hadde masse sånn når jeg hadde dårlig antenne kabel før.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Well, da ble jeg lei av å vente på at Expert skulle få inn min 42PV60, og siden det viste seg at SIBA på Lade hadde den på lager så ble det til at jeg var innom der og kjøpte den i går. Får den levert på døra i morgen kveld, fredag, så nu blir det spanande :-D

Skjønt, på døra og på døra. Måtte påregne å være med og bære den opp i 3. etasje selv, da det gjerne var kun sjåføren i bilen. Jaja, ikke mye man får for 380 spenn i dag da.

Det ble snakk om at jeg burde ha et sånt galvanisk skille på antennekabelen, men dette hadde de ikke på lager der i går. Kosta vel 130 kroner elns. Er dette nødvendig? Og følger det ikke med i eska? Har kabel-TV, forøvrig.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Well, da ble jeg lei av å vente på at Expert skulle få inn min 42PV60, og siden det viste seg at SIBA på Lade hadde den på lager så ble det til at jeg var innom der og kjøpte den i går. Får den levert på døra i morgen kveld, fredag, så nu blir det spanande :-D

Skjønt, på døra og på døra. Måtte påregne å være med og bære den opp i 3. etasje selv, da det gjerne var kun sjåføren i bilen. Jaja, ikke mye man får for 380 spenn i dag da.

Det ble snakk om at jeg burde ha et sånt galvanisk skille på antennekabelen, men dette hadde de ikke på lager der i går. Kosta vel 130 kroner elns. Er dette nødvendig? Og følger det ikke med i eska? Har kabel-TV, forøvrig.
    Følger med en ferritkjerne i pv60. Bruk den på kabeltv kabelene. Bruk den nærmest antenne inntaket i tv'en da. Trenger ikke noe galvanisk skille da nei.

Om du merker forskjell på galvanisk skille og ferritkjerne er vel helle tvilsomt. Hvis du har MYE forstyrrelser, så kan det hjelpe litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det er ferritkjerne den dingsen som jeg har hørt er med i esken ja.

Men hensikten med et galvanisk skille er vel ikke å fjerne støy tror jeg. Er vel for å hindre at likestrøm blir med inn i TVn elns, da denne ikke er jordet. Har merket meg av og til når jeg har holdt på med antennekabler at jeg har fått meg noen "kavringer" (støt), og det er vel denne spenningen TVn skal skjermes mot, gjetter jeg på. Et sånt skille vil vel, om noe, heller svekke TV-signalet, da jeg ser for meg at det i prinsippet er to spoler som signalet overføres mellom vha. induksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Følger med en ferritkjerne i pv60. Bruk den på kabeltv kabelene. Bruk den nærmest antenne inntaket i tv'en da. Trenger ikke noe galvanisk skille da nei.

Om du merker forskjell på galvanisk skille og ferritkjerne er vel helle tvilsomt. Hvis du har MYE forstyrrelser, så kan det hjelpe litt.
    Galvansik skille skal brukes der TV'en får strøm fra jordet kontakt. Det har noe med jordingen på stømen og kabelen og brannfare pga kortslutning å gjøre. Ved å bruke galvanisk skille bryter du jordingen i kabelen. Det har ingenting med bildekvaliteten å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Galvansik skille skal brukes der TV'en får strøm fra jordet kontakt. Det har noe med jordingen på stømen og kabelen og brannfare pga kortslutning å gjøre. Ved å bruke galvanisk skille bryter du jordingen i kabelen. Det har ingenting med bildekvaliteten å gjøre.
    OK. Siden TVn skal stå tilkoblet en kontakt uten jord betyr vel dette at jeg kan droppe galvanisk skille da....med mindre en eller annen genial selger klarer å overbervise meg om det motsatte ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Siden TVn skal stå tilkoblet en kontakt uten jord betyr vel dette at jeg kan droppe galvanisk skille da....med mindre en eller annen genial selger klarer å overbervise meg om det motsatte ;-)
    http://www.npt.no/portal/page/web/PG...c=&p_d_v=48656

Tja. Sånn jeg forstår det så vil en jordfeil hvor som helst i huset gå gjennom tv'en og ut i kabelen hvis den er koblet til jordet kontakt og ikke har galvanisk skille på kabelen. Dette er ikke kabelen beregnet på og kan føre til brann. Hvis du ikke har tv'en koblet til jordet kontakt er jo ikke det et problem, men hvis det oppstår en jordfeil i tv'en ville jeg tro strømmen ville gå i kabelen og kansje starte en brann.

Side 25 av 42 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •