Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 42 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 826
    Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Hadde aldri kjøpt utstillingsmodell. De blir jo ikke kjørt inn skikkelig. Står på 24/7 med dynamisk kontrast. GRØSS!
    Min stod i butikk i normal modus med 60% kontrast i to døgn.. hvor ille kan det være..

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Min stod i butikk i normal modus med 60% kontrast i to døgn.. hvor ille kan det være..
    Det er ikke ille Men flesteparten kjører jo dynamisk og 100% kontrast som regel, har jeg sett. Da var du heldig da

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Hva er det forresten som gjør at du synes Panasonicen er bedre enn (din kamerats) Pioneer
    Bildet, både fra DVD og TV-signal - spesielt sortnivået.

I tillegg fikk jeg hakeslepp da jeg etter å ha justert fargene vha. DVE tok ut DVD'en(!), og fortsatt kikket på det samme skjermbildet (alle de fargede firkantene) som sto igjen på Pioneeren.

Satte faktisk ned kontrasten betraktelig etter å ha sett dette - og sa at jeg ikke ville "ta ansvaret" for at dette gikk bra.

Sikkert bare midlertidig innbrenning/ghosting men uansett guffent - har aldri sett noe lignende på Panaen.

Men design kan Pio - ramma er mye penere enn ramma på PV60'en

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Bildet, både fra DVD og TV-signal - spesielt sortnivået.

I tillegg fikk jeg hakeslepp da jeg etter å ha justert fargene vha. DVE tok ut DVD'en(!), og fortsatt kikket på det samme skjermbildet (alle de fargede firkantene) som sto igjen på Pioneeren.

Satte faktisk ned kontrasten betraktelig etter å ha sett dette - og sa at jeg ikke ville "ta ansvaret" for at dette gikk bra.

Sikkert bare midlertidig innbrenning/ghosting men uansett guffent - har aldri sett noe lignende på Panaen.

Men design kan Pio - ramma er mye penere enn ramma på PV60'en
    Virker som panasonic er delvis immun mot midlertidig innbrenning ja. Har også hørt at pioneer sliter fælt med innbrenning. Men skulle hatt pioneer's design på panasonic! Men det virker som vi faktisk får sort design på panasonic pv70 da Det blir digg

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som panasonic er delvis immun mot midlertidig innbrenning ja. Har også hørt at pioneer sliter fælt med innbrenning. Men skulle hatt pioneer's design på panasonic! Men det virker som vi faktisk får sort design på panasonic pv70 da Det blir digg
    halla... æ har PV-60 å e strålende fornøyd,funke som F... te alt:-)

kor finn du info om PV-70????

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    halla... æ har PV-60 å e strålende fornøyd,funke som F... te alt:-)

kor finn du info om PV-70????
    Panasonic's 2007 HDTV lineup unveiled - Engadget

Enda mer info:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ma-2007-a.html

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjå der ja...så jo meget bra, får sjå ka lommboka si, når dem e butikken...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv Signalet Eller Tv-tuneren

Hei.

Har hatt th-42px60en i hus en uke nå, og er fornøyd med tv'en til filmer via component fra dvd, og til xbox spilling. Veldig bra farger og behagelig bilde. Litt gjennskinn i skjermen sjenerer litt inn i mellom, men til å leve med. Venter med hdmi til jeg får kjøpt en hd-dvd spiller når disse kommer ned i pris.

Jeg bor i danmark for øyeblikket, og har analogt kabeltv signal fra tdc. Når jeg ser på tv ser jeg tynne diagonale striper/bånd som går nede fra venstre og opp til høyre, og disse beveger seg sakte oppover på skjermen. Dette problemet har jeg ikke med andre signalkilder. Hva kommer dette artefaktet av? Pga tv-signalet, eller er det tv-tuneren som er dårlig/ødelagt? Dette kunne jeg tenke meg vite dersom noen har forklaring, og eventuelt en løsning. Vurderer parabol og canal digital. :-D

Mvh, Zondar

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir visst stadig mer plaget med de gule "blinkene" jeg skrev om tidligere. Ser det både i teksten på filmer og i kontrastrike scener (f.eks når noen i mørke dress går raskt over et lyst område eller motsatt om noen i f.eks. hvit skjorte beveger hånda raskt mot en mørk bakgrunn). Kona ser det ikke i det hele tatt så det er tydeligvis noe jeg er sensitiv for.
    Er det ingen andre som merker dette eller har funnet en løsnnig? Synd at dette skulle dukke opp for ellers er det en alldeles strålende skjerm. Skulle ønske jeg ikke var sensitiv for dette...
    Er det noen som vet om Panasonic er spesielt utsatt for dette (om man er av dem som ser det) og det evt. er andre merker som takler det bedre? Jeg så samme effekt på en Pioneer også så å bytte dit er det ikke vits i..
    Kanskje Hitachi er bedre siden de operer med en litt annen teknisk løsning på panelene??

Råd mottaes med stor takknemlighet!!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir visst stadig mer plaget med de gule "blinkene" jeg skrev om tidligere. Ser det både i teksten på filmer og i kontrastrike scener (f.eks når noen i mørke dress går raskt over et lyst område eller motsatt om noen i f.eks. hvit skjorte beveger hånda raskt mot en mørk bakgrunn). Kona ser det ikke i det hele tatt så det er tydeligvis noe jeg er sensitiv for.
    Er det ingen andre som merker dette eller har funnet en løsnnig? Synd at dette skulle dukke opp for ellers er det en alldeles strålende skjerm. Skulle ønske jeg ikke var sensitiv for dette...
    Er det noen som vet om Panasonic er spesielt utsatt for dette (om man er av dem som ser det) og det evt. er andre merker som takler det bedre? Jeg så samme effekt på en Pioneer også så å bytte dit er det ikke vits i..
    Kanskje Hitachi er bedre siden de operer med en litt annen teknisk løsning på panelene??

Virker som at panasonic kanskje ikke fungerer for deg desverre. Kan du levere den tilbake og prøve med et annet panel? Har ikke hørt om denne problematikken og ser ikke noe sånt selv, selv om jeg kjapt ser om noe er feil.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som at panasonic kanskje ikke fungerer for deg desverre. Kan du levere den tilbake og prøve med et annet panel? Har ikke hørt om denne problematikken og ser ikke noe sånt selv, selv om jeg kjapt ser om noe er feil.

Ja; det er skikkelig synd fordi ellers er det en strålende skjerm med et helt utrolig bilde. Ville ikke nølt et sekund med å anbefale den til andre så lenge de ikke merker denne effekten.

Kunne kanskje levd med det om det ikke gjentok seg så hyppig, men det blir for slitsomt sånn det er nå. Får prøve litt til (håper på bedring etter lengre innkjøring), men tror nok dessverre det blir skjermbytte.

Problemet er at jeg har en mistanke om at det kan være en "svakhet" i selve plasmateknologien som noen få rammes av og da hjelper jo ikke skjermbytte....
    Lcd er uaktuelt så hva skal man da gjøre????? Vente på forbedringer i teknologien?

Her er en tråd hvor andre har opplevd samme problem:
    It's official. I see a rainbow-like effect on every plasma. - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....og når det så ut til at "alle" satte prisene på PV60 *opp* så annonserer Lefdal i dag PV62 til 14k, mot tidligere nærmere 18 :-D. Betyr vel at de ha noen på lager også da. Må kanskje sjekke om jeg kan få meldt meg av bestillingslista hos Expert og kjøpe en på Lefdal......eller kanskje jeg bare skal vente tålmodig. Må uansett finne et kurant møbel før jeg får herligheta i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅ her jeg vel egentlig bestemt meg for å kjøpe PV60 eller PV600. Fant endelig en butikk som hadde ok instillinger på disse. De hadde helt klart bedre bilde enn alle de andre plasma og LCD skjermene som var satt opp. Det var riktignok HD signal der, så forskjellen var ikke stor, annet enn at det var et mye mere behagelig bilde.

Hvordan fungerer PV60/PV600 med Media Center PC eller PC spilling?
    Er det i heletatt smart å koble dette til?

Det er ikke ofte det kommer til å bli brukt, men det er dumt hvis man ikke kan bruke en så stor og fin tv til det engang iblant.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja; det er skikkelig synd fordi ellers er det en strålende skjerm med et helt utrolig bilde. Ville ikke nølt et sekund med å anbefale den til andre så lenge de ikke merker denne effekten.

Kunne kanskje levd med det om det ikke gjentok seg så hyppig, men det blir for slitsomt sånn det er nå. Får prøve litt til (håper på bedring etter lengre innkjøring), men tror nok dessverre det blir skjermbytte.

Problemet er at jeg har en mistanke om at det kan være en "svakhet" i selve plasmateknologien som noen få rammes av og da hjelper jo ikke skjermbytte....
    Lcd er uaktuelt så hva skal man da gjøre????? Vente på forbedringer i teknologien?

Her er en tråd hvor andre har opplevd samme problem:
    It's official. I see a rainbow-like effect on every plasma. - AVS Forum
    Jeg vil jeg ikke si det er svakhet i plasmateknologien, men mulig en svakhet i en del av øynene som ser (ikke ment som å snakke nedlatende om deg). Jeg har også problemer med å se på en DLP prosjektor. Får sånne regnbue effekt på hele bildet hele tiden jeg. Blir helt sinnsykt jævlig å se på. Er vel noe av det samme som du opplever tenker jeg.

Men en ting. Tror ikke det hjelper å bytte til en annen plasma skjerm da. Tror du må over på LCD eller prosjektor i stedet. Som du ser i tråden du la ved. Jeg ser det ved alle plasmaer.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Murky
    NÅ her jeg vel egentlig bestemt meg for å kjøpe PV60 eller PV600. Fant endelig en butikk som hadde ok instillinger på disse. De hadde helt klart bedre bilde enn alle de andre plasma og LCD skjermene som var satt opp. Det var riktignok HD signal der, så forskjellen var ikke stor, annet enn at det var et mye mere behagelig bilde.

Hvordan fungerer PV60/PV600 med Media Center PC eller PC spilling?
    Er det i heletatt smart å koble dette til?

Det er ikke ofte det kommer til å bli brukt, men det er dumt hvis man ikke kan bruke en så stor og fin tv til det engang iblant.
    Funker helt topp til mediacenter og pc/xbox/wii osv spilling den. Hvorfor skulle den ikke funke til det? hehe.

Det eneste er at oppløsningen er 1024*768 og kan være litt lite hvis du for eksempel skal surfe på internet explorer. Dessuten blir ikonene på desktoppen ganske så små. Men et mediacenter er jo laget slik at det skal takle slikt og det fungerer 100% på pv60/600. Wii, xbox360, pc og alt sånt fungerer også som en drøm.

Jeg bruker internet på min wii jeg. Fungerer veldig bra og har mulighet til å forstørre teksten hvis den skulle være liten.

Ellers så ser jeg alle serier og filmer fra pc'en i HD. Får ikke finere bilde enn det. Bruker da et forstørrelses glass når jeg skal finne filene. hehe. Slik at jeg ser hva som står (jeg har tv'en 4 meter unna da. Går vel bedre om den står litt nærmere)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!
    Jeg ser også disse gule blinkene på tekst innimellom.
    Men apparatet mitt(og drøssevis av andre dessverre) har også tidligere nevnte problemer med lilla/røde/rosa "ormer".

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Hei!
    Jeg ser også disse gule blinkene på tekst innimellom.
    Men apparatet mitt(og drøssevis av andre dessverre) har også tidligere nevnte problemer med lilla/røde/rosa "ormer".
    Disse lilla ormene er på grunn av software/hardware på noen PV60'er. Noen får mye og noen får lite og flest får ingenting. Panasonic skal komme med en fix til dette snart.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil jeg ikke si det er svakhet i plasmateknologien, men mulig en svakhet i en del av øynene som ser (ikke ment som å snakke nedlatende om deg). Jeg har også problemer med å se på en DLP prosjektor. Får sånne regnbue effekt på hele bildet hele tiden jeg. Blir helt sinnsykt jævlig å se på. Er vel noe av det samme som du opplever tenker jeg.

Men en ting. Tror ikke det hjelper å bytte til en annen plasma skjerm da. Tror du må over på LCD eller prosjektor i stedet. Som du ser i tråden du la ved. Jeg ser det ved alle plasmaer.
    Det er da så absålutt en svakhet når det kan oppfattes på plasma, men ikke på lcd eller crt. Er det en svakhet med ørene som hører den høye plagsomme pipingen på 50hz crt? Jeg tror nok svakheten ligger i øynene hos de som ikke "får med seg" feilen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Det er da så absålutt en svakhet når det kan oppfattes på plasma, men ikke på lcd eller crt. Er det en svakhet med ørene som hører den høye plagsomme pipingen på 50hz crt? Jeg tror nok svakheten ligger i øynene hos de som ikke "får med seg" feilen.
    Hvorfor ligger svakheten i plasma når bare noen veldig få ser dette fenomenet?

Dessuten så er noen mer sensitive enn andre og vi kan vel heller gjøre om svakhet til sennsitivitet. Blir vel mer riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ligger svakheten i plasma når bare noen veldig få ser dette fenomenet?

Dessuten så er noen mer sensitive enn andre og vi kan vel heller gjøre om svakhet til sennsitivitet. Blir vel mer riktig?
    Hvor mange % av befolkningen må kunne se dette før det kan kalles en svakhet? Vil du si at regnbueeffekten ikke er en svakhet ved projektorer?
    Merker du forresten noe til at plasma har dårligere responstid enn crt?

Side 24 av 42 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •