Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 42 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen her som vet hvordan man kommer rundt dette at PV60 slår seg automatisk av etter en stund? prøver å kjøre inn med snø men det går bare en halvtime-time så skrur tv'en seg av.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    Er det noen her som vet hvordan man kommer rundt dette at PV60 slår seg automatisk av etter en stund? prøver å kjøre inn med snø men det går bare en halvtime-time så skrur tv'en seg av.
    Har ikke DVE et kapitel med 0 IRE som det går å sette på repeat. (sjekk opp selv om kapitel og benevnelse var riktig) Det vil løse problemet med auto av.

Edit::idea: gjør et opptak av kanal med snø og sett det på repeat :-D stort enklere kan det vel ikke bli!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å lage et opptak er jo absolutt en ide! Har ikke fått skaffet DVE enda.. Men dere som har det, hvilke innstillinger på kontrast, lys, skarphet og farge kjører dere for optimalt bilde (vet dette varierer med signalkilde men sånn ca?)

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    3. Jeg får ikke til å stille kontrasten riktig i henhold til instruksjonene i DVE og THX-optimizer. Er det noen kretser i biledbehandlingen som begrenser kontrastomfanget slik at dette ikke er mulig.

Veldig takknemlig for svar!!
    Ingen kretser nei, men jeg har også spurt om dette før - uten å få svar. Det er rett og slett umulig å stille kontrast "korrekt" med DVE over HDMI på PV60'en (ihvertfall fra min Denon 1910).

Var f.ø nettopp oppom en kompis for å stille inn hans Pio 427 - der fungerer det å stille "korrekt" vha. DVE - men han kjører RGB/Scart.

Ville f.ø. aldri ha byttet min Pv60 mot 427 - som i dag koster 10K mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen blidejusteringsmuligheter i servicemenyen på PV60 som hadde gjort DVE kalibreringen mer effektiv?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Du ser det kansje i kanten på lyse objekter som beveger seg over mørk bakgrunn også? Hvis det er det samme jeg oppfatter har jeg forstått det som at det er den grønne phosphoren i subpixlene som har en senere slukketid enn rød og blå. MEN det som er litt rart med den forklaringen er at jeg ser det samme hvis jeg flagrer med øynene frem og tilbake over skjermen, mere likt disse gule blinkene du beskriver.

Hmmm.. Tror vi ser mye av det samme egentlig selv om det er vanskelig å beskrive dette fenomenet. Når jeg har på en konsert-dvd som er veldig mørk, men med opplyste personer ser jeg det veldig godt i det jeg flytter blikket over skjermen eller akkurat i det jeg vrir hodet vekk fra eller mot skjermen. Da blir det gul "blink" på samme måte som når teksten kommer i veldig mørke partier av en film.
    Jeg har imidlertid ikke sett noe etterslep ved lyse objekter over mørk bakgrunn ennå foruten en gang, men da var opptaket komprimert helt hinsides...

Har du eller noen andre oppdaget noen innstillinger som fjerner/reduserer dette problemet? Eller er det noen enn bare må akseptere og venne seg til?
    Virker som det er flere plasmaer som sliter med det samme iom. at jeg så det på pioneer også....

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Ingen kretser nei, men jeg har også spurt om dette før - uten å få svar. Det er rett og slett umulig å stille kontrast "korrekt" med DVE over HDMI på PV60'en (ihvertfall fra min Denon 1910).
    Så det er ikke meg som er helt på bærtur da heldigvis....
    Hva har du stilt kontrasten på eller kanskje enda mer interessant; hvordan fant du ut hva du skulle stille din kontrast til?

Hva er det forresten som gjør at du synes Panasonicen er bedre enn (din kamerats) Pioneer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye interessant her inne!!

Har selv lagt merke til at prisen på denne tv har begynt å stige. Er vel kun Siba jeg ser som har den igjen til 14000 nå..Var på expert idag, og de var tom, men ventet nytt parti om 10 dager, men da var prisen 16000.

Men jeg kunne få utstillingstv"n som sto der, skulle få den for 13200. Dvs 800 i rabatt fra vanlig oris der borte.

Er dette et godt tilbud? Synes dette ikke var særlig billig...

Er det dumt å kjøpe utstillingsmodeller? De står jo på ganske mye...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor viktig dette med innkjøring av TVene er, men demo-modellene er vel neppe innkjørt? De står vel med showroom-instillinger fra dag 1 vil jeg anta....men ikke sikkert det er noen stor krise. Men hvis SIBA har den til 14k kan du kanskje kjøpe den der? Skjønt på SIBA på Tiller var de tomme for denne TVn, vet ikke hvordan det er på Lade (nicket ditt antyder at også du kommer fra denne delen av landet :-) Men hvis ikke er det jo alltids mulig å bestille over nettet. Ser ut til at det er flere nettbutikker som selger den til 14k også.

Og jeg synes uansett ikke 800 kroner var noe særlig bra avslag nei......da hadde jeg heller bestilt en ny en på nettet.

Newcomer Misano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Snakket med en selger på Elkjøp i går. Kommenterte den høye prisen de hadde på PV62 sammenlignet med Expert. Han fortalte at de har valgt å ikke bli med på priskrigen på denne skjermen nå. Han mente at prisen Expert solgte til, er ren tap for Expert. Han har et sted over 15 i innkjøpspris.
    Det Elkjøp sier her er bare tøv! Innkjøpsprisen på denne tv er godt under 10k pluss mva for forhandlere. Hvis Elkjøp er så stor som de sier så får de den sikkert under 9k + mva.

Sjekket på mandag og sentrallageret til Panasonic Norge er tom og får ikke inn PV 60 før slutten av måneden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som spiller 360 på PV60, bruker dere 720p eller 1080i?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll og DVE? kalibreringsdvd

Har problemer med fjernkontrollen min på pv60. Den røde og grønne for å velge "av" kilde, virker ikke. Volum opp virker bare innimellom. Skal dra på Siba å få en ny. Men de må vel sende inn. Er det noen som har en bra fjernkontroll å anbefale som fungerer til denne tv? Som ikke er altfor dyr Og hvor får jeg tak i den kalibrerings dvden mange snakker om her inne? Skulle gjerne hatt den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lanzze
    Har problemer med fjernkontrollen min på pv60. Den røde og grønne for å velge "av" kilde, virker ikke. Volum opp virker bare innimellom. Skal dra på Siba å få en ny. Men de må vel sende inn. Er det noen som har en bra fjernkontroll å anbefale som fungerer til denne tv? Som ikke er altfor dyr Og hvor får jeg tak i den kalibrerings dvden mange snakker om her inne? Skulle gjerne hatt den.
    Digital Video Essentials (DVE) pal. - The Pirate Bay.

der er hvertfall dvd'en din ;p

Ingen som vet om 720p eller 1080i er best på 360?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme?

Sitat Opprinnelig postet av stinger82
    Digital Video Essentials (DVE) pal. - The Pirate Bay.

der er hvertfall dvd'en din ;p

Ingen som vet om 720p eller 1080i er best på 360?
    Er dette samme ja? http://play.com/DVD/HD%20DVD/4-/3250...D/Product.html

Lurer også hva som har best av 720p og 1080i på 360... :-?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stinger82
    Dere som spiller 360 på PV60, bruker dere 720p eller 1080i?
    Er mest informasjon i 720p signal så hadde nok gått for dette.

1080i = 540p

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Munkholmen
    Mye interessant her inne!!

Har selv lagt merke til at prisen på denne tv har begynt å stige. Er vel kun Siba jeg ser som har den igjen til 14000 nå..Var på expert idag, og de var tom, men ventet nytt parti om 10 dager, men da var prisen 16000.

Men jeg kunne få utstillingstv"n som sto der, skulle få den for 13200. Dvs 800 i rabatt fra vanlig oris der borte.

Er dette et godt tilbud? Synes dette ikke var særlig billig...

Er det dumt å kjøpe utstillingsmodeller? De står jo på ganske mye...
    Jeg kjøpte også en utstillingsmodell av expert for noen dager siden. De var helt tomme på lager og jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha pv60 den dagen Jeg fikk ikke mer enn 500 kr i avslag, men synes det var greit likevel ettersom den ikke hadde stått i butikken mer enn to dager. Har du spurt hvor lenge den du kan få kjøpt har vært utstilt?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde aldri kjøpt utstillingsmodell. De blir jo ikke kjørt inn skikkelig. Står på 24/7 med dynamisk kontrast. GRØSS!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innkjøring

hva er anbefalt av innstillinger ved innkjøring??

sånn som det er nå så har jeg min PV60 på ca 25% kontrast og 25% lysstyrke. prøvde med enda mindre, men problemet da er jo at alt for mye av det som er mørkt blir jævli mørkt....

får vel lide meg gjennom denne innkjøringsperiode (har hatt TV'en ei uke nå)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibie
    hva er anbefalt av innstillinger ved innkjøring??

sånn som det er nå så har jeg min PV60 på ca 25% kontrast og 25% lysstyrke. prøvde med enda mindre, men problemet da er jo at alt for mye av det som er mørkt blir jævli mørkt....

får vel lide meg gjennom denne innkjøringsperiode (har hatt TV'en ei uke nå)
    Holder med 100 timer. Det er anbefalt å kjøre under 50% instillinger. Bare pass på at du kan se hva som er på skjermen godt Er ikke om og gjøre å kjørt minst mulig kontrast og lys. Fosforbelegget må jo bli litt brukt liksom. Kjør en DVD tegnefilm ellernoe på repeat om natten så får innkjøringa mye fortere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder instilling på lysstyrken i innkjøringsperioden er det bare å stille denne optimalt. Det er ikke no vits å stille denne mørkere enn skjermen kan vise. Da mister du bare masse detaljer i de mørke partiene.

Side 23 av 42 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •