Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 42 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Hvis jeg ikke tar helt feil ble tidlige PV60'er levert med 3 vifter (min har det), mens nyere leveres med 2.
    Stemmer det.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff; nå er jeg aldri så lite nervøs.....
    Kona er på vei hjem med en 42pv60, og jeg håper det er et greit kjøp.
    Er det noen som kan si noe om hva som er greie innstillinger til dvd. Bruker dere dynamisk, varm osv. på innstillinger eller lar dere mest mulig stå på normalt?
    Hva med støyreduksjonskretser m.m? Stiller dere disse på eller gjør de mer negativt enn positivt?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du er definitivt blitt snytt for en vifte xdim Har gått grundig til verks med lommelykt og speil (siden jeg ikke vil løfte den av veggen) og der er det tre vifter gitt......

Kanskje ikke så lurt å rette på noen når en ikke har fakta helt klart for seg :-D
    Har hatt 2 pv60'er og ingen hadde mer enn 2 vifter. Men har fått det for meg at tidligere pv60 blei levert med 3, mens jeg har vel fått en ny en jeg da

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Uff; nå er jeg aldri så lite nervøs.....
    Kona er på vei hjem med en 42pv60, og jeg håper det er et greit kjøp.
    Er det noen som kan si noe om hva som er greie innstillinger til dvd. Bruker dere dynamisk, varm osv. på innstillinger eller lar dere mest mulig stå på normalt?
    Hva med støyreduksjonskretser m.m? Stiller dere disse på eller gjør de mer negativt enn positivt?
    Er du nervøs? Du har jo nettopp kjøpt en av de beste plasma skjermene til den prisen jo Har ikke noe å være nervøs for. Så mye tv man får for så få lapper er nesten ikke til å tro.

En ting du bør huske på er å kjøre inn tv'en i minst 100 timer. Sett kontrast og lys på under 50% og la den gjerne stå på om natten med en DVD på repeat, så går timene fortere.

Dynamisk instilling bør du holde deg langt unna. Dette er en instilling som butikker og sånn bruker for å vise hva tv'en kan prestere, men de funker dårlig for en vanlig bruker. Jeg bruker cinema for det meste, men også normal. Etter innkjøring kan du kjenne deg frem til hva DU liker. Sett opp kontrast til du syntes bildet er fint og skarpt og så setter du lyset etterpå slik at sortnivået kommer frem, men pass på så du ikke mister alt lyset da

Ellers så må du se etter hva du liker av alle de bildebehandlingsfunksjonene. Jeg for min del har slått av absolutt alt. Kjører Canal Digital. Noen slår av alt og noen liker å ha på alt. Det finner du ut selv.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har rett i det!! Prisen kan man vel ikke akkurat klage på i alle fall; 14k alt inkl.... Blir spennende dette her...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 42pv60 kommet i hus Men en ting jeg lurer på, i pakken fulgte det med en hvit rund liten ting, som det er mulig å åpne på langs, ser ut som magneter inne, skal denne sitte på noen ledning, isåfall hvilken? Kan tenke meg at den skal sitte på den vanlige antennekabelen, som en slags ekstra skjerming, men er sannelig ikke sikker.. Noen som vet?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stinger82
    Da var 42pv60 kommet i hus Men en ting jeg lurer på, i pakken fulgte det med en hvit rund liten ting, som det er mulig å åpne på langs, ser ut som magneter inne, skal denne sitte på noen ledning, isåfall hvilken? Kan tenke meg at den skal sitte på den vanlige antennekabelen, som en slags ekstra skjerming, men er sannelig ikke sikker.. Noen som vet?
    Grattis med ny digg tv Den lille hvite runde tingen er en ferrit kjerne. Den funger som et filter på f.eks antenne kabelen eller kabel tv ledningen. Fjerner støy. Kjekk liten sak

Hvis du ser på f.eks VGA kabelen på monitorer, så kan du se sånne store klumper på hver ende av kabelen, det er disse ferrit kjernene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raskt svar Har det noe å si hvor på ledningen denne står da? Den skader ikke tv'en hvis jeg setter den helt oppe ved antennekontakten?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stinger82
    Takker for raskt svar Har det noe å si hvor på ledningen denne står da? Den skader ikke tv'en hvis jeg setter den helt oppe ved antennekontakten?
    Den skal stå så nærme enden som mulig. Altså helt oppe ved kontakten på tv'en. Den skal jo fjerne støy, så må jo være nærmest kontakten, ellers så kan det jo komme på nytt støy.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet i hus her også....
    Og dette ser jo unektelig veldig,veldig bra ut. Strever litt med å få satt kontrasten riktig, men det har vel med at jeg ikke helt skjønner dve-plata på det punktet.
    Ellers er det meste fryd og gammen... Sett ørlite graderinger i veldig krevende scener (f.eks. røyk belyst av lyskaster), men det kan vel like gjerne være innspillinga eller dvd-spillers feil.

Overraskende mye bedre enn i butikk var det i alle fall!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har også jeg vært avgårde og lagt inn bestilling på en PV60. Så til min store skrekk at prisene på denne TVn tilsynelatende er på vei oppover. "Alle" er utsolgt for den, og på siba.no står prisen til 15k i butikk (tror ikke den gjorde det før?), og Expert hadde satt opp sin pris fra 14k til 16k (....det skal dog sies at da jeg var innom butikken sto det fortsatt 13999 på plakaten). Sett i sammenheng med at Elkjøp og Lefdal selger denne til 17-18k, og at Elprice (i følge dem selv) har satt opp prisen fra 14k til nærmere 16 så fant jeg ut at det var på tide å få ut fingeren. Var i grunnen litt sent ute, da Expert som sagt hadde satt opp prisen, men jeg fikk nå allikevel bestilt til den gamle prisen, altså 14k. Blir jo spennende å se om de faktisk setter opp prisen framover nå da :-) Tror ihvertfall PV60 selger som hakka møkk for tiden. Må dessverre vente i nærmere 2 uker på min, men men....den som venter på noe godt etc.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Da har også jeg vært avgårde og lagt inn bestilling på en PV60. Så til min store skrekk at prisene på denne TVn tilsynelatende er på vei oppover. "Alle" er utsolgt for den, og på siba.no står prisen til 15k i butikk (tror ikke den gjorde det før?), og Expert hadde satt opp sin pris fra 14k til 16k (....det skal dog sies at da jeg var innom butikken sto det fortsatt 13999 på plakaten). Sett i sammenheng med at Elkjøp og Lefdal selger denne til 17-18k, og at Elprice (i følge dem selv) har satt opp prisen fra 14k til nærmere 16 så fant jeg ut at det var på tide å få ut fingeren. Var i grunnen litt sent ute, da Expert som sagt hadde satt opp prisen, men jeg fikk nå allikevel bestilt til den gamle prisen, altså 14k. Blir jo spennende å se om de faktisk setter opp prisen framover nå da :-) Tror ihvertfall PV60 selger som hakka møkk for tiden. Må dessverre vente i nærmere 2 uker på min, men men....den som venter på noe godt etc.
    Tror de faktisk faser ut pv60 nå. Det har kommet en ny og billigere model som heter pv45. Dessuten så kommer vel pv70 om ikke så altfor mange måneder. Er vel egentlig nå man har sjangsen til å få en pv60 billig så vidt jeg skjønner...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Tror de faktisk faser ut pv60 nå. Det har kommet en ny og billigere model som heter pv45. Dessuten så kommer vel pv70 om ikke så altfor mange måneder. Er vel egentlig nå man har sjangsen til å få en pv60 billig så vidt jeg skjønner...
    Vet du hvilke specs pv70 vil få? 1080p? Ca pris?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Vet du hvilke specs pv70 vil få? 1080p? Ca pris?
    Hakke peil. Men kommer vel med 1080p sikkert. 1080p salget skal visst ta av i 2007, så da burde vel panasonic bli med på det! Ellers vil vel sortnivået bli bedre og fosforen vil vel bli bedre (mindre innbrenning).

Kommer vel sikkert til å koste det samme som pv60 når den kom tipper jeg.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett mye på tv/film i går kveld er jeg stort sett veldig fornøyd.
    Har imidlertid et par småproblemer som jeg lurer på om noen her har vært borti/funnet en løsning på:

1. På visse filmer ser jeg en form for gult blink i teksten når den kommer eller evt. hvis jeg ikke har sett på den og plutselig flytter fokus på teksten. Det skjer så vidt jeg kan se bare i noen filmer og da bare i mørke partier. De eksemplene jeg har funnet er deler av Saving Private Ryan og U-571. Kona ser det ikke og jeg hadde en kamerat her i går som heller ikke så det. Er det noen her som har opplevd dette, og evt. funnet en innstilling som løser dette?

2. Litt bildestøy (myldring), men det avhenger antakelig av kvaliteteten på filmen og skal antakelig være sånn...

3. Jeg får ikke til å stille kontrasten riktig i henhold til instruksjonene i DVE og THX-optimizer. Er det noen kretser i biledbehandlingen som begrenser kontrastomfanget slik at dette ikke er mulig.

Veldig takknemlig for svar!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Snakket med en selger på Elkjøp i går. Kommenterte den høye prisen de hadde på PV62 sammenlignet med Expert. Han fortalte at de har valgt å ikke bli med på priskrigen på denne skjermen nå. Han mente at prisen Expert solgte til, er ren tap for Expert. Han har et sted over 15 i innkjøpspris.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett mye på tv/film i går kveld er jeg stort sett veldig fornøyd.
    Har imidlertid et par småproblemer som jeg lurer på om noen her har vært borti/funnet en løsning på:

1. På visse filmer ser jeg en form for gult blink i teksten når den kommer eller evt. hvis jeg ikke har sett på den og plutselig flytter fokus på teksten. Det skjer så vidt jeg kan se bare i noen filmer og da bare i mørke partier. De eksemplene jeg har funnet er deler av Saving Private Ryan og U-571. Kona ser det ikke og jeg hadde en kamerat her i går som heller ikke så det. Er det noen her som har opplevd dette, og evt. funnet en innstilling som løser dette?

2. Litt bildestøy (myldring), men det avhenger antakelig av kvaliteteten på filmen og skal antakelig være sånn...

3. Jeg får ikke til å stille kontrasten riktig i henhold til instruksjonene i DVE og THX-optimizer. Er det noen kretser i biledbehandlingen som begrenser kontrastomfanget slik at dette ikke er mulig.

Veldig takknemlig for svar!!
    Har ikke noe godt svar på hvordan kontrast skal stilles riktig for det er vanskelig spesielt siden justeringene på PV60 ikke akkurat er fingraderte. Men hvis jeg forstår deg riktig så har du ny skjerm og bør vente med å stille opp kontrasten til skjermen er innkjørt. Står om dett i innstruksjonsboken og det er beskrevet flere andre metoder bl.a. her i tråden.
    Anbefaler dette da plasmapanelene bør aldres jevnt spesielt i starten.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Snakket med en selger på Elkjøp i går. Kommenterte den høye prisen de hadde på PV62 sammenlignet med Expert. Han fortalte at de har valgt å ikke bli med på priskrigen på denne skjermen nå. Han mente at prisen Expert solgte til, er ren tap for Expert. Han har et sted over 15 i innkjøpspris.
    Du kan ta alt det snakket den selgeren på elkjøp sa og glemme det. Han er selger og 90% av alt han sier er jug! Grunnen til at de ikke har priskrig er fordi de har annet modell navn. Dessuten så selger ingen med tap noensinne. Det er bare noe de sier for at du skal tro det og syntes synd på dem og slutte å prute.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har merket noe til det "gule blinket" i teksten som jeg beskrev overfor?

Var på en Elkøp-butikk i dag og så det samme på Pioneer 4270 så det spørs om det er noe i selve plasmaers måte å vise bilder på som jeg er veldig ømfintlig for....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har merket noe til det "gule blinket" i teksten som jeg beskrev overfor?

Var på en Elkøp-butikk i dag og så det samme på Pioneer 4270 så det spørs om det er noe i selve plasmaers måte å vise bilder på som jeg er veldig ømfintlig for....
    Du ser det kansje i kanten på lyse objekter som beveger seg over mørk bakgrunn også? Hvis det er det samme jeg oppfatter har jeg forstått det som at det er den grønne phosphoren i subpixlene som har en senere slukketid enn rød og blå. MEN det som er litt rart med den forklaringen er at jeg ser det samme hvis jeg flagrer med øynene frem og tilbake over skjermen, mere likt disse gule blinkene du beskriver.

Side 22 av 42 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •