Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 42 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 826
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke angret på min PV60E som jeg kjøbte da den kom til landet. Eller, ja, jeg angrer på jeg ikke kjøbte den nu hvor den er en del billigere !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjempe fornøyd

Hei!

Jeg kjøpte denne tven i slutten av november. Er meget fornøyd med den. Føler at det er mange her inne som er "pirkete". Ingen kritikk av de. Den fungerer utmerket til Xbox 360. Gears of War er noe av det beste jeg har sett. Har ikke opplevd noe lilla/grønn/gul skjær. Ingen antydninger engang. Min gamle 37 tommer pa30 fikk noe lilla ved playstation bruk etter ca 2år. Jeg kan trygt anbefale denne tven. Den er absolutt verdt 14000 hos Siba. Bruker digital tv fra canal digital. Fint bilde der også. Fotballkamper er også bra kvalitet på. Til dvd titting bruker jeg en samsung spiller med hdmi. De fleste filmene laster jeg ned fra feks piratebay. Bilde er veldig bra der også. Blir bare enda bedre når jeg ser orginale filmer. Løp og kjøp denne tven. Du vil garantert ikke angre! Og blir du ikke fornøyd kan du jo bare levere den tilbake etter 30 dager. Har ingen negative ting å si om tven. Kanskje det kommer noe etterhvert. Men har hatt den over en måned og er strålende fornøyd :-D

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lanzze
    De fleste filmene laster jeg ned fra feks piratebay.
    Blir enda bedre om du laster ned fra HDBits: Welcome To The Wonderful World of High Definition :: Login

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Denne linken har ikke noen poeng. Siden er låst for andre. En må få en innvitasjon for å kunne registrere seg. Send meg gjerne en pm med mer info om du er medlem der

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Denne linken har ikke noen poeng. Siden er låst for andre. En må få en innvitasjon for å kunne registrere seg. Send meg gjerne en pm med mer info om du er medlem der
    Oki... glemte helt invite jeg da... Sorry! Men er uansett en digg site

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men jeg er litt i tvivl om hvad jeg skal videre.
    Ser egentlig ikke så mye film mer etter jeg solgte all mitt kinoutstyr, har dog stadig min Philips dvd 963SA som jeg bruker i vanlig 576p modus med Panasonic PV60E (1080I hacken gjør at bildet flytter sig litt til høyre så jeg bruker ikke denne.)
    Tenkte jeg skulle installere Squeezeboks på et tidspunkt, og da kanskje kjøbe en Panasonic ??65 HDD recorder...da settes Philips´en på pensjon tenker jeg. Der er jo heller ingen fremtid i sacd.
    Vi kjører bare stereo her i huset.
    Har ikke så veldig mye plass til komponenter da alt skal være i et skab, noen der har en idé ?
    Vet ikke om jeg kommer til å laste ned film, tvivler vel på det, har pc´en i tilstøtende rom så da må jeg brenne en dvd for å kunne se filmen, ikke så aktuelt tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for mye god info!!

Har vurdert pv 60 nå ei stund, og dere har overbevist meg grundig her!

Men har et spm til dere:

Har kjøpt en seksjon, der tv"n skal inn. Er som skapt for en flatskjerm "der inne". ( ikke inn i selve seksjonen...)

Men det viser seg å bli meeeget trangt, og da særlig i forhold til høyden. Hvor mye klaring bør jeg ha oppover fra tv"n? Her er det snakk om at jeg har meget lite å gå på...

Har 77 cm plass, og selve tv"n er 70,5 cm. Og foten er jeg mere usikker på. Noen som vet?

Bakover er det god plass, og det er vel det viktigste? På sidene har jeg litt over en cm på hver side. Er dette nok?

Har veldig lyst på akkurat denne tv"n, og tror kanskje ikke det er andre 42" plasma som er smalere eller lavere enn denne...?

Vil ikke ha 37" og vil heller ikke ha 40" lcd.

Alle svar mottas med stor takk!!!

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min pv60 for to dager siden og må si jeg er storfornøyd med kjøpet :-D

Men det er en ting jeg lurer på som plager meg litt..
    I windows xp får jeg en skikkelig grå og trist opplevelse når jeg bruker nettleseren eller exploreren. Det er akkurat som om lysstyrken faller ned 30 - 40% når jeg bruker disse. Med en gang jeg kjører inn et bilde med masse farger, feks bakgrunnen på desktopen, blir den lyssterk og fin med en gang. Det samme gjelder film og annen media. Da funker alt 100% tilfredstillende.

Jeg bruker overgang fra dvi til vga.. kan dette ha noen betydning?

Hva kan det eventuelt komme av?

En annen ting.. kan den ta skade om jeg kjører for mye kontrast/lysstyrke de 100 første timene?

Takker for svar!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min H fot til 37" PV60E er 6,5 cm høy. Denne foten passer jo også på 42 tommeren.
    Er ikke sikker på du trenger mye klaring da 42 tommeren ikke har vifter i sig, men det er sikkert likevel klokt med litt luft rundt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Jeg fikk min pv60 for to dager siden og må si jeg er storfornøyd med kjøpet :-D

Men det er en ting jeg lurer på som plager meg litt..
    I windows xp får jeg en skikkelig grå og trist opplevelse når jeg bruker nettleseren eller exploreren. Det er akkurat som om lysstyrken faller ned 30 - 40% når jeg bruker disse. Med en gang jeg kjører inn et bilde med masse farger, feks bakgrunnen på desktopen, blir den lyssterk og fin med en gang. Det samme gjelder film og annen media. Da funker alt 100% tilfredstillende.

Jeg bruker overgang fra dvi til vga.. kan dette ha noen betydning?

Hva kan det eventuelt komme av?

En annen ting.. kan den ta skade om jeg kjører for mye kontrast/lysstyrke de 100 første timene?

Takker for svar!
    Sett kontrasten ned til ca. 50 % ihvertfald

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er ikke sikker på du trenger mye klaring da 42 tommeren ikke har vifter i sig, men det er sikkert likevel klokt med litt luft rundt.
    Sorry mac Jeg har 42 tommer PV60 og den har definitivt vifter i toppen, Tre stk ! (Men de låter ikke mye det skal de ha)

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har sett Sony W2000 (med HD) og det var meget skuffende. Kan selvfølgelig skyldes dårlig kalibrering, men de fleste plasmaene er også dårlig kalibrert i butikkene og ser mye bedre ut. Til tross for at det var HD, slet W2000 med etterslep på fotball.
    Skal ikke avskrive den helt. Den har tross alt kommet godt ut i tester, men utifra det lille jeg har test er det helt uforståelig at den kom best ut i test mot bl.a. Panasonic og Pioneer.
    Samung sin plasma gjorde det bra i testen i Lyd&Bilde, men kjenner ikke selv så godt til den. Hitachi er også et alternativ.
    Takker nok en gang for nyttig tilbakemelding! Da ser det ut til at W2000 kan strykes fra listen, mens Samsung PS42C7H (:Q7H i matt utgave) må utforskes litt grundigere. Hitachi har ikke gjort det bra i de testene jeg har sett, og jeg er nok en liten "testfreak"...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Sorry mac Jeg har 42 tommer PV60 og den har definitivt vifter i toppen, Tre stk ! (Men de låter ikke mye det skal de ha)
    Ups, var ganske så sikker på at de store ikke havde vifter. Nuvel, min 37" har også vifter og selvom den er plasert i et skab høres ikke viftene heller egentlig.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ups, var ganske så sikker på at de store ikke havde vifter. Nuvel, min 37" har også vifter og selvom den er plasert i et skab høres ikke viftene heller egentlig.
    Ehem... pv60 har ikke tre vifter, men to! Det ser ut som det skal være en tredje, men der er det ikke vifte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veggstativ PV600

Skal henge opp en PV600 på gipsvegg og må ha et stativ som går i stenderne med 60 cm bredde. Vet at PV600 bygger litt ut pga en "klump" nede bak på tV'en. Noen som har tips på stativer til denne? Har Vogel noe? I såfall hva er navn på vogel veggfeste til pv600?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehem... pv60 har ikke tre vifter, men to! Det ser ut som det skal være en tredje, men der er det ikke vifte.
    Javel..? Min PV60 har iallefall 3 vifter i toppen.
    Kanskje de glemte å montere den 3'dje vifta i din PV60?

Viftene er forøvrig meget stillegående. De støyer litt med en gang TV'en slås på, for så å regulere seg ned til et lavt turtall. Jeg går ut fra at det er en eller annen form for temperaturstyring på viftene som regulerer turtallet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vurderer jeg denne TVen jeg også, selv om tv-spilling blir en del av mitt bruksområde. Er LCD overlegen plasma på tv-spill eller er det kun minimalt dårligere. Har forstått det slik at plasma er mye bedre på "vanlig" tv (analog kabel) og film enn LCD, men om denne er bra på spill så kanskje det blir plasma i stedet. Må vel lære meg hvordan å unngå innbrenning også med tanke på alle slags kanal-logoer og statiske symboler i ymse spill. Det står mellom denne, Toshiba 37wl66z (LCD) og LG LB1R (LCD). :S

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballerusk
    Nå vurderer jeg denne TVen jeg også, selv om tv-spilling blir en del av mitt bruksområde. Er LCD overlegen plasma på tv-spill eller er det kun minimalt dårligere. Har forstått det slik at plasma er mye bedre på "vanlig" tv (analog kabel) og film enn LCD, men om denne er bra på spill så kanskje det blir plasma i stedet. Må vel lære meg hvordan å unngå innbrenning også med tanke på alle slags kanal-logoer og statiske symboler i ymse spill. Det står mellom denne, Toshiba 37wl66z (LCD) og LG LB1R (LCD). :S
    Den er fantastisk på Xbox 360, det kan jeg bare herved bekrefte.
    Spiller mye Call of Duty og PGR3 og det er en opplevelse hver gang.
    LCD er jo veldig bra til slikt de også og dagens skjermer sliter vel ikke
    med mye etterslep eller.no, så lenge du legger en slump i produktvalget.
    LCD er vel også mer kresent på signalkvaliteten på vanlige tv-signaler
    (kabel). Innbrenning er ikke noe prob. på denne og dama spiller timevis
    med arkadespill hvor det er masse skarpe og statiske bilder som jeg aldri
    har sett spor av siden. Få en test av begge og kjøp det du liker best.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er definitivt blitt snytt for en vifte xdim Har gått grundig til verks med lommelykt og speil (siden jeg ikke vil løfte den av veggen) og der er det tre vifter gitt......

Kanskje ikke så lurt å rette på noen når en ikke har fakta helt klart for seg :-D

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke tar helt feil ble tidlige PV60'er levert med 3 vifter (min har det), mens nyere leveres med 2.

Viftene i min går i ca. et sekund når tv'en slås på - ellers ikke - så jeg kan godt forstå at de har kuttet ned på antallet i senere produksjoner...

Side 21 av 42 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •