Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 42 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Hei. Er jeg som la inn den tråden på linken. Har hatt dette problemet 2 ganger som jeg har sett. Ene gangen var på dvd filmen Collateral som det oppsto lilla streker hele tiden på. Var kjipt å se den filmen. Og så har jeg sett det på en prison break episode (divx komprimert). ellers så har jeg ikke sett det mere. Jeg ser fort om det er noe galt.

Men har spurt en ekspert om problemet og han mente det gjaldt komprimerte kilder. Hvor mere komprimert, jo mer farge feil. Men jeg veit ikke helt jeg...

Som sagt har jeg ikke sett dette fenomenet mere, men hvis du har det hele tiden på din pv60 så kanskje det er noe feil på hardware og at noen har mer feil enn andre?

Hvor har du hørt om at det skal komme en fix til dette forresten? Den må inn så fort den kommer. Greit å få vekk problemet hvis det skulle komme mer etterhvert...
    Ja dessverre dukker dette opp på flere typer sendinger og ser det på mange DVD'er. De som har tilgang til ekte HD fra SKY har det også. Det finnes også på alle innganger.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rombefoten følger med PV 600

Bare en liten opplysning:
    Slik det ser ut for meg - er nå rombefoten inkludert ved kjøp av PV600, mens du får med (den grusomt stygge...) "H-foten" ved kjøp av PV60. Gjelder Expert.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Ja dessverre dukker dette opp på flere typer sendinger og ser det på mange DVD'er. De som har tilgang til ekte HD fra SKY har det også. Det finnes også på alle innganger.
    Kjipt! Men må være forskjellig fra tv til tv da? Siden noen har masse og noen ikke har det i det hele tatt. Jeg har også kjørt masse HD materiale på min pv60 uten å sett noe til de lilla strekene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Bare en liten opplysning:
    Slik det ser ut for meg - er nå rombefoten inkludert ved kjøp av PV600, mens du får med (den grusomt stygge...) "H-foten" ved kjøp av PV60. Gjelder Expert.
    Jeg kjøpte min 42PV60EH på Elkjøp, uten fot.....
    Lagde glimrende Elfa oppheng til 245,- kr Mye smalere enn de fleste oppheng og like solid (kanskje mer)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Kjipt! Men må være forskjellig fra tv til tv da? Siden noen har masse og noen ikke har det i det hele tatt. Jeg har også kjørt masse HD materiale på min pv60 uten å sett noe til de lilla strekene.
    Du er nok av de heldige ja :-)
    Er vel få som ikke har noe av dette, men det er helt klart veldig stor forskjell i hvor ille det er.

Panasonic i Tyskland har nå visstnok sluttet å gi tilbake nye apparater p.g.a dette problemet , fordi alle de nye også viser problemet.Så der må folk enten finne seg en annen TV eller vente på fix. Ifølge de så var dette et problem i større eller mindre grad på samtlige 37/42PV60/600(men problemet finnes jo også like ille på 37/42PX60/600).

Er jo veldig spent på hva som skjer fremover. Dette problemet er jo nå rapportert i fra hele Europa i tillegg til Australia,Japan og USA. Tror vel Panasonic kommer til å gå for den billige løsningen, nemlig å bare fikse for de som kommer med klage på dette.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd med PV600??

Hei!
    Til Bomholt og dere andre med PV600: Er dere fortsatt fornøyd med denne skjermen? Fordeler/ulemper ift. andre skjermer så langt?
    Har fortsatt ikke klart å bestemme meg - akkurat nå står det mellom PV600, 427XA eller W2000...
    Ingen av disse skjermene er etter mitt syn helt optimale da jeg i tillegg til knall bildekvalitet på film også ønsker meg en skjerm med minst mulig gjenskinn både hva gjelder selve panelet og rammen rundt, og minst mulig "plastikksølv": Tenk om 427 var mulig å få med matt ramme...!!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12
    Du er nok av de heldige ja :-)
    Er vel få som ikke har noe av dette, men det er helt klart veldig stor forskjell i hvor ille det er.

Panasonic i Tyskland har nå visstnok sluttet å gi tilbake nye apparater p.g.a dette problemet , fordi alle de nye også viser problemet.Så der må folk enten finne seg en annen TV eller vente på fix. Ifølge de så var dette et problem i større eller mindre grad på samtlige 37/42PV60/600(men problemet finnes jo også like ille på 37/42PX60/600).

Er jo veldig spent på hva som skjer fremover. Dette problemet er jo nå rapportert i fra hele Europa i tillegg til Australia,Japan og USA. Tror vel Panasonic kommer til å gå for den billige løsningen, nemlig å bare fikse for de som kommer med klage på dette.
    Den gangen jeg så de lilla strekene på dvd filmen collateral så ringte jeg panasonic norge og ga dem det bildet jeg postet på avforums england. De sa de skulle sjekke dette og ringe meg tilbake. Har enda ikke hørt noe - dette var på sein sommeren. Som sagt ser jeg dette ikke lengre, men vil uansett få fixa det. Er jo mulig det er så lite hos meg at jeg ikke ser det noe særlig... Men uansett så kan det jo være der. Får nesten ringe panasonic norge igjen å frisk opp minnet dems da

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Til Bomholt og dere andre med PV600: Er dere fortsatt fornøyd med denne skjermen? Fordeler/ulemper ift. andre skjermer så langt?
    Har fortsatt ikke klart å bestemme meg - akkurat nå står det mellom PV600, 427XA eller W2000...
    Ingen av disse skjermene er etter mitt syn helt optimale da jeg i tillegg til knall bildekvalitet på film også ønsker meg en skjerm med minst mulig gjenskinn både hva gjelder selve panelet og rammen rundt, og minst mulig "plastikksølv": Tenk om 427 var mulig å få med matt ramme...!!
    Det finnes ikke flatskjermer som oppfyller alt i dag desverre. Er ikke som med CRT tiden. Man må finne den flatskjermen som har minst ulemper i følge sitt eget syn.

Hvis du ikke vil ha gjenskinn, så må du gå for en LCD (de har ikke glassskjerm). Har selv en plasma (pv60) som står i en stue full av vinduer. Er gjenskinn selvfølgelig (lampa, vinduer), men det plager ikke meg i det hele tatt, mulig det hadde plaget deg da. Prøv med en plasma hjemme å se selv. Et lite tips. Plasma har like mye gjenskinn som en CRT, bare at de er mye større. Så hvis du er plaget av gjenskinn på din CRT, så er det kanskje ikke noe lurt å kjøpe plasma.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg er veldig fornøyd, og jeg har ennå ikke sett det beste skjermen siden jeg i dag har tak antenne. HD har jeg heller ikke fått testet.
    Skal jeg være pirkete, så er jeg litt misfornøyd med hvitbalansen. Jeg mener fargetemperatur varm er best å bruke, men den gir litt gulstikk. De andre fargetemperaturene gir derimot et blåstikk. Skal man endre på dette, må man nok inn i service menyern. Vurderer etter hvert å få proff kalibrering som kan fikse på dette. Pioneer er bedre på dette området, men jeg synes 427 har for dårlig sortnivå.
    Den beste skjermen er etter min mening Pioneer 507. Den har like bra sortnivå som Pansonic og noe bedre fargjengivelse og bildeprosessering. Sony sine LCDer vet jeg ikke om jeg ville hatt om jeg hadde fått de gratis. Liker ikke LCD og ville ha valgt alle kjente plasma merker framfor LCD
    Ellers så har du Samsung som er en bra skjerm og som er mulig å få i matt sort.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg er veldig fornøyd, og jeg har ennå ikke sett det beste skjermen siden jeg i dag har tak antenne. HD har jeg heller ikke fått testet.
    Skal jeg være pirkete, så er jeg litt misfornøyd med hvitbalansen. Jeg mener fargetemperatur varm er best å bruke, men den gir litt gulstikk. De andre fargetemperaturene gir derimot et blåstikk. Skal man endre på dette, må man nok inn i service menyern. Vurderer etter hvert å få proff kalibrering som kan fikse på dette. Pioneer er bedre på dette området, men jeg synes 427 har for dårlig sortnivå.
    Den beste skjermen er etter min mening Pioneer 507. Den har like bra sortnivå som Pansonic og noe bedre fargjengivelse og bildeprosessering. Sony sine LCDer vet jeg ikke om jeg ville hatt om jeg hadde fått de gratis. Liker ikke LCD og ville ha valgt alle kjente plasma merker framfor LCD
    Ellers så har du Samsung som er en bra skjerm og som er mulig å få i matt sort.
    Takker for nyttig tilbakemelding, Bomholt!
    Da 42-tommer er maks. størrelse for min del, er det nok i skrivende stund PV600 som er øverst på lista. 427 har som du sier for dårlig sortnivå, mens Samsung C7H ikke har kommet like godt ut i tester, og dessverre kun har én HDMI. W2000 har jeg bare hørt at skal være knakende god, men er skeptisk da jeg ikke har sett en eneste LSD-skjerm hvor bildet har vært OK ettet mine øyne (Men testen i What HiFi hvor den slo knock-out på både PX600 og 427 har jo gjort meg en smule nysgjerrig...)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Sony W2000 (med HD) og det var meget skuffende. Kan selvfølgelig skyldes dårlig kalibrering, men de fleste plasmaene er også dårlig kalibrert i butikkene og ser mye bedre ut. Til tross for at det var HD, slet W2000 med etterslep på fotball.
    Skal ikke avskrive den helt. Den har tross alt kommet godt ut i tester, men utifra det lille jeg har test er det helt uforståelig at den kom best ut i test mot bl.a. Panasonic og Pioneer.
    Samung sin plasma gjorde det bra i testen i Lyd&Bilde, men kjenner ikke selv så godt til den. Hitachi er også et alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde liksom omtrent bestemt meg for SONY 40W2000 selv jeg, men en del innlegg på forumet her (bla. fra XDIM) har fått meg over til "the dark side", så å si :-) Så nå er jeg tilbake på plasma-siden av bordet da, og 42PV60 ser ut til å være en bra TV i et mer behagelig prisleie.

Men usikkerheten gnager meg (før var jeg i tvil, men nå er jeg ikke så sikker lenger.....). Er dette en TV jeg vil bli fornøyd med? Vil jeg overhodet bli fornøyd med noe? Jo mer jeg leser desto mer usikker blir jeg jo. Ser jo ut til å være noe "gæli" med alle TVene. Blåstikk, grønnstikk, lilla striper, skygger, etterslep, behov for kalibrering, innbrenning og juks og fanteri med målemetoder for alt mellom himmel og jord. Kanskje skal jeg bare beholde min 29" CRT ;-)

Men altså: min nå-situasjon:
    Har en SONY 29" Trinitron, XBOX (gammel type), SONY RDR HX910 HDD-spiller og "brukbart" hjemmekinoanlegg (til å være alt-i-ett-pakke) fra Denon (DHT500 elns). Har kabel-tv fra canal digital, med analogt signal.

Ser for meg følgende framover:
    Kjøpe digital dekoder fra CD, muligens blir det en PS3 eller en Wii etterhvert, beholder Denonen og HDDen (ingen av disse har HDMI, men ellers er det vel bra med utganger på Denonen tror jeg). *Kanskje* beholder jeg det gode gamle analoge signalet på kabelen også.

Er ikke så aktuelt for meg å koble PC til skjermen, ihvertfall ikke på nåværende tidspunkt, men kanskje senere hvis man kjøper seg en laptop. Ser ellers film/TV i forhold omtrent 20/80 om jeg skal anslå noe.

SÅ: vil PV60 tilfredstille mine behov her? Er ikke så super-kresen i utgangpunktet, men det er klart det er moro jo bedre det blir.

Takler denne TVn alle HD-input (1080i/1080p også? Skjønner at den evt. må skalere og slikt da, men *takler* den det?)

Og med digital dekoder: får jeg fortsatt tatt opp fra en annen kanal enn den jeg ser på for øyeblikket? På hjemmesidene til CD skriver de noe om at jeg "inntil videre" kan bruke både det analoge signalet og det som kommer fra dekoderen. Stemmer dette? Da kan jeg jo evt. la HDDen stå tilkoblet det analoge signalet, og kjøre det digitale rett inn i TVn. Men hva skjer den dagen "inntil videre" ikke gjelder lenger? Må jeg da kjøpe enda en dekoder og enda et kort? Og er det så stor forskjell på bildet/lyden i det digitale signalet at det er verdet styret framfor å beholde det analoge?

Beklager denne kavalkaden/kaskaden av spørsmål, men etter å ha lest sikkert 1000 innlegg og 70 tester og 15 tutorials de siste dagene begynner jeg å bli litt frustrert :???:

PS:
    Elkjøp selger en PV62 istdf. PV60 ser det ut til. Hva er forskjellen her? Og de selger 37PV60 elns til 17 000, mens andre selger 42PV60 til 14000. Dette rimer da ikke? Og hva med 42PA60 i forhold til 42PV60?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Hadde liksom omtrent bestemt meg for SONY 40W2000 selv jeg, men en del innlegg på forumet her (bla. fra XDIM) har fått meg over til "the dark side", så å si :-) Så nå er jeg tilbake på plasma-siden av bordet da, og 42PV60 ser ut til å være en bra TV i et mer behagelig prisleie.

Men usikkerheten gnager meg (før var jeg i tvil, men nå er jeg ikke så sikker lenger.....). Er dette en TV jeg vil bli fornøyd med? Vil jeg overhodet bli fornøyd med noe? Jo mer jeg leser desto mer usikker blir jeg jo. Ser jo ut til å være noe "gæli" med alle TVene. Blåstikk, grønnstikk, lilla striper, skygger, etterslep, behov for kalibrering, innbrenning og juks og fanteri med målemetoder for alt mellom himmel og jord. Kanskje skal jeg bare beholde min 29" CRT ;-)

Men altså: min nå-situasjon:
    Har en SONY 29" Trinitron, XBOX (gammel type), SONY RDR HX910 HDD-spiller og "brukbart" hjemmekinoanlegg (til å være alt-i-ett-pakke) fra Denon (DHT500 elns). Har kabel-tv fra canal digital, med analogt signal.

Ser for meg følgende framover:
    Kjøpe digital dekoder fra CD, muligens blir det en PS3 eller en Wii etterhvert, beholder Denonen og HDDen (ingen av disse har HDMI, men ellers er det vel bra med utganger på Denonen tror jeg). *Kanskje* beholder jeg det gode gamle analoge signalet på kabelen også.

Er ikke så aktuelt for meg å koble PC til skjermen, ihvertfall ikke på nåværende tidspunkt, men kanskje senere hvis man kjøper seg en laptop. Ser ellers film/TV i forhold omtrent 20/80 om jeg skal anslå noe.

SÅ: vil PV60 tilfredstille mine behov her? Er ikke så super-kresen i utgangpunktet, men det er klart det er moro jo bedre det blir.

Takler denne TVn alle HD-input (1080i/1080p også? Skjønner at den evt. må skalere og slikt da, men *takler* den det?)

Og med digital dekoder: får jeg fortsatt tatt opp fra en annen kanal enn den jeg ser på for øyeblikket? På hjemmesidene til CD skriver de noe om at jeg "inntil videre" kan bruke både det analoge signalet og det som kommer fra dekoderen. Stemmer dette? Da kan jeg jo evt. la HDDen stå tilkoblet det analoge signalet, og kjøre det digitale rett inn i TVn. Men hva skjer den dagen "inntil videre" ikke gjelder lenger? Må jeg da kjøpe enda en dekoder og enda et kort? Og er det så stor forskjell på bildet/lyden i det digitale signalet at det er verdet styret framfor å beholde det analoge?

Beklager denne kavalkaden/kaskaden av spørsmål, men etter å ha lest sikkert 1000 innlegg og 70 tester og 15 tutorials de siste dagene begynner jeg å bli litt frustrert :???:

PS:
    Elkjøp selger en PV62 istdf. PV60 ser det ut til. Hva er forskjellen her? Og de selger 37PV60 elns til 17 000, mens andre selger 42PV60 til 14000. Dette rimer da ikke? Og hva med 42PA60 i forhold til 42PV60?
    Først. Det er så mange tv typer og velger mellom om dagen at man kan gå seg helt vill. Det jeg tenkte på når jeg skulle kjøpe tv, var å finne den tv'en som passet best til mitt behov. Det er ulemper med alle tv'er og man må bare finne seg den tv'en som har minst ulemper i forhold til deg selv. Finn den tv'en som ikke har ulemper som kommer til å plage deg i hverdagen.

Om du blir fornøyd med samme tv om noen år er uvisst, siden teknologien går så sinnsykt fort fremover. For alt vi vet så er disse tvene vi har nå skikkelig ynkelige og dårlige om bare noen år. Den tid, den sorg. Prøv heller å kos deg med tv'en så lenge du kan

Pv60/62 vil fungere helt fint med ps3, wii (har wii selv), HD DVD, Blueray osv. Den er jo HD klar som betyr at den skal funke i fremtiden med HD. Den har IKKE 1080p, men hva skal du med det? for det første så raporterer folk at det ikke er stor forskjell mellom 720 og 1080 på en 42". Man må altså høyere i tommer for å se forskjell.

Pv62 er elkjøps versjon av pv60. Akkurat den samme. Har noe med at elkjøp
    vil ha egen modell på grunn av lager og innkjøp.

37"pv60 er noen ganger dyrere enn 42"pv60 fordi det er dyrer og produsere mindre plasma skjermer. Ja en 37" er skarpere enn en 42".

PA60 er lavoppløst (ikke noe du vil ha nå som HD kommer) mens PV er HD klar.

Håper det var litt hjelp

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri opplevd noen form for fargestikk i det hele tatt.
    Den takler ikke 1080p men 1080i derimot.
    Du VIL bli fornøyd garantert, råder deg til å få denne demonstrert med
    input fra gode signalkilder og du vil bli frelst.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Har aldri opplevd noen form for fargestikk i det hele tatt.
    Den takler ikke 1080p men 1080i derimot.
    Du VIL bli fornøyd garantert, råder deg til å få denne demonstrert med
    input fra gode signalkilder og du vil bli frelst.
    Du kommer garantert til å bli hel frelst når du kommer hjem med den og får se den i aksjon i normalt lys! Og ikke minst i mørke! Sortnivå sortnivå sortnivå

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk skal dere ha. Begynner nesten å føle meg litt trygg her nå, hehe. Nesten....

Det at den ikke kan vise 1080i/p som nettopp 1080i/p plager meg ikke så mye, hovedsaken er at den takler et slikt signal og kan vise det nedskalert på en skikkelig måte. Slik jeg forsto dere nå så kan den nyttiggjøre seg 1080i, men ikke 1080p?

Var forøvrig Lefdal som hadde den PV62, ikke Elkjøp, jeg husket feil. (mulig Elkjøp har den samme for alt jeg vet, er vel samme sjappa i bunn og grunn)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk skal dere ha. Begynner nesten å føle meg litt trygg her nå, hehe. Nesten....

Det at den ikke kan vise 1080i/p som nettopp 1080i/p plager meg ikke så mye, hovedsaken er at den takler et slikt signal og kan vise det nedskalert på en skikkelig måte. Slik jeg forsto dere nå så kan den nyttiggjøre seg 1080i, men ikke 1080p?

Var forøvrig Lefdal som hadde den PV62, ikke Elkjøp, jeg husket feil. (mulig Elkjøp har den samme for alt jeg vet, er vel samme sjappa i bunn og grunn)
    Den takler 1080i helt fint. Det fleste jeg kjenner med pv60 og xbox360, kjører 1080i og det ser helt nydelig ut. Gears of war er et must

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PV600 takler 1080p. Har en DVD spiller som kan oppskalere til 1080p og det fungerer fint, men det er bedre å bruke 720p siden der er nærmere skjermens oppløsning.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Min PV600 takler 1080p. Har en DVD spiller som kan oppskalere til 1080p og det fungerer fint, men det er bedre å bruke 720p siden der er nærmere skjermens oppløsning.
    Tok vekk at den ikke takla 1080p jeg da. Var sikker på at den ikke takla 1080p, siden det er full hd og greier. Men elektronikken er vel klar for signalet.

Det har vel med at den er HD klar og gjøre kanskje? Hvis dem er HD klar, så skal de klare å nedskalere 1080p? eller er jeg på viddene? HD = skal takle alle HD oppløsningene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei den takler ikke 1080p. Den takler derimot 1080i (og 720p selvsagt).

PS:
    PV62 og PV60 er identiske. Det er bare at Elkjøp har sin egen modellkode. Akkurat hvorfor er usikkert, men noen regner med at det er for å unngå direkte pris sammenligning på akkurat denne modellen (det er en av de absolutt mest solgte Plasma TV'ene nå til dags). Elkjøp er også dyre på disse modellene, mye dyrere enn alle andre stort sett.

PA60 er ikke HD-Ready og har lavere oppløsning, kontrast, osv.

Side 20 av 42 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •