Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 42 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 826
    Newcomer pogg sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også denne TV'en. Meget fornøyd så langt. Jeg har XBOX360, billig Philips dvd-spiller (HDMI) og vanlig kabel koblet til. Både xbox'en og dvd-spilleren fungerer meget bra på den. Litt etterslep på dvd-spilleren, men det kan like gjerne være spilleren. På kabeltv er det meget forskjellig kvalitet. De beste signalene er meget bra, og de dårlige er grumsete. (Jeg ser ikke på tyske eller danske kanaler, så det spiller ingen rolle)

Tror også det er mye å hente på kalibrering med DVE. Rett ut av eska er fargene nesten "overlivlige" i min stue.

Jeg har hatt PV50 før, og PV60 er MYE bedre. Sort er sort!

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pogg
    Jeg har også denne TV'en. Meget fornøyd så langt. Jeg har XBOX360, billig Philips dvd-spiller (HDMI) og vanlig kabel koblet til. Både xbox'en og dvd-spilleren fungerer meget bra på den. Litt etterslep på dvd-spilleren, men det kan like gjerne være spilleren. På kabeltv er det meget forskjellig kvalitet. De beste signalene er meget bra, og de dårlige er grumsete. (Jeg ser ikke på tyske eller danske kanaler, så det spiller ingen rolle)

Tror også det er mye å hente på kalibrering med DVE. Rett ut av eska er fargene nesten "overlivlige" i min stue.

Jeg har hatt PV50 før, og PV60 er MYE bedre. Sort er sort!
    Du har ikke testet den med digital dekoder fra canaldigital f.eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Påsken reddet!

Ringte tv-sjappa i dag og fikk overraskende beskjed om at PV60 var på lager, noe jeg ikke hadde regnet med etter div meldinger på forumet. TV-en hang ved siden av Samsung 40M61 (lcd), som var mitt alternativ. Signalkilden var standard DVD (Nemo), PV60-en hadde klart bedre detaljer, spesielt i mørke områder.

Jeg ble overbevist, trakk kortet, røsket setene ut av bilen, stappet tv-n inn og fikk den hjem.

Har lekt med tv-n i seks timer nå. Kan ikke si annet enn WOW. Spesielt på Xbox360 er den sykt bra. Detaljer spretter ut av skjermen, overhodet ingen problemer ved panning. Mørke grotter i Oblivion ser faktisk bedre ut enn på min gamle CRT.

Det som overrasket meg mest var kvaliteten på vanlig DVD på svideo-kabel. Testet Moria-scenen i LOTR, som har mye panning og mange mørke scener. Bildet var ekstremt bra, tydelig at innmaten i tv-en har god oppskalering av rene SD-signaler. Jeg koblet opp med både komponent og svideo. Det var faktisk svært liten forskjell mellom de to.

Neste test var kvasi-hd på ordinær xbox med noen gamle Rome-episoder. XBoxen er koblet til med vanlig RGB-scart. Bildet her var også svært overbevisende, detaljer og farger er imponerende bra.

På vanlig tv (med upc-kabel fra syttitallet eller noe sånt) var resultatet som ventet litt blandet. NRK, NRK2, TV2 og SVT1,2 så bra ut etter litt tweaking. TV3 som så søppel ut på CRT så fortsat ut som søppel... surprise.

Som nevnt på forumet så suger fjernkontrollen, spesielt det at det ikke er egen knapp for hver enkelt aspect-ratio. Auto aspect funker heller ikke spesielt bra for 4:3 signaler. Lyden er sånn passe, ikke ille med tanke på at høyttalerene er skjult.

Da er det tilbake til vindunderet!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter en ny plasma TV. Vuderer denne Panasonic 42PV60E som får mye skryt her inne på forumet. Men ser at 42PV500 er noe dyrere en denne. Er da denne eldre versjonen PV500 en bedre TV en PV60E.

Noen som vet :-)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doggi
    Er på jakt etter en ny plasma TV. Vuderer denne Panasonic 42PV60E som får mye skryt her inne på forumet. Men ser at 42PV500 er noe dyrere en denne. Er da denne eldre versjonen PV500 en bedre TV en PV60E.

Noen som vet :-)
    PV60 er nok klart bedre på billedkvalitet. PV500 har derimot et bedre design, mindre plastikk, finere fjernkontroll, minnekort-inngang, PIA og PAP. PV500 blir avløst av PV600 som kommer i juni.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    PV60 er nok klart bedre på billedkvalitet. PV500 har derimot et bedre design, mindre plastikk, finere fjernkontroll, minnekort-inngang, PIA og PAP. PV500 blir avløst av PV600 som kommer i juni.

Takker. Er enig med deg, at PV500 har bedre design.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PV60 Erfaringer..

Må bare innstemme m. majoriteten her..har hatt denne TV´en noen uker nå og er mere og mere fornøyd..sortnivå,farver,funksjonalitet etc,etc.
    Dette må være en superTV til superpris..!
    Jeg har vært eier av en Samsung LE-40M61 noen måneders tid men ble igrunn mere og mere betenkt(Sorry kjøper hvis du leser dette..) spesielt p.gr. av sortnivået (eller grånivået..)og en del andre ting.
    Ganske ille å gå gjennom Elkjøp/Lefdal forretninger nå og se dem prøve å selge ut de siste PV500´ene for bare 32000...en TV som på mange måter er dårligere enn PV60...
    Godt det finnes forretninger på nettet.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

synspunkter fra svensk forum

http://www.dvdforum.nu/forum/index.a...6&forum=10#new

http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=4608

sitat fra dvdforum ang innbrenning på Panasonic plasma skjermer:

Much has been written about the possibility of permanently marking a plasma screen by viewing a static image on the screen for too long. This is often referred to as “static image burn in,” which is a misnomer. The phosphors are never “burnt,” rather they are unevenly aged. While the possibility of uneven aging exists, it can also occur with any other phosphor-based display such as a direct-view CRT television or CRT rear projection TV. Panasonic has developed new phosphors that are resistant to image burn-in and has added other features that minimize its occurrence. One such feature imperceptibly moves the image around the screen to eliminate sharp delineations between dark and light areas.
    Panasonic plasmas have a half brightness rating of 60,000 hours.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic PV600

Panasonic PV600. Sjekk ut fjernkontrollen for de svaksynte :razz:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=314515

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt denne tven i snart en mnd, og er stor fornøyd.
    Jeg vil påstå at det er en latterlig pris kontra bilde du får. er i tilleg så heldig at jeg kjører tven igjenom lyse, så blide når du ser tv er det ikke noe og klage på skarpt og fint, nesten som dvd kvalitet. Men av og til kommer det dårlige sendinger og da ser det nesten ut som et dårlig oljemaleri.

Ellers kjører jeg dvd igjennom en selvsnekkra HTPC, igjenom vga kabel og her er jeg veldig fornøyd med bilde, utrolig levende og skarpt. bare ++++ i min bok.
    angrer ikke et sekund :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forstyrrelse i bildet med XBOX 360 ved bruk av PV60

Hei sjekk ut de 3 videoklippene.Kan dere se det grønne forstyrrelse i bildet?
    Da er spørsmålet noe feil med PV60,spillene eller XBOX 360?

http://www.avforums.com/forums/showt...=326067&page=2

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det. Det har vært skrevet en masse om det på avsforum, men vistnok så er dette noe som gjelder alle plasmaer, og ikke kun PV60

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg ser det. Det har vært skrevet en masse om det på avsforum, men vistnok så er dette noe som gjelder alle plasmaer, og ikke kun PV60
    Har LCD dette problemet?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker min HTPC til å spille med på min Pioneer plasma, og der eksisterer ikke det problemet. Har heller aldri hørt om det. Så enten er det et problem som eksisterer på noen plasma-modeller, ellers så er det X-Box som gjør dette.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen tips ang Panasonic Burn in and Break in

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øivindo
    Har LCD dette problemet?
    Nei, det er et plasmaproblem

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan i teorien kun skje dersom man har nettopp ett eneste stillestående bilde på i timesvis, ukesvis eller månedsvis.

Da lurer jeg på følgende:

Er dette noe du gjør til vanlig på den TV n du evt. har idag ?

Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Jeg har veldig lyst på denne TV'n. Det eneste som bekymrer meg er faren for innbrenning. Er det et stort problem eller skjer det bare dersom jeg lar den stå koblet til et stillestående bilde i timevis hver dag?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er skrevet i 2004. Ville tro mye har endret siden det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det være like bra HD opplevelse med xbox 360 på PV60 (1024*768) som en LCD (1366*768)? Xbox 360 kjører uansett bare 720p ut kanskje? Eller kjører den høyere om man bruker VGA?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jo vært mange meget positive tilbakemeldinger på denne skjermen, så gledet meg veldig til å se den. Dro på 3 steder men var like skuffa. Første inntrykket er at denne er stygg som juling. Tydlig at det er spart i design avdelingen. Ellers fikk jeg sammenlignet den med pdp436, pd7200 og px3. Bildekvaliteten var bedre på 436 enn pv60. Designet var mye bedre på pd7200 (smaksak) mens bildet ikke var like godt. Men det som slo meg mest når jeg sammenlignet med pio og lg var at i mørke scener med teksting skal du ikke sitte mye feil før den irriterende refleksen ble synlig. Det ødelegger hele inntrykket når du på 3m avstand bare trenger å gå litt over en meter til siden før du ser dobbelopptegningen. Dette ødela ihvertfall mitt inntrykk av skjermen.

EDIT: på komponent signal var det lite forskjell mellom de ulike skjermene

Side 2 av 42 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •