Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 42 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som kan si hvilke instillingsmuligheter som ligger i servicemenyen til PV60, og hvordan man kommer inn i denne?

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kunne jeg også tenkt å vite.
    Har litt problemer med at fargene blør ut i hverandre når jeg skal justere
    i DVE.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er innbrenning ett stort problem med denne tv en? Så akkurat Assault On Precinct 13 og på slutten var det helt gråe striper etter teksten, er dette vanlig var fryktelig irriterende. Har kontrast nesten på maks og lystyrke på minimum nesten.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    Er innbrenning ett stort problem med denne tv en? Så akkurat Assault On Precinct 13 og på slutten var det helt gråe striper etter teksten, er dette vanlig var fryktelig irriterende. Har kontrast nesten på maks og lystyrke på minimum nesten.
    Har du kjørt inn tv'en din skikkelig?? Min 100 timer med LAV kontrast. Dessuten er det ikke anbefalt å kjøre max kontrast i dynamisk modus (fucker opp fargene og hele bildet).

Det skal ikke komme slike linjer. Har sett tonnevis med filmer og får aldri slike linjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki har brukt cinema. trodde ikke det var snakk om så mye som 100timer. Ser ikke ut som den har tadd noe skade av det, stripene forsvinner etter en stund. da er det bare å sette i gang noen filmer!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget uheldigt med maks kontrast da, du må ha hatt en rart bilde.
    Jeg har kontrast på ca 45% og lysstyrke på ca. 40%, etter DVE kalibrering men dette kan kanskje variere etter hvilken dvd spiller, og tilslutninger man bruker.
    Ellers er bildemodus NORMAL, fargetemp KJØLIG, color management og 3D Comp er på, alt annet av.
    Dynamisk modus er noe av det mest overflødige og , ja, fucked up, jeg lenge har sett.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    Er det noen som kan si hvilke instillingsmuligheter som ligger i servicemenyen til PV60, og hvordan man kommer inn i denne?
    Er det ingen som vet dette? Synes det er et relevant og interesant spørsmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns faktisk ikke bilde var fucked up no har jeg kontrast halveis mellom midten og lav og lysstyrke på midten og det ser ut som det er et grått/hvit sjal, eller noen sitter og har bål foran sjermen i mørke partier... (litt overdrevent da men)
    Skal prøve å la den kjøre seg inn på de instillingen så skrur jeg opp kontrasten igjen.
    Kansje en sånn kalibrerings plate hadde vært en god investering. Har egentli ikke peil på hvoradan bildet skal see ut har bare hatt det sånn at sort ble SORT og farger ok.

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det ingen som vet dette? Synes det er et relevant og interesant spørsmål.
    Har du prøvd dette som beskrives her:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...meny+panasonic

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny versjon? TH-37PV60E

Hei

Har nylig flyttet i egen leilighet og drømmer om en plasma tv. Har lest mye om denne tven i denne tråden og har veldig lyst på den.

Lurer på en ting da, på komplett.no har de denne tven til 13999 men det er 37", er dette en oppgradert versjon med bedre panel ellernoe?Siden den koster like mye som 42"versjonen mener jeg.. Trodde de til 13999 var 42" versjonen..?

Den heter TH-37PV60E og har 10000:1 kontrast..2 hdmi innganger osv..

HTML-kode:
    Her er linken,vil gjerne høre hva dere vil se og kommentere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergsprekken
    Hei

Har nylig flyttet i egen leilighet og drømmer om en plasma tv. Har lest mye om denne tven i denne tråden og har veldig lyst på den.

Lurer på en ting da, på komplett.no har de denne tven til 13999 men det er 37", er dette en oppgradert versjon med bedre panel ellernoe?Siden den koster like mye som 42"versjonen mener jeg.. Trodde de til 13999 var 42" versjonen..?

Den heter TH-37PV60E og har 10000:1 kontrast..2 hdmi innganger osv..

HTML-kode:
    Her er linken,vil gjerne høre hva dere vil se og kommentere
    Nei. Det er bare Komplett.no som har litt høy pris. TH-42PV60 (E/EH) er samme TV uansett pris, det samme gjelder 37" versjonen og 50" versjonen. Forskjellen på PV60E og PV60EH er at EH leveres med bordstand, noe E ikke gjør (men noen web butikker selger også E utgaven inkl. bordstand). Jeg hadde heller kjøpt 42" versjonen på Siba.no for samme pris som 37" hos Komplett.no. 37" versjonen er/var visstnok plaget med litt viftestøy også (mulig dette har blitt fikset nå da) noe 42" versjonen ikke er.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem

Er det ingen av dere som har problemene som blir beskrevet i denne tråden:

Color problems in my Panasonic PV60/PX60 - AV Forums

Jeg har disse problemene på min. Og det er faktisk veldig ille. Noen filmer og TV-program er nesten håpløse å se på. Og ser det i mer eller mindre grad på nesten alle sendinger.
    Det som er litt merkelig er at mange faktisk har problemet uten å se det selv.Og det er jo egentlig greit, men problemet er at hvis de oppdager det, ser de det nesten hele tiden etterpå. Men det er heller ingen tvil om at det varierer mye angående dette problemet. Noen TV'er(som min) er helt håpløse, mens andre har det i veldig liten grad.

Virker som dette er stort problem som er rapportert i veldig mange land. Panasonic har vel også i noen land erkjent at det er et problem. I Tyskland har de visstnok nå sluttet å gi folk tilbake nye TV'er siden nesten alle nye også har dette problemet.
    Er snakk om at det skal komme en hardware/firmware fix fra Panasonic(Japan) om ikke så lenge.
    Jeg avventer sålenge og håper det kommer en fix.
    Har tross alt kjøpt rombefoten til TV'en og også et nytt TV-bord som passet Panasonicen veldig bra.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Har du prøvd dette som beskrives her:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...meny+panasonic
    Takker for tipset men synes det virker litt usikkert å bruke prøve og feile metoden som beskrevet i tråden du linker til. Har ikke noe problem med min skjerm så da tror jeg at jeg holder meg til "if it aint broke don't fix it"

Synes bare at innstillingene på PV60 er ganske omtrentlige med skalaer som går i ulike grader.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jac12

Jeg har disse problemene på min. Og det er faktisk veldig ille. Noen filmer og TV-program er nesten håpløse å se på. Og ser det i mer eller mindre grad på nesten alle sendinger.
    Det som er litt merkelig er at mange faktisk har problemet uten å se det selv.Og det er jo egentlig greit, men problemet er at hvis de oppdager det, ser de det nesten hele tiden etterpå. Men det er heller ingen tvil om at det varierer mye angående dette problemet. Noen TV'er(som min) er helt håpløse, mens andre har det i veldig liten grad.

Virker som dette er stort problem som er rapportert i veldig mange land. Panasonic har vel også i noen land erkjent at det er et problem. I Tyskland har de visstnok nå sluttet å gi folk tilbake nye TV'er siden nesten alle nye også har dette problemet.
    Er snakk om at det skal komme en hardware/firmware fix fra Panasonic(Japan) om ikke så lenge.
    Har tross alt kjøpt rombefoten til TV'en og også et nytt TV-bord som passet Panasonicen veldig bra.
    Har selv denne flatskjermen (en måneds tid). Har ikke opplevd fenomenet. Har vært klar over problemet lenge, og tørr påstå jeg ville ha lagt merke til det om hadde oppstått på min skjerm. Håper selvfølgelig at dette ikke oppstår. Skjermen er jo glimrende ellers.

Har du vært i kontakt med Panasonic i Norge ang. skjermen din?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Har selv denne flatskjermen (en måneds tid). Har ikke opplevd fenomenet. Har vært klar over problemet lenge, og tørr påstå jeg ville ha lagt merke til det om hadde oppstått på min skjerm. Håper selvfølgelig at dette ikke oppstår. Skjermen er jo glimrende ellers.

Har du vært i kontakt med Panasonic i Norge ang. skjermen din?
    Nei har ikke det ennå. Venter litt til jeg ser om det kommer en løsning snart.
    Skal også ta en del bilder som viser problemet, slik at jeg ikke må vise til andre sine bilder.
    Hvis det snart kommer en løsning(er snakk om at det kommer nå i januar) vil vel også Panasonic Norge få den infoen.

Men skjer det ikke noe denne måneden vil jeg kontakte dem og oversende(eller vise det på en side jeg uploader til) en god del bilder som viser dette problemet. Og det er dessverre ikke vanskelig å finne :-(

Newcomer Misano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har bestillt denne fra best buy? Står det følger med pidestall som bordstativ. Må jo mene den rombe stativet da? Er kun H stativet som kan velges som ekstrautstyr i tillegg.

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har dette problemet (med min PV62). Er også spent på å se om det kommer en "kur".

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Takker for tipset men synes det virker litt usikkert å bruke prøve og feile metoden som beskrevet i tråden du linker til. Har ikke noe problem med min skjerm så da tror jeg at jeg holder meg til "if it aint broke don't fix it"

Synes bare at innstillingene på PV60 er ganske omtrentlige med skalaer som går i ulike grader.
    Har heller ikke våget meg inn i servicemenyen. Dessuten har vel ikke problemet beskrevet i tråden "Color problems in my Panasonic PV60/PX60 - AV Forums" noe med skjermens innstillinger å gjøre...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke det ennå. Venter litt til jeg ser om det kommer en løsning snart.
    Skal også ta en del bilder som viser problemet, slik at jeg ikke må vise til andre sine bilder.
    Hvis det snart kommer en løsning(er snakk om at det kommer nå i januar) vil vel også Panasonic Norge få den infoen.

Men skjer det ikke noe denne måneden vil jeg kontakte dem og oversende(eller vise det på en side jeg uploader til) en god del bilder som viser dette problemet. Og det er dessverre ikke vanskelig å finne :-(
    Håper du får hjelp.

Fint om du kan holde oss informert.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei. Er jeg som la inn den tråden på linken. Har hatt dette problemet 2 ganger som jeg har sett. Ene gangen var på dvd filmen Collateral som det oppsto lilla streker hele tiden på. Var kjipt å se den filmen. Og så har jeg sett det på en prison break episode (divx komprimert). ellers så har jeg ikke sett det mere. Jeg ser fort om det er noe galt.

Men har spurt en ekspert om problemet og han mente det gjaldt komprimerte kilder. Hvor mere komprimert, jo mer farge feil. Men jeg veit ikke helt jeg...

Som sagt har jeg ikke sett dette fenomenet mere, men hvis du har det hele tiden på din pv60 så kanskje det er noe feil på hardware og at noen har mer feil enn andre?

Hvor har du hørt om at det skal komme en fix til dette forresten? Den må inn så fort den kommer. Greit å få vekk problemet hvis det skulle komme mer etterhvert...

Side 19 av 42 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •