Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 42 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 826
    Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte PV60EH idag på Expert til 13999! Ble overrasket over den lave prisen! :-D

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Kjøpte PV60EH idag på Expert til 13999! Ble overrasket over den lave prisen! :-D
    37" da eller?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det glemte jeg å skrive... Nei, det var nok 42"! Selgeren var overrasket selv over prisen.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm..det var en bra pris må jeg si. Kanskje stikke innom å sjekke der først da=)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Det glemte jeg å skrive... Nei, det var nok 42"! Selgeren var overrasket selv over prisen.
    Merkelig, siden Expert her i Trondheim selger PV60 til langt over den prisen i butikk. Tror faktisk 37" PV60 ligger på ca 14000 hos Expert/Elkjøp...

Var det en utstillings/demo modell?

Ser Best-Buy.com selger 42" PV60EH til 13999,- og det er jo Expert sin nettbutikk... Men de opererer vel med dyrere priser i butikken?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det var ikke en demo modell. Hadde egentlig tenkt til å kjøpe den på nettet, men tok turen innom (Expert City) for å se på tven en siste gang. Jeg spurte om prisen og den var 13999. Han hadde den ikke på lager, men på Økern hadde de den inne. Jeg betalte og stakk opp på Økern for å hente den. Ble litt nervøs når prisen som stod på tven der var 17999. Men tven fikk jeg til den prisen jeg hadde betalt på City. Kan scanne inn kvitteringen for de som tviler når jeg kommer på jobb igjen.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å kjøpte 42" PV60EH til gammlingene på Siba Kvadrat til 14990,-. De har den også til 13990,- + frakt på nettet, men da hadde de ikkje fått den i hus på lillejulaften Har selv en 42"PV500, og må si det var et meget bra sortnivå på PV60'en.
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at både TH50PV60 og TH50PV600 selges for rundt 25.000 SEK på diverse kjeder i Sverige nå. Bl.a In Warehouse og ONOFF. Da begynner vi å snakke bra priser. Har også sett noe som så ut til å være en bra kalibrert PV60 side om side med en bra kalibrert Pioneer 507 og sortnivået var laaangt bedre på PV60. Hadde egentlig bestemt meg for Pioneer, men når jeg ser hvor mye bedre PV60 er på sortnivå og når Panasonic presser prisene slik, begynner jeg å bli i tvil. Min kjære samboer bet seg også veldig godt merke i denne forskjellen. Det er ikke det at Pioneer'en har dårlig sortinvå, det er bare det at Panasonic har enda noen hakk bedre. Jeg gjør oppmerksom på at dette var i en butikk, men alle TV'ene så ut til å være veldig bra kalibrert.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man en bedre 42" plasma i samme prisklasse som PV60EH (13995,-)?
    Eller kommer det evnt nye modeller til samme pris som vil overgå denne?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donnie
    Får man en bedre 42" plasma i samme prisklasse som PV60EH (13995,-)?
    Eller kommer det evnt nye modeller til samme pris som vil overgå denne?
    Det er ikke lett å vite hva som kommer. Men jeg har ikke sett noen TV som kan overgå PV60 i noen prisklasse. Har sett like bra, men ikke bedre, og da snakker vi 10.000 opp.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser på min nyinkjøpte PV60 (13999 på Elkjøp) Kanonbra bilde!! Eneste minuset er at jeg må vente noen dager på kabeltv fra Nextgentel. Anbefaler den hvertfal til alle som er på jakt etter et bra tv!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann! kjøpte pv60 på expert til 13999 i går. kjørte kalibreringsdelen på pirates, og der hvor sentrering av skjermen skulle justeres virker det som senter av min pv60 er ganske langt til venstre. Hvordan justerer jeg dette?

Newcomer Misano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilket bordstativ som følger med Tv'en fra Siba? Er avbildet det ovale rombe stativet på bildet, men modellbetegnelsen er TH-42PV60EH. Trudde da at den siste H stod for det H formede stativet. Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Misano
    Noen som vet hvilket bordstativ som følger med Tv'en fra Siba? Er avbildet det ovale rombe stativet på bildet, men modellbetegnelsen er TH-42PV60EH. Trudde da at den siste H stod for det H formede stativet. Noen som vet?
    Det er det H-formede stativet. Det ovale stativet følger ikke med i noen salgspakker, og en kan (dessverre ) heller ikke bytte ut det H-formede med det ovale mot pristillegg (noe jeg gjerne skulle ha gjort, det h-formede stativet er stygt, men 1500kr for det ovale er ikke verdt det synes jeg, 500kr i mellomlegg for å få byttet ut det H-formede derimot hadde vært verdt det (nypris på h-formede er ca 1000kr, det ovale ca 1500kr))

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken tilkobling?

Hvilken tilkobling skal jeg bruke for å få best mulig bilde for tv sendinger? Har digitalt kabeltv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rivrusk
    Hvilken tilkobling skal jeg bruke for å få best mulig bilde for tv sendinger? Har digitalt kabeltv.
    Spørs hvilke utganger dekoderen din har? Scart RGB hvis den har det, eventuelt HDMI hvis den har det (har hørt noe om at Canal Digital kommer med nye bokser med HDMI utover våren, men er ikke sikker).

Newcomer Bowers sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, bruk en scart fra tuner til component inn til tv for best bilde.

Newcomer Bowers sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pv 60 13990,-

Sitat Opprinnelig postet av neonix
    Merkelig, siden Expert her i Trondheim selger PV60 til langt over den prisen i butikk. Tror faktisk 37" PV60 ligger på ca 14000 hos Expert/Elkjøp...

Var det en utstillings/demo modell?

Ser Best-Buy.com selger 42" PV60EH til 13999,- og det er jo Expert sin nettbutikk... Men de opererer vel med dyrere priser i butikken?
    Prisen på PV60 42plasma er 13990 hos alle exspert butikker i Norge etter deres kundeavis av 27 desember. Betalte selv 1000,- mer 23 desember :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på PV60 42plasma er 13990 hos alle exspert butikker i Norge etter deres kundeavis av 27 desember. Betalte selv 1000,- mer 23 desember
    Yes, det stemmer. Panasonic PV60 42plasma koster 13990 inkl. bordstativ her i Kristiansand. Ingen plasma slår denne i forholdet mellom pris og kvalitet akkurat nå!

Har også sett noe som så ut til å være en bra kalibrert PV60 side om side med en bra kalibrert Pioneer 507 og sortnivået var laaangt bedre på PV60. Hadde egentlig bestemt meg for Pioneer, men når jeg ser hvor mye bedre PV60 er på sortnivå og når Panasonic presser prisene slik, begynner jeg å bli i tvil. Min kjære samboer bet seg også veldig godt merke i denne forskjellen. Det er ikke det at Pioneer'en har dårlig sortinvå, det er bare det at Panasonic har enda noen hakk bedre. Jeg gjør oppmerksom på at dette var i en butikk, men alle TV'ene så ut til å være veldig bra kalibrert
    Hvordan kan du se at en TV er skikkelig kalibrert i butikk? Jeg tok ihvertfall feil. I mitt første møte med Panasonic PV-60, PV-600, Pioneer 427xa og 507xa, så Pioneer 427xa klart best ut i butikken. Likevel har jeg nå byttet til 507 fordi den (merkelig nok) oppviser noe mer kontrast og ikke minst: gir en formidabel kino-opplevelse.

En kamerat kjøpte akkurat en PV-60 for 12990 på åpningen av en ny Expert Bonus butikk her i Kristiansand (etter råd fra meg). Han er selvsagt kjempefornøyd, men ved den anledning fikk jeg låne PV-60 hjem for å kalibrere den. Det viste seg at hele skjermen til Panasonic var mørkere enn Pioneer, men også slik at detaljer "forsvant". Dette var detaljer som Pioneer klarte å oppvise. Og da har jeg ikke nevnt den flotte fargemetningen til Pioneer, der Panasonic har et lite skjær av gult/grønt (som dog kan fås vekk ved å velge "kjølig" fargemodus).

Så her deler jeg ikke din opplevelse av disse to apparatene.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hvordan kan du se at en TV er skikkelig kalibrert i butikk? Jeg tok ihvertfall feil. I mitt første møte med Panasonic PV-60, PV-600, Pioneer 427xa og 507xa, så Pioneer 427xa klart best ut i butikken. Likevel har jeg nå byttet til 507 fordi den (merkelig nok) oppviser noe mer kontrast og ikke minst: gir en formidabel kino-opplevelse.

En kamerat kjøpte akkurat en PV-60 for 12990 på åpningen av en ny Expert Bonus butikk her i Kristiansand (etter råd fra meg). Han er selvsagt kjempefornøyd, men ved den anledning fikk jeg låne PV-60 hjem for å kalibrere den. Det viste seg at hele skjermen til Panasonic var mørkere enn Pioneer, men også slik at detaljer "forsvant". Dette var detaljer som Pioneer klarte å oppvise. Og da har jeg ikke nevnt den flotte fargemetningen til Pioneer, der Panasonic har et lite skjær av gult/grønt (som dog kan fås vekk ved å velge "kjølig" fargemodus).

Så her deler jeg ikke din opplevelse av disse to apparatene.
    Godt å høre, for jeg har hatt lyst på Pioneer'en lenge, men ble skeptisk da jeg så dem side om side.

Alt er relativt og det jeg mente var at begge TV'ene hadde meget bra bilde, altså tilsynelatende bra kalibrert og ikke typisk for butikk.

Side 18 av 42 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •