Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 42 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 826
    Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så vidt prøvd den med pc, så bra ut men kan selvsagt ikke sammenlignes med en LCD. Jeg kjøpte iallefall ikke stor tv for å bruke den med pc'en. Til den
    bruken har jeg en laptop.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Et par spørsmål om PV60/PV600.

Hvordan er det å koble disse modellene til PC, hvilken oppløsning bruker dere i tilfelle? Funker pixelmapping på HDMI? Noen som har sammenlignet PV60 med PV600 og kommet til noen konklusjoner?
    Ved bruk av vga kabel kjører jeg 1024x768. Eller litt knoting i menyen på tv, og å sette output stream til 4:3 i vlc (media player classic) så funker det fint og fyller hele bildet.

Ved bruk av hdmi kabel (brukte tidligere) kjørte jeg 1280x720. Mistet da kanskje en linje eller 2 med info, men dette merket jeg kun når jeg hadde tv som "hovedskjerm" med startmeny osv. Når man spilte av film og serier osv så var det helt knall. Beste er å kjøre bildet til pv60 hvor pv60 secondary skjerm og ikke hovedskjerm. Meget fornøyd med bildet via begge kabler, og vet ikke om jeg klarer se forskjell.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Så vidt prøvd den med pc, så bra ut men kan selvsagt ikke sammenlignes med en LCD...
    Er det virkelig så stor forskjell på lcd kontra plasma når det gjelder bilde fra pc?

Har ikke sammenlignet selv, så dette vet jeg ikke så mye om. Men trodde ikke lcd var såpass overlegen plasma på det punktet..?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gå til innkjøp av en Panasonic 42PV60 nå snart, skal da også skaffe meg DVD spiller..

Hvilken kabler må jeg kjøpe til den tven for at film og spill kvaliteten blir topp? altså til dvd spilleren og Ps3/wii maskinene....?

Jeg skal ikke kjøre via PC når det gjelder film.

P.S noen DVD spillere å annbefale??? best mulig!=)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Skal gå til innkjøp av en Panasonic 42PV60 nå snart, skal da også skaffe meg DVD spiller..

Hvilken kabler må jeg kjøpe til den tven for at film og spill kvaliteten blir topp? altså til dvd spilleren og Ps3/wii maskinene....?

Siden du skal handle ny DVD spiller kjøper du sikkert en med HDMI utgang, dermed er det vel uten tvil best å bruke HDMI (Ellers komponent dersom DVD spilleren ikke har HDMI).

PS3 støtter jo også HDMI, så valget er ganske enkelt der også. Usikker på om Wii støtter komponent, regner med det (?) isåfall er det best vil jeg tro.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er en god og billig oppscaler DVD spiller med HDMI. DV-696AV-K Pioneer DVD-spillere - Hjemmeunderholdning

Bildet er helt topp med en slik en. Men hvis du planlegger xbox360, så har den enda bedre bilde syntes jeg -> da med component kabel da.

Newcomer maxblanco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et spørsmål:

Hvordan fjerner man kanal nummeret oppe til venstre når man har på en kanal med snø (myrornas krig)? Vet at man får det bort ved å trykke på "i" knappen på en vanlig kanal, men dette funker ikke her. Har sikkert kommet borti en knapp eller noe for jeg mener å huske at dette nummeret ikke var framme tidligere.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maxblanco
    Bare et spørsmål:

Hvordan fjerner man kanal nummeret oppe til venstre når man har på en kanal med snø (myrornas krig)? Vet at man får det bort ved å trykke på "i" knappen på en vanlig kanal, men dette funker ikke her.
    Det lurer jeg også på. Hos meg så slår tv'en av seg selv etter en liten stund med maurkrig. Noen som får hatt den på lengre???

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen generelle kommentarer til flere av innleggene her, se forrige side også.
    Dette med "BREDDE" og de grå sider, det lurer jeg noe på. Mener absolutt jeg bare har sett dette den sidste måneden ca.
    Vil sverge på jeg ikke så noe av dette for lenger tid siden, da ville jeg ha reagert på dette før....... forslag ? Noen kloke hoder ?
    "Bredde" kommer noen ganger opp på skjermen selvom tv´en står på 16:9, enig med den andre der skrev dette, Jensen84. Men, dette er såvidt jeg vet bare på TV2 det skjer, altså er det TV2 der har med det å gjøre tror jeg.
    Men det irriterer mig faktisk ikke altså.

De grå sider er vel mest når NRK sender skisport og lignende synes jeg å huske akkurat nå. I de grå sider er der et mønster, det må være slik fra NRK sin side....., ikke mye man får gjort med det.
    Jeg har kabel TV fra Get.....

Oppe i venstre side kommer f.eks. "Component" opp når man skifter til dette. Dette forsvinner etter ca 20-30 sekunder. Litt lang tid synes jeg men hva.....

Hvorfor vil noen sitte å se på en ikke aktiv kanal ? Med myrer ??

Til Grousehunter, nei hva skal du da med S-Video også ? Den er ment som et alternativ....vet ikke om din dvd spiller har HDMI, men du kan jo se.
    Det er MEGET viktigt du bruker enten HDMI eller komponent ! Min Philips 963SA er tilkoblet med både scart og komponent og der er STOR forskjell i bildekvaliteten på de to. Scart er skikkelig dårlig. Vet ikke om det blir samme resultat med en annen dvd spiller, men jeg tror nesten det.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Noen generelle kommentarer til flere av innleggene her, se forrige side også.
    Dette med "BREDDE" og de grå sider, det lurer jeg noe på. Mener absolutt jeg bare har sett dette den sidste måneden ca.
    Vil sverge på jeg ikke så noe av dette for lenger tid siden, da ville jeg ha reagert på dette før....... forslag ? Noen kloke hoder ?
    "Bredde" kommer noen ganger opp på skjermen selvom tv´en står på 16:9, enig med den andre der skrev dette, Jensen84. Men, dette er såvidt jeg vet bare på TV2 det skjer, altså er det TV2 der har med det å gjøre tror jeg.
    Men det irriterer mig faktisk ikke altså.

De grå sider er vel mest når NRK sender skisport og lignende synes jeg å huske akkurat nå. I de grå sider er der et mønster, det må være slik fra NRK sin side....., ikke mye man får gjort med det.
    Jeg har kabel TV fra Get.....

Oppe i venstre side kommer f.eks. "Component" opp når man skifter til dette. Dette forsvinner etter ca 20-30 sekunder. Litt lang tid synes jeg men hva.....

Hvorfor vil noen sitte å se på en ikke aktiv kanal ? Med myrer ??

Til Grousehunter, nei hva skal du da med S-Video også ? Den er ment som et alternativ....vet ikke om din dvd spiller har HDMI, men du kan jo se.
    Det er MEGET viktigt du bruker enten HDMI eller komponent ! Min Philips 963SA er tilkoblet med både scart og komponent og der er STOR forskjell i bildekvaliteten på de to. Scart er skikkelig dårlig. Vet ikke om det blir samme resultat med en annen dvd spiller, men jeg tror nesten det.
    Grunnen til at du får grå sider fra GEt er fordi de ikke sender ordentlig 16:9 enda på noen kanaler. Jeg har canal digital og får aldri grå sider.

Hvorfor noen vil se myrer, er fordi det fungerer som skjerm vask hvis man har fått midlertidig innbrenning.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja dette med BREDDE er virkelig irriterende. jeg kjører "just" hele tiden, har analog canal digital kabel med kjempebilder, men i det siste på nrk ved nyhetssendinger så skifter den ifra just til bredde hele tiden, svitsjer fram og tilbake. noen som vet hvordan det kan forhindres

mvh

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pana 42PV60E er det samme som Pana 42PV60EH?

Er 37 tommeren bedre forresten? på film fks...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pana 42PV60E er det samme som Pana 42PV60EH?

Er 37 tommeren bedre forresten? på film fks...
    EH modellen er med stativ (H-stativet). Hadde heller kjøpt uten stativ da og gått for rombe stativet. Mye finere.

Hvorfor skal 37" være noe bedre? Den er jo litt mindre da, og kan derfor oppfattes litt skarpere hvis man sitter nærmere tv'en.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gears Of War og Xbox 360 generelt !

Hva er det med denne skjermen og den grønne tingen som kommer på skjermen som det snakkes så heftig om på avforums.com ? Spesielt da Xbox 360 og FPS spill... Mange som har problemer med Gears Of War.. Var en dude som la ut et lite filmklipp når han spillte gears of war og det så helt forjævlig ut.. Når han ''strafa'' altså bevegde seg fort til siden med kamera så så man en haug med grønn over skjermen ?:cry:

Jeg har veldig lyst til å like denne skjermen, da jeg har planer om å kjøpe en, men Xbox 360 og gears of war kommer til å bli en viktig faktor for kjøpet mitt..

Hvem spiller Xbox 360 på denne skjermen her ? Og spesielt da gears of war

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Hva er det med denne skjermen og den grønne tingen som kommer på skjermen som det snakkes så heftig om på avforums.com ? Spesielt da Xbox 360 og FPS spill... Mange som har problemer med Gears Of War.. Var en dude som la ut et lite filmklipp når han spillte gears of war og det så helt forjævlig ut.. Når han ''strafa'' altså bevegde seg fort til siden med kamera så så man en haug med grønn over skjermen ?:cry:

Jeg har veldig lyst til å like denne skjermen, da jeg har planer om å kjøpe en, men Xbox 360 og gears of war kommer til å bli en viktig faktor for kjøpet mitt..

Hvem spiller Xbox 360 på denne skjermen her ? Og spesielt da gears of war
    Har selv sett denne filmen du snakker om. Den blei ikke spill inn fra en panasonic skjerm skal jeg si deg! Har sett gears of war på 2 forskjellige panasonic skjermer, en pv60 og en pa60. Er ingen feil eller noe på de to skjermene. Ja jeg har spilt selv og jeg har spilt LENGE! Det grønnskjær problemet med være enten med andre typer plasma eller noe annet som er galt.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Har selv sett denne filmen du snakker om. Den blei ikke spill inn fra en panasonic skjerm skal jeg si deg! Har sett gears of war på 2 forskjellige panasonic skjermer, en pv60 og en pa60. Er ingen feil eller noe på de to skjermene. Ja jeg har spilt selv og jeg har spilt LENGE! Det grønnskjær problemet med være enten med andre typer plasma eller noe annet som er galt.
    HÆ ?? Hvorfor skulle duden bruke en annen skjerm ? DU ser jo at det er PV60

Du jobber for panasonic du ikkesant ?

filmen er nederst på siden... 42THPX6 running 360. Pictures Please? - AV Forums

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    HÆ ?? Hvorfor skulle duden bruke en annen skjerm ? DU ser jo at det er PV60

Du jobber for panasonic du ikkesant ?

filmen er nederst på siden... 42THPX6 running 360. Pictures Please? - AV Forums
    du er ikke den første som tror jeg jobber for panasonic. hehe. Jeg gjør altså ikke det og tror du meg ikke så kom hjem å besøk meg. som sagt tidligere så har jeg aldri sett de problemene de viser på den filmen. Hvis du absolutt ikke tror meg,

Så kjøp en pv60 på elkjøp (lever tilbake innen 30 dager) og en xbox360 som du også kan levere tilbake. og deretter lån spillet GOW, så får du se selv! Null grønnt skal du se!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønn/gul-skjæret kan du se hvis du kjører Sin City...

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun sett en HD-video fra G.O.W og vet ikke om den kan brukes til
    sammenligning men jeg ser iallefall ikke noen unomrmale farger.

Newcomer maxblanco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med grønnskjær ved raske bevegelser har jeg kun sett på levelen under jorda med den gule lavaen. Ellers har jeg ikke sett noe mer til dette på Gears of War.

Side 17 av 42 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •