Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 42 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du kan endre sidefeltene til sort ved å gå inn i hovedmenyen. I 2005 hadde jeg en Panasonic PA-50, og der endret jeg sidefeltene fra grått til sort. Men prøv gjerne å kjøre mest mulig 16/9 som fyller hele skjermen (1.85/1:77) de første timene.
    Kan det også på Pv60/62. I bruksanvisningen anbefales grå vertkale striper på 3/4 sendinger.

Vet noen om q-link funksjonen er kompatibel med andre produkter enn Panasonic sine?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er TH-50PV60E like bra som TH-42PV60E ? samme bildekvaliteten vil jeg tro ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får PV62 i dag :-D Skal komme tilbake med mine erfaringer

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danna
    er TH-50PV60E like bra som TH-42PV60E ? samme bildekvaliteten vil jeg tro ?
    Er jo samme tv bare større. Kvaliteten på bilene blir jo dårligere jo større den blir, men tviler på at bildet er noe veldig forskjellig fra en 42". Kan jo sitte lengre ifra en 50" da...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Avspilling av HD materiale

Hei,

jeg har en Panasonic PV-60. Forleden dag var jeg innom Elkjøp og der spilte de av HD-materiale på denne skjermen. Jeg spurte om det var blue-ray, men selgeren sa de spilte av en fil fra disk.

Det var helt tydelig at det var HD-materiale; spørsmålet mitt er hvordan jeg kan klare å spille av datafiler med slikt materiale.

Jeg har en del slike filer liggende på PC'en (DVI utgang, ikke HDMI), og har i tillegg en dreambox.

Noen som kan hjelpe meg? Bildekvaliteten var fantastisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Ser også at PV60 ikke takler spillkonsoll via HDMI, vil det bety trøbbel med PS3...?

Stemmer dette? Jeg står nå og tipper fram og tilbake mellom en TH-42PV60 eller en Samsung LE40R72B. Jeg kommer til å kjøpe PS3 når den kommer på markedet, og den bruker jo som kjent HDMI (1.3). Dersom PV60 ikke takler spillkonsoll via HDMI utgår den dermed totalt (siden jeg planlegger å bruke PS3 som Bluray og muligens dvd spiller, samt media center etterhvert også med tanke på linux mulighetene).

Hadde vært flott med et kjapt svar på dette, da jeg må handle innen 24 timer

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr. i dag finnes det jo ingen spillkonsoller med hdmi.
    Men ser da absolutt ingen grunn til at hdmi fra akkurat spillemaskiner ikke skulle funke...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 kjappe spørsmål :

1. Slår på tv`en og canal digital tuner, sitter å ser på tv åsså plutseli skifter bildet til BREDDE med grå sider..skifter ej til 16/9 så kan ej sjå heile tida uten at det skjer men dersom ej skifter over til feks analog tv åsså skrur tilbake til canal digital så skjer det igjen etter noen minutter..hvordan i all verden skrur jeg det av at det skifter til BREDDE??

2. Fadern synst det blir dårligere bilde med 16/9 pga "tjukke folk" men han liker ikkje at det er grått på sidene, hvordan skifter man det til sort?? Leste lenger oppe i tråden at det gikk ann =)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neonix
    Stemmer dette? Jeg står nå og tipper fram og tilbake mellom en TH-42PV60 eller en Samsung LE40R72B. Jeg kommer til å kjøpe PS3 når den kommer på markedet, og den bruker jo som kjent HDMI (1.3). Dersom PV60 ikke takler spillkonsoll via HDMI utgår den dermed totalt (siden jeg planlegger å bruke PS3 som Bluray og muligens dvd spiller, samt media center etterhvert også med tanke på linux mulighetene).

Hadde vært flott med et kjapt svar på dette, da jeg må handle innen 24 timer
    PV60 klarer ikke PC via HDMI. Altså 1:1 pixel mapping. En spillkonsoll med HDMI vil ikke bli noe problem, siden en spillkonsoll er laget til å fungere med tv'er (underscan/overscan). Tror sony vil at PS3'en sin skal virke med alle plasma og LCD tv'er gitt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    2 kjappe spørsmål :

1. Slår på tv`en og canal digital tuner, sitter å ser på tv åsså plutseli skifter bildet til BREDDE med grå sider..skifter ej til 16/9 så kan ej sjå heile tida uten at det skjer men dersom ej skifter over til feks analog tv åsså skrur tilbake til canal digital så skjer det igjen etter noen minutter..hvordan i all verden skrur jeg det av at det skifter til BREDDE??

2. Fadern synst det blir dårligere bilde med 16/9 pga "tjukke folk" men han liker ikkje at det er grått på sidene, hvordan skifter man det til sort?? Leste lenger oppe i tråden at det gikk ann =)
    1. Sett tv'en din til 16:9 og pass på et canal digital tuneren er satt til 16:9 widescreen.

2. Hvis det blir dårligere bilde med 16:9 har du ikke satt opp tuneren riktig. Hvis tuneren er satt til 4:3 eller noe vil tv'en strekke bildet når den er i 16:9 modus og dermed vil folk se tjukke ut.

Skal ikke ha grått på sidene hvis man har en digital tuner. Det gråe er til for at sendinger i 4:3 (gammelt format) skal fylles helt ut med det gråe slik at fosforen i tv'en blir "brent/slitt" likt over hele bildet. Det er ikke annbefalt å sett sidene til sort, men det kan gjøres via menyen.

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    PV60 klarer ikke PC via HDMI. Altså 1:1 pixel mapping. En spillkonsoll med HDMI vil ikke bli noe problem, siden en spillkonsoll er laget til å fungere med tv'er (underscan/overscan). Tror sony vil at PS3'en sin skal virke med alle plasma og LCD tv'er gitt.
    Har PV600 og kjører PC over hdmi uten problemer. Bare skjermkortet takler custom oppløsning er dette intet problem. HD er helt sinnsykt....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Takker for svaret. Var det jeg tenkte også, men er bedre å spørre en gang for mye Kjører PV60 1:1 pixel mapping gjennom VGA? Har ikke store peilingen på dette, men hvordan blir det å kjøre 1024x768 på VGA ut på en PC, dette er jo 4:3 format på PC... Blir det riktig med 16:9 formatet på PV60 da?

Grunnen til at jeg lurer er vel hovedsakelig fordi at jeg, som de fleste andre sikkert, laster ned noen episoder av serier innimellom og bruker PC-ut (og Xbox moddet med XBMC etterhvert) for å få disse seriene opp på TV'en... Da er det vel kjekt om oppløsning og alt sånt blir "riktig"?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt tuneren til 16/9 og tv`en åsså! **** så irriterende asså, små bagateller som ødelegger helheten synst ej..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neonix
    Takker for svaret. Var det jeg tenkte også, men er bedre å spørre en gang for mye Kjører PV60 1:1 pixel mapping gjennom VGA? Har ikke store peilingen på dette, men hvordan blir det å kjøre 1024x768 på VGA ut på en PC, dette er jo 4:3 format på PC... Blir det riktig med 16:9 formatet på PV60 da?

Grunnen til at jeg lurer er vel hovedsakelig fordi at jeg, som de fleste andre sikkert, laster ned noen episoder av serier innimellom og bruker PC-ut (og Xbox moddet med XBMC etterhvert) for å få disse seriene opp på TV'en... Da er det vel kjekt om oppløsning og alt sånt blir "riktig"?
    Kjører 1:1 pixel mapping gjennom VGA ja. Bildet blir helt knall! Har kjørt serier og filmer. Tror Media Player Classic eller VLC "fixer" bildet så det blir riktig 16:9 på 1024*768. Ser riktig ut for meg hvertfall, men skal teste det ut! Fint om noen andre kommer med innspill oxo.

Newcomer maxblanco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig også fått 42PV60 i hus nå, og er meget godt fornøyd :-D Før jeg kjøpte tven hadde jeg sett på den i butikken og bilder på internett og syns kanskje at designet var det største minuset med den. Men nå når den står i stua syns jeg den tar seg riktig bra ut. Så det stemmer ganske bra det folk sier her på forumet at den tar seg bedre ut i stua enn i butikken.....merkelige greier.

Jeg har et spørsmål i forbindelse med å bruke denne med Xbox 360, da tenker jeg spesielt på det med å se DVD filmer fra Xboxen. Har forstått det slik at dersom man bruker VGA kabel så blir DVD filmer oppskalert til 720p. Så det jeg lurer på er om man merker stor forskjell på å se DVD filmer med komponent i forhold til å bruke VGA kabel slik at bildet blir oppskalert? Vurderer nemlig å kjøpe meg en slik kabel dersom det er vesentlig forskjell.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maxblanco
    Har endelig også fått 42PV60 i hus nå, og er meget godt fornøyd :-D Før jeg kjøpte tven hadde jeg sett på den i butikken og bilder på internett og syns kanskje at designet var det største minuset med den. Men nå når den står i stua syns jeg den tar seg riktig bra ut. Så det stemmer ganske bra det folk sier her på forumet at den tar seg bedre ut i stua enn i butikken.....merkelige greier.

Jeg har et spørsmål i forbindelse med å bruke denne med Xbox 360, da tenker jeg spesielt på det med å se DVD filmer fra Xboxen. Har forstått det slik at dersom man bruker VGA kabel så blir DVD filmer oppskalert til 720p. Så det jeg lurer på er om man merker stor forskjell på å se DVD filmer med komponent i forhold til å bruke VGA kabel slik at bildet blir oppskalert? Vurderer nemlig å kjøpe meg en slik kabel dersom det er vesentlig forskjell.
    Du får 720p via component kabelen som følger med xbox360 premuim. Er bare tull å kjøpe VGA kabel da. Har dessuten hørt at xbox360 ser bedre ut via komponent enn med VGA (litt forskjellig sortnivå også). DVD filmer via xbox360 blir sinnsykt pent å se på! Jeg har en ganske god pioneer DVD spiller, men xbox'en til kameraten min slår den ned i bøtta! Så må vel kjøpe en xbox jeg oxo...

Newcomer maxblanco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men DVD filmer blir ikke oppskalert når man bruker komponent (pga. copyright eller noe slikt?). Så spørsmålet er egentlig om det er stor forskjell på oppskalering kontra ikke-oppskalering av DVD filmer.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maxblanco
    Ja men DVD filmer blir ikke oppskalert når man bruker komponent (pga. copyright eller noe slikt?). Så spørsmålet er egentlig om det er stor forskjell på oppskalering kontra ikke-oppskalering av DVD filmer.
    Oki visste ikke at DVD ikke blei oppskalert. Ser hvertfall sånn ut.

Jeg kjøpte en pioneer DV-490V når den kom i høst. Det er en oppskalerings dvd spiller. Brukte HDMI kabel. Syntes bildet blei veldig bra. Litt bedre enn min gamle DV-380, men ikke mye. Syntes xbox360 dvd var enda bedre igjen. Mulig xbox har god hardware/software for dvd eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Venter i spenning på min nye 42PV60 :smile: Ser at man bør bruke componentkabel. Jeg har en Pioneer DVR-433H dvd-spiller. Har Canal digital parabol.
    I brukanvisningen er det tegnet opp hvordan lyd- og componentkabler skal kobles, men det er også tegnet inn S-video-kabel?? Trenger man den også?

Er disse bra Komplett.no - Monster Standard THX Component Video 4ft/1 meter, 24K gullplettede kontakter?

Andre kabler jeg bør skaffe, hvor viktig er kvaliteten på Scart fra parabol til DVD?

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål om PV60/PV600.

Hvordan er det å koble disse modellene til PC, hvilken oppløsning bruker dere i tilfelle? Funker pixelmapping på HDMI? Noen som har sammenlignet PV60 med PV600 og kommet til noen konklusjoner?

Side 16 av 42 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •