Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 42 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA det er min post så du vet det og det er ikke masse problemer! Det er et problem med lilla sirkler som kommer på overkomprimert materiale. Er akkurat det samme på din super duper proff plasma skal du se

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde pv60 som ble kjøpt i sommer som jeg fikk lilla streker på. Tv`n ble levert på serviceverksted og panasonic innrømmet feil så nå sitter jeg med en tilgode lapp 17000 på expert som jeg ikke vet hva jeg skal bruke på:-? Håper pioneer 427 kommer ned på 20000.- snart så jeg kan få et respektablet alternativ.Er vel ikke så mye annet å velge i skal man bli fornøyd. Jeg la ikke merke til de lilla strekene/ringene før etter ca 3 mnd så jeg tror dette er noe som oppstod med tiden. La også merke til at fjesene ble flytende i nerbilde og at teksten hang igjen på skjermen ved scene bytte. Fikk det både på dvd og parabol. En ting er sikkert, blir ikke noe mer Panasonic på meg med det første. Har ikke hørt at noen har klaget PA60?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gi meg en kort forklaring på forskjellen mellom pv60 og pv600 (orker ikke å lese gjennom over 200 innlegg).

Takk på forhånd :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gt380
    Jeg hadde pv60 som ble kjøpt i sommer som jeg fikk lilla streker på. Tv`n ble levert på serviceverksted og panasonic innrømmet feil så nå sitter jeg med en tilgode lapp 17000 på expert som jeg ikke vet hva jeg skal bruke på:-? Håper pioneer 427 kommer ned på 20000.- snart så jeg kan få et respektablet alternativ.Er vel ikke så mye annet å velge i skal man bli fornøyd. Jeg la ikke merke til de lilla strekene/ringene før etter ca 3 mnd så jeg tror dette er noe som oppstod med tiden. La også merke til at fjesene ble flytende i nerbilde og at teksten hang igjen på skjermen ved scene bytte. Fikk det både på dvd og parabol. En ting er sikkert, blir ikke noe mer Panasonic på meg med det første. Har ikke hørt at noen har klaget PA60?
    Høres ut som du har hatt en pv60 med feil på gitt. Synd du ikke vil ha ny fordi panasonic har de beste plasma tvene.

Fjes som flyter eller ser ut som gele har IKKE noe med pv60 og panasonic. Kommer av mpeg komprimeringen. Ser det på alle tv'er, også CRT (men vanskelig å se på CRT fordi den er så liten - 28") Jeg ser det noen ganger på parabol, men blir mer og mer sjelden. LCD er jo enda verre på sånt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SSS
    Kan noen gi meg en kort forklaring på forskjellen mellom pv60 og pv600 (orker ikke å lese gjennom over 200 innlegg).

Takk på forhånd :-D
    Forskjell:

pv600 har bedre design, mye bedre lyd (subwoofer bak), PIP/PAP og Minnekort støtte. Tror det var alt. Den har helt likt bilde som pv60/62.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Forskjell:

pv600 har bedre design, mye bedre lyd (subwoofer bak), PIP/PAP og Minnekort støtte. Tror det var alt. Den har helt likt bilde som pv60/62.
    PV600 er både bredere og tykkere/dypere enn PV60/62.
    Om den har bedre design er vel egentlig en smakssak..;-)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gt380
    La også merke til at fjesene ble flytende i nerbilde og at teksten hang igjen på skjermen ved scene bytte. Fikk det både på dvd og parabol. En ting er sikkert, blir ikke noe mer Panasonic på meg med det første. Har ikke hørt at noen har klaget PA60?
    Dette skyldes komprimert materiale, men det kan også skyldes dårlig kalibrering av skjermen. Man bør slå av bildeforbedrings teknikkene!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min 37PV60EH igår og har lest MYE her på forumet før jeg kjøpte. Jeg er utrolig imponert! Har hatt en Sony Trinitron 29" CRT siden 1997 som har så bra bilde at jeg ikke har sett noen flatskjerm som er verd å ertatte den med. Før nå :-)

Jeg har analog kabel-TV og har sannsynligvis et godt signal, siden bildet er nærmest perfekt. Bedre enn i noen butikk og bedre enn jeg hadde håpet på. Den har jo heller ikke fått sine 100 timer med innkjøring enda, så det kan kanskje bli enda bedre. DVD via komponent er HELT suverent.

Skjermen er også MYE penere hjemme enn i butikken. Rart med sånt, det er det flere som har kommentert.

Det er bare EN ting jeg er misfornøyd med: Jeg ser 4:3 sendinger i 4:3, fordi jeg ikke klarer å se tjukke tryner eller kuttet bilde. Når man ser 4:3 på denne TVen har man jo i praksis et "pillarbox"-bilde med et felt på høyre og venstre side.... som er GRÅTT!?!?!?!????? Hvorfor i alle dager er det ikke sort? Finnes det noen som helst måte å stille det om til sort? For en merkelig avgjørelse å lage det slik.

Men ellers: Konge-TV!!!!!

EDIT: Herregud det går jo an å lese bruksanvisningen. Stilte det om til sort. Happy man :-)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Jeg fikk min 37PV60EH igår og har lest MYE her på forumet før jeg kjøpte. Jeg er utrolig imponert! Har hatt en Sony Trinitron 29" CRT siden 1997 som har så bra bilde at jeg ikke har sett noen flatskjerm som er verd å ertatte den med. Før nå :-)

Jeg har analog kabel-TV og har sannsynligvis et godt signal, siden bildet er nærmest perfekt. Bedre enn i noen butikk og bedre enn jeg hadde håpet på. Den har jo heller ikke fått sine 100 timer med innkjøring enda, så det kan kanskje bli enda bedre. DVD via komponent er HELT suverent.

Skjermen er også MYE penere hjemme enn i butikken. Rart med sånt, det er det flere som har kommentert.

Det er bare EN ting jeg er misfornøyd med: Jeg ser 4:3 sendinger i 4:3, fordi jeg ikke klarer å se tjukke tryner eller kuttet bilde. Når man ser 4:3 på denne TVen har man jo i praksis et "pillarbox"-bilde med et felt på høyre og venstre side.... som er GRÅTT!?!?!?!????? Hvorfor i alle dager er det ikke sort? Finnes det noen som helst måte å stille det om til sort? For en merkelig avgjørelse å lage det slik.

Men ellers: Konge-TV!!!!!

EDIT: Herregud det går jo an å lese bruksanvisningen. Stilte det om til sort. Happy man :-)
    Er kjipt med vanlig kabel tv og ny flatskjerm fordi de ikke sender i ordentlig 16:9 signal. Det blir vel gjort noe med når GET kommer tenker jeg. Du kan jo også bytte om til parabol da og få ENDA mer digge bilder og ordentlig 16:9. Bare et tips

Grunnen til at sidene er grå er fordi det skal "brenne" like mye fosfor der som på resten av bildet. Ser du mye 4:3 sendinger med sorte kanter KAN du få ujevnt bilde. Du bør iallefall se med grå sider mens tv'en blir innkjørt (ca. 100 timer)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA det er min post så du vet det og det er ikke masse problemer! Det er et problem med lilla sirkler som kommer på overkomprimert materiale. Er akkurat det samme på din super duper proff plasma skal du se
    xdim, kan du ikke få revet løs hodet ditt fra endetarmen og lese den tråden du nevner helt ut. Det har ingenting med overkomprimering (det er panasonic sin versjon) å gjøre.

Andre bastante uttalelser du kommer med som heller ikke henger på greip er at du sier innbrenning og "retention" vises på svart skjerm. Det er helt feil, det vises på hvit skjerm som en grå skygge.

Samme med innkjøring av plasma, der alle andre sier 200 timer sier du 100

Nesten alle dine poster angående plasma/pv60 irriterer meg pga masse feil informasjon.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også retention på helt svart skjerm....
    Pansasonic sier 100-150 timer på innkjøring.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SeW
    xdim, kan du ikke få revet løs hodet ditt fra endetarmen og lese den tråden du nevner helt ut. Det har ingenting med overkomprimering (det er panasonic sin versjon) å gjøre.

Andre bastante uttalelser du kommer med som heller ikke henger på greip er at du sier innbrenning og "retention" vises på svart skjerm. Det er helt feil, det vises på hvit skjerm som en grå skygge.

Samme med innkjøring av plasma, der alle andre sier 200 timer sier du 100

Nesten alle dine poster angående plasma/pv60 irriterer meg pga masse feil informasjon.
    Fikk ut hodet heldigvis. Det med overkomprimering har ikke noe med panasonic sin versjon. Jeg har fått det fra han som skrev testen i lyd&bilde (Darren ett eller annet).

Retention vises best på helt svart skjerm ja, men hvis du stikker øyeeplet ditt helt inntil skjermen så ser du vel en skygge i blandt mye annet tv informasjon.

Med innkjøring så sier jeg 100 fordi det er absolutt minste grense. Kan godt kjøre 1 million timer hvis du vil sew'e gutten min

Hvis alle poster jeg skriver irriterer deg sånn så slutt å les dem da og heller stol på din versjon av hva sannheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ut hodet heldigvis. Det med overkomprimering har ikke noe med panasonic sin versjon. Jeg har fått det fra han som skrev testen i lyd&bilde (Darren ett eller annet).

Retention vises best på helt svart skjerm ja, men hvis du stikker øyeeplet ditt helt inntil skjermen så ser du vel en skygge i blandt mye annet tv informasjon.

Med innkjøring så sier jeg 100 fordi det er absolutt minste grense. Kan godt kjøre 1 million timer hvis du vil sew'e gutten min

Hvis alle poster jeg skriver irriterer deg sånn så slutt å les dem da og heller stol på din versjon av hva sannheten.

Gjentar meg selv angående den tråden du startet, les den å slutt å snakk om overkomprimering som grunn. Overkomprimering var de første gjetningene på problemet.

Nei, retention vises ikke best på svart skjerm, men det er mulig det vises hvis det er skikkelig ille. Retention vises uten tvil best på hvit skjerm

Jeg tviler ikke på min versjon av noe, det som irriterer er at du kommer med bastante uttalelser som ikke har rot i virkeligheten xdimwith

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kjipt med vanlig kabel tv og ny flatskjerm fordi de ikke sender i ordentlig 16:9 signal. Det blir vel gjort noe med når GET kommer tenker jeg. Du kan jo også bytte om til parabol da og få ENDA mer digge bilder og ordentlig 16:9. Bare et tips

Grunnen til at sidene er grå er fordi det skal "brenne" like mye fosfor der som på resten av bildet. Ser du mye 4:3 sendinger med sorte kanter KAN du få ujevnt bilde. Du bør iallefall se med grå sider mens tv'en blir innkjørt (ca. 100 timer)
    Jepp. Per idag ser jeg zoomed letterbox, men det ser overraskende bra ut. Jeg kan få digital-TV fra Canal Digital (bor i Bærum) men vi flytter om tre måneder, og i følge Canal Digital sine hjemmesider ("søk på adresse og se hva du kan få" etc...) tilbyr de IKKE digital-TV i gata vi flytter til. Buuuu. Da må det bli parabol, eller å vente til bakkenettet kommer......

Men uansett: Digg TV!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på Komplett at de har TV-en heter TH-42PV60E mens i brosjyren fra Panasonic heter den TH-42PV60, er det to ulike TV-er, med og uten "E"?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grousehunter
    Ser på Komplett at de har TV-en heter TH-42PV60E mens i brosjyren fra Panasonic heter den TH-42PV60, er det to ulike TV-er, med og uten "E"?
    Vet ikke hvordan det er i Norge, men i Tyskland er E uansett med, mens EH er betegnelsen med bordstativ i standarsutførelse.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SeW
    Gjentar meg selv angående den tråden du startet, les den å slutt å snakk om overkomprimering som grunn. Overkomprimering var de første gjetningene på problemet.

Nei, retention vises ikke best på svart skjerm, men det er mulig det vises hvis det er skikkelig ille. Retention vises uten tvil best på hvit skjerm

Jeg tviler ikke på min versjon av noe, det som irriterer er at du kommer med bastante uttalelser som ikke har rot i virkeligheten xdimwith
    Hva i all verden får deg til å tro at du veit så mye bedre enn meg?

Er rimelig mange som snakker om overkomprimering ja. Bare se en dårlig DVD, så ser du kjapt det problemet, med gele ansikter og i verste fall lilla streker. Så overkomprimert er faktisk reelt! Og slutt å kall det gjetninger fordi mange eksperter snakker faktisk om det.

Om retention vises best på svart skjerm eller orange skjerm er to forskjellige meninger. Så enkelt er det. Eller kanskje ikke så enkelt for deg? Du må ha med teskje kanskje?

svart = miiiiin menig.. miiiin

alt annet = diiiiiin mening. diiiiin

Forsto du det?

Men tydeligvis så er din versjon av alt sannheten mens alle andre har feil. Tror du må gjøre noe med selvtiliten din for den er virkelig dårlig når du ikke tåler at andre kommer med uttalelser basert på egne erfaringer.

SeW = Sewer?? Eller kloak hvis du er under 18 år og ikke skjønner engelsk...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Jepp. Per idag ser jeg zoomed letterbox, men det ser overraskende bra ut. Jeg kan få digital-TV fra Canal Digital (bor i Bærum) men vi flytter om tre måneder, og i følge Canal Digital sine hjemmesider ("søk på adresse og se hva du kan få" etc...) tilbyr de IKKE digital-TV i gata vi flytter til. Buuuu. Da må det bli parabol, eller å vente til bakkenettet kommer......

Men uansett: Digg TV!!!
    Med parabol blir det virkelig bra bilder. Hadde gått for det hvis mulig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan endre sidefeltene til sort ved å gå inn i hovedmenyen. I 2005 hadde jeg en Panasonic PA-50, og der endret jeg sidefeltene fra grått til sort. Men prøv gjerne å kjøre mest mulig 16/9 som fyller hele skjermen (1.85/1:77) de første timene.

Side 15 av 42 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •