Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 42 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 826
    Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Hva med gule conturer?
    Hvor da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått min første "innbrenning" etter en ukes tid med intens oblivion spilling (Xbox 360 med komponent - opp til 10timers økter). Jeg merket dette først i dag og håper til gud at det går over!!! Har hatt analoge upc signaler og det ble jævlig dårlig hjemme hos meg. Spanderte en 150-lapp i måneden på digital dekoder og det hjalp betraktelig.

Trenger man seriøst en HD-Tuner til HD signaler? Det høres jo bare helt absurd ut!? Jeg kan jo fint ta imot Xbox'ens hd signaler, og hvordan kan man sette logoen HD-ready på en TV som er "almost HD ready - You just gotta spend a couple more thousand bucks"?

Totalt sett meget fornøyd med PV60E'en men som den gamer'en jeg er så angret jeg ganske kjapt på å ikke gå for en LCD skjerm!

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 91542014
    Har nettopp fått min første "innbrenning" etter en ukes tid med intens oblivion spilling (Xbox 360 med komponent - opp til 10timers økter). Jeg merket dette først i dag og håper til gud at det går over!!! Har hatt analoge upc signaler og det ble jævlig dårlig hjemme hos meg. Spanderte en 150-lapp i måneden på digital dekoder og det hjalp betraktelig.

Trenger man seriøst en HD-Tuner til HD signaler? Det høres jo bare helt absurd ut!? Jeg kan jo fint ta imot Xbox'ens hd signaler, og hvordan kan man sette logoen HD-ready på en TV som er "almost HD ready - You just gotta spend a couple more thousand bucks"?

Totalt sett meget fornøyd med PV60E'en men som den gamer'en jeg er så angret jeg ganske kjapt på å ikke gå for en LCD skjerm!

men altså, du er vel klar over at 10 timers økter er litt overkill ? Er det lenge siden du fikk skjermen ? Det anbefales sterkt at man kjører inn skjermen de første 100-200 timene med kontrast og lystyrke osv under 50 og refreshing av skjermen (skifte kanal) etter et par timer..

Her har du en flott guide..

http://www.bruzzi.ws/plasma-faq/showthread.php?t=49

Som den gamern du er så må du bare ta noen forsiktige forhåndsregler med skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste gjennom hele tråden, men kan ikke se noen referanser til 65PV600?

http://www.panasonic.no/servlet/PB/m...l13/index.html

Noen som vet antydet pris / tilgjengelighet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    men altså, du er vel klar over at 10 timers økter er litt overkill ? Er det lenge siden du fikk skjermen ? Det anbefales sterkt at man kjører inn skjermen de første 100-200 timene med kontrast og lystyrke osv under 50 og refreshing av skjermen (skifte kanal) etter et par timer..

Her har du en flott guide..

http://www.bruzzi.ws/plasma-faq/showthread.php?t=49

Som den gamern du er så må du bare ta noen forsiktige forhåndsregler med skjermen.
    Interessen for plasma dalte plutselig som en stein. Hadde hørt mye om at innbrenning/retention ikke var et stort problem på de nye panasonicene. For en ekte gamer er jo ikke 10 timer spilling særlig mye. Jaja.. Hvor høyt opp i pris må jeg for å få en LCD-skjerm som kan måle seg med plasma på film / tv da?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det med HDsignaler stemmer, du må ha en tuner som støtter HD. Blir litt som med DVD, du trenger en HD-DVDspiller for å spille av de nye formatene der også. Skjermen er HD-KLAR! .

EDIT: Analoge signaler som du hadde før og de digitale du har nå har ikke noe med HD å gjøre. Det er bare forskjellige måter å transportere sendingene over. For å se de få HD kanalene som finnes må nesten tuneren støtte det.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsRRRR
    Interessen for plasma dalte plutselig som en stein. Hadde hørt mye om at innbrenning/retention ikke var et stort problem på de nye panasonicene. For en ekte gamer er jo ikke 10 timer spilling særlig mye. Jaja.. Hvor høyt opp i pris må jeg for å få en LCD-skjerm som kan måle seg med plasma på film / tv da?
    Du får ikke en LCD skjerm som kan måle seg med plasma på film/TV enda. Da må du rett og slett vente til teknologien blir bedre. Panasonic kommer med nye LCDer som det er linket til ovenfor. Kanskje de kan være noe, men tipper fortsatt de er flere hakk bak plasmaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rimelig spent på hvor lang tid det går før den midlertidige innbrenninga di er borte. Si fra når du ikke lengre ser ei svær øks over skjermen, hvis det er det som har klistra seg på :???:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsRRRR
    Er rimelig spent på hvor lang tid det går før innbrenninga di er borte. Si fra når du ikke lengre ser ei svær øks over skjermen, hvis det er det som har klistra seg på :???:
    Tror du har misforstått hva innbrenning er gitt :roll:

Det er nok statiske ting som HP og kart og sånn som kan innbrennes MIDLERTIDIG. Det blir borte etterhvert. Det går ikke ann å få innbrenning som ikke går bort. Dessuten så SER man ikke den midlertidige innbrenninga mens den er der. Det ser ut som svake skygger som kun sees når skjermen er helt sort OG man må gå helt bort til tv'en får å kunne se det. Så innbrenning er ikke et problem lengre - så sant du ikke sitter 5 cm unna tv skjermen da :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Tror du har misforstått hva innbrenning er gitt :roll:

Det er nok statiske ting som HP og kart og sånn som kan innbrennes MIDLERTIDIG. Det blir borte etterhvert. Det går ikke ann å få innbrenning som ikke går bort. Dessuten så SER man ikke den midlertidige innbrenninga mens den er der. Det ser ut som svake skygger som kun sees når skjermen er helt sort OG man må gå helt bort til tv'en får å kunne se det. Så innbrenning er ikke et problem lengre - så sant du ikke sitter 5 cm unna tv skjermen da :shock:
    Ok. Retter meg selv. Jeg lurer på hvor lang tid det går før den _midlertididige_ innbrenninga (det noen kaller retention, right?) er borte. For den virket jo å være der.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH-42PV60E Kr. 15.490,-. http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=14478
    Veggfeste TY-WK42X60 fra kr. 979 Hardware.no - Prisguide

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pansonic PV60

Sitter nå på nipppet til å kjøpe meg denne tven. Skal selge min Panasonic TH-37PA30 PLASMA for 7000,- Er det en grei pris? Har lest veldig mye bra om PV 60 her inne og den gjør det bra i tester. Skal mest bruke den til dvd, tv fra canal digital og xbox 360. Vil jeg angre på at jeg bytter ut min Panasonic TH-37PA30 PLASMA mot PV-60? Noen som har en formening? Pa-30en er jo mye finere design messig. Men bilde på Pv 60 er vel en god del bedre? I tillegg til at jeg får HD på xboxen. Fint om noen har synspunkter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et par spm til dere som har PV60:

- er refleksjoner i tven/glasset noe særlig problem? mer mindre enn jeg har på min 32" crt?
    - er den god på fotballsendinger. dette er viktig for min del. ser endel engelsk fotball på canal +. (digital dekoder).

føler det er idiotisk å bruke 10k mer på en Pioneer 427 eller Sony LCD hvis denne gir like bra eller bedre bilde. designet er ikke all verden, men med den rombefoten eller hva den heter så ser den ikke så ille ut.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivano
    et par spm til dere som har PV60:

- er refleksjoner i tven/glasset noe særlig problem? mer mindre enn jeg har på min 32" crt?
    - er den god på fotballsendinger. dette er viktig for min del. ser endel engelsk fotball på canal +. (digital dekoder).

føler det er idiotisk å bruke 10k mer på en Pioneer 427 eller Sony LCD hvis denne gir like bra eller bedre bilde. designet er ikke all verden, men med den rombefoten eller hva den heter så ser den ikke så ille ut.
    Refleksjoner er likt som på en vanlig CRT skjerm (glass i begge). Men tenk på at en plasma tv er mye større enn en CRT tv og dermed får man større område med refleksjoner. Personlig så har jeg aldri lagt merke til noen refleksjoner som plager meg... Kan tenke meg at det ikke er lurt å plassere tv'en i mot sola liksom. hehe

Hvis du skal se mye fotball på tv, så bør du absolutt gå for en plasma tv da de ikke har etterslep (LCD har 8ms) i det hele tatt. Les litt her: http://www.plasma-lcd-facts.eu/home/

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lanzze
    Sitter nå på nipppet til å kjøpe meg denne tven. Skal selge min Panasonic TH-37PA30 PLASMA for 7000,- Er det en grei pris? Har lest veldig mye bra om PV 60 her inne og den gjør det bra i tester. Skal mest bruke den til dvd, tv fra canal digital og xbox 360. Vil jeg angre på at jeg bytter ut min Panasonic TH-37PA30 PLASMA mot PV-60? Noen som har en formening? Pa-30en er jo mye finere design messig. Men bilde på Pv 60 er vel en god del bedre? I tillegg til at jeg får HD på xboxen. Fint om noen har synspunkter
    Har selv PV30 og det er först og fremst sortnivået jeg legger merke til er vesentlig bedre på PV60.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pv-60

Leste i dag at PV60 med fot selges for 12990 på den ny ekspert butikken i sørlandsparken.

Det må vel være et godt kjøp vel?

Eller burde jeg vente til nye modeller?

Takker for alle tips

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12.990,- for pv60 med fot er bra kjøp. Bra skjerm. Løp og kjøp.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arild23
    Leste i dag at PV60 med fot selges for 12990 på den ny ekspert butikken i sørlandsparken.

Takker for alle tips
    Da hadde jeg kjøpt med en gang. Det er sinnsykt billig. Det kommer nye modeller til våren. Så det er ganske lenge til de modellene kommer ut på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arild23

Takker for alle tips

Jeg er fra kristiansand men bor nå i oslo...

Hvor er det den nye eksperten skal åpne? skal "hjem" til helga og kan jo stikke innom å titte litt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Jeg er fra kristiansand men bor nå i oslo...

Hvor er det den nye eksperten skal åpne? skal "hjem" til helga og kan jo stikke innom å titte litt!
    Rett over veien for Elkjøp. Ved siden av plantasjen. Du vil se det når du nærmer deg senteret. Bygget ovenfor Toy'sar's

Men vet ikke om tilbudet gjelder bare i morgen siden det er åpningstilbud

Side 13 av 42 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •