Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 42 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 826
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Forstår ikke hvorfor så mange klager på designet til PV60. Synes den ser lekker ut!
    Jeg synes at PV60 er den fineste TV'en på markedet. Lurer veldig på å kjøpe inn 50" utgaven etterhvert. Nydelig TV.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var selv VELDIG skeptisk til designet til PV60. Ville egentlig ikke ha den for jeg syntes den så skikkelig stygg ut! MEN når jeg fikk den hjem på mitt rombe-stativ, så ser den skikkelig stilig ut! Veldig fornøyd jeg.

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk selv for PV600 i 42", mest pga design, da jeg PERSONLIG synes PV60 ser mer plastikk ut pga det litt større sølv feltet under tv'n. Uansett hva man velger blir man fornøyd med denne TV'n. Bruker den også til PC (hdmi->hdmi), og jeg må si at film fra PC med LCD henger etter Plasma (subjektivt selvsagt), selv med divx format (sort nivå spesielt). SD-kort plassen er mest en gimmick, men funker for å vise bilder fra digital kamera. Lyden er også meget imponerende (med tanke på bla. bass). Til syvende og sist blir det opp til lommeboka å bestemme, for hvis design er underlagt alt annet, og lyd kjøres via receiver, er nok PV60 et meget godt kjøp.

Det eneste som er usikkert om som noen antyder, hvorvidt Panasonic faktisk har gjort noe med bildebehandlingen fra 60 til 600...?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett PV60 ved siden av Samsung LE40M61B eller LE40M71B? Ser M61 har fått veldig god omtale av dingz.no.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV600 har bedre tuner enn PV60. Den analoge tuneren i PV600 er utrolig god. Bildebehandlingen tror jeg er den samme.
    De fleste har vel digital tuner eller kommer til å skaffe seg det i løpet av noen år (digitale bakkenettverket), så da betyr ikke dette så mye.
    Men med bedre innstillings muligheter, kan det hende man kan få bedre kalibrering av bilde med PV600. Det er bare spekulering fra min side.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    PV600 har bedre tuner enn PV60. Den analoge tuneren i PV600 er utrolig god. Bildebehandlingen tror jeg er den samme.
    De fleste har vel digital tuner eller kommer til å skaffe seg det i løpet av noen år (digitale bakkenettverket), så da betyr ikke dette så mye.
    Men med bedre innstillings muligheter, kan det hende man kan få bedre kalibrering av bilde med PV600. Det er bare spekulering fra min side.
    Hvordan veit du at det er bedre tuner i pv600 ? Jeg har sett alt av info om de to og aldri sett noe sånt...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Hvordan veit du at det er bedre tuner i pv600 ? Jeg har sett alt av info om de to og aldri sett noe sånt...
    Blitt fortalt det av BMH hvor jeg kjøpte PV600. Enkelte selgere hører jeg ikke på, men BMH sier ikke det uten at de vet det. Legger dessuten merke til at tuneren er utrolig bra, siden jeg har tak antenne.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok ikke tilfelle at det er bedre tuner på den. Selgere sier mye for å selge. På elkjøp sa dem at pv600 har en mye bedre påkostet elektronikk. Men hvis du leser specs og info fra panasonic, ser du at det ikke er forskjell på tuner og elektronikk.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg ser det svart på hvitt, så stiller jeg meg også tvilende til at PV600 skal ha bedre tuner enn PV60. Jeg har selv PV60 tilkoblet analogt kabel fra UPC og jeg er meget fornøyd med jobben den gjør med bildet. Da jeg sammenliknet PV60 og PV600 i butikken så kunne jeg ikke se forskjell på bildet på disse to TV'ene.

Etter min mening så er kanskje PV600 "litt" penere enn PV60, men PV60 er også pen i mine øyne. En fordel med PV60 er at den er smalere og dermed mer plasseringsvennlig hvis man har dårlig plass. PV60 bygger også mindre ut fra vegg. At den var smalere var en fordel for meg.

Hvis jeg skulle brukt TV'en med kun de innebygde høytalerne til annet enn tilfeldig TV-titting, så hadde jeg valgt PV600 pga. bedre innebygd høytalersystem. Prisforskjellen mellom PV60 og PV600 er vel også mindre nå enn når jeg kjøpte min PV60.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Før jeg ser det svart på hvitt, så stiller jeg meg også tvilende til at PV600 skal ha bedre tuner enn PV60. Jeg har selv PV60 tilkoblet analogt kabel fra UPC og jeg er meget fornøyd med jobben den gjør med bildet. Da jeg sammenliknet PV60 og PV600 i butikken så kunne jeg ikke se forskjell på bildet på disse to TV'ene.

Etter min mening så er kanskje PV600 "litt" penere enn PV60, men PV60 er også pen i mine øyne. En fordel med PV60 er at den er smalere og dermed mer plasseringsvennlig hvis man har dårlig plass. PV60 bygger også mindre ut fra vegg. At den var smalere var en fordel for meg.

Hvis jeg skulle brukt TV'en med kun de innebygde høytalerne til annet enn tilfeldig TV-titting, så hadde jeg valgt PV600 pga. bedre innebygd høytalersystem. Prisforskjellen mellom PV60 og PV600 er vel også mindre nå enn når jeg kjøpte min PV60.
    Min PV60 sliter med forballen gitt, vet ikke om det bare var en dårlig overførsel eller hvad, men jeg har også UPC, og her forleden så jeg litt fotball, men da kameraet panorerte over banen blir de hvite streker på banen jo ikke til å se på....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Da er det nok ikke tilfelle at det er bedre tuner på den. Selgere sier mye for å selge. På elkjøp sa dem at pv600 har en mye bedre påkostet elektronikk. Men hvis du leser specs og info fra panasonic, ser du at det ikke er forskjell på tuner og elektronikk.
    Enig at selgere sier mye rart. Stoler heller ikke på selgere hos Elkjøp, Bonus og liknende. Men BMH stoler jeg på. Du kan jo ringe til Panasonic og spørre.

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV62E selges fra mandag til 15 995,- på Eljkøp uten bordstativ. Noen som vet hvor man kan få tak i et billig og enkelt bordstativ til denne tv`en?

På av-shop selges et stativ til PA50 for 499,-, passer dette på PV62?

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativet til pa50 passer ikke til PV60. det er forskjellig koning på festepinnene.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min rombefot ved Amentio, husker ikke pris. Du kan sjekke der.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på PV 60 og PV 62 ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting, sies det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gul-grønne skygger

Noen som har lagt merke til gul-grønne skygger på konturene i bildet når det er raske bevegelser? Veldig synlig på svart-hvitt film (Sin-City) på min TH-PH9.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen mellom pv60 og pv62 er ingenting. Akkurat samme model. PV62 er elkjøp's egen modell. Panasonic har laget egen modell til elkjøp av en eller annen grunn... Mulig det er for å slippe pris garanti på PV60??!!

Jeg har ingen gul-grønne skygger på min PV62...

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Min PV60 sliter med forballen gitt, vet ikke om det bare var en dårlig overførsel eller hvad, men jeg har også UPC, og her forleden så jeg litt fotball, men da kameraet panorerte over banen blir de hvite streker på banen jo ikke til å se på....
    på min PV60 er bildene fra premier league og tippeligaen glimrende ser mye sport og har absolutt ingenting å utsette på hverken fra tennis, fotball, formel 1, moto gp, friidrett. heller ikke på naturprogrammer og filmer og nyheter og hva det måtte være. er fantastisk godt fornøyd med apparatet. kilde er viasat og canal digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med gule conturer?