Synspunkter Panasonic PV60/PV600 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 42 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 826
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er veldig fornøyd med pv60. Har hatt den i ca 6 uker nå tror jeg, og kunne ikke tenke meg å bytte den ut (bortsett fra toppmodellen pv600 da).
    Mitt eksemplar er perfekt på dvd og var veldig bra på satelitt Canal digital med den gamle tuneren jeg hadde. Ble en del dårligere med den nye tuneren de selger for en krone nå (ikke vet jeg hvorfor, både lyd og bilde er dårligere). Kommer til å kjøpe meg en bedre tuner etter hvert.

Vel, har sett pv60 opp mot nevnte hitachi pd 7200 og samsung sin daværende toppmodell. Etter mitt skjønn er pv60 ganske klart best, og ble valgt av den grunn. Svartnivået er noe dårligere enn crt, men slår det meste, hvis ikke alt av plasma og er langt bedre enn lcd. Skjermen er rett og slett en nytelse, og tar seg også overraskende bra ut på veggen hjemme - i motsetning til i butikkene der den ser temmelig kjedelig og nesten stygg ut i designet.

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ett stk 37PV600 bestilt fra Sverige (sparer noen lapper ja).

Trodde aldri jeg skulle gå for Plasma etter å ha "jaget" LCD i over 1 år. Men, alt i alt, iberegnet pris/kvalitet, daglig bruk osv. tror jeg dette er et fornufts kjøp. Så får heller en 1080p LCD stå på handlelisten den dagen HDTV ruller over det ganske land...

Deilig å være i mål, selv om det egentlig er jakten som er morsom... (hva skal jeg lage tråder om nå da ;-) )

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Da er ett stk 37PV600 bestilt fra Sverige (sparer noen lapper ja).

Trodde aldri jeg skulle gå for Plasma etter å ha "jaget" LCD i over 1 år. Men, alt i alt, iberegnet pris/kvalitet, daglig bruk osv. tror jeg dette er et fornufts kjøp. Så får heller en 1080p LCD stå på handlelisten den dagen HDTV ruller over det ganske land...

Deilig å være i mål, selv om det egentlig er jakten som er morsom... (hva skal jeg lage tråder om nå da ;-) )
    Du kommer bare til å angre på en ting; at du ikke kjøpte 42".

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Å nei du, for i motsetning til andre her på forumet så skal den stå i en oppholdsstue og ikke en TV-stue. "Big is NOT beautiful".

Har 84" i kjelleren som brukes til film og spill :grin:

Edit 1: Tror faktisk at jeg får marginalt bedre bilde på 37" fremfor 42" pga pixel str og det det medfører.

Edit 2: Tenk om jeg begynner å angre allikevel? huff, nei la oss håpe 37" er det rette kjøpet....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, kjøbte pv 60 til rundt 17000. Mulig jeg har misforstått, men er det kun 600 modellen som har den bulken på baksiden som skaper stress ved å henge den opp på veggen. Hadde ikke noe sånt på den 60 min iallfall.
    Vil forresten dette veggfeste fungere på denne pv60?(http://www.elprice.no/Product/Produc...12490&cid=5736)
    eller den som ikke er drei bar. Er drei bar en fordel for å kunne skifte bilde kabler, siden inngangene er bak på tv og ikke under?

Testet også tv med Gamecube både komponent og RGB, tven fyller ikke bilde ut helt på sidene, noen som vet årsaken til det? Det samme skjer på Panasonic prosjektoren min ae700. Der kun x360, parabol og dvd fyller bilde helt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lillywhite
    Testet også tv med Gamecube både komponent og RGB, tven fyller ikke bilde ut helt på sidene, noen som vet årsaken til det? Det samme skjer på Panasonic prosjektoren min ae700. Der kun x360, parabol og dvd fyller bilde helt ut.
    Regner med at du har prøvd accept knappen (Panasonic Auto, 16:9, 14:9, Just, 4:3, Zoom 1, Zoom 2, Zoom 3)...?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare PV600 som har den klumpen. Det veggfeste fra Vogels vil sikkert passe. Med dreibart feste så kan du nok koble mens den henger på veggen. Mulig du kan det med det som ikke er dreibart også hvis det bygger en del ut, men det er nok knotete å få til. Ufordelen med dreibart feste er at det bygger mere ut fra veggen, hvis det betyr noe.
    Kan være to grunner til at bildet ikke ble fylt ut på sidene. Den ene er valget av format (aspekt) på skjermen, og så må man kanskje velge format i spillet/spillmaskinen også (16:9).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen angra jeg ikke gitt Bomholt

42PV600 er i Posten... Håper bare at maks 4 meter ikke er for nære....

Gleder meg som en unge. hydr hydr.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Å nei du, for i motsetning til andre her på forumet så skal den stå i en oppholdsstue og ikke en TV-stue. "Big is NOT beautiful".

Har 84" i kjelleren som brukes til film og spill :grin:

Edit 1: Tror faktisk at jeg får marginalt bedre bilde på 37" fremfor 42" pga pixel str og det det medfører.

Edit 2: Tenk om jeg begynner å angre allikevel? huff, nei la oss håpe 37" er det rette kjøpet....
    Det var det jeg sa JR
    Hva med det du skrev her da?
    4m for nære! Du kan fint sitte 2,5m fra skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Regner med at du har prøvd accept knappen (Panasonic Auto, 16:9, 14:9, Just, 4:3, Zoom 1, Zoom 2, Zoom 3)...?

Ja har prøvd alle forskjellige formater. Zoom 2 og Zoom 3 da fyller den ut, men da forsvinner også en del vekk og zoomen ødelegger en god del av bildekvaliteten. Merkelig ikke "just" fyller den ut. Har også prøvd både widescreen og 4:3 signal på spillene. Både pal og ntsc. Samme med prosjektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lillywhite
    Ja har prøvd alle forskjellige formater. Zoom 2 og Zoom 3 da fyller den ut, men da forsvinner også en del vekk og zoomen ødelegger en god del av bildekvaliteten. Merkelig ikke "just" fyller den ut. Har også prøvd både widescreen og 4:3 signal på spillene. Både pal og ntsc. Samme med prosjektoren.
    Forstår jeg deg rett at det er bare Gamecuben som ikke fyller bildet helt? Da ville jeg tro det er noe i oppsettet der. Alt annet enn 14:9 og 4:3 fyller bildet helt ut i sedene, så det kan virke som at Gamecuben sender ett smalere bilde.

Min PV60 gjorde også noe rart når jeg satte igang DVD'n (RGB). Den kjørte Wide i 14:9 format, så jeg fikk sidebars og sort sripe oppe og nede på skjermen. Dette skjedde uansett hvilket format den stod på før jeg slo på DVD spilleren. Jeg måtte sette den til 16:9 for å fylle skjermen igjen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Det var det jeg sa JR
    Hva med det du skrev her da?
    4m for nære! Du kan fint sitte 2,5m fra skjermen.
    Åååååååååååååååååååååååååååååååååååå!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Forstår jeg deg rett at det er bare Gamecuben som ikke fyller bildet helt? Da ville jeg tro det er noe i oppsettet der. Alt annet enn 14:9 og 4:3 fyller bildet helt ut i sedene, så det kan virke som at Gamecuben sender ett smalere bilde.

Min PV60 gjorde også noe rart når jeg satte igang DVD'n (RGB). Den kjørte Wide i 14:9 format, så jeg fikk sidebars og sort sripe oppe og nede på skjermen. Dette skjedde uansett hvilket format den stod på før jeg slo på DVD spilleren. Jeg måtte sette den til 16:9 for å fylle skjermen igjen.

Har funnet ut at både PS2 og Gamecube ikke greier viser bildet ut, pga kanskje er laget for crt tver som har endel større svart kant. Så for at ikke noe bildet skal forsvinne bak så fyller ikke bildet helt ut. Når jeg satte bildet til 4:3 så kommer jo først et grått felt etterfulgt av tynne svarte streker og derpå bildet etter.

Men har jo såklart lagt merke til en ting som vet ikke helt om er feil med tven eller ikke, tenkte å kontakte service avdelingen til panasonic om ingen her har opplevd det samme. Men flere ganger når bildet på en film/spill skifter fra lyst mørkt og omvendt så er det som tven stiller inn kontrasten automatisk. Kommer et veldig raskt blink. Noen andre som har opplevd lignende?

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver denne tråden. Jeg har problemer med fargene på min pv62e. Se vedlagte bilde. I noen bilder, spesielt mørke bilder, så kommer det sånne lilla aktige konturer/linjer opp. Skjer ikke hele tiden, men ofte nok. Hva er dette?? Skal det være sånn?

Dette skjer på vanlige kabel tv signaler og på min pioneer dv-380.

Spesielt ille er det på filmen Collateral (se etter i ansiktene).

Virker som panelet har problemer med panoreringer også. Når det skjer mye på bildet, så virker det som graderingene på fargene blir dårlige og veldig synlige?

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg bestilt og mottatt 37" pv60 til mor. Må si at bildet var bedre enn forventet. Har sett denne i butikker, dog med dårlige analoge signaler, men med vanlig analog kabel var det faktisk veldig bra bilde, og foreløpig vil jeg si at det faktisk var på nivå med min sony 32" crt som hadde nypris 12000,- for 3 år siden. Hun var ihvertfall veldig fornøyd med bildet, men det hadde hun antagelig vært hvis jeg kom med en dantax e.l også. Og jeg var fornøyd med prisen også. 16k hos elprice. Skulle gjerne kjøpt den 500,- billigere hos elkjøp men de ville ikke levere så langt nord

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er engentlig forskjellen på PV60 og PV600? At PV600 har kort-leser? Gidder ikke betale flere 1000 ekstra for det. Ser det er mange ulike meninger om disse skjermene. Jeg vet at for 15-20k får man ikke det aller beste, men når jeg først skal kjøpe meg skjerm så vil jeg ikke ha noe midt på treet. Har sett skjermen i butikk med demo-film og bildet ser jo VELDIG bra ut.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV600 Har litt mere instillinger, finere design, Kortleser og bilde i bilde funksjon. Men panelet og bildet er identisk. På elkjøp SIER de at pv600 har mer påkostet elektronikk, men det er KUN for å selge da dette er tøys.

Ingen flatskjermer er perfekte i dag, men PV60 kommer veldig nært! Med sitt CRT tilnærmede sortnivå og supert bilde er den et sikkert valg. Dessuten har den tilkoblinger i haugevis. Men den har som alle andre litt problemer også, så man må egentlig finne den tv'en man er mest fornøyd med til tross for problemer. PV60 sliter med graderinger ved panoreringer, litt fargefeil i mørke bilder. Men det er ikke så ille faktisk som man skulle tro. Hadde LG pc1r før PV60 og DEN var forferdelig å se på. Bilde var greit, MEN den kunne ikke vise sort. Bare lysegrått og da er det bare stress å se på mørke filmer/serier.

Mange sier PV60 konkurrerer med Pioneer til 10 tusen kroner mer og det sier vel litt?

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg *tror* det er samme skjerm og panel, men 600 ble jo lansert 3-4 måneder etter 60, så det kan jo være gjort noe. pv600 har visstnok bedre lyd. har akkurat kjøpt 37" pv60 til min mor og det var kjempebra bilde på analog kabel. hvis du skal kjøre eksternt surround og ikke trenger kortleser ville jeg nok bare kjøpt pv60. pv 600 ser litt bedre ut også da, men ihvertfall i hennes stue så pv60 veldig bra ut. pv60 ser kanskje ikke så bra ut hvis du setter den ved siden av andre skikkelig pene skjermer og sammenligner, men alene ser den også bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke hvorfor så mange klager på designet til PV60. Synes den ser lekker ut!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser mye bedre ut på veggen hjemme hos meg enn den gjorde i butikken. Så designet var en gledelig overaskelse, bedre enn fryktet :-D

Side 11 av 42 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •