Problem med bildet på Panasonic 42" PA50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problem med bildet på Panasonic 42" PA50

Har en 42" Panasonic PA50 som jeg stort sett er fornøyd med, men jeg klarer ikke å se hele sendingen på skjermen. Ta en fotballkamp som eksempel: oppe i venstre hjørne står det "LSK-RBK". Det eneste jeg ser er "..BK" Så sendingen er på en måte større enn skjermen min...
    Har forsøkt alle variantene på fjernkontrollen ved å trykke på knappen for "Aspect", men ingen av valgene får sendingen til å være tilpasset skjermen min... Hverken 16:9, Panasonic Auto, el.l.
    Er det noen som kan hjelpe meg?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du har parabol, og tunerer din står stillt inn feil

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har parabol, med Nokia 9311S tuner. Har du peiling på hva/hvordan man stiller den inn?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare spørre, hvordan er kvaliteten på bildet og bevegelsene når du ser på fotball på den Tv'en din? Sett litt på en Panasonic selv.. Men får liksom aldri demo av fotball . (ser lite på det, men ofte det avsløerer skjermens potensiale på mange områder.).

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig stor tuneren innstillt på 4:3 noe som ikke egner seg spesiellt bra for 16:9 tv'er. Er vel en installasjon meny på den hvor du kan stille dette. Samt sjekk at den står på RGB ut. (video out) Tjener en del på bildekvaliteten om den står på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Mest sannsynlig stor tuneren innstillt på 4:3 noe som ikke egner seg spesiellt bra for 16:9 tv'er. Er vel en installasjon meny på den hvor du kan stille dette. Samt sjekk at den står på RGB ut. (video out) Tjener en del på bildekvaliteten om den står på det.
    Takk for hjelpen, Revox!!! Nå funker TV'n som bare det! Det var jo en utrolig enkel løsning på et problem som har irritert meg mer og mer... Er ingen spesialist på slikt, så... Men nok en gang, takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Må bare spørre, hvordan er kvaliteten på bildet og bevegelsene når du ser på fotball på den Tv'en din? Sett litt på en Panasonic selv.. Men får liksom aldri demo av fotball . (ser lite på det, men ofte det avsløerer skjermens potensiale på mange områder.).
    Jeg er ingen "kjenner" når det gjelder lyd & bilde, så for meg funker TV'n evig nok både til å se fotball og annet på. Selv om det er mye bevegelse i bildet, så synes jeg det er tilnærmet likt den gode gamle TV'n som ble ofret når plasmaskjermen kom i huset.
    Det eneste jeg har reagert på, er at dersom det er et nærbilde av f.eks. et ansikt, så blir midten av kinnet noe "blast", dvs. unaturlig farge på den midtre delen av et større område som har tilnærmet lik farge og belysning. Har forsøkt å stille på TV'n meny, uten at det har hjulpet noe særlig...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er farge skaleringen i tv'en. Den har vel 10bit eller 8bits farge dybde noe som kan gi en tydelig overgang innen samme farge, (8bit vesentlig mer tydelig enn 10bit) F.eks har du en blå himmel som gradvis blir lysere over skjermen kan man ofte lett se skillene imellom farge tonene. Det er ikke noe du får stillt vekk på tv'en dessverre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •