Kjøpte ny TV som viser seg å være brukt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpte ny TV som viser seg å være brukt!

Kjøpte meg ny TV idag til 13.000 kr. Når jeg så henta kolliet så påpekte jeg til han på lageret at bærehåndtakene på esken var ødelagt. Fikk til svar at det bare var en fordel, fordi eska ikke skulle bæres etter disse (!) - de var bare for å dra av pappen fra foten... Greit nok tenkte jeg. Vel hjemme så begynte jeg å studere eska mer nøye, og konkluderte med at denne har vært åpnet. Ringte til utsalgsstedet og fortalte at det så ut som denne TVen har vært åpnet før, og fikk da til svar at det var helt sikkert bare for å sjekke at foten var med i eska.

Når jeg så ikveld endelig begynte å pakke opp TVen, så var det ingen tvil. Skjermen var _full_ av fingermerker og det lå til og med et gjenglemt skrujern av kaliber dritstort (!!!!!!) nedi der.

Er dette noe jeg må akseptere, eller er det bare å ta kontakt og kreve ny levering på døra og at de tar med den brukte TVen tilbake?

Hilsen en som er glad det ikke var onsdag før påske idag, tross alt...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akseptabelt i det hele tatt!!! Hadde tatt den med til sjappa sporenstreks og forlangt ny vare! Vi leker da ikke butikk gjør vi vel??? :evil: Du burde jo egentlig få avslag på ny TV, spør du meg! Makan til "kundeservice".

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken butikk var det? Høres jo helt latterlig ut....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er garantert Elkjøp. Har jeg rett? Har nemlig hørt at dette er "vanlig" rutine der, på enkelte varegrupper. Elkjøp har som kjent pengene tilbake garanti, om man leverer tilbake innen 30 dager på mange produkter. Har lest på andre sider at enkelte av disse returnerte produktene blir sendt tilbake til importør(eller hva det enn er), mens noe av det bare blir pakket inn igjen og solgt som det var ny vare.
    Sistnevne har jeg også hørt fra bekjente at Clas Ohlson også kan gjøre.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET er det vi kaller seriøst eller hva...???

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm det er sånt som skjer dette.

Det er merkelig att de ikke informerer kundene om dette på forhand. Bruk resten av helgen å test tven skikkelig er den ok så kan du Ta kontakt med butikken(avdelingsleder) på mandag og kreve ett avslag i prisen eller krev ny tv.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrujernet har sikkert blitt brukt til noe, jeg ville sett nøye etter merker på alle kanter og også se om det er skruer som ser ut til å ha blitt skrudd opp. Om det er noe som er skrudd opp er sjangsene store for at garanti ikke lengere gjelder.

Elkjøp?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at meldingen min kom igjennom, for akkurat når jeg trykket på Send-knappen så ble hele nabolaget svart.

Vet ikke om jeg skal nevne noe navn før selger får mulighet til å gjøre opp for seg. Det var ikke Elkjøp, men det er en av de største multivarehuskjedene i Norge...

Det kommer ikke på tale fra min side å bruke/røre TVen. Den ble sporensstraks pakket ned igjen når jeg fikk bekreftet at skjermen var full av fingermerker. Hvis selger måtte ønsker det, kan han gjerne for min del få finne ut hvem sine fingermerker det er - mine finner han iallefall ikke.

Det morsomme er jo historia han på lageret serverte meg ang de ødelagte håndtakene. De hadde selv båret en TV etter disse, og så hadde TVen deiset i bakken hvorpå de stod igjen med pappskallet og lang nese. Mon tro hvorfor håndtakene på min TV var ødelagt...

Er det mye forlangt å kreve at de kommer med ny TV, og tar med seg den gamle? De driver profesjonell utkjøring av varer uansett, og har sin egen bringetjeneste. Jeg måtte låne bil idag for å bringe TVen hit, og det er en kjøretur på 30 minutter hver vei...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linuxguru
    Er det mye forlangt å kreve at de kommer med ny TV, og tar med seg den gamle? De driver profesjonell utkjøring av varer uansett, og har sin egen bringetjeneste. Jeg måtte låne bil idag for å bringe TVen hit, og det er en kjøretur på 30 minutter hver vei...

Jeg synest ihvertfall IKKE det er for mye forlangt nei!!! Krev krev krev i en sånn situasjon!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de bør levere ny tv på døra og hente den brukte.

Kjøpte en sofa i fjor som hadde fått fuktskader. Den gangen var det ingen problemer å få levert en ny på døra (selv om det tok mange uker ettersom det var bestillingsvare).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linuxguru
    Godt å se at meldingen min kom igjennom, for akkurat når jeg trykket på Send-knappen så ble hele nabolaget svart.

Vet ikke om jeg skal nevne noe navn før selger får mulighet til å gjøre opp for seg. Det var ikke Elkjøp, men det er en av de største multivarehuskjedene i Norge...

Det kommer ikke på tale fra min side å bruke/røre TVen. Den ble sporensstraks pakket ned igjen når jeg fikk bekreftet at skjermen var full av fingermerker. Hvis selger måtte ønsker det, kan han gjerne for min del få finne ut hvem sine fingermerker det er - mine finner han iallefall ikke.

Det morsomme er jo historia han på lageret serverte meg ang de ødelagte håndtakene. De hadde selv båret en TV etter disse, og så hadde TVen deiset i bakken hvorpå de stod igjen med pappskallet og lang nese. Mon tro hvorfor håndtakene på min TV var ødelagt...

hadde dette skjedd i min butikk så hadde jeg hvertfall ikke hatt noe problem med å kjøre ut en ny tv til deg...

for de kjedene som har 30 dager angrefrist så kan dette av og til være et problem, hos oss så merker vi varene som har kommet i retur, og når de skal selges så tilbys dem med litt rabatt. er derimot varen som ny, dvs at det ikke går an å se at den har vært brukt (eller kanskje ikke har blitt brukt i det hele tatt), ja da kan den faktisk selges som ny. du skyter deg selv i foten hvis du prøver å selge en vare som åpenbart er brukt som ny, da kunden garantert merker det og lager et *******

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt ordnet seg idag uten noe spørsmål. Fikk ny TV som var forseglet, men det lå faktisk et skrujern nedi denne også - riktignok rett type for å skru fast foten. I den forrige eska lå det flatt skrujern, kontra stjerne i den nye. Så jeg er glad den forrige TVen fikk seg en tur tilbake - er ikke godt å si hva den har opplevd...

Ang utsalgssted så var det Coop Obs!, og jeg synes de har ytet god service både før og etter kjøp.

TVen det gjelder er Atec 37" LCD AV370W. Denne kommer på kampanje til over påske til 12.990,- Med forbrukersamvirkekort kommer prisen på 12.600,- Slett ikke verst - imponerende bilde til prisen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •