Samsung LE-40R71BX endelig i hus! Førsteinntrykk her...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE-40R71BX endelig i hus! Førsteinntrykk her...

Fikk min rykende ferske Samsung LE-40R71BX i går, og har postet noen førsteinntrykk (på engelsk) her:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=327119

Mer følger etter hvert som jeg får kjørt den litt med bl.a. digitale signaler.

Så langt er jeg derimot veldig fornøyd...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    Fikk min rykende ferske Samsung LE-40R71BX i går, og har postet noen førsteinntrykk (på engelsk) her:

Håper virkelig du har tenkt å føre denne tråden videre på norsk også,
    greit nok på engelsk men....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi

Jeg fikk min R71 i hus på onsdag.. har ikke fått tid å teste den så veldig mye ut.. Men er så langt meget fornøyd! bortsett fra en ting.. Ser du skriver at fotball ser veldig bra ut hos deg, jeg har sittet og sett på tippeliga åpningen denne helgen og synes ikke det var helt perfekt! Jeg har Canal digital via parabol og får akkurat som noen "artifakter" rundt spillerene. Akkurat som litt støy rundt de. Dette er bare når det er filmet på lang avstand, på nær bilder er det helt konge!! Har du sett noe lignende?løsning? bruker scart RGB.
    Ellers må jeg si at skjermen ser konge ut.. Utrolig bra farger på den! Kjempe design og herlig med dreibart bord! Venter bare på en dvd med Hdmi, har så langt bare fått testet scart, og tror andre signal kommer til å bli helt rått! Sålangt kjempe fornøyd, er bare dette med fotballen som kommer med jevne mellomrom... Merker virkelig at det er doblet antall farger fra M61. Så de ved siden av hverandre, R71 er mye klarere og skarpere i fargene. Minn bror har en Pio 436, R71 er minst like bra, visst ikke bedre akkurat på farger iallfall! Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Jeg fikk min R71 i hus på onsdag.. har ikke fått tid å teste den så veldig mye ut.. Men er så langt meget fornøyd! bortsett fra en ting.. Ser du skriver at fotball ser veldig bra ut hos deg, jeg har sittet og sett på tippeliga åpningen denne helgen og synes ikke det var helt perfekt! Jeg har Canal digital via parabol og får akkurat som noen "artifakter" rundt spillerene. Akkurat som litt støy rundt de. Dette er bare når det er filmet på lang avstand, på nær bilder er det helt konge!! Har du sett noe lignende?løsning? bruker scart RGB
    Jeg la også merke til tilsvarende da jeg så deler av Lillestrøm-Rosenborg på TV2. Det er ikke mye, men, som du sier, du kan se tendenser til små "skygger" rundt spillerne på avstandsbildet. Jeg sitter rundt 2.5-3 meter unna TVen, og legger egentlig ikke merke til det, men jeg kan se for meg at det blir mer synlig hvis en sitter nærmere TVen.

Jeg vet av erfaring at fotballsendinger av en eller annen grunn er komprimerte i større eller mindre grad. La også merke til "feil" da jeg f.eks. så tyske fotballsendinger fra NRK på min gamle 32" CRT, hvor blant annet gresset ble tydelig påvirket av komprimeringen.

Med andre ord: Det kan være like mye sendingen som TVen, men så lenge en ikke har så mange andre kilder å sammenlikne med, er det vanskelig å si hva som har mest "skyld".

Uansett, det er ikke nok til å få meg til å mislike TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei helt enig..sitter nok litt nærmere enn deg,om ikke mye, tror kanskje det er nok til å merke det.. Så akkurat Brann kampen og i første omgang var det utrolig lyst og ikke noe bra bilde egentlig, men justerte ned lystyrken og det kom seg betraktelig. Men som du sier, ikke nok til å ikke like den! Jeg er kjempe fornøyd, og har for det meste noen sinnsykt klare bilder!!
    Har du funnet frem til noen gode bilde innstillinger?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare et lite spørsmål til dere som har denne tv'en. Hvordan er skjermbilde ved vanlige tv signaler?

Har bare vanlig analog kabel her jeg bor på de fleste kanalene. I tilegg har jeg en Phillips Qam (er det riktig tro?) dekoder for Canal Digital med de fleste "vanlig" norske kanalen. I flølge dekoderen for den helt topp signaler (et slags test program i menyen).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har bare et lite spørsmål til dere som har denne tv'en. Hvordan er skjermbilde ved vanlige tv signaler?

Har bare vanlig analog kabel her jeg bor på de fleste kanalene. I tilegg har jeg en Phillips Qam (er det riktig tro?) dekoder for Canal Digital med de fleste "vanlig" norske kanalen. I flølge dekoderen for den helt topp signaler (et slags test program i menyen).
    Som jeg nettopp skrev i en annen tråd: "Jeg har en ny 40" R71, og den ser til dels meget bra ut via UPCs digitale kabel-TV-boks (scart RGB) - i det minste når signalet er bra og klart i utgangspunktet. Dårlige kanaler blir derimot ikke fullt så bra, men slik er det jo med LCD."

Du bør nok med andre ord gi TVen minst scart via RGB for å få et bilde du kan (men ikke alltid) være fornøyd med. Så store LCD-TVer er derimot nådeløse mot dårlige signaler, så det er vanskelig å gi noe generelt svar - ettersom jeg ikke aner hvor bra el. dårlig signalkvaliteten på akkurat ditt kabelanlegg er.

Hvis du f.eks. kjører analog kabel rett inn i antenne-inngangen, kan nok signalet bli så som så, vil jeg tro.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •