Test av SONY KDF-E50A11E ! ;) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 82
    Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MarkusG
    Skal snart kjøpe meg hjemmekino ting (Sorround ann.legg, TV/projeltor m.m.). Hva vil gi best bilde av denne og Hitachi TX200 med et godt lerret? Har ikke råd til begge...
    For å si det litt teit, så vil jeg påstå at et 100" bilde av god kvalitet er "bedre" enn et 50" bilde av god kvalitet. 100" er bare mye mer "Kino" enn alternativet. I et mørkt rom er det ikke mye tvil i mine øyne om at TX200 er bedre på Film.

Så er spørsmålet; Skal du bare se på film? For hvis du skal se på TV og spille Playstation/XBOX. Så er du inne på et annet bruksområde enn Projektor+Lerret. Da er det Bakprojektor TV som gjelder i denne prisklassen. Enten Sony'en som i denne tråden, eller Sagem'en som så mange nevner

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fint svar Tror egentlig ikke at det blir så mye TV-titting... Det gjørjeg med familien. Men det blir litt TV-Serier fra DVD/PC men det kan vel kalles film?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT:; Joey1313, ville bare opplyse men bare fjern innlegget... Syns ikke det var vits i å lage en ny tråd.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo ikke prisjakt tråd så spørs om ikke du bør redigere innlegget ditt. Jeg har lagt inn prisen på AVnytt. Dette var en "løp å kjøp" TV i utgangspunktet, nå begynner det å bli helt villt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MarkusG
    Bumper denne opp igjen jeg, TV'en koster xxxxx på xxxx nå

EDIT:; Joey1313, ville bare opplyse men bare fjern innlegget... Syns ikke det var vits i å lage en ny tråd.
    Sorry om jeg ga det intrykket, jeg er ikke moderator og kan ikke gjøre noe med andre sine innlegg. Det jeg mente var at du kan spare moderatorene på dette forumet for litt arbeid ved å redigere ditt eget innlegg slik at det ikke strider mot reglementet. Henvisning til bestemte butikker med tilbudspriser er ikke tillat i tråder som skal omhandle det "tekniske". Men vi kan f.eks. si: Sjekk ny pris på denne nå: LINK (Tror jeg) ;-)

Edit: Ser uansett ut som den prisen var feil ja. Finner ikke TV'en hos den butikken lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer bakprosjeksjon sterkt - men jeg vil IKKE ha noe som støyer! Gjør den det?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Vurderer bakprosjeksjon sterkt - men jeg vil IKKE ha noe som støyer! Gjør den det?
    En av grunnene til at jeg kvittet meg med plasmaen jeg hadde var kondensator/spole summing. Antar at jeg er litt var for støy, men Sony'en plager ikke meg i sitteavstand på 2,5m. Men setter du TV'en på mute så hører du viften om du lytter etter den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal til Sørlandet i nærmeste fremtid - og du ikke har solgt TV-en - hadde det bært artig å testet. Og kanskej tatt den med seg hjem...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Hvis jeg skal til Sørlandet i nærmeste fremtid - og du ikke har solgt TV-en - hadde det bært artig å testet. Og kanskej tatt den med seg hjem...
    Har sendt deg PM, denne tråden er helst for de tekniske aspektene ved TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva blir den endelige dommen? bør jeg kjøpe?! har ikke allverden med gryn, men bruker nesten bare TV til DVD, XBOX og litt vanlig tvtitting!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helmax

Var å så denne på Sony centeret på Karl Jogan i dag.

Vanvittig bra i forhold til pris.

MEN, de hadde en 55" stående ved siden av den...og jeg har til dags dato ikke sett en plasma eller lcd, uavhengig av merke, som kan måle seg med det bildet.
    Bygger desverre 10 cm ekstra bak, prisen var det dobbelte, ca 27k, men den var rett og slett nydelig.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nok SXRD TVen. Den har jo 1920x1080 oppløsning og en bedre pixel-teknologi.

Forøvrig er KDF-E50A11E gått ut, og inn kommer KDF-50E2000 (muligens KDF-50E2010 i Europa). Den er så og si identisk, men har bl.a. 2 HDMI innganger istedet for 1, PictureAndPicture, og visstnok litt høyere brightness. Tror ikke den er kommet til Norge ennå - det er vel forsåvidt ikke sikkert den kommer heller. Er ihvertfall ikke nevnt på Sony.no eller Serviceavdelingen ennå. Men den står jo under AVNytt.

Jeg er forøvrig godt fornøyd med min KDF-E50A11E, nå som jeg har en utgave som fungerer som den skal. Kunne tenkt meg bedre sortnivå på kveldstid med dempet belysning, og skulle ønske jeg virkelig kunne slå Sharpness helt av, men ellers er TVen knall. Jeg 'jukser' riktignok litt med en videoprosessor koblet til, men uansett.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KDF-50E2010 er nå tilgjengelig ifølge Sony DealerNet. 55" står det 11/9 på, og 70" kommer 30. oktober.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det var nok SXRD TVen. Den har jo 1920x1080 oppløsning og en bedre pixel-teknologi."

Yepp, det er nok riktig.

Hinsides billedkvalitet.

Satte toppmodellen av 46" LCD på sidelinjen.

Men prisen er desverre for høy.

Det ender nok med 50" på meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    KDF-50E2010 er nå tilgjengelig ifølge Sony DealerNet. 55" står det 11/9 på, og 70" kommer 30. oktober.

Frode
    Link?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å bestilte KDF-50E2010 i dag på Serviceavdelingen, og fikk bekreftet at den skulle leveres fredag eller mandag.
    Gleder meg vilt

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Birger
    Link?
    Kun for de som er Dealer!:-)

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hmmppff...

Ja, tanken slo meg i det jeg hadde postet innlegget....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Bestilte KDF-50E2010 på NetOnNet den 31.08 (siste dag for å få dobbel garantitid). TV'en ble sendt ut fra lager den 05.09 og er demed på tur hjem til meg. Venter i spenning på å få sjekket ut vidunderet. For de som har lyst til å lese litt mer om denne så kan dere jo sjekke ut følgende linker:
    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=391681
    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=388478
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...&page=19&pp=30
    Avslutter med et lite sitat fra en av de nye eierne av KDF-50E2010 - "To my surprise, the picture quality, features, and workmanship on the Sony 50E2000 made it a clear winner with both my wife and I, as well as the neighbor/friend. I never thought I'd live to say LCD can be better than DLP, nor Sony makes great equipment, but its true."

Tror nok at dette er TV'en som gir mest for penga pr. dags dato - kan vel ikke være noe tvil om det!!

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl

Frode
    HVA??? Jeg har jo nettopp bestilt KDF-E50A11E direkte fra Sony. Fikk ikke høre et kvekk om noen ny modell :evil: Tror dette blir noen sinna telefoner!!!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •