Best PC kobling til Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best PC kobling til Plasma

Jeg har ikke DVI-utgang på PC, men ønsker å se film fra PC samt benytte internett på min Hitachi 42PD6600. Hva ville være best tilkobling? VGA til VGA, VGA til Scart eller S-video? Transporterer VGA både bilde og lyd?

Håper på kyndig veiledning.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA til VGA gir best bilde. VGA er et høykvalitets videosignal som kun frakter bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fare ved "åpen" tilkobling fra plasma?

Takker for svar. Nå henger plasmaen min på veggen over en trappnedgang, noe som fører til en del arbeid når ting skal kobles til og fra (må opp med leddstige osv). Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om det går greit å ha VGA-kabelen (eller andre kabler for den saks skyld) koblet til tv'en til enhver tid og dermed ligge "åpen"/utilkoblet i den andre enden?

Ettersom dette er et sikkerhets spørsmål håper jeg de som svarer kan kommentere noe rundt hvorfor det er farlig/ufarlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stikker forsåvidt ni pinner ut av enden på VGA-kabelen som det ikke er heldig å kortslutte. Men uansett så er strømmen gjennom en sånn kabel så lav at det ikke medfører noen fare for deg. Disse kablene er jo også beregnet benyttet mellom projektorer og bærbare PC-er og i disse miljøene så tas kablene fram og tilbake og står åpne i lange perioder. Så nei, det medfører overhode ingen fare å ha en sånn kabel slengende, annet enn at du eller småbarn kan risikere å snuble eller dra i kabelen og dermed røske hele plasmaen av veggen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •