Noen som kjenner til Samsung LE-46M51B?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som kjenner til Samsung LE-46M51B?

Hei, jeg sliter med å finne tester eller omtaler av denne...
    Er det noen her som har erfaring med denne som de vil dele, eller linker til tester ol.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester er visst ikke så lette å finne. Jeg har nettopp kjøpt en slik selv, og er godt fornøyd. Men har så langt bare prøvet den på vanlig TV-signal og litt gammel DVD-spiller over SCART. Skal koble til PC'en etterhvert når jeg får tid, og skal også kjøpe en DVD/HD-opptaker.

Menyene er enkle og oversiktlige, og "side ved side"-funksjonen ved fargejustering et stort pluss. Nå har jeg foreløpig ikke gjort noen justeringer, at TV'en var så god "ut av esken" var en av grunnene til at jeg kjøpte den. Den er fantastisk klar på "Dynamisk" instilling, antagelig overdrevent klar, men når man har sett på det en stund er det vanskelig å skru ned til et "riktigere" nivå, fordi det ser matt og kjedelig ut.

Det jeg var mest redd for var hvordan vanlig TV-signal ville se ut på en så stor skjerm, men det var faktisk ikke noe problem. Det kommer selvsagt an på sitteavstanden. Og på signalet, den gjør ikke noe for å pynte på dårlige signaler.

Det jeg er minst glad for er å måtte justere billedstørrelsen støtt og stadig, når det veksler mellom 4:3 og widescreen, men det er kanskje felles for alle når de går på vanlige TV-signaler. Det er en knapp på fjernkontrollen for dette, men den sitter under skyvedekslet, så jeg ende ofte opp med å gå til menyen for å gjøre dette.

Lyden er helt OK, men ikke noe å skryte veldig av, og vrenger litt på høyt volum. Jeg skal koble til et eksternt anlegg etterhvert.

Ellers har jeg ikke mye å irritere meg over på denne TV'en. Det eneste måtte være at den blanke listen med knappene nederst faktisk stjeler litt av oppmerksomheten hvis belysningen er slik at det skinner mot den.

Det er i grunnen alt så langt. Skal heller poste litt mer når jeg får prøvet den ut mere.

EDIT: En ting til. Pass på å shoppe på pris. Veilende pris på denne varierer fra 29990 til over 43000. Og selv den laveste prisen går det sikkert an å diskutere om du går i butikken og har talent for slikt.

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0