Trenger hjelp! (trenger ekstern tuner til plasmaen min)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Trenger hjelp! (trenger ekstern tuner til plasmaen min)

MÅ ha hjelp, trenger en real tuner til Plasma TV'n min, eneste jeg får brukt den til nå, er spill/dvd skjerm. Har ikke all verdens med tilkoblingsmuligheter på den, 2 x. VGA. Så hadde vært greit med en tuner eller noe annet med muligheter for å koble inn litt ekstra ting inn i! Skjermen er HD-Ready(1080), så hadde vært fint med en HDTV Tuner. Så får jeg håpe at noen her inne kan mere om dette enn meg, og hjelper meg ut av det

EDIT: Vennligst ta spørsmålet om lakkering av dine høyttalere under korrekt forum.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha hjelp, på begge deler! Utrolig kjedelig og ikke få med seg Hotel Cæsar Hehe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det kommer til å koste endel om du skal lakkere om 215(spessielt pianolakk). Og syns vel egentlig ikke at de er verdt det . Men men.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kommer nok sikkert til å koste en del, har ikke peiling, men kan vel ikke ta mere enn 2000-2500,-? Personelig syns jeg at det er verdt det, blir dem litt mere spessielle!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg mase, ellers får jeg sikkert ikke noe svar!? Hehe. Hjelp hjelp hjelp

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    MÅ ha hjelp, trenger en real tuner til Plasma TV'n min, eneste jeg får brukt den til nå, er spill/dvd skjerm. Har ikke all verdens med tilkoblingsmuligheter på den, 2 x. VGA. Så hadde vært greit med en tuner eller noe annet med muligheter for å koble inn litt ekstra ting inn i! Skjermen er HD-Ready(1080), så hadde vært fint med en HDTV Tuner. Så får jeg håpe at noen her inne kan mere om dette enn meg, og hjelper meg ut av det Å, nå som jeg først har klart å få frem et innlegg, kanskje det er noen som har erfaringer med pianolakk? Har lyst til å gjøre CLSC-215 mine litt mere "unike" og få dem blanke og fine i svart pianolakk! Noen tips? Hva skal jeg gjøre? Kan møbelsnekkere eller lignende gjøre dette så resultatet blir så godt som perfekt uten å sluke i seg hele lommeboka? Takk for svar
    For det første bør du ta det litt med ro - etter hva jeg kan se, postet du disse innleggene midt på natta og på morgenen, og da er det begrenset med folk her.

For det andre; masing fungerer heller ikke. Enkelte forum har faktisk regler som sier at dersom man gjør det, stenges tråden. Er vel muligens ikke en sånn regel her enda, men.

For det tredje; vi må ha litt system her, derfor er det separate forumdeler for f.eks. TVer og høyttalere.

For det fjerde; hva slags plasma har du? Kom den originalt uten tuner? Hadde den tuner, men den er blitt 'borte'?

Uansett: Dersom du har muligheten til å skaffe deg et digitalt abonnement hos enten UPC eller Canal Digital, vil du jo kunne koble kabel/satelitt-tuneren til plasmaen, for dermed å se TV.

Dersom dette ikke er mulig, kan du prøve et produkt som f.eks. dette her.
    Jeg har ikke prøvd den selv, så jeg vet ikke hva slags innganger den har eller hvor bra den er.

Når det gjelder HD Ready, vil TVen din kunne motta slike signaler når det en dag kommer, f.eks. i form av en BluRay eller HD-DVD spiller. Tar nok en god stund før vi får HD-TV via bakkenett her i landet (alt er relativt, men).

Kan ikke fri meg fra tanken om at jeg gikk rett på limpinnen her nå, men det får stå sin prøve...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ta det med ro ja, var nok litt "overtrøtt" og stressa når jeg starta innlegget den natta, hadde vært våken i alt for mange timer og levde på coka-cola=)
    Det med at jeg skrev spørsmål om høytaleren tenkte jeg ikke over, beklager!

Plasma skjermen, er en Sony PFM-42B2 hvis jeg ikke tar helt feil, det er en "Profisjonell" Monitor, beregnet til foredrag og lignende. Den ble ikke levert med tuner, og sony har heller aldri lagd noen tuner til den!

Den tuneren du har link til har jeg sett på før og jeg syns ikke den virker aktuell! Men kanskje eneste mulighet, jeg får lete videre, takk for tipset iallefall!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Var ikke meningen å være "drittsekk", men jeg var usikker på om du mente innlegget seriøst.

Tror nok en form for parabol- eller kabeltuner er ditt eneste håp om å fler tilkoblinger + TV. Når det er sagt, er det latterlig dårlig med inn/utganger på min UPC digital dekoder, så den faller vel bort her. Så parabol + tuner er kanskje det sikreste tipset. Eller som nevnt den boksen m/ tuner, men det ser jo egentelig ikke ut som det er så mange innganger på den heller.

-Selv har jeg en plasma uten tuner, og som sagt UPC digitaldekoder, men jeg har også en DVDO VP30 scaler som har mange inn/utganger i mellom dem. Men det er jo en veldig dyr løsning da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harley Davidson-entusiaster med skjegg, feit mage og solbriller hjelper ikke japseryttere (som meg) dersom jeg skulle få motortrøbbel.
    Martin Logan-entusiaster (som meg) bryr oss heller ikke om Cerwin Vega!-eiere når de har problemer...

Berre kødda. En kompis av meg hadde teve uten tuner. Har koblet den på en dvdopptaker han. Funka fett det ess...

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avshop selger jo eksterne tv tunere

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har sett at avshop har eksterne tv-tunere, blir vel til at jeg går for en Parabol, kan ikke tenke meg at DVD-Opptaker har verdens beste tv-tunene, har vært inne på tanken før, men har slått den fra meg=) Innlegget var seriøst ja, du virka ikke som noen drittsekk, så ingen fare=) Takk for svar og hjelp fra alle=)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •