Hjelp til Kjøp av HDTV Prisklasse 13.000 med upperlige farger og Kontrastforhold....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til Kjøp av HDTV Prisklasse 13.000 med upperlige farger og Kontrastforhold....

Som sagt trenger hjelp til å velge en TV innefor de Guidelinjene, trenger å ha god Kontrast, gjerne 2-3000 i kontrast...

Har nettopp sendt tilbake Hyundai HLT 3272 fordi kontrasten ikke dugde til Xbox 360 spilling.

Skal bruke TVen til de primært til spilling av Xbox 360, men den skal jo også brukes til å se Hotel Cæsar og DVD og kjøre PC igjennom den innimellom...

Likte godt denne TVen fra komplett:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313313
    http://www.surf0800.de/uploads/pics/...g-le32r41b.jpg

Fordi denne TVen ser til å ha 3000:1 kontrast, men akkurat som denne modellen:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed

Så virker det som 3000:1 er dynamisk Kontrast og 800:1 er de ekte kontrast forholdene, og det vil jeg ikke si er noe stort forskjell når jeg nettopp har sendt tilbake en TV med 600:1 i kontrast...

Har sløst bort nesten 500 Kr på denne Hyundai TVen ved Tilsending og Tilbakesending så har ikke lyst å måtte gjøre det en gang til...

Så jeg vil gjerne ha en TV hvor svart er passelig svart og fargene er Pene, oppløsninga må være 1366 x 768 iallefall sikkert...
    Svarthetsnivået må være så godt at svartheten har gode detaljer og at man ser godt i mørke spill som Splinter Cell og Doom 3, er lei av å spille dem i Bleke svartfarger...
    Hadde vært digg å koble PC til å spilt dem i orntlig kontrast fordi PC skjermen min har heller ikke mere enn 600:1 i kontrast...

Så er det noen som kan hjelpe meg ???

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samsung le32m51b

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    m51b er den beste tven av de to som er nevnt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iforhold til visse ting som intereserer meg så ser begge 2 altså
    Samsung 32" LCD-TV LE32M51B og
    Samsung 32" LCD-TV LE32R51B

Men jeg har hørt noe om at R serien e ikke like bra som M serien ellers så har begge 2 gode specs som jeg liker:

8 ms Responstid
    1366 x 768 Oppløsning
    3000:1 Kontrast, men begge 2 dynamisk, hvor mye er ekte på den på M merket ?

Begge 2 er veldig dyr, måtte spare godt bare for å ha råd til 9000 Spenn til Hyundai TVen som jeg sendte tilbake, men jeg vil ha en skikkelig HDTV som jeg kan ha i mange mange år som er skikkelig god i sortnivå slik at den blir konge å se film og å spille spill på, spesielt hvist jeg finner på å bynne å kjøpe annlegg å slikt etterhvert :grin:

EDIT: til de som spill 360 har det noe spesielt å si å bruke VGA kabel å innstille Brightness og spille med den istedet ???

Litt småedits på skrivefeil ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    to ting:

- du får det du betaler for, og m51 synes jeg hvertfall er verdt de kronene den koster

- du burde seriøst begynne å lese igjennom innleggene dine før du poster, det er et ork å prøve å tyde det du skriver, en blanding av dårlig dialekt flust med skrivefeil.

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - du burde seriøst begynne å lese igjennom innleggene dine før du poster, det er et ork å prøve å tyde det du skriver, en blanding av dårlig dialekt flust med skrivefeil.

Tihi ikke helt fritt med deg heller ser jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager Skrivefeilene :grin:

Hadde dama her som satt å stressa meg littegrann...

Som sagt så mener du at den ekstra tusenlapp absolutt er verd det for LE32M51B, men har du noe konkret hva som gjør at den absolutt er bedre, hvirker kontrastene noe bedre på den eller hva er det ???

Personlig så likte jeg designen på LE32R51B bedre, men jeg nekter å kjøpe TV på design det er iallefall sikkert...

Er litt kort på penger akkurat nu derfor spørr jeg nu og blir å kjøpe TVen etterhvert...
    Jeg hadde planer om å kjøpe Projektor til 12500, men kjøper heller HDTV til 14.000 omså fordi dem varer uansett lengre...

Noen som foresten har noe spesielt bra å si om denne modellen fra komplett:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317689 ???

Den er 37 tommer
    1366 x 768
    8 ms Responstid
    1000:1 Kontrast

Virker som en bra deal til 12.500

Hvist de Samsung TVen ikke har noe stort bedre enn 800:1 omtrent i ekte kontrast kan æ liksågodt kjøpe denne kan æ ikke ??? noen meninger ???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •