Hjelp til valg av LCD skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av LCD skjerm

Er på utkikk etter en 32" LCD skjerm, og trenger litt råd.

Kikket på en Samsung LE-32M61B til 15k i dag. Det er i rett prisklasse, og jeg synes den så veldig bra ut. Synes jeg skimtet mange detaljer i de mørke områdene, og svart så ut til å være rimelig svart. Så mye bedre ut enn den gamle R-serien iallefall.

Ekspeditøren i butikken viste meg også en Panasonic skjerm (husker ikke modellnavnet) som jeg synes hadde omtrent like bra bilde og kostet ca det samme. Han sa at en ny serie fra Panasonic var like rundt hjørnet (månedsskiftet).

I tillegg til dette har jeg hørt en del bra om Sony's Bravia serie, men jeg har ikke sett noe særlig på bildet.

Noen som har noen formening om hvilken TV jeg bør velge når jeg ønsker å betale max 15000,-? Får jeg mye bedre bilde ved å velge en av de ovenfornevnte enn om jeg går for en av de rimelige modellene som komplett selger for 8-9000?

Jeg skal koble til en pc, så jeg går for LCD. Samtidig skal jeg se mye på film, så det er viktig at skjermen er bra på begge deler... Kunne aller helst ønsket meg et _bra_ apparat på 37" til 15000, men det er vel ønsketenking...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første, R serien er ikke eldre enn M serien. De er like gamle. Naturlig nok har samsung lagd flere klasser med kvalitet.

For det andre er M61 en kjempeflott tv med god reel kontrast, bra sortnivå som du også nevner (bedre enn lillebror M51 som lyser mer igjennom synes jeg) i tillegg til at den er et flott møbel.

Har ingen tv som umiddelbart slår meg som merkbart bedre enn denne, iallefall ikke når pris tas med i betraktningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkt på 32LB1 fra LG. Dette er en ny LCD som komplett selger for 14995 for tiden. Denne virker absolutt veldig spendende

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente ikke at R-serien var eldre. Det kom vel nye modeller i R-serien nå, så det jeg mente var at jeg så en av de gamle modellene i R-serien jeg sammenlignet med :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •