Hyundai 32" LCD-TV HLT-3272 Fargeinnstillinger...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hyundai 32" LCD-TV HLT-3272 Fargeinnstillinger...

har ikke alltid vært god til å innstille farger, vil gjerne vite hva andre har, bruker den til spilling, siden kontrasten er lav så må vel det kompenserer på en måte ???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP

Bynner sånn passelig å få til med fargeinnstillingene på den nye TVen, men fordi kontrasten er så lav må jo dette kompenseres med Brightness på diverse spill og ting så jeg klarer ikke helt å finne en "fast" innstilling.

For eksempel på Xbox 360 på Perfect Dark Zero må jeg opptil ca 54 i Brightness for å se sånn passelig i tillegg til da velger jeg brightness level 2 i spillet selv for å ikke trenge å gå altfor høyt fram og tilbake hele tiden...

Men når jeg spiller diverse andre spill slik som Marble Blast eller bare er å surrer på menyen så er 54 litt for mye Brightness og setter den da ned ca 20 hadde til 34.

Har prøvd å velge litt frem og tilbake mellom Brightness og Contrast måleren fordi jeg kom fram til at Hue, Saturation og Sharpness har ikke så mye å si, foruten at jeg har Hue på 50 for å ha vanlige farger, Saturation på 80 for å ha litt sånne Fancy fine farger og Sharpness på Fult...

Finnes det noe bedre løsning enn å tulle mellom brightness nivå litt innimellom spilling eller er neste løsning bare å kjøpe en TV med bedre kontrast ???
    Desverre det vil no ikke skje før om mange år fordi det har jeg absolutt ikke råd til og det hadde jo isåfall blidd en Samsung 32 Tommer og den koster jo desverre 4000 mer og æ har spart lenge bare til denne...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På parabol bruker jeg contrast 50
    brightness 55
    hue 42
    farge 45
    skarphet 65
    normal tone
    Suverene bilder hos meg med disse instillinger,
    På grunn av at skjermen har 600:1 (1200:1 dynamisk) kontrast så er det en fordel å ha lavere kontrast enn lys.Lg Philips panelet i tven klarer dette fint uten at det går ut over skarpheten.Bare skru opp lyset.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, artig å se hva jeg skrev for "lenge" siden :-D

Utrolig nokk når jeg fikk jobbet litt en måned fikk jeg råd til den TVen jeg har nå...

Samsung LE40R71B "For The Way"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0