Dårlig signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Dårlig signal

Noen som har noen tips hvordan jeg kan forbedre mitt tv signal, bruker ikke antenne men signal fra veg. har Monsterfilter men det blir ikke mye bedre, skal heller ikke være noe i veien med plasma`n det er topp mod fra Hitachi
    FRUSTRERT!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en digital dekoder kan være noe å tenke på?
    UPC tilbyr Digital Basic til 169kr måneden forutsatt at du har grunnpakken fra før.

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller rett og slett en antenneforsterker... Er vel tilnærmet umulig å måle dB i kontakta uten avansert måleutstyr, men hvis man får fatt i en litt skikkelig antenneforsterker... Mener det er rundt 75 dB som er optimalt...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ring og klag

Ring og klag til kabelleverandør. Slet med det samme på en 37" flat med ikke alt for god tuner. Alt blir værre når ting blir forstørret opp. Hadde en lang runde med UPC og gav meg ikke. De påsto at det ikke var feil på anlegget men til slutt sendte de folk som konstaterte at dette ikke var bra. Teknikeren kunne også fortelle at dette hadde vist om lenge men å fikse ting koster penger og så lenge folk flest driter i hvordan signalet er så blir det bare ikke fiksa :???:

Min erfaring er at antenneforsterker ikke hjalp det spor, hele anlegget må trimmes inn. Ta bort alt du har av T-stykker etc som bare skaper skaper problemer. Trenger du flere uttak er fast opplegg det eneste som duger og det må trimmes mot koblingsboksen ute i veien eller liknende av UPC/CD teknikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er dårlig/godkjent/bra signalkvalitet?

Jeg har kabel-tv og digital mottaker fra canal digital og får målt signalkvaliteten til 75-77%. Er dette til å leve med? Har 42'plasma og ønsker naturlig nok best mulig signal for å få minst mulig støy i bildet, men er det egentlig noe jeg kan gjøre for å forbedre signalet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve å skru opp kontakten å koble direkte inne i den, da vil du få 8-10 db bedre signal.
    Inne i kontakten er det uttak for å koble vidre til neste kontakt, skal stå en endemotstand der, bruk den...

Signalet skal ligge mellom 60-78db.

Ellers kan du få kabeltv leverandøren din til å komme å måle signalet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •