Projeksjons TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projeksjons TV

Noen som vet om det skal lanseres noen nye projeksons tV'er snart, F.eks sony's XBR serie eller noen ander 1080p

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jvc slipper en dlp serie nå straks, samme gjør thomson, sagem går vel som vanlig, samsung har et par fete dlp skjermer også

mye å velge i.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Vi slipper nå i disse dager en 56" HD-ILA og en 70" HD-ILA, veil priser 39990 og 49990.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dlp er spennende saker, dette er vel konkurerende i forhold til dlp ettersom hva jeg har forstått.....blir spennende å se hva 56" kan utrette i forhold til sagem som er en av de beste i den antall tommer i dag.

Høy pris på jvc da, og ikke det helt store utseendet synes jeg, men er bilde bra er jo prisen ikke så viktig

Gleder meg til å høre mere fra disse.

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Blir nok en bak projeksjons skjerm på meg snart, går mot Sony 50" til rundt 17000,-

MEN, noen som har erfaringer med den eller vet om andre som er bedre i samme størrelse?

Mvh Rune L

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for en dlp tv (sagem 50) er ikke helt sikker på pris.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til siste her....hvorfor?
    Er litt dyrere, 20 laken på avshop, hva er den bedre på?

Har bare sett Sonyen, og synes bilde var bra nok.
    Men, alt blir jo bra for meg, har bare gammel 28" Finlux. :-)

Mvh Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dlp teknologien som er bedre. skarpere bilder, flere nyanser, mere sortnivå, alt i alt et bedre bilde.....og hdtv......men det er kanskje sonyen også eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som Audiofil sier. Jeg har Sagem 50". Men Sony'en er en fin tv det også, gir mye for pengene. Men har litt for få innganger synes jeg, så jeg gikk for Sagem'en. Er veldig fornøyd.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony er vel HD så det holder... Har sett sony 3lcd på noen messer rundtomkring med hd signaler, og må vel rett og slett si at med unntak av SORT, så er det rett og slett en kjempe tv til prisen. (herregud... 15k for 50" HD TV med bra bilde? man skylder seg selv å vurdere slikt seriøst før man splæsjer ut 25k på en 42" plasma)

Samsung har lagt bakprojeksjon på "hold" i norden p.g.a. at folk flest er så "vegg orienterte" at de ikke en gang sjekker hva de går glipp av (80% henger den ikke på veggen engang.. jeg skjønner ikke hvorfor de da ikke vurderer en bakprojj) Problemet med sony har vært (i allefall tidligere iflg forumer i bl.a. UK, vet ikke hvordan det er nå) alt for dyre pærer.. sjekk før du kjøper! Jeg kjøpte min DLP (SP50L6) p.g.a. at prisen på en ny pære var ~2000.- det ER dyrt nok for en "€#"% lyspære, men i real world bakprojj teritorium er det faktisk billig (?) for 2 generasjoner siden kosta pæra til en lcd bakprojeksjonstv 5-6000,-

Sitat Opprinnelig postet av goofee
    Det er som Audiofil sier. Jeg har Sagem 50". Men Sony'en er en fin tv det også, gir mye for pengene. Men har litt for få innganger synes jeg, så jeg gikk for Sagem'en. Er veldig fornøyd.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    De nye SXRD TV'ene til Sony er veldig spennende. De har også iris, som ryktes å fungere meget bra. 3-chips design gjør også at en slipper helt unna regnbuer.

JVC's HD-ILA TV'er har vi jo ventet på i åresvis. Selve teknologien ligner jo en del på SXRD, og 3-chips konstruksjonen gjør også at en slipper regnbuene, som jeg nok er over snittet opptatt av. I tillegg er vel pikslene svært tette på HD-ILA'ene, sist gang jeg sjekket var det vel 85-90% (mot 55-60% på LCD, rundt 85% på DLP og ca. 90% på SXRD). Noen som vet om det stemmer?

Imidlertid har jo de nye Sonyene et lite overtak med sin 1080p oppløsning. Litt av problemet med de nye Sonyene er imidlertid at den ikke støtter 1080p signal inn, kun opp til 1080i, men tross dette ingen inverce telecine deinterlacing av signalet. Resultatet er at en får best bilde med 720p signaler, og da er 1920x1080 oppløsningen mest for screendoorens skyld, og på 56-70" og høy fillrate, trenger ikke JVC's TV'er stå tilbake for Sonyene i det hele tatt!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...for øvrig litt dumt at JVC aldri oppgir kontrastnivå. Ettersom det ikke står noe om bruk av iris spørs det om nivået blir på høyde med Sony's nye TV'er, men her må en selvsagt se TV'en før det konkluderes!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undersøkte rimelig nøye før jeg kjøpte min sagem 56 , og ikke noen som kunne hamle opp med denne, samsung kommer godt ut, men taper seg på synsvinkel og at den ikke har samme tynne rammen rundt bilde som sagem har....Når tv2 og nrk samt discovery og animal planet sender med gode kamera er dlp teknologien helt rå

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Er uannsett 1-2 mnd til jeg skal kjøpe, og da har det kanskje kommet nye, spennende alternativer.

Foreløpig står det mellom Sagem eller Sony 50 "..... Skulle fått sammenligna dem litt nøyere.
    Hvilke butikk forhandler Sagem?

Mvh Rune L

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig å huske på inngangene her: Sagem 50H har, foruten et utall scart og komponentinnganger, to (2) hdmi innganger og en VGA inngang. Snart kommer de første kabel/satelittunere med hdmi og man vil jo gjerne ha PC/mediasenter i tillegg? Dette er kanskje bare et bekvemmelighetshensyn for enkelte, men å slippe å måtte styre med switchbokser ol. har mye å si for hvordan TV'en oppleves i daglig bruk.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer meg egentlig uten Hdmi enda, er jo en på Sonyen, og det vil kanskje bli ett par år til jeg har både media center og satelitt motaker med hdmi.
    Større sannsynlighet for at jeg får meg en annen reciever med hdmi switching først,og da er vel problemet løst.Men skulle absolutt sett Sagemen' opp mt Sonyen.

Noen som vet om noen nye bak projeksjons modeller som vil komme iløpet av 2 neste mnd og prisen på disse?

Jeg skal bruke rundt 15 Frogner-tiere på bilde og vil ha MINIMUM 42".
    Om det er Plasma , bakprojeksjon eller lcd er det samme, bare jeg liker bilde
    Brukes til DVD/Tv-titting
    :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

offtopic

Vil ikke ødelegge tråden, så slett innlegget hvis det er "iveien".

Men hva er fordelen med bakprojektor TV fremfor prosjektor+lerret?
    Får vel ganske bra projektor+lerret for de 50k som jvc'en koster, og da også større bilde?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •