Forskjell på kontrast?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Martin-sama sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på kontrast?

Har enda ikke gått til innkjøp på ny TV, og det er noen ting jeg fortsatt lurer på. Er det forskjell på kontrastforhold på TV'er? Jeg har sett en 32" samsung til 15000 med 3000:1 i kontrastforhold, og en Hitachi på samme størrelse, K.F på 600:1 og den koster 22000. Jeg mener at en TV som er så mye dyrere burde være bedre, eller er det ikke bare tallet som teller?

MVH
    Martin-sama

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kreative målinger er en fin ting. Samsung oppgir såkalt dynamisk kontrast. Den "ekte" kontrasten er vel rundt 800:1

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin-sama
    Har enda ikke gått til innkjøp på ny TV, og det er noen ting jeg fortsatt lurer på. Er det forskjell på kontrastforhold på TV'er? Jeg har sett en 32" samsung til 15000 med 3000:1 i kontrastforhold, og en Hitachi på samme størrelse, K.F på 600:1 og den koster 22000. Jeg mener at en TV som er så mye dyrere burde være bedre, eller er det ikke bare tallet som teller?

MVH
    Martin-sama
    De forskjellige produsentene måler kontrast på ulike måter. Ikke se deg blind på disse tallene! Sjekk heller ut hvordan de skjermene du er interessert i presterer under like forhold. Mørke scener viser ofte hvor god kontrast de forskjellige skjermene har.(svart blir svart og ikke grått...)

Newcomer Martin-sama sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    De forskjellige produsentene måler kontrast på ulike måter. Ikke se deg blind på disse tallene! Sjekk heller ut hvordan de skjermene du er interessert i presterer under like forhold. Mørke scener viser ofte hvor god kontrast de forskjellige skjermene har.(svart blir svart og ikke grått...)
    Ok, takker for det. Må slutte å bare bry meg om tallene, syens det var litt merkelig. Da får jeg heller gå å se skjermene, ikke bare sitte hjemme å lese om de tekniske spesifikasjonene! :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •