Nye Samsung modeller..Når?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye Samsung modeller..Når?

Ser at Samsung har presentert en del nye modeller på nettsidene sine her i forrige uke. Igjen lager de litt forvirringer med mange forskjellige modeller og nesten helt like apparater.
    Nå har de vel presentert R71,72,75 og 76.. Eneste forskjellen er som jeg kan se fargene. Så hvis det er alt skal vi vel klare og tyde forskjellen ;-)
    Men er vel egentlig litt skuffet over specs på disse.. Samme specs som M61 bare enda litt flere farger ut av det 10bits panelet virker det som, selv om det er litt motsigende info bare fra prod.beskrivelsen til specs beskrivelsen på nettsiden. Så er vel bare å slå til på de forhåpentligvis billige prisene som kommer på de "gamle" modellene nå fremover??
    Noen ssom vet når de nye modellene kommer?? (HINT! til pstraums!)
    Evt noe mer info??

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper (vill gjetting) at noen av de nye modellene er her innen en mnd. Jeg skal i møte med Samsung i morgen for en oppdatering så da får vi se. Som dere er inne på er det ikke tilsynelatende så mye revolusjonerende.. Det er ytterligere fintuning på bildebehandlingskretsene som i noen tilfeller gir litt bedre kontrast og fargedybde.. Det som ser spennende ut er at de påstår en farge gammut på 1.. Det er isåfall den første lcd`en jeg ser som har det?? (anyone) jeg har ikke så god greie på akkurat dette med fargegamut (men jeg husker at jeg så en sammenligning på ifa i fjor høst hvor "dårlige" lcd`er hadde 75-80%, gode lcd`er hadde 80-90% og LED hadde 104% farge gammut (?) .. fargegammut på 1 høres ut som "perfekt gjengivelse av farger" i min naive tolkning av påstanden noen som vet ?

I`ll be back ... så fort jeg har mer info

Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Ser at Samsung har presentert en del nye modeller på nettsidene sine her i forrige uke. Igjen lager de litt forvirringer med mange forskjellige modeller og nesten helt like apparater.
    Nå har de vel presentert R71,72,75 og 76.. Eneste forskjellen er som jeg kan se fargene. Så hvis det er alt skal vi vel klare og tyde forskjellen ;-)
    Men er vel egentlig litt skuffet over specs på disse.. Samme specs som M61 bare enda litt flere farger ut av det 10bits panelet virker det som, selv om det er litt motsigende info bare fra prod.beskrivelsen til specs beskrivelsen på nettsiden. Så er vel bare å slå til på de forhåpentligvis billige prisene som kommer på de "gamle" modellene nå fremover??
    Noen ssom vet når de nye modellene kommer?? (HINT! til pstraums!)
    Evt noe mer info??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med farge gammut har heller ikke jeg noe peiling på.. Men var å snakket med den den lokale Euronics butikken utenfor Bergen idag,har en kar der jeg kjenner, og han mente de skulle få inn R71(fått mail om det) i uke 13 eller 14.Er jo veldig nært da!Han mente den skulle ligge rundt 20k forøvrig. Og med 12,8 milliarder farger,bedre kontrast og innsynsvinkel+dreibart bordstativ kan jo dette høres meget spennende ut!
    (jeg som hadde tenkt å smell til på en R51(faktisk) til 16k og bli ferdig med denne avgjørelsen!Syns det er bra pris!?Men tror jeg må vente litt nå, denne kan virke enda llitt bedre enn M61)
    Men så kommer de vel med en 1920x1080 oppløst skjerm senere t3enker jeg,hehhe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropo dreibart.
    Ønsker meg et dreibart fotstativ til min le40m61, vil noen av de nye dreibare stativene passe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I`ll be back ... så fort jeg har mer info[/QUOTE]
    Fant du ut noe mer om de nye modellene pstraums??
    Ser de begynner å poppe opp i enkelte nettbutikker nå..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at Samsung vil demonstrere de nye modellene på messen i Oslo neste helg. Mitt håp er at de snart vil vise en skjerm med full HD til overkommelig pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Le-40m71b

LE-40M71B slippes visstnok i april. Ser ut til å ha litt bedre kontrast enn M61B, har 2 HDMI-porter samt USB-inngang og kortleser, ref le_40m71b.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har fått inn den nye serien på Hi-Fi klubben nå, men den har lavere kontrsast enn M61 serien med 1:3000. Ser ut til at det kun er fargespekteret som er bedre samt at skjemren har blitt mindre fysisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo
    De har fått inn den nye serien på Hi-Fi klubben nå, men den har lavere kontrsast enn M61 serien med 1:3000. Ser ut til at det kun er fargespekteret som er bedre samt at skjemren har blitt mindre fysisk.
    Da tror jeg du har sett på feil TVer, for den nye R7X-serien har 1:5000 i dynamisk(!) kontrast - som er like høyt som M61-serien.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...72B_LCD_TV.htm

Noen som vet forskjellen på R71, R72 og R75 - og "B" og "BX"? Er dette bare designforskjeller?

OK Elektriske har nemlig R71 på sidene sine - til bare 21000 kroner. Med de spesifikasjonene synes dette nå plutselig som en bedre TV enn M61 ... som koster 4000 kroner mer.

Forvirra? Ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 32"

Noen som vet om denne R serien kommer med en 32" som kan være et godt alternativ til le32m61b? tror jeg er på vei over til lcd og denne skjermen har sett snasen ut, men bedre tv til billigere penge er jo ikke å forakte da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    Da tror jeg du har sett på feil TVer, for den nye R7X-serien har 1:5000 i dynamisk(!) kontrast - som er like høyt som M61-serien.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...72B_LCD_TV.htm

Noen som vet forskjellen på R71, R72 og R75 - og "B" og "BX"? Er dette bare designforskjeller?

OK Elektriske har nemlig R71 på sidene sine - til bare 21000 kroner. Med de spesifikasjonene synes dette nå plutselig som en bedre TV enn M61 ... som koster 4000 kroner mer.

Forvirra? Ja.
    Forskjellene som jeg kan se, utifra Samsung sine nettsider, er bare fargene. 71 har blått helt nede,72 sølv helt nede,75 svart.
    Veldig bra specs,samme kontrast ja og innsynsvinkel(som M61)+ dreibart bordstativ++dobbelt så mange farger. pstraums har som du ser lenger oppe i tråden at fargene skal være utrolig "naturtro"!Nytt er og gamemode innstilling. Denne har jeg bestilt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger som 32" på shg iallfall++info på Samsung sine nettsider..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ethic
    Noen som vet om denne R serien kommer med en 32" som kan være et godt alternativ til le32m61b? tror jeg er på vei over til lcd og denne skjermen har sett snasen ut, men bedre tv til billigere penge er jo ikke å forakte da...
    Den korte versjonen: Ja, R71 kommer i 32", og t.o.m. i 26".

Her kan du se alle de nye TVene (krever Flash):

http://av.samsung.de/av_lineup/lineup.htm

Jeg har også fått vite at den nye R-serien har samme panel som M61-serien, hvilket skulle bety at Ok Elektriskes pris på 21 000 for en 40" R71 er et lite kupp.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert en stund å kjøpe M61, men har litt lyst til å kikke på de nye R-modellene først. Som noen nevnte så er det ikke å forakte med en bedre tv til en billigere penge. Noen som vet hvor en kan se på disse TVene i Oslo by? (Noen som _har_ sett på dem?)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovev
    LE-40M71B slippes visstnok i april. Ser ut til å ha litt bedre kontrast enn M61B, har 2 HDMI-porter samt USB-inngang og kortleser, ref le_40m71b.pdf
    Nice. Jeg har ikke helt sansen for de V-formede modellene, men denne ser bra ut.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Noen som vet hvor en kan se på disse TVene i Oslo by?
    Er ikke sikker, men tipper Hifi-klubben har dem. Ellers er de jo å se på messa til helgen.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Nice. Jeg har ikke helt sansen for de V-formede modellene, men denne ser bra ut.
    Den så jeskla nice ut ja ! Har dere no mer info om denne ?

Uff håper ikke den blir så veldig dyr !!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Den så jeskla nice ut ja ! Har dere no mer info om denne ?

Uff håper ikke den blir så veldig dyr !!
    Mer info her:

http://avforum.no/forum/tv-apparater/34184-samme-panel-samsung-le-40m61-og-nye-le-40r71.html

Ferske bilder, deriblant av Samsung M71 og R7-serien, finner du her:

http://www.dingz.no/php/art.php?id=298231

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi

Oi oi oi her var det mye rot... Er en M71 og R71

Lurer på hvem som er best av den og PV60 ..

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel M som er toppserien, er det ikke? Den sto i hvert fall oppført med best specs i PDF-en lenger opp, så vidt jeg kunne se.

Edit: Det var visst her jeg så specsene til de forskjellige modellene.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •