HD TV billedrørs-tv fra Philips - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres rart ut at den viser SD med dårlig resultat. Den har vel ikke flere linjer enn en annen crt? Får kjempe skryt i den tyske testen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Høres rart ut at den viser SD med dårlig resultat. Den har vel ikke flere linjer enn en annen crt? Får kjempe skryt i den tyske testen.
    Vel hvis man skal stole på mine øyne og diverse 1080p testbilder, så har billedrøret en oppløsning på ca 1920x1080 punkter. Noe som er betydelig mer en "vanlige" CRT TV'er.

Uansett, TV'et har en fantastisk kvalitet på noen typer signaler, elendig kvalitet på andre typer signaler. Så hvor fornøyd man blir avhenger helt og holdent av hva man skal bruke TV'et til. Personlig kjøpte jeg TV'et kun til Xbox 360 (og den kommende Playstation 3), og jeg er superfornøyd. Jeg hadde store forventninger, og bildet var enda bedre en jeg håpet på
    Men jeg ble nødt til å beholde den gamle TV'en til vanlig Xbox/PS2. Her var bildet rett og slett for dårlig.

Den tyske testen er forøvrig noe mangelfull. De har åpenbart testet apparatet med et ytterst beskjedent utvalg signalkilder. I testen vektlegges kun geometri, konvergens og fargegjengivelse/kontrast. Alt dette er vel og bra, men det hjelper ikke med superflotte farger og perfekt geometri når SD kilder tydeligvis må gjennom en digital bildebehandling/skalering som reduserer signalkvaliteten kraftig før den vises på skjermen. (Her må det nok en gang understrekes at DVD filmer med i utgangspunktet høy kvalitet var et unntak.)

Nå er det jo mulig det bare er meg da, som ikke liker "digitale" bilder. Jo mer av det digitale fiksfakseriet jeg fikk slått av, jo bedre ble bildet synes jeg.

Men jeg har faktisk inntrykk av at folk flest misliker den "akvarell" effekten på SD kilder som de fleste flatskjermer (og dette TV'et) lider av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

??

Bilder???

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå avbestilte 9551`en.
    Kom over en ett år gammel 32pw9319 på finn.no til 3000kr.
    Denne har pixel plus og digital natural motion.
    Mye bedre enn 32pw8707`en min.
    Ser dog at det ikke alltid er ønskelig med den enorme skarpheten som pixel plus gir, men den jo skrues av hvis det er ønskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fler som har denne og kan dele sine erfaringer? Merkelig at den skulle være så dårlig, den får skryt i tester, i tillegg til at en del utenlandske forum har mange fornøyde eiere. Til vanlig analog tv må den da være bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Goggen
    Til vanlig analog tv må den da være bra?
    Det er jo nettopp det det blir hevdet den ikke er, og det er vel heller ikke så vanskelig å skjønne hvorfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, men hvorfor og hvor blir det hevdet? (Bortsett fra i denne tråden). På avforums.com og minhembio.se er det noen tråder om denne hvor de fleste tvert i mot er veldig fornøyde. Derfor lurer jeg på om neoen flere her inne har erfaringer.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •