HD TV billedrørs-tv fra Philips - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ifølge denne linken at denne phillips tv`n nå ikke egner seg til hdtv sendinger.http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1266

Noen som kan vet noe mer om dette.Skal kjøpe meg crt tv siden jeg uansett ikke skal henge tv på veggen.
    Vil jeg med en "vanlig" crt tv ikke kunne se hdtv sendinger?

Av det jeg har sett av plasma tver,syns jeg fremdeles crt tv gir det beste bildet.Men kjøper jeg først tv vil jeg ha mulighet til å kunne se hdtv sendinger.
    Vil bildekvaliteten bli dårligere på en crt tv som viser hdtv signaler enn en crt tv som viser dagens "normale" signaler.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv´en vil kunne vise hdtv sendinger, men i sdtv oppløsning...
    Du vil helt sikkert angre sterkt på å kjøpe noe slikt nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Ser ifølge denne linken at denne phillips tv`n nå ikke egner seg til hdtv sendinger.http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1266

Noen som kan vet noe mer om dette.Skal kjøpe meg crt tv siden jeg uansett ikke skal henge tv på veggen.
    Vil jeg med en "vanlig" crt tv ikke kunne se hdtv sendinger?

Av det jeg har sett av plasma tver,syns jeg fremdeles crt tv gir det beste bildet.Men kjøper jeg først tv vil jeg ha mulighet til å kunne se hdtv sendinger.
    Vil bildekvaliteten bli dårligere på en crt tv som viser hdtv signaler enn en crt tv som viser dagens "normale" signaler.
    En standard CRT-TV uten HDMI-inngang vil kunne vise HD-sendinger ja, men kun i SD-oppløsning. Ikke ulikt Philips "HD Prepared"-skjermer.

Du vil helt sikkert ikke angre sterkt på et slikt kjøp, da den opplevde forskjellen i billedkvalitet på en HD-skjerm av tilsvarende størrelse ikke vil være stor ved vanlig titteravstand.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å med vanlig sitteavstand mener du?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Og med vanlig sitteavstand mener du?
    På en 32"? 3-4 meter?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.Blir da perfekt for meg som blir sittende 3-4 meter unna skjermen

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har kjøpt denne skjermen og kan gi en liten vurdering av den? Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en slik siden jeg ikke skal ha hverken 360, PS3 eller HD-DVD/Blue-ray med det første.

Mvh Asbjørn

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    På en 32"? 3-4 meter?
    3-4 meter på en 32"?? Var ikke det veldig langt? Ville sagt 2 jeg da, men så skal det sies at jeg ser litt dårlig..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips sin CRT 32PW9551 er nå testet i et par tyske magasiner. Den er HD kompatibel, har både HDMI og komponent. Og dem er begeistret over bildekvaliteten!

Ingen LCD når opp til Philips sin CRT. I tyske Video fikk den 32 punkter på bildekvalitet. Det er 4-2 punkter bedre enn de beste LCD skjermene..!

Med en pris på ca kr 7 000,- må det da være et godt kjøp. Halv pris i forhold til LCD-tv med en "grei" kvalitet.

http://netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=173447

Også Samsung WS-32 Z 409 T ble testet. Den er i tillegg HD klar. Kom litt svakere ut på "skarphet" i testen og fikk 30 punkter på bilde.

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må komme med en review når du har fått testet tv'en litt da.Har planer om å kjøpe denne tv'en selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En TV-som ikke er forberedt gir deg kun sort bilde, men lyd...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er fortsatt crt da... :S

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dette er egentlig en helt vanlig standardoppløst CRT-tv som tilfeldigvis har inngang for HD-signaler? Litt misvisende markedsføring i så fall...

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt denne TV'en er stund nå. Hvis det er noen som lurer på noe er det bare å spørre.

TV'et har native støtte for 1080i, og gjengir denne oppløsningen perfekt uten skalering (har testet utførlig med testbilder og filmklipp fra PC). 720p skaleres til 1080i.

Fordeler:
    Fantastisk bilde på 60Hz 1080i HD signaler. Kompisene mine med 720p flatskjermer blir stumme når de ser kvaliteten på XBOX 360. *Betydelig* forskjell sammenlignet med 480i på SD apparater.
    Glatt bilde uten synlig pixellering av betydning, heller ingen synlige scanlinjer. Man kan sitte helt inntil TV'et akkurat som med en PC monitor.
    Koster ingenting.

Bakdeler:
    Philips gadd ikke spandere elektronikk for standard SD 15KHz signaler. TV'et skalerer alle YUV/HDMI signaler/oppløsninger til 1080i, og gjør en svært slett jobb. Alt annet en ekte 1080i signaler ser helt ræva ut (akkurat som flatskjermer). SCART signaler må nødvendigvis skaleres til en lavere oppløsning siden bildet er 100Hz (jeg tipper 540p), men kvaliteten er fortsatt helt elendig.
    Interlacing'en gjør TV'et uegnet til PC Windows desktop. (På film/spill ser bildet dog helt progressivt ut 99% av tiden, se under.)
    Ingen 100Hz støtte for 50Hz HD signaler.
    32" blir vel litt lite for mange (men merk at man kan sitte svært nær apparatet).
    Ikke tilgjengelig i sort.

Konklusjon:
    Den perfekte TV til XBOX 360 akkurat nå, med en bildekvalitet som ikke overgåes av noe annet display på markedet. Men lite velegnet til noe som helst annet (pr idag), med et mulig unntak for DVD (se under).

Dette kunne blitt den perfekte overgangsTV mellom SD og HD alderen, men er dessverre kun egnet for HD. *Ikke* kjøp dette TV'et dersom det primære bruksområde er Playstation 2, Gamecube, XBOX 1 eller analoge kabelTV signaler og lignende.

Fotnoter:

De som hevder man ikke kan se forskjell på 575i og 1080i på en 32" skjerm vet ikke hva de snakker om. Forskjellen er enorm på XBOX 360. Noe variabel forskjell på filmklipp. Noen klipp så omtrent ut som bra standard DVD, andre så betydelig bedre ut.

Tro meg, interlacing'en er *ikke* noe problem på film/spill (jeg vet mange vil være skeptiske til den påstanden). Den er et betydelig problem ved 480i/575i ja, men ved 1920x1080 punkters oppløsning er linjeflimmer stort sett helt fraværende. Scanlinjene er ikke synlige i det hele tatt, selv om man stikker trynet helt inntil skjermen. Venner som har tatt en titt på apparatet er meget overrasket over at bildet ser så progressivt ut.

DVD film så klart best ut med interlaced RGB via SCART. Ved bruk av progressiv YUV ble bildet 50Hz noe som gir meg hodepine.

100Hz de-interlacing (såkalt "digital scanning") kan slåes av og erstattes med 50Hz linjedobling for de som ønsker det. Greit for de som plages av 100Hz bevegelsesforstyrrelser ved fotballkamper.

Ingen støtte for progressive signaler via SCART kontaktene.

Geometrien er den beste jeg til dags dato har sett på et 32" CRT TV. Horisontale linjer like rette som på flatskjermer.

En DVD spiller som gjør en høykvalitets upscaling til 1080i, gir antagelig en formidabel kvalitetsforbedring på standard DVD film. Sannsynligvis en kvalitet som overgår alt av flatskjermer på markedet i dag. (Slike spillere er jo etterhvert blitt ganske billige.) 50Hz flimmer på PAL filmer kan dog bli et betydelig problem for noen. Siden jeg har prosjektør til film har jeg ingen umiddebare planer om å teste dette. Jeg kjøpte TV'et utelukkende til bruk med spillkonsoller.

Temmelig enkelt å justere overscan/geometri i servicemenyen. (Koden er 0.6.2.5.9.6 i)

Fabrikkinnstillingene var helt ubrukelige. Det første man må gjøre er å stille skarpheten helt ned til 0.

Pixel Plus teknologien får bildet til å se mye værre ut. Heldigvis kan den slåes av.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dette er altså ikke tv`en å kjøpe hvis man skal bruke den til å se på sendinger fra parabol og dvd via scart RGB??
    Tror kanskje jeg må avbestille tv`en jeg..... :-(

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Area DVD har testet Philips tv'en:

http://www.areadvd.de/

"Sehr gute Bildqualität bei PAL-Darstellung "

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janghell
    Så dette er altså ikke tv`en å kjøpe hvis man skal bruke den til å se på sendinger fra parabol og dvd via scart RGB??
    Tror kanskje jeg må avbestille tv`en jeg..... :-(
    I likhet med flatskjermer ser bildet på SD kilder veldig utvasket og "akvarell" aktig ut. Problemet er særlig synlig på Xbox og Playstation 2. Sammenlignet med min 6 år gamle 50Hz 32" Sony ser bildet ut som kompositt video snarere en RGB. Problemet er ikke like stort på DVD. High bitrate DVD9 filmer ser relativt bra ut, bedre en Sony'en. Glatt filmaktig bilde uten forstyrrelser av noe slag, med veldig flotte farger og sortnivå. Men på low bitrate DVD5 er akvarelleffekten lett synlig, og jeg foretrekker her stort sett bildet på Sony'en. Har ikke testet SD TV signaler, da satelittuneren står i andre etasje, og jeg gidder ikke bære TV'en opp trappa bare for å teste dette... Men tatt i betraktning at parabolen gir en bildekvalitet som i beste fall er som dårlig DVD, tviler jeg på at jeg ville blitt fornøyd.

Sitter med en følelse av at du vil bli noe skuffet ja. Tror sjansen for at du generelt vil foretrekke bildet på din gamle TV er relativt stor. I allefall på alt annet en DVD9 filmer og eventuelle HD kilder. Nå må det dog sies at TV'et er svært billig, og du vil neppe ha noen problemer med å få solgt det igjen for en bra pris hvis du ikke skulle bli fornøyd.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •