Trenger hjelp til et tv spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til et tv spørsmål

Kunne noen hjelpe meg et problem jeg som oppstår når jeg ser på DVD?

Hvis jeg f.eks ser på en flaggstang fra bunnen, og så filmer kamera oppover, så er det som om flaggstangen er bøyd bakover. Vet noen hva dette er?

Det er ekstremt tydelig på rulleteksten, da teksten blir bøyd bakover når den når toppen.
    Kan leve med rulle teksten, men når det skjer midt i filmen er det helt sinsyk kjedelig :roll:

Håper at noe kan hjelpe meg

TV: Sony KV28LS35
    DVD: Panasonic sone 1 spiller 150-A

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette problemet også kun ved avspilling av filmer på sone 1 spilleren din? Sånn som det andre problemet du hadde? Forsvinner dette når du tar vekk senter-høytaleren?
    I så fall ville eg testa ein anna sone 1 spiller... Eller forbindelsen mellom tv og dvd. Prøve en anna kabel kanskje.

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Trenger hjelp til et tv spørsmål

Sitat Opprinnelig postet av LaserDisken
    Kunne noen hjelpe meg et problem jeg som oppstår når jeg ser på DVD?

Hvis jeg f.eks ser på en flaggstang fra bunnen, og så filmer kamera oppover, så er det som om flaggstangen er bøyd bakover. Vet noen hva dette er?
    DVD: Panasonic sone 1 spiller 150-A
    Hei.
    Har du mulighet til å se på et prøvebilde? Er sirkelen helt rund? Det kan høres ut som om du har en feil i vertikal avbøyning. Har dette kommet plutselig, eller over tid?. Det kan høres ut som om TV'n bretter bildet i toppen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slike "Bølger" i hjørnene og, har dette noen sammenheng?
    Spilleren har ingen RGB utgang så jeg kjører signalet inn på en IN/OUT SCART kontakt. Har også prøvd på A/V inngangen, uten forandring.

Takker for alle svar

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser feilen uansett bildekilde, så har du feil på apparatet, så da bør du levere det til nærmeste verksted

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt Absolut Hi-Fi på Økern en mail, så kommer jeg vel inn der til Lørdag, med eller uten tv.
    La oss håpe at alt går greit

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som den feilen som var på den første 32" TVen jeg hadde i hus. En Thomson fra Elkjøp. Ble levert tilbake sporenstreks og fikk pengene tilbake (Elkjøp er kjekt sånn).
    Feilen var tydeligst på lyse/hvite bilder. Er det noen sånne egenskaper ved din TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dette høres ut som den feilen som var på den første 32" TVen jeg hadde i hus. En Thomson fra Elkjøp. Ble levert tilbake sporenstreks og fikk pengene tilbake (Elkjøp er kjekt sånn).
    Feilen var tydeligst på lyse/hvite bilder. Er det noen sånne egenskaper ved din TV?
    Jepp, det er akkurat slik det er
    Særlig på blå himmel.

Kjøpte min tv hos Absolut Hi-Fi på økern, jeg håper at jeg enten får pengene igjen eller får en splitter ny tv, men hva er sjansen for dette :roll:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 99% sikkert en feil i TVen. Mulig dette kan justeres inn av en profesjonell, det er neppe noe du kan gjøre selv. Men kjøpsloven har ganske mange regler som beskytter deg ved mangler som dette. De har krav på å forsøke å fikse TVen først, men hvis de ikke har fikset feilen etter to forsøk, og TVen var ny i utgangspunktet, tror jeg du har krav på en ny TV uten denne feilen eller å heve kjøpet (pengene tilbake).

Men mitt første tips er å ikke slå i bordet med kjøpsloven med en gang. Vær heller høflig og be dem koble opp TVen for å vise dem feilen. TV-bildet skal selvfølgelig ikke være sånn, og du bør først gi dem en sjanse til å vise god service først. Ingen liker å bli kritisert og å miste ansikt.
    Sjansen for at de er snille med deg og gir deg en ny TV er større hvis du er høflig og hyggelig uten å si at det er deres feil. Si at du tror du har fått en TV med fabrikasjonsfeil istedenfor å si at "Dere har solgt meg en møkka-TV".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail tilbake hvor det stod at jeg selv måtte ta kontakt med Sony`s verksted. Vet noen om de er åpent i helgen :?:

Takker alle for både gamle og nye svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •